Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Heb Kvyat nooit uitzonderlijk gevonden, ook niet slecht maar goed, dat zijn ze geen van allen. Denk dat hij ook wel mee had dat ie uit Rusland kwam, grote afzetmarkt voor Red Bull blikjes.

Perton

De periode dat Kvyat in verband werd gebracht met een STR-stoeltje was wel dezelfde periode dat de geruchten over het juniorprogramma van Red Bull (dat er ook commerciële redenen en niet alleen prestatietechnische redenen) het sterkst waren. Dus tsja, daar zou je best wel eens een punt kunnen hebben.

Ik vond dat Kvyat het dit jaar na een matige seizoensstart prima deed, maar hij lijkt nu weer behoorlijk in te kakken. Dat vind ik meestal toch wel een seintje dat iemand het op de lange termijn niet helemaal gaat zijn. Maar goed, 2016 zal voor Red Bull sowieso een overgangsjaar zijn, dan kan je hem net zo goed nog wel even behouden.

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 15:23:37
Heb Kvyat nooit uitzonderlijk gevonden, ook niet slecht maar goed, dat zijn ze geen van allen. Denk dat hij ook wel mee had dat ie uit Rusland kwam, grote afzetmarkt voor Red Bull blikjes.
jij hebt iets met nationaliteiten vandaag :D http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13662.150.html
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Met als verschil dat deze opmerking wel ergens op slaat. Om dezelfde reden rijden we nu überhaupt een race in dat land.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 28 september 2015 - 16:50:27
Met als verschil dat deze opmerking wel ergens op slaat. Om dezelfde reden rijden we nu überhaupt een race in dat land.
Is wel een relevante stelling nu: Red Bull dreigt al een paar weken met een verongelijkt: Val van mijn part allemaal dood, als we onze zin niet krijgen, dan lopen we weg uit de F1. En tegelijkertijd is Red Bull zo groot, dat voor een paar miljoen blikjes verkopen in Rusland een hele Grandprix aldaar wordt opgetuigd. Die twee zaken zijn met elkaar in tegenspraak. Als de belangen voor RB zo groot zijn in F1, dan zouden ze nooit weglopen. Het is een spel voor grote mensen. Maar ik krijg steeds meer het gevoel, dat de spelers van het spel een te grote broek aan hebben getrokken...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 13:45:20
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46
Volgens Doornbos staat Ricciardo als Red Bull coureur bevestigd op de deelnemerslijst van 2016. Achter Kvyat's naam staat 'n sterretje, wat zou betekenen dat zijn deelname zeker is, echter nog niet bij welk team. Aangezien het volgens mij de teams zijn die de rijders inschrijven en niet de rijders zelf, kan dit imo optiek maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan. 
Da's een spannende?! Waar hangt die lijst?

Geen idee. Volgens Perton bestaat die nog niet, volgens Doornbos wel.


Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 13:47:10
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:52:24
He, don't shoot the messenger.  :P

Vind het zelf ook 'n vaag verhaal, maar toch ... als Doornbos de waarheid spreekt, en wie ben ik om daaraan te twijfelen, is dat de enige conclusie die ik eraan kan verbinden.
Maar Kootje, waar / wanneer heeft Robert dat dan verteld, van die lijst en die sterretjes, want als 't klopt is het wel een bommetje :)

Tijdens de nabeschouwing vd race in Japan, of de voor, ben niet helemaal zeker. Het was iig tijdens één  vd twee.

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 16:54:33
Citaat van: Jehoentelaar op 28 september 2015 - 16:50:27
Met als verschil dat deze opmerking wel ergens op slaat. Om dezelfde reden rijden we nu überhaupt een race in dat land.
Is wel een relevante stelling nu: Red Bull dreigt al een paar weken met een verongelijkt: Val van mijn part allemaal dood, als we onze zin niet krijgen, dan lopen we weg uit de F1. En tegelijkertijd is Red Bull zo groot, dat voor een paar miljoen blikjes verkopen in Rusland een hele Grandprix aldaar wordt opgetuigd. Die twee zaken zijn met elkaar in tegenspraak. Als de belangen voor RB zo groot zijn in F1, dan zouden ze nooit weglopen. Het is een spel voor grote mensen. Maar ik krijg steeds meer het gevoel, dat de spelers van het spel een te grote broek aan hebben getrokken...

Nou ja, die race is er natuurlijk niet alleen vanwege RB maar vanwege de commerciële wedloop in het algemeen.

Kootje

Citaat van: Perton op 28 september 2015 - 11:57:22
Dat gezegd hebbende, hebben de Red Bull-talenten het ook niet zo goed gedaan dit jaar. Tenminste, niet goed genoeg vor een F1-plekje. Gasly doet het ook niet slecht met een voorlopig zevende plek in zijn rookiejaar in de GP2, maar daarmee win je geen F1-stoeltje, plus is binnen hetzelfde team verslagen door Alex Lynn, die juist géén deel meer uitmaakt van het programma. En dan heb je Dean Stoneman, die uiteindelijk totaal geen vuist kon maken in de titelstrijd en vrij veel moeite heeft met zijn rookie-teamgenoot. En voor Callum Illiot is dit pas zijn eerste autosportjaar. Dus hoewel het raar zou zijn, als ze Verstappen echt al per se in de Red Bull zouden willen hebben volgend jaar, denk ik dat er eigenlijk geen andere optie is om Kvyat terug te zetten, er is namelijk geen betere optie. Het lijkt me alleen logischer om Verstappen nog een jaar bij STR te behouden.

Dat zou idd de reden kunnen zijn. Vind hert geen onlogische gedachtegang.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 11:30:17
Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 10:57:29
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan.
Daar geloof ik helemaal niets van. Zoals Perton terecht zegt: als je niet goed genoeg bent voor Red Bull, dan ben je ook niet genoeg voor Toro Rosso in de optiek van Red Bull.

Precies, Kvyat terug naar STR zou nergens op slaan. Dan stel je de hele opleiding in feite ter discussie en ze hebben talenten zat. Kvyat heeft zijn kans dan gehad. Of hij moet een dermate waterdicht contract hebben dat ze hem moeten laten rijden in 2016 maar dat lijkt me sterk.

Hoezo zou het nergens op slaan? Zo erg is het toch niet? Feitelijk was hij nog niet toe aan Red Bull maar door het onverwachte afscheid van Vettel is het zo gelopen.

Red Bull moet zijn beste twee rijders in hun A-team laten rijden en hun net iets mindere in het B-team. Het is niet veel anders dan met voetbal eigenlijk. Frank de Boer stelt zijn beste speler ook op in het eerste. En als Red Bull dat ook doet rijden Ricciardo en Verstappen in het eerste en Sainz en Kvyat in het tweede.

Matthijs

Omdat Red Bull het team er niet naar is om iemand te degraderen. Of je promoveert, of je bent pleite.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 28 september 2015 - 18:57:42
Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 11:30:17
Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 10:57:29
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan.
Daar geloof ik helemaal niets van. Zoals Perton terecht zegt: als je niet goed genoeg bent voor Red Bull, dan ben je ook niet genoeg voor Toro Rosso in de optiek van Red Bull.

Precies, Kvyat terug naar STR zou nergens op slaan. Dan stel je de hele opleiding in feite ter discussie en ze hebben talenten zat. Kvyat heeft zijn kans dan gehad. Of hij moet een dermate waterdicht contract hebben dat ze hem moeten laten rijden in 2016 maar dat lijkt me sterk.

Hoezo zou het nergens op slaan? Zo erg is het toch niet? Feitelijk was hij nog niet toe aan Red Bull maar door het onverwachte afscheid van Vettel is het zo gelopen.

Red Bull moet zijn beste twee rijders in hun A-team laten rijden en hun net iets mindere in het B-team. Het is niet veel anders dan met voetbal eigenlijk. Frank de Boer stelt zijn beste speler ook op in het eerste. En als Red Bull dat ook doet rijden Ricciardo en Verstappen in het eerste en Sainz en Kvyat in het tweede.
Deed Frank dat nou maar eens! geen sterk voorbeeld in mijn ogen. Ik denk maar even aan een Lasse Schöne die zijn tijd zit te verdoen op de bank!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Kvyat terug naar STR [Degradatie]? Dat gaat echt niet gebeuren. Hij mocht promoveren en als het dan niet lukt is er geen weg terug. De kans gekregen, de stap genomen maar niet gelukt is end of story.

Maar eerst maar eens zien of er volgend jaar nog stoeltjes zijn bij de Oostenrijkers....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 19:13:27
Omdat Red Bull het team er niet naar is om iemand te degraderen. Of je promoveert, of je bent pleite.

Dat snap ik. Maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzinnig.

Arthur

Waarom onzinnig? Je kiest een andere job [weliswaar intern] maar je bent er nog niet klaar voor. Helaas voor jou kan de organisatie niet op jou wachten dus word je op een zijspoor geplaatst [wat bij RBR niet mogelijk is] of is het einde verhaal. Gegokt en verloren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat kan. Maar om het nou onmogelijk te maken om incidenteel eens iemand van RBR naar STR te laten gaan vind ik ook weer zo wat.