Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 18:51:06
Dat was enkele jaren na hun debuut. We zijn nu niet enkele jaren na het debuut van Verstappen.
dit dus. Bij hun debuutjaren werden die gasten echt wel als toekomstige grote jongens gezien.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 18:51:06
Dat was enkele jaren na hun debuut. We zijn nu niet enkele jaren na het debuut van Verstappen.

Ik kan mij niet herinneren dat zij bij hun debuut al aan Ferrari werden gelinkt. Overigens heb ik ze nooit gezien als supertalent. Waren prima rijders hoor maar geen rijders waarvan ik direct riep: die gaan voor kampioenschappen strijden! Het getouwtrek rondom Trulli en Fisichella staat mij ook niet meer bij.

Perton

Ik heb nog een formule 1 liggen waarin werd beweerd dat trulli een voorcontract had.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 23 september 2015 - 19:07:57
Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 18:51:06
Dat was enkele jaren na hun debuut. We zijn nu niet enkele jaren na het debuut van Verstappen.

Ik kan mij niet herinneren dat zij bij hun debuut al aan Ferrari werden gelinkt. Overigens heb ik ze nooit gezien als supertalent. Waren prima rijders hoor maar geen rijders waarvan ik direct riep: die gaan voor kampioenschappen strijden! Het getouwtrek rondom Trulli en Fisichella staat mij ook niet meer bij.

Destijds had je ook geen internet waar hordes autosportfans een gerucht veel groter maken dan dat het is.

Mickey

#4459
Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 17:30:09
Citaat van: Mickey op 23 september 2015 - 16:15:41
Ik beweer ook nergens dat hij het enige supertalent zou zijn, maar met de vergelijk met een Wurz, Fisi of Trulli doe je 'm mijns inziens tekort. In de zin van dat Max in veel kortere tijd, veel meer indruk maakt. Een vergelijk met Hamilton of Alonso zou meer op zijn plaats zijn. En nee, garanties zijn er niet, maar hij heeft zichzelf aardig in de picture gereden de laatste tijd.

Hoezo meer indruk? De hele sport is compleet veranderd sinds Fisichella (1996) en Trulli (1997) debuteerden. De onderlinge verschillen tussen teams waren destijds een stuk groter. Waar je nu met een seconde achterstand rond de vijftiende plek staat, stond je toen op de tweede startrij. Met de huidige achterstand van Manor op Mercedes zou Manor in 1996 een solide middenmoter zijn met, gezien de betrouwbaarheid van die tijd, een realistische kans op een aantal puntenfinishes (= top zes).

Bedankt voor de randvoorwaarden, maar de relevantie ervan ontgaat me. Verstappen maakt op mij in elk geval in zijn eerste seizoen een veel grotere indruk dan de genoemde drie. Dat de competitie toen anders was behoeft geen betoog. Omdat je hier waarschijnlijk geen genoegen mee neemt, noem ik vast een veelvoud aan bijzonder sterke inhaalmanoeuvres en afgelopen zondag een inhaalrace die niks met een rookie in zijn eerste jaar te maken had.

Jehoentelaar

Oh, indruk op jou. Nee oké, persoonlijke indrukken kunnen uiteraard verschillen. Een post eerder ging het echter nog over indruk in het algemeen, vandaar de verwarring.

De hoeveelheid inhaalacties is overigens niet relevant als je weet hoe een gemiddelde 90s-race eruit zag.

Mickey

Citaat van: Mickey op 23 september 2015 - 11:19:13
Verstappen heeft nu al meer laten zien dan Trulli, Wurz en Fisico bij elkaar in hun eerste jaar, maar dat is slechts míjn mening........


Fanboy[uit\]

-edit: spelfout-

Wel alles lezen hè.

Jehoentelaar

Vent, ga mij nou niet betichten van niet alles lezen als je zelf je mening bij vlagen brengt als feiten. Kijk eens goed naar de post die ik van je citeerde en probeer het dan nog een keer.

Wat een gedoe vanavond hier.

Mickey

Jij moet gewoon beter en vooral minder selectief lezen en niet proberen om bij alles wat ik post op m'n nek te springen. En dan nog opkijken van 'gedoe' ook, hahaha.

Ga jij mij trouwens vertellen over de races in de ninety's? Grappig, hoe oud was jij toen? :)

Robbert65

Citaat van: Perton op 23 september 2015 - 15:51:29
Trulli en Fisichella zijn jarenlang met Ferrari in verband gebracht en Wurz werd inderdaad ook gewoon als the next best thing gezien. Zo gehypt als Verstappen werden ze inderdaad niet, maar doen alsof Verstappen het enige supertalent van de afgelopen 10 of 20 jaar is, is flauwekul. Echt flauwekul.

Wat Verstappen wel heeft en die andere coureurs minder tot niet, dat zal ik ook wel eerlijk toegeven, is dat hij (behalve misschien in het eerste derde van het seizoen, maar toen was het ook wennen) elke race weer alles uit de auto lijkt te halen. Maar, en dan kom je weer bij Trulli en Fisichella, die deden dat in mindere auto's ook zo vaak, zeker Fisichella. Toch faalden ze in een topteam. Beweren dat Verstappen zich nu al heeft bewezen als iemand die dat niet gaat overkomen, is eveneens onzin. Voor het zelfde geldt (en die kans is uiteraard nog kleiner dan dat ik ooit F1 zal rijden) doet ie een Marco van Basten en kan ie de druk op een gegeven moment niet langer aan.

Dat de toekomst er rooskleurig uitziet, dat kan niemand ontkennen, maar zekerheden zijn er absoluut niet.

Dat is het realisme waar ik van hou. Talent: ja! gigatalent. Maar een zekere winnaar? nee, dat moet allemaal nog komen, daarvoor moeten de juiste stappen eerst gezet worden, daarvoor moet je ook wat geluk hebben. Wat je wel ziet bij Verstappen, nu al, is dat hij verschrikkelijk rijden kan. Dus, wat er ook gebeurt, zolang hij rijdt, waar dan ook, is het mooi, spannend en beantwoordt hij aan de behoefte van alle F1 fans, namelijk: voor iedere plek een gevecht, eruit halen wat er in zit als een sinaasappel die tot op de zest uitgeperst wordt, geen compromissen maar gas geven tot het niet meer gaat, en dat zonder kamikazeacties. En dat laatste is wat het verschil maakt met andere toffe rijders van nu en toen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 19:56:02
Citaat van: Wings op 23 september 2015 - 19:07:57
Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2015 - 18:51:06
Dat was enkele jaren na hun debuut. We zijn nu niet enkele jaren na het debuut van Verstappen.

Ik kan mij niet herinneren dat zij bij hun debuut al aan Ferrari werden gelinkt. Overigens heb ik ze nooit gezien als supertalent. Waren prima rijders hoor maar geen rijders waarvan ik direct riep: die gaan voor kampioenschappen strijden! Het getouwtrek rondom Trulli en Fisichella staat mij ook niet meer bij.

Destijds had je ook geen internet waar hordes autosportfans een gerucht veel groter maken dan dat het is.
Echt wel :-) Ik zat al op F1 forums in 1994 ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Verstappen zegt dat er wel lessen zijn getrokken uit het boordradio-incident: "We hadden iets duidelijker naar elkaar moeten zijn over de teamradio. We hebben het daarover gehad en hopelijk gebeurt het niet weer." (Gpupdate)

Mooi dat hij en het team ook inzien dat het voornaamste probleem de miscommunicatie was, wat mij betreft ook het einde van de 'rel'.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Uitgesproken betekent natuurlijk nog niet dat ze allemaal rond een kampvuur hand in hand kumbaya zaten te zingen.  ;)
De toon is nu wel gezet tussen de beide coureurs onderling.