Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Maar als Sainz niet snel genoeg was om het gat te dichten, waarom vragen ze Verstappen dan om hem voorbij te laten? Ik vind dat echt een idiote redenatie van het team als ik eerlijk ben. Had dan iets gezegd: "Als Sainz het gat dicht, laat hem dan voorbij."

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 20 september 2015 - 22:25:46
Het persbericht van Toro Rosso:
CitaatMax Verstappen (STR10-02, Car 33)
Race: 8th
"It was an amazing race, I enjoyed it a lot! After stalling at the start I thought it was over, as I was pushed to the pit-lane and then re-joined the race one lap behind... But I just kept on pushing and to finish P8 is just fantastic! My pace was great and once again I really enjoyed all the overtaking! I don't think there was any reason for me to give up my position after going from being one lap behind to being back in the points, I think I deserved that P8."

Carlos Sainz (STR10-04, Car 55)
Race: 9th 
"It was certainly an eventful race! I had a good start, some very good pace at the beginning and the strategy was looking great. Suddenly, during the restart of the race after the first Safety Car, my gearbox went into neutral and I found myself at the back of the field. Then I started to overtake and have a lot of fun, climbing back up to P9, behind Max, who was pushing Perez. After seeing him try to overtake him for 10 laps, I just thought maybe I could try during one lap, and if I hadn't been able to I would've given the position back to Max. I just wanted my chance, but he decided not to give it to me. It's something we need to talk about as a team, but overall I have to say that I'm very happy to have finished in the points again! Let's keep on pushing, the next race in Japan is only seven days away!"

Franz Tost (Team Principal)
"The beginning of the race was quite a big shock, as Max stalled the engine and could not start the race from his well-deserved P8 on the grid. We have to find out what happened, because the anti-stall should have prevented this from happening. We were lucky with the Safety Car, and Max was able to catch-up after being a lap down. He drove a fantastically, with his lap times within the top five throughout the whole race. Towards the end he was fighting with Perez for P7, but unfortunately he wasn't able to overtake him. Nevertheless, his eight position, under the circumstances of his race, is a success. Carlos struggled a bit at the beginning because after yesterday's crash in qualifying, he was forced to start from P14. After the Safety Car, he had a short technical issue, going into neutral, which we also need to investigate to understand why it happened. He lost a lot of positions because of this. At the end of the race, we thought that Carlos would catch Max faster, because he had new Option tyres on, while Max had fitted used Options. Therefore, we calculated that Carlos could've had a better chance to attack Perez, but he didn't close the gap to Max well enough to really demonstrate that he could do this, so there was no reason to end up swapping their positions. I must say that the performance from the car and the drivers was really fantastic and the new upgrades worked well. I'd like to congratulate the Aero department for their great job back at the factory, because here at the track we've confirmed that all their calculations were actually valid. The Vehicle Performance group has also worked very well, because we really have a competitive car, which makes me confident we can also do a good job next week in Suzuka – I look forward to it!"

Cedrik Staudohar (Renault Sport F1 track support leader)
"Overall it was a very good race and weekend, although we could have achieved a better result without the stall on the grid from Max. The engines worked perfectly all weekend and the crew did a great job trackside to ensure we had no issues. Let's continue in this form to ensure more good results for the team in the forthcoming races."

Ik snap het dan wel. Al wil Sainz er nog over praten met het team.

Maar als je Tost hoort was Sainz gewoon niet snel genoeg. Simple as that.

Mooi om te zien, Verstappen laat zo steeds meer zien de sterkste van de twee te zijn.

En eist die rol dus ook op!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:27:52
Maar als Sainz niet snel genoeg was om het gat te dichten, waarom vragen ze Verstappen dan om hem voorbij te laten? Ik vind dat echt een idiote redenatie van het team als ik eerlijk ben. Had dan iets gezegd: "Als Sainz het gat dicht, laat hem dan voorbij."

Klopt. Al weet je niet of er in het radiobericht dat werd uitgezonden geknipt is...

En zoals Tost zegt, het team dacht dat Sainz het gat naar Max sneller zou dichten.

Denk dat ze bij Toro Rosso nu ook wel weten dat Max niet zomaar iemand voorbij laat  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:27:52
Maar als Sainz niet snel genoeg was om het gat te dichten, waarom vragen ze Verstappen dan om hem voorbij te laten? Ik vind dat echt een idiote redenatie van het team als ik eerlijk ben. Had dan iets gezegd: "Als Sainz het gat dicht, laat hem dan voorbij."

Omdat Max niet voorbij kwam. Zoals ik al zei had het meer een sportief karakter dan nut. 'Als Max het niet lukt, laat Carlos het dan maar proberen. Baat het niet, schaadt het niet.' Dus niet bekeken vanuit snelheid. Want Max was gewoon sneller. Dus inderdaad een idiote redenatie.

Perton

Als er geknipt is en er zou zoiets gezegd zijn, dan zou ik de reactie NOOOO van Verstappen echt heel dom vinden. Ik gok dan ook niet dat er in is geknipt. Toro Rosso heeft het gewoon dom gedaan, omdat ze dachten dat een debutant wel meteen zou snappen wat ze zouden bedoelen. Ze hadden het gewoon beter moeten uitleggen. Geen idee of Verstappen het dan natuurlijk wel of niet zou hebben gedaan, maar ze hebben er nu in ieder geval voor gezorgd dat Sainz het ook niet (meer) gaat doen.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:33:54
Als er geknipt is en er zou zoiets gezegd zijn, dan zou ik de reactie NOOOO van Verstappen echt heel dom vinden. Ik gok dan ook niet dat er in is geknipt. Toro Rosso heeft het gewoon dom gedaan, omdat ze dachten dat een debutant wel meteen zou snappen wat ze zouden bedoelen. Ze hadden het gewoon beter moeten uitleggen. Geen idee of Verstappen het dan natuurlijk wel of niet zou hebben gedaan, maar ze hebben er nu in ieder geval voor gezorgd dat Sainz het ook niet (meer) gaat doen.

Ik geloof ook niet dat Verstappen het zou doen, hij is een racer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:33:54
Als er geknipt is en er zou zoiets gezegd zijn, dan zou ik de reactie NOOOO van Verstappen echt heel dom vinden. Ik gok dan ook niet dat er in is geknipt. Toro Rosso heeft het gewoon dom gedaan, omdat ze dachten dat een debutant wel meteen zou snappen wat ze zouden bedoelen. Ze hadden het gewoon beter moeten uitleggen. Geen idee of Verstappen het dan natuurlijk wel of niet zou hebben gedaan, maar ze hebben er nu in ieder geval voor gezorgd dat Sainz het ook niet (meer) gaat doen.

Ik denk dat als Sainz niet snel normaal gaat doen het nog wel eens sneller voorbij kan zijn dan hij zich realiseert. Al eerder werd een talent zonder pardon aan de kant geschoven. Sainz miept nu al een poos over de situatie en ondertussen begint Max steeds meer overhand te krijgen. Zijn gedrag kan hem nog wel eens in de weg gaan zitten. Even chargerend hé.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 20 september 2015 - 22:34:36
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:33:54
Als er geknipt is en er zou zoiets gezegd zijn, dan zou ik de reactie NOOOO van Verstappen echt heel dom vinden. Ik gok dan ook niet dat er in is geknipt. Toro Rosso heeft het gewoon dom gedaan, omdat ze dachten dat een debutant wel meteen zou snappen wat ze zouden bedoelen. Ze hadden het gewoon beter moeten uitleggen. Geen idee of Verstappen het dan natuurlijk wel of niet zou hebben gedaan, maar ze hebben er nu in ieder geval voor gezorgd dat Sainz het ook niet (meer) gaat doen.

Ik geloof ook niet dat Verstappen het zou doen, hij is een racer...

Raar argument. Als je teamgenoot sneller is en men vraagt jou hem langs te laten omdat hij misschien wel een beter resultaat kan scoren doe je dat toch gewoon? In dit geval was Sainz niet sneller. Dat Verstappen dan de kont tegen de krib gooit kan ik dan wel voorstellen. Of het correct is laat ik in het midden.

Perton

Kvyat en Ricciardo dus niet? Want die hebben het namelijk wel netjes gedaan. (dit was dus voor gloudiesaurus)

en Wings, ik ben dat ook met je eens hoor. Ik vond Sainz in de winter al een zeur, en hij wordt met de race steeds duidelijker verslagen door Verstappen. Maar dan is het nu juist zaak om helemaal alleen aan zichzelf te denken, want of ie nu over twee jaar bij Toro Rosso moet vertrekken omdat er geen plek bij Red Bull is, of aan het einde van dit jaar, dat zal ook geen verschil zijn. Dan kan ie beter de rest van de races gebruiken om de andere teams van zijn kwaliteiten te overtuigen.

Dit overigens vanuit zijn situatie reagerende he, ik zeg niet dat hij het op deze manier moet doen.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 22:37:04
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:33:54
Als er geknipt is en er zou zoiets gezegd zijn, dan zou ik de reactie NOOOO van Verstappen echt heel dom vinden. Ik gok dan ook niet dat er in is geknipt. Toro Rosso heeft het gewoon dom gedaan, omdat ze dachten dat een debutant wel meteen zou snappen wat ze zouden bedoelen. Ze hadden het gewoon beter moeten uitleggen. Geen idee of Verstappen het dan natuurlijk wel of niet zou hebben gedaan, maar ze hebben er nu in ieder geval voor gezorgd dat Sainz het ook niet (meer) gaat doen.

Ik denk dat als Sainz niet snel normaal gaat doen het nog wel eens sneller voorbij kan zijn dan hij zich realiseert. Al eerder werd een talent zonder pardon aan de kant geschoven. Sainz miept nu al een poos over de situatie en ondertussen begint Max steeds meer overhand te krijgen. Zijn gedrag kan hem nog wel eens in de weg gaan zitten. Even chargerend hé.

Aan de andere kant moet je ook oppassen met negeren van teamorders. Riskante business en ook dat kan uiteindelijk een reden zijn tot...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Vooral als je zoveel talent hebt als Verstappen... Ik denk niet dat hij zich daar druk om hoeft te maken. Mits goed onderbouwd.

0634

Sainz wordt hier nu als een afgeschminkte idioot neergezet, maar ook hij had de nodige pech deze race maar ook gewoon verder best goed gereden.

Daarbij, zoveel geks zegt hij niet. Ik snap het wel vanuit zijn oogpunt.

Arthur

Zolang hij het zich kan permitteren wel ja. En het inderdaad redelijk is en niet tot onrust/interne ruzies leidt [RBR].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 22:45:33
Sainz wordt hier nu als een afgeschminkte idioot neergezet, maar ook hij had de nodige pech deze race maar ook gewoon verder best goed gereden.

Daarbij, zoveel geks zegt hij niet. Ik snap het wel vanuit zijn oogpunt.

Niemand doet Sainz te kort of beweert dat hij geen goede race reed. Hetgeen dat relevant is, is dat Max in die laatste stint sneller was dan Sainz. Of eigenlijk andersom, Sainz was niet sneller dan Max. Dus dan kun je sowieso vraagtekens plaatsen bij de call (ik vind de call volstrekt idioot, en volgens mij Tost ook) en of het reëel is van Sainz om te vinden dat hij een kans verdiende. Als hij nu overtuigend sneller kon ik mij er wat bij voorstellen. Nu niet. Dat hij verder geen onaardige race reed staat daar dan ook volledig los van.

0634

Ik vond de call ook onterecht, maar desondanks kan ik me prima voorstellen dat Sainz zegt wat hij zei. Ik zie daar niet veel verkeerd in.

Hierboven zegt ook iemand 'dat het voor Sainz sneller voorbij kan zijn dan hij denkt', maar waarom dan? De man is imo een uitstekende toevoeging voor de sport en over deze uitspraak zal niemand vallen lijkt me.