Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

 ;D ;)

Je hebt gelijk, bedoel Senior uiteraard, dacht dat dat wel duidelijk was in de context van het rijtje namen.  ;)

Matthijs

Uiteraard was dat duidelijk :)

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:00:33
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 20:20:15
Twee fortuinlijk getimede safety cars hielpen daar behoorlijk mee ;).

Dan nog moet je het wel doen.  :)

Verstappen reed tijden die hem op plek 6/7 gezet hadden in de 1e stint. Als je dan kijkt dat er nog een batterij auto's uitvielen was er misschien wel een plek 5 of 6 mogelijk geweest.

Precies, zijn rondetijden waren top.
Zoals al eerder in topic werd aangegeven had hij misschien wel een 5e of 6e plek kunnen behalen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:11:52
Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 11:09:47
Dus hoewel ik de teamorder onnodig en zelfs ongepast vond, vind ik eigenlijk dat Verstappen het had moeten honoreren. Maar misschien is hij daardoor wel de leider en ik de secondant.

Je slaat de spijker op zijn kop.  :)

Denk je dat Hamilton, Piquet, Senna, Schumacher ect. ooit een teamorder geaccepteerd hebben terwijl ze zelf nog in de race waren?

Ja. Schumacher deed ook knechtwerk voor Irvine in Japan 99.

gloudiesaurus

Omdat Schumacher toen zelf al kansloos was voor de titel  ;)
Maar Schumacher was ook een echte nummer 1 coureur hoor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat snap ik. Maar dan moet er niet gezegd worden dat hij nooit teamorders zou hebben opgevolgd want dat deed hij dus wel.

Wings

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:39:43
Kvyat en Ricciardo dus niet? Want die hebben het namelijk wel netjes gedaan. (dit was dus voor gloudiesaurus)

en Wings, ik ben dat ook met je eens hoor. Ik vond Sainz in de winter al een zeur, en hij wordt met de race steeds duidelijker verslagen door Verstappen. Maar dan is het nu juist zaak om helemaal alleen aan zichzelf te denken, want of ie nu over twee jaar bij Toro Rosso moet vertrekken omdat er geen plek bij Red Bull is, of aan het einde van dit jaar, dat zal ook geen verschil zijn. Dan kan ie beter de rest van de races gebruiken om de andere teams van zijn kwaliteiten te overtuigen.

Dit overigens vanuit zijn situatie reagerende he, ik zeg niet dat hij het op deze manier moet doen.

Verstappen heeft ooit gezegd dat hij niet om zich heen gaat kijken naar anderen maar de focus legt op zijn eigen ontwikkeling. Ik heb het idee dat Sainz dit wel doet en zich wilt optrekken aan de ontwikkeling die Verstappen doormaakt. Ergste is dat ik niet het idee heb dat Sainz dit nodig heeft want ben best te spreken over dat wat hij laat zien. Voor wat het waard is natuurlijk want het gaat zich er om wat men bij Red Bull vinden.

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 06:04:56
Ik vond de call ook onterecht, maar desondanks kan ik me prima voorstellen dat Sainz zegt wat hij zei. Ik zie daar niet veel verkeerd in.

Hij was niet significant sneller. Niet eens sneller. Dus waarom denk je dan recht te hebben op een kans?

CitaatHierboven zegt ook iemand 'dat het voor Sainz sneller voorbij kan zijn dan hij denkt', maar waarom dan? De man is imo een uitstekende toevoeging voor de sport en over deze uitspraak zal niemand vallen lijkt me.

Omdat hij zeurt en daarmee continue tegen het zere been van Red Bull trapt. Dat begon met het voorkeursbehandelingsverhaal.

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:38:29
Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:11:52
Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 11:09:47
Dus hoewel ik de teamorder onnodig en zelfs ongepast vond, vind ik eigenlijk dat Verstappen het had moeten honoreren. Maar misschien is hij daardoor wel de leider en ik de secondant.

Je slaat de spijker op zijn kop.  :)

Denk je dat Hamilton, Piquet, Senna, Schumacher ect. ooit een teamorder geaccepteerd hebben terwijl ze zelf nog in de race waren?

Ja. Schumacher deed ook knechtwerk voor Irvine in Japan 99.

Door Mika niet in te halen? ;)

En bovendien was Schumacher kansloos voor het kampioenschap en werd in de Ferrari geplaatst om Irvine te helpen. Dat vergelijk gaat dus niet helemaal op.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:50:27
Dat snap ik. Maar dan moet er niet gezegd worden dat hij nooit teamorders zou hebben opgevolgd want dat deed hij dus wel.

Teamplayer dus  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:08:34
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:39:43
Kvyat en Ricciardo dus niet? Want die hebben het namelijk wel netjes gedaan. (dit was dus voor gloudiesaurus)

Kvyat zat toen zelf niet vlak achter zijn voorganger met kans op inhalen volgens mij. Hij liet toen Ricciardo voor omdat die de voorganger nog kon bijhalen en een inhaalactie kon doen. Toen dat niet lukte liet Ricciardo hem vlak voor de finish weer voorbij.
Wel een iets andere situatie, Verstappen had nu echt zijn eigen kans om Perez in te halen moeten opgeven voor Sainz. In Monaco had Kvyat zelf geen kans meer, hij kon alleen zijn eigen plek behouden ten koste van Ricciardo, niet zichzelf verbeteren.
Klopt, maar het ging me niet zozeer om een wel of geen 1-op-1 vergelijkbare situatie, het ging mij er alleen om dat in een soort van gelijke situatie (namelijk het voorbij laten van de teamgenoot om die een kans te geven) die teamgenoot de positie vervolgens weer opgaf. Daarin was het wél dezelfde situatie (althans, als Verstappen de order van Toro Rosso had opgevolgd). Dat de situatie waarin de order werd gegeven anders was, kan ik niet weerleggen.

Perton

Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 18:07:54
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:39:43
Kvyat en Ricciardo dus niet? Want die hebben het namelijk wel netjes gedaan. (dit was dus voor gloudiesaurus)

en Wings, ik ben dat ook met je eens hoor. Ik vond Sainz in de winter al een zeur, en hij wordt met de race steeds duidelijker verslagen door Verstappen. Maar dan is het nu juist zaak om helemaal alleen aan zichzelf te denken, want of ie nu over twee jaar bij Toro Rosso moet vertrekken omdat er geen plek bij Red Bull is, of aan het einde van dit jaar, dat zal ook geen verschil zijn. Dan kan ie beter de rest van de races gebruiken om de andere teams van zijn kwaliteiten te overtuigen.

Dit overigens vanuit zijn situatie reagerende he, ik zeg niet dat hij het op deze manier moet doen.

Verstappen heeft ooit gezegd dat hij niet om zich heen gaat kijken naar anderen maar de focus legt op zijn eigen ontwikkeling. Ik heb het idee dat Sainz dit wel doet en zich wilt optrekken aan de ontwikkeling die Verstappen doormaakt. Ergste is dat ik niet het idee heb dat Sainz dit nodig heeft want ben best te spreken over dat wat hij laat zien. Voor wat het waard is natuurlijk want het gaat zich er om wat men bij Red Bull vinden.
Ik denk dat je daar behoorlijk gelijk in hebt. Dat idee heb ik ook bij Sainz sinds Verstappen echt de overhand heeft.

0634

Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 18:19:37
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:38:29
Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:11:52
Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 11:09:47
Dus hoewel ik de teamorder onnodig en zelfs ongepast vond, vind ik eigenlijk dat Verstappen het had moeten honoreren. Maar misschien is hij daardoor wel de leider en ik de secondant.

Je slaat de spijker op zijn kop.  :)

Denk je dat Hamilton, Piquet, Senna, Schumacher ect. ooit een teamorder geaccepteerd hebben terwijl ze zelf nog in de race waren?

Ja. Schumacher deed ook knechtwerk voor Irvine in Japan 99.

Door Mika niet in te halen? ;)

En bovendien was Schumacher kansloos voor het kampioenschap en werd in de Ferrari geplaatst om Irvine te helpen. Dat vergelijk gaat dus niet helemaal op.

Sorry, het was een race eerder in Kuala Lumpur. Toen pakte Schumacher pole, sprintte weg bij de start, liet zich terugzakken, Irvine passeren en blockte later Hakkinen. Puur uit teambelang.

En ja, dat ging om de titel, maar de stelling was 'Schumacher zou nooit teamorders hebben gevolgd', nou, dat is gewoon niet waar. Als de onderbouwing goed was, deed hij het wel.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 21:21:27
Citaat van: Wings op 21 september 2015 - 18:19:37
Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:38:29
Citaat van: Hamilton#44 op 21 september 2015 - 12:11:52
Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 11:09:47
Dus hoewel ik de teamorder onnodig en zelfs ongepast vond, vind ik eigenlijk dat Verstappen het had moeten honoreren. Maar misschien is hij daardoor wel de leider en ik de secondant.

Je slaat de spijker op zijn kop.  :)

Denk je dat Hamilton, Piquet, Senna, Schumacher ect. ooit een teamorder geaccepteerd hebben terwijl ze zelf nog in de race waren?

Ja. Schumacher deed ook knechtwerk voor Irvine in Japan 99.

Door Mika niet in te halen? ;)

En bovendien was Schumacher kansloos voor het kampioenschap en werd in de Ferrari geplaatst om Irvine te helpen. Dat vergelijk gaat dus niet helemaal op.

Sorry, het was een race eerder in Kuala Lumpur. Toen pakte Schumacher pole, sprintte weg bij de start, liet zich terugzakken, Irvine passeren en blockte later Hakkinen. Puur uit teambelang.

En ja, dat ging om de titel, maar de stelling was 'Schumacher zou nooit teamorders hebben gevolgd', nou, dat is gewoon niet waar. Als de onderbouwing goed was, deed hij het wel.

Maar was het een teamorder dan? Was het MSC zelf niet die aangeboden had Irvine te helpen? Tja, daar kun je als team alleen maar blij mee zijn!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Schumacher zou aanvankelijk niet meer racen dat jaar nadat hij zijn been brak maar werd door Ferrari 'gevraagd' om Irvine te helpen. Dat deed hij. Dat was een vooraf bepaalde strategie en geen teamorder in het heetst van de strijd zonder langzamer te zijn dan zijn teamgenoot en dubbel zoveel punten te hebben. Noem jij maar eens een race dat Schumacher schoof voor zijn teamgenoot terwijl hij sneller was, dubbel zoveel punten bezat, voor positie streed en hogerop kon in de stand van het wereldkampioenschap. Ieder ander vergelijk gaat mank.