Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Neuh, ik ken ook wel mensen die een les of 8 nodig hadden voor hun examen, want die reden hun hele jeugd al in auto's omdat hun vader een sloopbedrijf dan wel een garage had. Dus ook in Nederland kan je met weinig lessen examen doen en het halen. Nu was dit een jaar of tien geleden, misschien dat er sindsdien nog wel wat veranderd is, maar toch, ik denk dat ook in Nederland Verstappen vrij snel zijn rijbewijs had gepakt.

Hamilton#44

Alleen al om te stangen hadden ze em dan extra lessen gegeven.


FolkertE

Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 19:13:27
Omdat Red Bull het team er niet naar is om iemand te degraderen. Of je promoveert, of je bent pleite.
Volgens mij is het al keer gezegd, maar Kvyatt is dit jaar ook onverwachts gepromoveerd door het vertrek van Vettel. Kvyatt doet het ook zeker niet slecht dus misschien willen ze hem nog 1 jaartje in het team houden en terug naar RBR promoveren als Verstappen toch vertrekt. Want van alle andere talenten hoor ik ook niet veel hoogwaardige prestaties die beter zijn dan die van Kvyatt.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 01 oktober 2015 - 10:06:00
Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 19:13:27
Omdat Red Bull het team er niet naar is om iemand te degraderen. Of je promoveert, of je bent pleite.
Volgens mij is het al keer gezegd, maar Kvyatt is dit jaar ook onverwachts gepromoveerd door het vertrek van Vettel. Kvyatt doet het ook zeker niet slecht dus misschien willen ze hem nog 1 jaartje in het team houden en terug naar RBR promoveren als Verstappen toch vertrekt. Want van alle andere talenten hoor ik ook niet veel hoogwaardige prestaties die beter zijn dan die van Kvyatt.

Een degradatie van Kvyat (1 't') is prima te beredeneren. Het kan ook werkelijkheid worden. Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het niet de werkwijze van Red Bull is: promoveren of wegwezen.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 30 september 2015 - 18:00:43
Want?

Typische Nederlandse correctheid. Het is toch belachelijk dat iemand als Verstappen überhaupt een praktijk examen moet doen.
De Belgen snappen dat en wikkelen het gewoon snel ff af.

Perton

Ja, want iemand die op een circuit kan racen, kent automatisch ook verkeersregels en voorrangssituaties... ::)

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 10:52:10
Citaat van: Perton op 30 september 2015 - 18:00:43
Want?
Typische Nederlandse correctheid. Het is toch belachelijk dat iemand als Verstappen überhaupt een praktijk examen moet doen.
Sorry dat ik zo bot ben, maar ik vind dit echt een absurde en ondoordachte opmerking. Zoals Perton inderdaad al zegt: alsof een coureur alle veelvoorkomende verkeerssituaties kent. Natuurlijk niet! Een 'normaal' persoon zakt bijna nooit op wagenbeheersing (zeg ik zonder de feiten te kennen), maar vooral op kijkgedrag en voorrangsregels.

Sphinx

Sterker, een aantal motorcoureurs die wel al ouder dan 18 zijn hébben geeneens een motorrijbewijs voor op de weg, vinden ze te gevaarlijk
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 01 oktober 2015 - 11:43:33
Sterker, een aantal motorcoureurs die wel al ouder dan 18 zijn hébben geeneens een motorrijbewijs voor op de weg, vinden ze te gevaarlijk
Stel je voor dat ze de nieuwe superlicentieregels ook van toepassing laten zijn op motorcoureurs, dan MOETEN ze wel een rijbewijs halen, want anders kom je niet in aanmerking voor een superlicentie. Echt heel bizar dat die regel geldt voor een superlicentie.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2015 - 11:34:39
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 10:52:10
Citaat van: Perton op 30 september 2015 - 18:00:43
Want?
Typische Nederlandse correctheid. Het is toch belachelijk dat iemand als Verstappen überhaupt een praktijk examen moet doen.
Sorry dat ik zo bot ben, maar ik vind dit echt een absurde en ondoordachte opmerking. Zoals Perton inderdaad al zegt: alsof een coureur alle veelvoorkomende verkeerssituaties kent. Natuurlijk niet! Een 'normaal' persoon zakt bijna nooit op wagenbeheersing (zeg ik zonder de feiten te kennen), maar vooral op kijkgedrag en voorrangsregels.
Verder zou dergelijk gedrag van de overheid in strijd zijn met het gelijkheidsbeginsel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 01 oktober 2015 - 11:30:34
Ja, want iemand die op een circuit kan racen, kent automatisch ook verkeersregels en voorrangssituaties... ::)

Dat is theorie, geen praktijk.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2015 - 11:34:39Een 'normaal' persoon zakt bijna nooit op wagenbeheersing (zeg ik zonder de feiten te kennen), maar vooral op kijkgedrag en voorrangsregels.

Yep, en in een F1 auto duelleren met 200 km per uur hoef je niet te kijken in de je spiegels of spacial awareness te hebben zoals King David zo mooi kan zeggen.  ;)

Sommige mensen hebben dat gewoon aangeboren, de aangeboren hoeveelheid bij Verstappen is al groter dan menig Nederlands automobilist met ervaring ooit verkrijgen zal in haar ( ;)) leven.

lieven

In België kan je gewoon je rijbewijs halen zonder 1 rijles genomen te hebben.
je legt je theoretisch rijbewijs af en dan kan je 36 met begeleider rijden. (je theoretisch kan je vanaf 17 jaar afleggen)
Vanaf je 18 bent mag je je praktisch examen afleggen.

Dus 17: theoretisch examen slagen
18 jaar: direct praktisch afleggen en slagen.

Als je kan rijden zijn die examens echt niet moeilijk.


Robbert65

Lieven, ik heb die twijfel in het liedje "België" van Henk Westbroek (Het Goede Doel) ook nooit begrepen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel