Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Karten is niks anders dan kijken wat om je heen gebeurd en anticiperen. Bovendien rijdt hij af (als het goed is) in Belgisch Limburg. Dat is niet te vergelijken met de verkeerssituatie in de randstad. Iets met Gerard Joling en Guns N' Roses.

0634

Want Verstappen heeft een speciaal rijbewijs gekregen waarbij is afgesproken dat hij nooit verder dan 10 kilometer van zijn eigen woonhuis komt?


Wings

Ik zie hij heeft zijn rijbewijs al. Dus hij kan het trucje al. Verder zijn coureurs juist erg bezig met wat om hun heen gebeurd. Een reactietijd die vaak korter is dan een tram of voetgangers. Ikzelf heb op circuit gereden wat echt qua kijken en anticiperen veel zwaarder is. Zeker omdat je ook bezig bent om zo hard als mogelijk te rijden. Maar daarin mogen meningen verschillen.

Jehoentelaar

Het verschil is dat op het circuit veel minder dingen kúnnen gebeuren dan op de openbare weg. Daar kun je pagina's lang tegenin drammen, maar dat is cijfermatig gewoon zo.

0634

Niet als je niet in de Randstad woont maar ergens in Belgie. Dan zijn al die factoren die ik hierboven opsomde niet van toepassing. En mensen die daar wonen, die komen nooit buiten die regio. En rijden daar alleen maar rondjes. Dus dan is de openbare weg inderdaad net karten.

Jehoentelaar

Het schijnt inderdaad dat alle wegen daar éénrichtingsverkeer zijn.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2015 - 17:03:37
Jullie hebben geen tweebaanswegen?

Ja maar op een tweebaans weg rijden jij en je tegenligger beiden rechts van de weg.... Dan komt er niemand recht op je af rijden hoor.  :)

Als je dat niet begrijpt kan je misschien beter zelf weer lessen gaan nemen.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 22:30:13
Klopt, maar alleen de theorie is blijkbaar niet voldoende om je aan de verkeersregels te houden. Praktijk ook niet, blijkt uit de te hard rijdende coureurs. Oftewel: het zijn net mensen, en er is dus niets speciaals aan ze.

Hard rijden is niet hetzelfde als slecht rijden. Te hard rijden is een (foute) keuze, geen blijk van onkunde.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 03 oktober 2015 - 10:37:45
Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2015 - 23:57:08
Nee, maar ze kunnen dan wel leuk gas geven maar feitelijk zijn ze niet specialer dan een toppianist, een topaccountant of een topmakelaar. Ze zijn de besten in wat ze doen, maar dat maakt ze los van op hun vakgebied, nog niet speciaal als mens.
dit is mijn punt inderdaad. Het klinkt misschien een beetje als "kijk mij tof wezen" maar ik heb in mijn leven al flink wat coureurs (en andere beroemdheden) ontmoet, waarvan sommigen nu zelfs f1 rijden, maar ik had toen echt niet iets van wooooow wat is dit een speciaal iemand.

De Clio Cup coureurs aka soapies die jij ontmoet zullen niet inderdaad niet ver boven de middelmaat uitsteken.
Maar een F1 coureur is een ander slag volk hoor. Dat is echt wel een speciaal talent wat deze mensen hebben, als je dat niet inziet begrijp ik niet waarom je deze sport überhaupt volgt. Blijkbaar kan iedereen het leren volgens jou.


Matthijs

Ik weet dat ik me niet meer zou mengen in deze discussie, maar ik kan niet aanzien hoe we steeds verder van het oorspronkelijke onderwerp vandaan drijven, met als gevolg dat er steeds meer onbegrip en irritatie ontstaat.

Het gaat er niet om of F1-coureurs een ander slag volk is dan wij 'normale' stervelingen. Het gaat erom of een F1-coureur (naast theorie) ook praktijklessen moet volgen om een goede chauffeur te worden in het dagelijks verkeer. Ik denk van wel, anderen op dit forum denken van niet.

Overigens mag je in België al voor je 18e de weg op met bijrijder. Het zou me niks verbazen dat Max en Jos al een jaar lang samen de weg op zijn gegaan en dat dit de reden is dat Max direct op zijn verjaardag slaagde voor zijn rijbewijs.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 05 oktober 2015 - 11:12:04

Het gaat er niet om of F1-coureurs een ander slag volk is dan wij 'normale' stervelingen. Het gaat erom of een F1-coureur (naast theorie) ook praktijklessen moet volgen om een goede chauffeur te worden in het dagelijks verkeer. Ik denk van wel, anderen op dit forum denken van niet.


Ik denk van niet omdat ik mij totaal niet kan voorstellen hoe het dagelijks verkeer meer zou eisen van een F1 coureur dan het racen in F1 zelf.

Dat jij daar anders over denkt vind ik prima.  :)
Maar mijn mening word door anderen hier belachelijk gemaakt en dat pik ik niet, ik blijft ook correct, dan kan een ander dat ook doen. Ik geef argumenten voor mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar het wel argumenten.
Sommige mensen denken hier dat het aantal post onder hun naampje bepaalt hoe arrogant ze mogen zijn.
Als je een andere mening niet kunt verdragen is het misschien niet verstandig om op een forum te gaan posten.  :)

Perton

#4631
Citaat van: Hamilton#44 op 05 oktober 2015 - 10:51:28
Citaat van: Perton op 03 oktober 2015 - 10:37:45
Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2015 - 23:57:08
Nee, maar ze kunnen dan wel leuk gas geven maar feitelijk zijn ze niet specialer dan een toppianist, een topaccountant of een topmakelaar. Ze zijn de besten in wat ze doen, maar dat maakt ze los van op hun vakgebied, nog niet speciaal als mens.
dit is mijn punt inderdaad. Het klinkt misschien een beetje als "kijk mij tof wezen" maar ik heb in mijn leven al flink wat coureurs (en andere beroemdheden) ontmoet, waarvan sommigen nu zelfs f1 rijden, maar ik had toen echt niet iets van wooooow wat is dit een speciaal iemand.

De Clio Cup coureurs aka soapies die jij ontmoet zullen niet inderdaad niet ver boven de middelmaat uitsteken.
Maar een F1 coureur is een ander slag volk hoor. Dat is echt wel een speciaal talent wat deze mensen hebben, als je dat niet inziet begrijp ik niet waarom je deze sport überhaupt volgt. Blijkbaar kan iedereen het leren volgens jou.
Ricciardo, Bottas, Mortara en Bianchi zijn Clio Cup-coureurs? Oké.

En je laatste drie zinnen zijn te achterlijk voor woorden. Ik zeg nergens dat iedereen het kan leren om F1-coureur te worden. Je loopt nu dingen te verdraaien en te verzinnen. Het is met recht de meest idiote opmerking die ik de afgelopen weken op dit forum heb voorbij zien komen.

Hamilton#44

Niet leuk he als iemand je mening belachelijk maakt?  :)

Zou je zelf ook eens mee moeten stoppen.

Perton

Citaat van: Matthijs op 05 oktober 2015 - 11:12:04
Overigens mag je in België al voor je 18e de weg op met bijrijder. Het zou me niks verbazen dat Max en Jos al een jaar lang samen de weg op zijn gegaan en dat dit de reden is dat Max direct op zijn verjaardag slaagde voor zijn rijbewijs.
Volgens mij was dat inderdaad ook voorbij gekomen in een nieuwsbericht, dat ie ergens in april ofzo (ik kan er een maandje of wat naast zitten) zijn theorie had gehaald en sindsdien dus met een bijrijder mocht rijden. Dat zal dan ook wel gebeurd zijn, gok ik zo. En als die persoon dan ook een beetje capabel is in je de juiste dingen leren, dan zal je inderdaad ook niet zoveel lessen nodig hebben.

Perton

#4634
Citaat van: Hamilton#44 op 05 oktober 2015 - 13:35:54
Niet leuk he als iemand je mening belachelijk maakt?  :)

Zou je zelf ook eens mee moeten stoppen.
Waar maak je precies mijn mening belachelijk? Je loopt zaken te verzinnen, dan valt er ook weinig belachelijk te maken aan wat mijn mening daadwerkelijk is. Maar die nuance (ik kies dit woord trouwens toevallig, ik kan me voorstellen dat het vanwege de post in dat andere topic misschien wat lullig overkomt, maar ik bedoel er verder niks mee) mis je blijkbaar zelf in een poging mij voor lul te zetten. Mag je van mij doen, als je daar vrolijk van wordt.

Maar ik zal ook even serieus reageren: ik maakte je belachelijk, omdat je nul argumenten gaf voor je eerste stelling dat Verstappen in Nederland waarschijnlijk tientallen lessen had moeten nemen, puur om hem te stangen. Je begon deze discussie met enkele oneliners zonder daar verdere argumentatie bij te geven. Ja, dan krijg je ook oneliners terug. Als ik een topic binnenstap en zeg: "Verstappen is een domme grindbakcoureur" kan ik ook domme reacties verwachten.