Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Fietser op 22 september 2015 - 10:28:35
Wat ik een beetje mis in het Verstappen/Sainz-debat hierboven, is het uitstekende verdedigende rijden van Perez. Hij was immers de oorzaak van het NO-incident. De Mexicaan had weliswaar meer topsnelheid, maar wel trager rubber. Met die gereedschappen liet hij Verstappen rustig komen om hem vervolgens foutloos af te houden en geen enkele mogelijkheid aan de Nederlandse inhaalspecialist weg te geven. Ik weet dat dit het VES-topic is, maar wil Perez hierin niet ongenoemd laten.

Klopt, Perez deed het netjes. Maar op het moment dat Verstappen aanklampte hadden ook zijn super soft banden het beste wel gehad. Maar Perez reed netjes en liet geen gaatjes vallen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

NielsD

Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max wellicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?
Precies. Het is allemaal een storm in een glas water, behalve in Nederland. De Nederlandse media gaat met de 'NO' aan de haal (zie ad.nl), mensen roepen nu al om spandoeken en T-shirts met 'NO' erop. Zwaar overtrokken allemaal en in mijn ogen ook ongepast want eigenlijk vind ik dat we deze kwestie zo snel mogelijk moeten laten rusten.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 22 september 2015 - 16:06:17
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max wellicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?
Precies. Het is allemaal een storm in een glas water, behalve in Nederland. De Nederlandse media gaat met de 'NO' aan de haal (zie ad.nl), mensen roepen nu al om spandoeken en T-shirts met 'NO' erop. Zwaar overtrokken allemaal en in mijn ogen ook ongepast want eigenlijk vind ik dat we deze kwestie zo snel mogelijk moeten laten rusten.

Dat is maar een heel klein deel. En het wordt aangewakkerd door magazines zoals RTL GP Magazine die het nog allemaal wat aanzetten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Geen enkele coureur is groter dan zijn team. Er kan altijd een situatie ontstaan waarop een teamorder logisch is. De teamorder van Toro Rosso was echter verkeerd getimed en ongelukkig.

Perton

Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Ja, dat heeft Jos Verstappen en Robin Frijns zulke topcarrières opgeleverd. -edit- Plus wat Matthijs zegt.

NielsD

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:26:46
Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Ja, dat heeft Jos Verstappen en Robin Frijns zulke topcarrières opgeleverd.

Maar heeft Schumacher en Vettel dat respect opgeleverd wat ze nu hebben. Daarbij denk ik dat Max wel redelijk wat kan flikken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Welk respect? Het zijn twee van de meest controversiële coureurs, die of ontzettend opgehemeld worden of enorm gehaat?

En als je bedoelt het respect van de teams. Flauwekul, teams hebben nul respect, die willen gewoon de beste coureurs. En dat waren die twee. Of denk je dat Ron Dennis en Fernando Alonso elke week samen de kroeg in duiken?


NielsD

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:30:49
Welk respect? Het zijn twee van de meest controversiële coureurs, die of ontzettend opgehemeld worden of enorm gehaat?

En als je bedoelt het respect van de teams. Flauwekul, teams hebben nul respect, die willen gewoon de beste coureurs. En dat waren die twee. Of denk je dat Ron Dennis en Fernando Alonso elke week samen de kroeg in duiken?

Ik heb meer respect voor Vettel dan voor Webber, omdat Vettel bijvoorbeeld schijt had aan de orders op Sepang. Ik doel niet op het respect van de teams, want ik begrijp natuurlijk wel dat ze de beste rijders willen. Maar het gaat om feit dat je niet als lullige 2e coureur wordt gezien, zoals de stempel die Barrichello en Coulthard nu op hun voorhoofd hebben. Sainz zegt een teamspeler te zijn, maar kom op zeg: je racet verdorie tegen elkaar, dan gaat het voor jezelf om de stand in het klassement en je positie daarin. Ik kijk liever naar mezelf, dan naar mijn ploegmaat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Dus jij hebt ook geen respect voor Kvyat en Ricciardo?

Barrichello en Coulthard hebben het stempel een tweede coureur te zijn, omdat ze structureel werden verslagen door hun teamgenoot. Niet omdat ze eens aan de kant zijn gegaan. De reden dat men het respect voor Barrichello en Webber verloor, was dat ze bleven klagen over hun status als tweede coureur, maar intussen wel bij hun topteam bleven rijden. Daarom werden ze niet serieus genomen.

Maar ik herhaal mijn vraag: dus jij hebt ook geen respect voor Kvyat en Ricciardo?

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:26:46
Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Ja, dat heeft Jos Verstappen en Robin Frijns zulke topcarrières opgeleverd. -edit- Plus wat Matthijs zegt.

Verstappen senior backte het niet met prestaties, Frijns deed het voordat ie uberhaupt in F1 zat, in beide gevallen is het dan inderdaad niet slim.

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 16:55:51
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:26:46
Citaat van: NielsD op 22 september 2015 - 16:04:14
Citaat van: Robbert65 op 22 september 2015 - 15:59:30
Sainz verklaarde achteraf, dat hij één rondje wilde proberen de inhaalactie te maken die Max al 10 rondjes niet voor elkaar kreeg. Als het hem ook niet zou lukken zou hij de plek meteen weer terug hebben gegeven. Die laatste info werd volgens mij over de boordradio niet doorgegeven aan Max. Daarom dacht Max weelicht,  en iedereen verder ook, dat Sainz Max achtste plek moest krijgen. Daar komen denk ik de keiharde "NO" en de nu schijnbaar wat overtrokken reacties op social media vandaan?

Dan nog. Als ik coureur was, zou ik never nooit mijn teamgenoot voorbij laten gaan. Puur om eigen belang denken, daar kom je in de Formule 1 het verste mee.
Ja, dat heeft Jos Verstappen en Robin Frijns zulke topcarrières opgeleverd. -edit- Plus wat Matthijs zegt.

Verstappen senior backte het niet met prestaties, Frijns deed het voordat ie uberhaupt in F1 zat, in beide gevallen is het dan inderdaad niet slim.

En dus killed het je carriere!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Dat dus inderdaad. Het klopt dat Verstappen zich inmiddels al ruimschoots als talent heeft bewezen, maar, en dat blijf ik herhalen, dat hadden Fisichella, Trulli en noem ze maar op ook in hun eerste jaar. Je hoeft maar net één keer de boot te missen (zie bijvoorbeeld een coureur als Hülkenberg, los van wat ik persoonlijk van hem vindt) en dan kan het ook vrij snel klaar zijn met je F1-carrière. Althans, in de context van een topstoeltje krijgen.

Zo'n vaart zal het met Verstappen niet lopen, dat weet ik ook wel. Ik zou bijna zeggen dat ik mijn hoed opeet als ie uiteindelijk net zo'n tegenvaller als Fisichella en Trulli blijkt te zijn (wederom binnen een bepaalde context), maar stel (worst case scenario): Ferrari kiest na 2016 wél voor Grosjean of Bottas, Renault na 2016 voor Ocon en Mercedes geeft Wehrlein een promotie, terwijl Vandoorne het lekker doet bij McLaren. Als Red Bull zich dan uit de sport terugtrekt, moet Verstappen, ondanks zijn grote talent, enorm veel geluk hebben om na een sabbatical terug te komen.

Zoals ik zei: worst case scenario, want die zaken gaan echt niet allemaal gebeuren, en Verstappen kan dat heus wel opvangen. Maar de status van een Vettel of een Alonso dat ie écht bijna alles kan maken, die heeft ie nog niet. Dat duurt nog een jaar of wat.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2015 - 11:44:11
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 21:21:27
Sorry, het was een race eerder in Kuala Lumpur. Toen pakte Schumacher pole, sprintte weg bij de start, liet zich terugzakken, Irvine passeren en blockte later Hakkinen. Puur uit teambelang.

En ja, dat ging om de titel, maar de stelling was 'Schumacher zou nooit teamorders hebben gevolgd', nou, dat is gewoon niet waar. Als de onderbouwing goed was, deed hij het wel.

Toen het erom ging deed ie het niet. Hij liet Hakkinen winnen of maakte in ieder geval geen aanstalten om dat te voorkomen.
Maar goed, de hele vergelijking gaat mank, het gaat natuurlijk om teamorder opvolgen wanneer jezelf nog kansen hebt maar dat was je volgens mij ook wel duidelijk, alleen wil je een beetje zuigen nu.  ;) :)
Nee, totaal niet. Er werd - nogmaals- gesteld dat Schumacher nooit teamorders zou volgen maar dat deed hij wel. Welke redenatie je er verder ook achter zoekt en in hoeveel bochten je ook nog wringt, in Kuala Lumpur 99 liet hij zich terugzakken, Irvine passeren en hield hij Hakkinen op. Niet omdat hij dat leuk vond, hij vond het waarschijnlijk afschuwelijk, maar omdat het team dat vroeg.