Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Matthijs op 22 september 2015 - 16:12:42
Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Geen enkele coureur is groter dan zijn team. Er kan altijd een situatie ontstaan waarop een teamorder logisch is. De teamorder van Toro Rosso was echter verkeerd getimed en ongelukkig.

Dit dus. Helemaal mee eens.

0634

Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:28:16
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:26:46
Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Ja, dat heeft Jos Verstappen en Robin Frijns zulke topcarrières opgeleverd.

Maar heeft Schumacher en Vettel dat respect opgeleverd wat ze nu hebben. Daarbij denk ik dat Max wel redelijk wat kan flikken.

Nee hoor. Hun kwaliteit en CV heeft hun het respect opgeleverd dat ze nu hebben. Bovendien is het niet waar, maar daar heb ik al wat over geroepen en dat probeert men krampachtig te ontkennen.

janke

Al dat Max en No gedoe gaat over de hele wereld. Met Nederland aan de top. Maar dat was bij zijn vader ook al zo. Toen hij JPM torpedeerde schreeuwde iedereen uit het Verstappen kamp dat het een breaktest was. Rare jongens die Verstappen fans. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:30:49
Welk respect? Het zijn twee van de meest controversiële coureurs, die of ontzettend opgehemeld worden of enorm gehaat?

Maar wel kampioenen. En leiders die team en materiaal naar hun hand zetten. Ik denk dat Verstappen dit kan permitteren. Nu en in deze situatie. Prima inschatting verder.

0634

O ik weet wel zeker dat hij zich dat kan permitteren.

Perton

Citaat van: Wings op 23 september 2015 - 06:08:52
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:30:49
Welk respect? Het zijn twee van de meest controversiële coureurs, die of ontzettend opgehemeld worden of enorm gehaat?

Maar wel kampioenen. En leiders die team en materiaal naar hun hand zetten. Ik denk dat Verstappen dit kan permitteren. Nu en in deze situatie. Prima inschatting verder.
betwist ik dat dan?

Matthijs

Tweede rijder word je niet als je eens een keer een teamorder accepteert, tweede rijder word als je structureel langzamer bent als je teamgenoot, zoals Raikkonen nu overkomt. Maar volgens mij had iemand dat al eens gezegd.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 22 september 2015 - 17:30:52
Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 11:44:11
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 21:21:27
Sorry, het was een race eerder in Kuala Lumpur. Toen pakte Schumacher pole, sprintte weg bij de start, liet zich terugzakken, Irvine passeren en blockte later Hakkinen. Puur uit teambelang.

En ja, dat ging om de titel, maar de stelling was 'Schumacher zou nooit teamorders hebben gevolgd', nou, dat is gewoon niet waar. Als de onderbouwing goed was, deed hij het wel.

Toen het erom ging deed ie het niet. Hij liet Hakkinen winnen of maakte in ieder geval geen aanstalten om dat te voorkomen.
Maar goed, de hele vergelijking gaat mank, het gaat natuurlijk om teamorder opvolgen wanneer jezelf nog kansen hebt maar dat was je volgens mij ook wel duidelijk, alleen wil je een beetje zuigen nu.  ;) :)
Nee, totaal niet. Er werd - nogmaals- gesteld dat Schumacher nooit teamorders zou volgen maar dat deed hij wel. Welke redenatie je er verder ook achter zoekt en in hoeveel bochten je ook nog wringt, in Kuala Lumpur 99 liet hij zich terugzakken, Irvine passeren en hield hij Hakkinen op. Niet omdat hij dat leuk vond, hij vond het waarschijnlijk afschuwelijk, maar omdat het team dat vroeg.

Klopt, daarom was hij in Suzuka zo slim om achter Hakkinen aan te gaan rijden.   :)

Punt is dat iedereen het over teamorders heeft wanneer jezelf nog kans hebt, jij bent de enige hier die het heeft over teamorders wanneer de ene coureur kansloos is. Dergelijke teamorders spreken voor zich, dat is geen issue hier, behalve voor jou blijkbaar.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 17:29:02
Dat dus inderdaad. Het klopt dat Verstappen zich inmiddels al ruimschoots als talent heeft bewezen, maar, en dat blijf ik herhalen, dat hadden Fisichella, Trulli en noem ze maar op ook in hun eerste jaar.

Verstappen is een supertalent, de enige in de afgelopen tien jaar die erop lijkt kwa debuut is Vettel.


Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 23 september 2015 - 10:30:50
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 17:29:02
Dat dus inderdaad. Het klopt dat Verstappen zich inmiddels al ruimschoots als talent heeft bewezen, maar, en dat blijf ik herhalen, dat hadden Fisichella, Trulli en noem ze maar op ook in hun eerste jaar.

Verstappen is een supertalent, de enige in de afgelopen tien jaar die erop lijkt kwa debuut is Vettel.

Om even buiten de grens van tien jaar te stappen. Trulli en met name bijvoorbeeld Alexander Wurz werden na hun meer dan stormachtige debuut ook gezien als 'supertalenten'. Dat draaide ook op niets uit. De hele F1-geschiedenis zit vol met 'supertalenten' die uiteindelijk toch 'falen'. Wat Perton al eerder zei het kan zomaar ook eens uitdraaien op het feit dat Verstappen de boot mist (Red Bull-contract, Red Bull vertrekt) en dan kan het zomaar gedaan zijn. Tuurlijk heeft Verstapppen het dit jaar tot nu toe uitstekend gedaan. Maar als volgend jaar de Toro Rosso een wat mindere auto heeft dan wil ook iets zien van hem.

Dat is wat ik altijd wel een beetje miste bij Hamilton en Vettel. Als het wat minder ging, waren zij niet in staat om boven het kunnen van de auto uit te stijgen. Als Verstappen volgend jaar structureel minder goed rijdt, dan kan de interesse heel snel over zijn.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 23 september 2015 - 10:42:27

Om even buiten de grens van tien jaar te stappen. Trulli en met name bijvoorbeeld Alexander Wurz werden na hun meer dan stormachtige debuut ook gezien als 'supertalenten'.

Echt niet op het niveau Verstappen/Vettel.  :)

CitaatWat Perton al eerder zei het kan zomaar ook eens uitdraaien op het feit dat Verstappen de boot mist (Red Bull-contract, Red Bull vertrekt) en dan kan het zomaar gedaan zijn.

Als Red Bull vertrekt is Verstappen juist 'transfervrij'.

CitaatDat is wat ik altijd wel een beetje miste bij Hamilton en Vettel. Als het wat minder ging, waren zij niet in staat om boven het kunnen van de auto uit te stijgen.

Wat een onzin, Vettel won in een Toro Rosso.  ;D
Hamilton won ook races die hij eigenlijk niet hoorde te winnen bij McLaren.

Pancake Shield

#4436
Citaat van: Hamilton#44 op 23 september 2015 - 10:47:41
Citaat van: Pancake Shield op 23 september 2015 - 10:42:27

Om even buiten de grens van tien jaar te stappen. Trulli en met name bijvoorbeeld Alexander Wurz werden na hun meer dan stormachtige debuut ook gezien als 'supertalenten'.

Echt niet op het niveau Verstappen/Vettel.  :)

Wurz dus wel. Die werd op dat moment al in verband gebracht met Ferrari, McLaren en Williams. Ook Trulli (en in datzelfde op zicht Fisichella) zijn heel lang toegedicht dat ze de volgende Italiaanse wereldkampioen zouden worden.

CitaatWat Perton al eerder zei het kan zomaar ook eens uitdraaien op het feit dat Verstappen de boot mist (Red Bull-contract, Red Bull vertrekt) en dan kan het zomaar gedaan zijn.

Als Red Bull vertrekt is Verstappen juist 'transfervrij'.[/quote]

Ja, maar wat Perton zegt. Wat als Ferrari dan al vol zit en Mercedes en de andere topteams. Kijk naar Hulkenberg die mist ook iedere keer de boot. Dat kan ook zomaar bij Verstappen gebeuren.

Citaat
CitaatDat is wat ik altijd wel een beetje miste bij Hamilton en Vettel. Als het wat minder ging, waren zij niet in staat om boven het kunnen van de auto uit te stijgen.

Wat een onzin, Vettel won in een Toro Rosso.  ;D
Hamilton won ook races die hij eigenlijk niet hoorde te winnen bij McLaren.

Ik heb daar in dat opzicht een eigen mening over en daar ga ik mensen toch niet van overtuigen dus daarom stop ik deze discussie ook hier. Maar wat ik zei over Verstappen blijft wel staan, die wil ik volgend jaar ook 'supertalent'-waardig zien rijden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

#4437
Verstappen heeft nu al meer laten zien dan Trulli, Wurz en Fisico bij elkaar in hun eerste jaar, maar dat is slechts míjn mening. Zelfs als Verstappen vanwege het terugtreden van RBR/STR eind van dit jaar met lege handen zou staan, dan durf ik te wedden dat hij voor volgend jaar gewoon een contract heeft. Bij wie, dat zou slechts gissen zijn, maar deze jongen gaan ze niet laten lopen.

Fanboy[uit\]

-edit: spelfout-

Perton

Trulli en Fisichella zijn jarenlang met Ferrari in verband gebracht en Wurz werd inderdaad ook gewoon als the next best thing gezien. Zo gehypt als Verstappen werden ze inderdaad niet, maar doen alsof Verstappen het enige supertalent van de afgelopen 10 of 20 jaar is, is flauwekul. Echt flauwekul.

Wat Verstappen wel heeft en die andere coureurs minder tot niet, dat zal ik ook wel eerlijk toegeven, is dat hij (behalve misschien in het eerste derde van het seizoen, maar toen was het ook wennen) elke race weer alles uit de auto lijkt te halen. Maar, en dan kom je weer bij Trulli en Fisichella, die deden dat in mindere auto's ook zo vaak, zeker Fisichella. Toch faalden ze in een topteam. Beweren dat Verstappen zich nu al heeft bewezen als iemand die dat niet gaat overkomen, is eveneens onzin. Voor het zelfde geldt (en die kans is uiteraard nog kleiner dan dat ik ooit F1 zal rijden) doet ie een Marco van Basten en kan ie de druk op een gegeven moment niet langer aan.

Dat de toekomst er rooskleurig uitziet, dat kan niemand ontkennen, maar zekerheden zijn er absoluut niet.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 23 september 2015 - 15:51:29
Trulli en Fisichella zijn jarenlang met Ferrari in verband gebracht en Wurz werd inderdaad ook gewoon als the next best thing gezien. Zo gehypt als Verstappen werden ze inderdaad niet, maar doen alsof Verstappen het enige supertalent van de afgelopen 10 of 20 jaar is, is flauwekul. Echt flauwekul.

Wat Verstappen wel heeft en die andere coureurs minder tot niet, dat zal ik ook wel eerlijk toegeven, is dat hij (behalve misschien in het eerste derde van het seizoen, maar toen was het ook wennen) elke race weer alles uit de auto lijkt te halen. Maar, en dan kom je weer bij Trulli en Fisichella, die deden dat in mindere auto's ook zo vaak, zeker Fisichella. Toch faalden ze in een topteam. Beweren dat Verstappen zich nu al heeft bewezen als iemand die dat niet gaat overkomen, is eveneens onzin. Voor het zelfde geldt (en die kans is uiteraard nog kleiner dan dat ik ooit F1 zal rijden) doet ie een Marco van Basten en kan ie de druk op een gegeven moment niet langer aan.

Dat de toekomst er rooskleurig uitziet, dat kan niemand ontkennen, maar zekerheden zijn er absoluut niet.

Volledig met je eens en zeker dat laatste. Pak dat Red Bull de stekker eruit trekt? Dan zit ie waarschijnlijk in 2016 net zoals wij op de bank naar de races te kijken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25