Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

janke

Een coureur zal misschien wat beter kunnen anticiperen op een situatie, maar daar houdt het wel bij op volgens mij.
Some things are too important to be left in the past.

Robbert65

nou, van rondjes karten op de baan krijg je iig geen verkeersinzicht. Van karten leer je focussen op jezelf en de baan, precies datgene wat je moet laten op de weg...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

janke

Citaat van: Robbert65 op 01 oktober 2015 - 21:21:15
nou, van rondjes karten op de baan krijg je iig geen verkeersinzicht. Van karten leer je focussen op jezelf en de baan, precies datgene wat je moet laten op de weg...

Op de racebaan moet je ook goed kunnen anticiperen. Ga je als een De Cesaris de wedstrijd in, dan komt het vaak ook niet goed. Maar een goed racecoureur is op de openbare weg nog geen goed rijder. Want daar rijd je niet alleen maar rondjes. En je komt er daar meer tegen dan 23tig andere coureurs. Van voetganger tot een malloot die denkt de regels aan zijn laars te lappen.Dat is alles wat ik wil zeggen. Zijn nogal wat coureurs die het leven lieten in het dagelijks verkeer. Ook nog buiten hun schuld om.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

En om maar even een pakkend voorbeeld te geven van een der verschillen; wel eens een tegenligger gezien in de F1 die je met dezelfde snelheid tegemoet komt....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Bourdais en Montagny wel, toen ze op de hairpin in Magny-Cours afreden. Oké De Villota reed niet even hard, maar ging wel even in tegengestelde richting de baan op in hun remzone.

En het was geen F1, daar heb je me te pakken.

Matthijs

Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 23:16:51
Bourdais en Montagny wel, toen ze op de hairpin in Magny-Cours afreden. Oké De Villota reed niet even hard, maar ging wel even in tegengestelde richting de baan op in hun remzone.

En het was geen F1, daar heb je me te pakken.
Over de doden niets dan goeds, maar dat was wel één van de meest kansloze acties in de racerij van de afgelopen jaren. Man, wat heb ik die vrouw toen de huid volgescholden.

Perton

Haha same here. Ik denk dat die actie wel een beetje verklaart waarom ik huiverig ben om vrouwen in de F1 toe te laten alleen maar omdat ze vrouw zijn.

Matthijs

Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 12:22:07
Haha same here. Ik denk dat die actie wel een beetje verklaart waarom ik huiverig ben om vrouwen in de F1 toe te laten alleen maar omdat ze vrouw zijn.
Ik ben huiverig om rijders toe te laten die niet capabel genoeg zijn voor de F1, ongeacht het geslacht. Maar ik denk dat jij precies hetzelfde bedoeld.

Perton


Hamilton#44

#4584
Citaat van: Pancake Shield op 01 oktober 2015 - 17:41:24Ook al zou je als bestuurder supergeconcentreerd zijn en altijd je aan de regels houden, je hebt te maken met externe factoren hier. Een vrachtwagen vol met varkens is iets anders als Lotus, die je probeert in te halen. Hoeveel F1-coureurs zijn er bovendien in het verleden hun rijbewijs niet kwijtgeraakt, omdat ze als een dolle idioot over de weg rijden? En al let jij zo goed op, als je achterligger Miepje toevallig met 150 komt aankarren op een weg en tergelijkertijd zitten te appen, dan is iedereen gewoon een slachtoffer van omstandigheden.

Klopt helemaal, dus hoe voorkomen praktijk autolessen dat dan?

Praktijk auto lessen zijn puur bedoeld om een bestuurder te laten wennen aan het verkeer. Je leert pas echt autorijden als je dagelijks alleen de weg op gaat. Een F1 coureur hoef je echt geen wagenbeheersing bij te brengen, die moet je gewoon de theorie bijbrengen en voor de vorm ff een rondje laten rijden.

Hamilton#44

Citaat van: Arthur op 01 oktober 2015 - 21:47:40
En om maar even een pakkend voorbeeld te geven van een der verschillen; wel eens een tegenligger gezien in de F1 die je met dezelfde snelheid tegemoet komt....

Jij wel dan op de openbare weg? of kwam je een spookrijder tegen?

0634

Jullie hebben geen tweebaanswegen?

Robbert65

Komt Hamilton#44 van Vlieland?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 02 oktober 2015 - 15:57:50
Citaat van: Pancake Shield op 01 oktober 2015 - 17:41:24Ook al zou je als bestuurder supergeconcentreerd zijn en altijd je aan de regels houden, je hebt te maken met externe factoren hier. Een vrachtwagen vol met varkens is iets anders als Lotus, die je probeert in te halen. Hoeveel F1-coureurs zijn er bovendien in het verleden hun rijbewijs niet kwijtgeraakt, omdat ze als een dolle idioot over de weg rijden? En al let jij zo goed op, als je achterligger Miepje toevallig met 150 komt aankarren op een weg en tergelijkertijd zitten te appen, dan is iedereen gewoon een slachtoffer van omstandigheden.

Klopt helemaal, dus hoe voorkomen praktijk autolessen dat dan?

Praktijk auto lessen zijn puur bedoeld om een bestuurder te laten wennen aan het verkeer. Je leert pas echt autorijden als je dagelijks alleen de weg op gaat. Een F1 coureur hoef je echt geen wagenbeheersing bij te brengen, die moet je gewoon de theorie bijbrengen en voor de vorm ff een rondje laten rijden.

Dat is weer iets heel anders dan je eerst beweerde, toen het nog ging om het al dan niet in praktijk hoeven aanleren van verkeersregels en -situaties (inclusief voorrangssituaties).

Jehoentelaar