Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2015 - 18:13:03
Citaat van: Hamilton#44 op 02 oktober 2015 - 15:57:50
Citaat van: Pancake Shield op 01 oktober 2015 - 17:41:24Ook al zou je als bestuurder supergeconcentreerd zijn en altijd je aan de regels houden, je hebt te maken met externe factoren hier. Een vrachtwagen vol met varkens is iets anders als Lotus, die je probeert in te halen. Hoeveel F1-coureurs zijn er bovendien in het verleden hun rijbewijs niet kwijtgeraakt, omdat ze als een dolle idioot over de weg rijden? En al let jij zo goed op, als je achterligger Miepje toevallig met 150 komt aankarren op een weg en tergelijkertijd zitten te appen, dan is iedereen gewoon een slachtoffer van omstandigheden.

Klopt helemaal, dus hoe voorkomen praktijk autolessen dat dan?

Praktijk auto lessen zijn puur bedoeld om een bestuurder te laten wennen aan het verkeer. Je leert pas echt autorijden als je dagelijks alleen de weg op gaat. Een F1 coureur hoef je echt geen wagenbeheersing bij te brengen, die moet je gewoon de theorie bijbrengen en voor de vorm ff een rondje laten rijden.

Dat is weer iets heel anders dan je eerst beweerde, toen het nog ging om het al dan niet in praktijk hoeven aanleren van verkeersregels en -situaties (inclusief voorrangssituaties).

De vraag is ook wat je aan wagenbeheersing hebt in het verkeer. Buiten extreme weersituaties kan tante Toos van 57 ook prima meekomen in het verkeer.

Perton

Tante Toos is dan ook geen gewone sterveling als jij en ik.

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 02 oktober 2015 - 15:57:50
Citaat van: Pancake Shield op 01 oktober 2015 - 17:41:24Ook al zou je als bestuurder supergeconcentreerd zijn en altijd je aan de regels houden, je hebt te maken met externe factoren hier. Een vrachtwagen vol met varkens is iets anders als Lotus, die je probeert in te halen. Hoeveel F1-coureurs zijn er bovendien in het verleden hun rijbewijs niet kwijtgeraakt, omdat ze als een dolle idioot over de weg rijden? En al let jij zo goed op, als je achterligger Miepje toevallig met 150 komt aankarren op een weg en tergelijkertijd zitten te appen, dan is iedereen gewoon een slachtoffer van omstandigheden.

Klopt helemaal, dus hoe voorkomen praktijk autolessen dat dan?

Praktijk auto lessen zijn puur bedoeld om een bestuurder te laten wennen aan het verkeer. Je leert pas echt autorijden als je dagelijks alleen de weg op gaat. Een F1 coureur hoef je echt geen wagenbeheersing bij te brengen, die moet je gewoon de theorie bijbrengen en voor de vorm ff een rondje laten rijden.

Het inschatten van verkeerssituaties is iets waar mijn instructeur heel erg opgehammerd heeft. Bij het invoegen kijken of je wel of niet voor die vrachtwagen de snelweg op kan. En dat soort dingen. Ik geef toe dat de appende mevrouw een extreem voorbeeld is, maar situaties waar jij op moet anticiperen worden echt wel geoefend. Bovendien snap ik nog steeds waar het idee vandaan komt dat een F1-coureur met 'gemak' zo de openbare weg op kan. Een race-circuit is echt iets heel anders dan de openbare weg. Wat ik ook al zei, hoeveel F1-coureurs zijn er al niet opgepakt vanwege een snelheid-overtreding? Juist alleen daarom zou ik zeggen, dat F1-coureurs JUIST praktijk-lessen moeten krijgen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Die snelheidsovertreding vind ik dan juist weer een slecht voorbeeld in vergelijking met de F1 coureur. Dat zijn ze namelijk gewend, snel gaan ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Het toont daarentegen wel aan dat ze blijkbaar soms moeite hebben met het zich houden aan de regels, dingen die je tijdens je theorie zou moeten leren.

Arthur

Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 21:58:29
Het toont daarentegen wel aan dat ze blijkbaar soms moeite hebben met het zich houden aan de regels, dingen die je tijdens je theorie zou moeten leren.

Maar ja, dat is theorie, geen inzicht v.w.b. praktijk ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Klopt, maar alleen de theorie is blijkbaar niet voldoende om je aan de verkeersregels te houden. Praktijk ook niet, blijkt uit de te hard rijdende coureurs. Oftewel: het zijn net mensen, en er is dus niets speciaals aan ze.

Arthur

Toch wel, ze rijden in de F1  :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

En dat maakt ze speciaal, want?

Arthur

Probeer maar eens zover te komen [Need I say more... ;)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar


0634

Nee, maar ze kunnen dan wel leuk gas geven maar feitelijk zijn ze niet specialer dan een toppianist, een topaccountant of een topmakelaar. Ze zijn de besten in wat ze doen, maar dat maakt ze los van op hun vakgebied, nog niet speciaal als mens.

Perton

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2015 - 23:57:08
Nee, maar ze kunnen dan wel leuk gas geven maar feitelijk zijn ze niet specialer dan een toppianist, een topaccountant of een topmakelaar. Ze zijn de besten in wat ze doen, maar dat maakt ze los van op hun vakgebied, nog niet speciaal als mens.
dit is mijn punt inderdaad. Het klinkt misschien een beetje als "kijk mij tof wezen" maar ik heb in mijn leven al flink wat coureurs (en andere beroemdheden) ontmoet, waarvan sommigen nu zelfs f1 rijden, maar ik had toen echt niet iets van wooooow wat is dit een speciaal iemand.

Arthur

Ik bedoel speciaal in hetgeen ze als topsporter presteren en bereikt hebben. Niet in de hoedanigheid als speciaal mens. Daarvoor hoef je geen topsporter, zakenman etc. voor te zijn. Elk persoon kan speciaal zijn.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel