Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Ik vind ook dat het zou kunnen, maar het doel van str is opleiden. Als je het daar niet laat zien, krijg je geen red bull-stoeltje en als je het bij red Bull niet laat zien, heeft het geen zin je opnieuw op te leiden.

Het enige scenario dat ik kan verzinnen is dat ze dus Max per se al in red Bull willen hebben en gasly/stoneman pas in 2017 bij str. Maar laten we eerlijk zijn, als Kvyat weet dat ie naar Renault kan en weet dat hij alleen een soort tussenpaus zal zijn bij str, dan lijkt het me sterk dat ie akkoord gaat met deze oplossing. Ik verwacht dus, los van wat red Bull van plan is, geen Kvyat bij str. Of dat Renault verhaal moet niet doorgaan natuurlijk en dat ie dit dan maar doet omdat ie anders niks heeft.

Arthur

Dat laatste zie ik gewoon niet gebeuren [okay, niets is onmogelijk] RBR coureur terug naar STR. Dat druist volledig in tegen de gehele bedrijfsfilosofie. Ik geloof er niets van, echt niet. En Kyvat zal dat toch ook niet willen? Rechtstreekse degradatie. Neuh, dat wordt hem niet [waar wie ben ik ;D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Het zou op zijn minst heel merkwaardig zijn.

Het zou kunnen dat ze weten dat Ricciardo in 2017 naar Ferrari gaat en dat ze Max alvast bij het A-team willen en dan Kvyat noodgedwongen een jaar stallen bij STR maar dat klinkt wel vergezocht.  ;)

Hamilton#44

Denk ook niet niet dat Vettel dan blij is met Ferrari.  ;)

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 30 september 2015 - 10:54:18
Denk ook niet niet dat Vettel dan blij is met Ferrari.  ;)
Ik denk dat Vettel in de huidige vorm Ricciardo wel aankan, of tenminste kan evenaren.

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 30 september 2015 - 10:54:18
Denk ook niet niet dat Vettel dan blij is met Ferrari.  ;)

Ik ga er dan sowieso vanuit dat wie er ook naast Vettel komt te zitten, dat hij in eerste instantie de 'tweede' coureur is. Misschien niet echt volledig, maar bijvoorbeeld updates etc gaan wel naar Vettel. Dat is ook, waarom ik vind dat het hele 'Verstappen-Ferrari'-gerucht hopelijk niet waar is. Want dan zou Verstappen naast Vettel komen en dan komt ie in dezelfde situatie als zijn vader te zitten destijds bij Benetton.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Een topteam als Ferrari is slechts in uitzonderlijke gevallen niet in staat updates voor 2 auto's te hebben.  :)

C.G. de Beaufort


Matthijs

Met vijf uurtjes rijles in 1 week. Hier begrijp ik helemaal niets van. Tuurlijk heeft die jongen een fantastische wagenbeheersing, maar op het circuit leer je geen voorrang verlenen, letten op fietsers, voetgangers, spelende kinderen, verkeersborden, voorsorteervakken etc. Ik kan nog wel even doorgaan.

Het kan bijna niet anders of het is 1 of meer van de onderste drie:
- Max heeft veel geoefend zonder rijles
- In België is het makkelijker om een rijbewijs te halen
- Er is sprake van een doorgestoken kaart en heeft Max het rijbewijs 'cadeau gekregen'.

Hoe dan ook, gefeliciteerd! Maar als inwoner van Maaseik zou ik er niet zo gerust op zijn dat iemand met slechts 5 uurtjes rijles zomaar de weg op kan.

C.G. de Beaufort

Hey, Grosjean feliciteert  hem ook :

https://twitter.com/RGrosjean?ref_src=twsrc^tfw

Dat is toch fijn, gezien hun incident....

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Citaat van: Matthijs op 30 september 2015 - 14:10:55
Met vijf uurtjes rijles in 1 week. Hier begrijp ik helemaal niets van. Tuurlijk heeft die jongen een fantastische wagenbeheersing, maar op het circuit leer je geen voorrang verlenen, letten op fietsers, voetgangers, spelende kinderen, verkeersborden, voorsorteervakken etc. Ik kan nog wel even doorgaan.

Het kan bijna niet anders of het is 1 of meer van de onderste drie:
- Max heeft veel geoefend zonder rijles
- In België is het makkelijker om een rijbewijs te halen
- Er is sprake van een doorgestoken kaart en heeft Max het rijbewijs 'cadeau gekregen'.

Hoe dan ook, gefeliciteerd! Maar als inwoner van Maaseik zou ik er niet zo gerust op zijn dat iemand met slechts 5 uurtjes rijles zomaar de weg op kan.


Hij is gewoon een quick study. Zoveel is toch wel duidelijk inmiddels.  ;)

Matthijs

Sommige dingen leer je door vaak te doen, zoals kruispunten scannen op verkeer, over je schouder kijken bij afslaan en voorrang verlenen aan fietsers op een rotonde. Ik noem maar wat dingen.

Maargoed, ik ga er vanuit dat hij als elk ander is beoordeeld dus dat het inderdaad veilig is.

Jehoentelaar

In België werkt het allemaal wel net even anders dan in Nederland wat rijlessen betreft.

Perton

Ik heb begrepen dat die jongen al sinds het behalen van zijn theorie onder begeleiding mocht oefenen. Dat kan blijkbaar zo in België. Dan vind ik het niet gek dat iemand die het rijden zelf al prima beheerst, de door Matthijs genoemde valkuilen ook vrij snel onder de knie heeft.

Mijn ervaring met de Belgische snelwegen afgelopen zomer heeft mij het idee gegeven dat dit niet per se de beste tactiek is, maar dat is een ander verhaal.

Hamilton#44

In Belgie zijn ze sowieso makkelijker, in Nederland had ie waarschijnlijk expres 50 lessen moeten volgen van 1 of ander dienstklopper.