Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Arthur op 03 oktober 2015 - 11:19:43
Ik bedoel speciaal in hetgeen ze als topsporter presteren en bereikt hebben. Niet in de hoedanigheid als speciaal mens. Daarvoor hoef je geen topsporter, zakenman etc. voor te zijn. Elk persoon kan speciaal zijn.
Ja, dat is leuk en aardig, maar de discussie ging natuurlijk of ze ten opzichte van niet-coureurs wel of geen praktijkexamen hoeven te doen, en in die context zijn ze allerminst speciaal.

Arthur

In die optiek dienen ze uiteraard praktijk en absoluut theorie-examen te doen. Dat betrof ook mijn opmerking m.b.t. tegenliggers. Het rijden op een circuit is iets totaal anders dan het weggebruik in het openbare verkeer. Daar heb je niet alleen gemotoriseerde voertuigen maar ook voetgangers, fietsers, trams etc.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tessa

Citaat van: Arthur op 03 oktober 2015 - 11:59:36
Het rijden op een circuit is iets totaal anders dan het weggebruik in het openbare verkeer. Daar heb je niet alleen gemotoriseerde voertuigen maar ook voetgangers, fietsers, trams etc.

die zijn inderdaad veel minder punten waard, al is zo'n rollator wel humor.

FolkertE

Citaat van: Perton op 03 oktober 2015 - 10:37:45
Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2015 - 23:57:08
Nee, maar ze kunnen dan wel leuk gas geven maar feitelijk zijn ze niet specialer dan een toppianist, een topaccountant of een topmakelaar. Ze zijn de besten in wat ze doen, maar dat maakt ze los van op hun vakgebied, nog niet speciaal als mens.
dit is mijn punt inderdaad. Het klinkt misschien een beetje als "kijk mij tof wezen" maar ik heb in mijn leven al flink wat coureurs (en andere beroemdheden) ontmoet, waarvan sommigen nu zelfs f1 rijden, maar ik had toen echt niet iets van wooooow wat is dit een speciaal iemand.
op tv zijn ze speciaal en op tv zijn ze meer dan jij en ik. Als ze doen waar ze voor betaald worden zijn ze speciaal. Maar kom je ze in het dagelijkse leven tegen bij de appie op de hoek, lijken ze toch net echte mensen.

Perton

Dat inderdaad. Al denk ik dat hamilton wel met een hele posse Door de supermarkt loopt.

Arthur

Om een blikje Red Bull te kopen ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Wings

Citaat van: Robbert65 op 01 oktober 2015 - 21:21:15
nou, van rondjes karten op de baan krijg je iig geen verkeersinzicht. Van karten leer je focussen op jezelf en de baan, precies datgene wat je moet laten op de weg...

Belangrijkste overeenkomst is juist goed om je heen kijken wat er gebeurd, anticiperen, situaties inschatten rekeninghoudend met allerlei spelregels. Enige wat je daar niet hebt is verkeersborden en stoplichten, maar dat is geen hogere Wiskunde.

0634

Karten staat net zover van autorijden in het verkeer als Gerard Joling staat tot Guns n Roses.

Perton

Klopt, de ene is vergane glorie en de ander is een toppresentator van SBS 6.


Wings

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2015 - 15:18:18
Karten staat net zover van autorijden in het verkeer als Gerard Joling staat tot Guns n Roses.

Mee oneens. Voor het anticiperen, het om je heen kijken wat gebeurd en de wagencontrole heb je een bepaald talent voor nodig. Wat de borden betekenen is een kwestie van lezen en leren. Dat kan iedereen.

0634

#4619
Schei nou uit zeg. Anticiperen in een kart stelt geen ene fluit voor tov het verkeer. Een lullig kartbaantje waarbij niemand te maken heeft met fietsers, trams, voetgangers, stoplichten, bussen, verkeersborden, scooters, ambulances en duizenden andere weggebruikers, waarmee je niet te maken hebt met mist, regen, wind, storm, gladheid, laaghangende zon en wegen en steden waar je nog nooit van je leven geweest bent, vergelijken met reallife autorijden... right. Bijna exact hetzelfde. Alleen dan compleet anders.