Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 16:56:03
In races is Verstappen echt een beul. Je gaat je afvragen hoelang Verstappen nog in de STR blijft. Hij is toch een beetje de aandachttrekker van Red Bull geworden. Hij past ook perfect bij hun imago: jong, hip, opwindend.

Volgens mij is nog niemand bevestigd bij Red Bull. En (correct me if i'am wrong) ik heb gelezen dat Kvyat aan Renault wordt gelinkt. Dus mocht Renault Lotus overnemen komt er een plaats vrij. Het meest logische zou dan Max zijn.

Kootje

Volgens Doornbos staat Ricciardo als Red Bull coureur bevestigd op de deelnemerslijst van 2016. Achter Kvyat's naam staat 'n sterretje, wat zou betekenen dat zijn deelname zeker is, echter nog niet bij welk team. Aangezien het volgens mij de teams zijn die de rijders inschrijven en niet de rijders zelf, kan dit imo optiek maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan. 

Wings

Ik zou het bizar vinden. Ergens zeg ik dat het niet eerlijk zou zijn op basis van één seizoen maar Kvyat zelf reed ook maar 1 seizoen bij Toro Rosso. Ik kan het mij echter niet voorstellen en om eerlijk te zijn hoeft het voor mij ook niet. Al sinds de Minardi-tijd ben ik een soort van fan van dit team dus laat hem daar nog maar een jaar aanmodderen. ;)

Perton

Ik zou niet weten waarom Kvyat zou worden gedegradeerd. Dan ben je dus blijkbaar niet goed genoeg voor red Bull (omdat er een betere optie is, in dit geval verstappen) en herkansingen heeft red Bull nog nooit aangedaan. Ik heb het gevoel dat doornbos uit zijn nek loopt te kletsen want er bestaan geen deelnemerslijsten met "team nog niet bekend" en zeker niet in september. Althans, de fia publiceert die nog niet in september. De eerste misschien eind januari. Dus ik betwijfel dan ook zeer dat het zou gaan om een officiële deelnemerslijst, en als het geen officiële is, zeggen die sterretjes ook niet zoveel.

Kootje

He, don't shoot the messenger.  :P

Vind het zelf ook 'n vaag verhaal, maar toch ... als Doornbos de waarheid spreekt, en wie ben ik om daaraan te twijfelen, is dat de enige conclusie die ik eraan kan verbinden.

Perton

Was ook uiteraard geen kritiek naar jou toe, maar naar Doornbos. Er bestaan simpelweg geen deelnemerslijsten in september. Geen publieke althans.

Kootje

Citaat van: Perton op 27 september 2015 - 19:08:22
Was ook uiteraard geen kritiek naar jou toe, maar naar Doornbos.

Snap ik, vandaar de smiley. ;)

0634

Citaat van: Perton op 27 september 2015 - 17:43:05
Laat hem juist nog maar lekker bij STR blijven. Zodra die bij een topteam rijdt, start ie vooraan en is het gedaan met de vijf mooie inhaalacties per race.

Hij moet naar dat podium.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan.
Daar geloof ik helemaal niets van. Zoals Perton terecht zegt: als je niet goed genoeg bent voor Red Bull, dan ben je ook niet genoeg voor Toro Rosso in de optiek van Red Bull.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 10:57:29
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan.
Daar geloof ik helemaal niets van. Zoals Perton terecht zegt: als je niet goed genoeg bent voor Red Bull, dan ben je ook niet genoeg voor Toro Rosso in de optiek van Red Bull.

Precies, Kvyat terug naar STR zou nergens op slaan. Dan stel je de hele opleiding in feite ter discussie en ze hebben talenten zat. Kvyat heeft zijn kans dan gehad. Of hij moet een dermate waterdicht contract hebben dat ze hem moeten laten rijden in 2016 maar dat lijkt me sterk.

Perton

Dat gezegd hebbende, hebben de Red Bull-talenten het ook niet zo goed gedaan dit jaar. Tenminste, niet goed genoeg vor een F1-plekje. Gasly doet het ook niet slecht met een voorlopig zevende plek in zijn rookiejaar in de GP2, maar daarmee win je geen F1-stoeltje, plus is binnen hetzelfde team verslagen door Alex Lynn, die juist géén deel meer uitmaakt van het programma. En dan heb je Dean Stoneman, die uiteindelijk totaal geen vuist kon maken in de titelstrijd en vrij veel moeite heeft met zijn rookie-teamgenoot. En voor Callum Illiot is dit pas zijn eerste autosportjaar. Dus hoewel het raar zou zijn, als ze Verstappen echt al per se in de Red Bull zouden willen hebben volgend jaar, denk ik dat er eigenlijk geen andere optie is om Kvyat terug te zetten, er is namelijk geen betere optie. Het lijkt me alleen logischer om Verstappen nog een jaar bij STR te behouden.

Robbert65

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46
Volgens Doornbos staat Ricciardo als Red Bull coureur bevestigd op de deelnemerslijst van 2016. Achter Kvyat's naam staat 'n sterretje, wat zou betekenen dat zijn deelname zeker is, echter nog niet bij welk team. Aangezien het volgens mij de teams zijn die de rijders inschrijven en niet de rijders zelf, kan dit imo optiek maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan. 
Da's een spannende?! Waar hangt die lijst?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:52:24
He, don't shoot the messenger.  :P

Vind het zelf ook 'n vaag verhaal, maar toch ... als Doornbos de waarheid spreekt, en wie ben ik om daaraan te twijfelen, is dat de enige conclusie die ik eraan kan verbinden.
Maar Kootje, waar / wanneer heeft Robert dat dan verteld, van die lijst en die sterretjes, want als 't klopt is het wel een bommetje :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 28 september 2015 - 11:30:17
Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 10:57:29
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:32:46maar één ding betekenen en dat is dat hij wellicht gedegradeerd word naar STR ten faveure van Max die ook zo'n sterretje achter zijn naam heeft staan.
Daar geloof ik helemaal niets van. Zoals Perton terecht zegt: als je niet goed genoeg bent voor Red Bull, dan ben je ook niet genoeg voor Toro Rosso in de optiek van Red Bull.

Precies, Kvyat terug naar STR zou nergens op slaan. Dan stel je de hele opleiding in feite ter discussie en ze hebben talenten zat. Kvyat heeft zijn kans dan gehad. Of hij moet een dermate waterdicht contract hebben dat ze hem moeten laten rijden in 2016 maar dat lijkt me sterk.

Daarnaast rijdt Daniil heel zo beroerd niet dacht ik....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Nee, maar Ricciardo heeft de laatste tijd toch wel duidelijk de overhand in de races. Geen schande overigens als je langzamer bent dan Ricciardo, de man die vorig jaar nog Vettel (in slechte doel weliswaar) versloeg.