Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 12:29:07
Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 11:30:34
Ja, want iemand die op een circuit kan racen, kent automatisch ook verkeersregels en voorrangssituaties... ::)

Dat is theorie, geen praktijk.  :)

Gast, heb je zelf wel een rijbewijs? Ik heb tientallen lessen nodig gehad om voorrangssituaties goed te kunnen inschatten en verkeersregels te kunnen toepassen. Als je denkt dat dit alleen maar theoretische zaken zijn ben je zelf een ongelooflijk gevaar op de weg.

Hamilton#44

Jij hebt het over normale stervelingen zoals jij en ik, niet over een F1 coureur met aangeboren talent.  :)

Dat wij praktijk en theorie nodig hebben betwist ik nergens.

Matthijs

Ik ga me niet meer mengen in deze discussie. Ik ben het oneens met Hamilton#44, so be it.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 12:29:07
Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 11:30:34
Ja, want iemand die op een circuit kan racen, kent automatisch ook verkeersregels en voorrangssituaties... ::)

Dat is theorie, geen praktijk.  :)
Ik ga hier niet meer eens op reageren, precies zoals Matthijs in zijn laatste post aangeeft.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 13:17:08
Jij hebt het over normale stervelingen zoals jij en ik, niet over een F1 coureur met aangeboren talent.  :)

Dat wij praktijk en theorie nodig hebben betwist ik nergens.

Ik ga wel nog even door met deze gekkigheid want ik ben allergisch voor bizarre statements. Een F1-coureur heeft talent om te racen op een afgesloten circuit. Dat is niet hetzelfde als talent om met een auto om te gaan met alledaagse verkeerssituaties. Of dacht jij dat het in controle houden van een formule-auto iemand voordeel biedt in het inschatten van een ingewikkelde voorrangskruising en rijgedrag van andere 'normale stervelingen'?

Veel succes met je eerste rijles.

Hamilton#44

Jullie begrijpen mij denk ik verkeerd. :)

Ik scheid theorie en praktijk in het geval van Max Verstappen. Natuurlijk moet hij theorieles hebben om de verkeersregels te leren.

Maar een F1 coureur die gewend is om een hypermoderne F1 auto met al zijn technische snufjes te bedienen met onderwijl 200 km per en een boordradio in je oor te tetteren en ondertussen om je heen alles in de gaten houdend raakt echt niet aan de kook van met 30 km per uur een afslagje pakken op een woonerfje hoor. Of met 120 invoegen op de A1.  ;D

Die heeft zoveel hersencapaciteit over tijdens het rijden in een straatauto, die kan Tolstoj lezen ondertussen.

Robbert65

Ana Karenina, in het Russisch. Maar serieus gast, waar gaat dit eigenlijk over.  Einde verhaal, wat mij betreft.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Gaat ook nergens over maar ik had het gevoel dat niet helemaal duidelijk was wat ik bedoelde.  :)


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dat is het wel en een F1-auto is in geen velden of wegen vergelijkbaar met een personenauto, zowel qua materiaal als de context waarin je 'm vindt. Maar goed, als ik het dan blijkbaar niet goed begrijp zijn we snel uitgesproken natuurlijk.

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 13:17:08
Jij hebt het over normale stervelingen zoals jij en ik, niet over een F1 coureur met aangeboren talent.  :)

Dat wij praktijk en theorie nodig hebben betwist ik nergens.

F1-coureurs zijn geen goden, dat zijn ook normale stervelingen. Ook al zou je als bestuurder supergeconcentreerd zijn en altijd je aan de regels houden, je hebt te maken met externe factoren hier. Een vrachtwagen vol met varkens is iets anders als Lotus, die je probeert in te halen. Hoeveel F1-coureurs zijn er bovendien in het verleden hun rijbewijs niet kwijtgeraakt, omdat ze als een dolle idioot over de weg rijden? En al let jij zo goed op, als je achterligger Miepje toevallig met 150 komt aankarren op een weg en tergelijkertijd zitten te appen, dan is iedereen gewoon een slachtoffer van omstandigheden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Als iemand al append brokken maakt is er sprake van dood door schuld, in geval van dooien dan.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 01 oktober 2015 - 13:06:31
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 12:29:07
Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 11:30:34
Ja, want iemand die op een circuit kan racen, kent automatisch ook verkeersregels en voorrangssituaties... ::)

Dat is theorie, geen praktijk.  :)

Gast, heb je zelf wel een rijbewijs? Ik heb tientallen lessen nodig gehad om voorrangssituaties goed te kunnen inschatten en verkeersregels te kunnen toepassen.

Serieus? Ik niet. Maar ik ging ook vaak karten.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 september 2015 - 14:44:44
Hey, Grosjean feliciteert  hem ook :

https://twitter.com/RGrosjean?ref_src=twsrc^tfw

Dat is toch fijn, gezien hun incident....

Groet,

C.G. de Beaufort

Haha. Leuk! :)

Robbert65

Citaat van: Wings op 01 oktober 2015 - 19:13:09
Citaat van: Jehoentelaar op 01 oktober 2015 - 13:06:31
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 12:29:07
Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 11:30:34
Ja, want iemand die op een circuit kan racen, kent automatisch ook verkeersregels en voorrangssituaties... ::)

Dat is theorie, geen praktijk.  :)

Gast, heb je zelf wel een rijbewijs? Ik heb tientallen lessen nodig gehad om voorrangssituaties goed te kunnen inschatten en verkeersregels te kunnen toepassen.

Serieus? Ik niet. Maar ik ging ook vaak karten.
dat was een geintje om te lachen, zoals in humor toch, Wings?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel