Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Misschien moet tost dan voortaan de strategieën van zijn engineers gaan bepalen.

Van Wijk

Tenzij Max wist waarom de call gegeven werd: Hij negeerde een teamorder, hij nam zelf de beslissing deze aan de kant te leggen.
Als achteraf gebleken had dat het om een of andere reden wel een terechte call was.....
( dat max om een of andere reden een paar plaatsen terug gezet zou worden/ of diskwalificatie )
Hoe hadden we er dan tegen aan gekeken ?
Verder overigens super gereden van Max, een beetje mazzel met de SC, maar dat weet je in Singapore.

Wings

Als het was om een straf te voorkomen hadden ze dat wel erbij vermeld. 'To avoid a penalty, swap position'. Lijkt me niet zo heel moeilijk.

Van Wijk

Bij Hamilton vertelde het team hem twee weken geleden ook niet waarom hij moest "pushen " met meer als 20sec voorsprong....

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 september 2015 - 19:46:47
Een zeer merkwaardig besluit van de leiding van TR aan Max om Sainz te laten passeren. En  dat nog wel zo'n 4 ronden  voor het einde. Knettergek zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort

Inderdaad. Max was ook nog eens flink sneller (totdat ze achter Sergio terecht kwamen). Als Max het niet lukt om Sergio voorbij te komen, lukt Sainz dat dan ook niet. Vond het een debiele call die ik echt niet kon plaatsen. Sainz heeft wel een punt dat Max het hem had moeten laten proberen. Maar dat even terzijde. Bij Red Bull was men slimmer door het Kvyat uit te leggen waarom ze Ricciardo voorbij wilde laten gaan en dat als het hem niet lukt hij die plaats terugkreeg.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 20 september 2015 - 21:13:41
Bij Hamilton vertelde het team hem twee weken geleden ook niet waarom hij moest "pushen " met meer als 20sec voorsprong....

Ze zeiden expliciet dat hij geen vragen moest stellen en het hem na de race uitleggen. Bovendien is pushen en snelle ronden rijden iets anders dan je positie en de aanval opgeven. Dan mag je daar wel wat tekst en uitleg over verwachten.

Van Wijk

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:15:57
Citaat van: Van Wijk op 20 september 2015 - 21:13:41
Bij Hamilton vertelde het team hem twee weken geleden ook niet waarom hij moest "pushen " met meer als 20sec voorsprong....

Ze zeiden expliciet dat hij geen vragen moest stellen en het hem na de race uitleggen. Bovendien is pushen en snelle ronden rijden iets anders dan je positie en de aanval opgeven. Dan mag je daar wel wat tekst en uitleg over verwachten.

Ok, kan ik mij in vinden. En misschien hebben wij niet alles te horen gekregen over de boardradio.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:15:57
Citaat van: Van Wijk op 20 september 2015 - 21:13:41
Bij Hamilton vertelde het team hem twee weken geleden ook niet waarom hij moest "pushen " met meer als 20sec voorsprong....

Ze zeiden expliciet dat hij geen vragen moest stellen en het hem na de race uitleggen. Bovendien is pushen en snelle ronden rijden iets anders dan je positie en de aanval opgeven. Dan mag je daar wel wat tekst en uitleg over verwachten.

Sterker nog, als het Max gevraagd werd zonder uitleg en hij ZOU aan die call gehoor geven dan zou IK toch wel aangegeven hebben dat er een verdomd goede uitleg voor moet voordat ik eraan zou voldoen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Citaat van: Van Wijk op 20 september 2015 - 21:20:01
Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:15:57
Citaat van: Van Wijk op 20 september 2015 - 21:13:41
Bij Hamilton vertelde het team hem twee weken geleden ook niet waarom hij moest "pushen " met meer als 20sec voorsprong....

Ze zeiden expliciet dat hij geen vragen moest stellen en het hem na de race uitleggen. Bovendien is pushen en snelle ronden rijden iets anders dan je positie en de aanval opgeven. Dan mag je daar wel wat tekst en uitleg over verwachten.

Ok, kan ik mij in vinden. En misschien hebben wij niet alles te horen gekregen over de boardradio.


Misschien is er wel in geknipt ja, uit sensatiezucht.

Wings

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:07:39
We lopen hier altijd massaal Williams af te zeiken dat ze niet een poging doen een andere coureur de aanval in te zetten, maar Verstappen wordt vervolgens weer op een voetstuk geplaatst wanneer ie tegen zijn team in gaat. Ik ga er tenminste vanuit dat als Sainz Pérez niet had gepakt, hij Verstappen weer voorgelaten zou hebben. Als dat niet de bedoeling van Toro Rosso was, ben ik het uiteraard wel met Verstappen eens.

Ik vind dit dan ook vrij weinig met een 'ware' racer te maken te hebben.

Max was flink sneller dan Carlos toen ze vrij baan hadden. Eenmaal achter Sergio aangekomen kon Calos aansluiten. Als Max, die sneller is, er niet langs komt, op vermogen, dan is de kans dat Carlos er langs komt bijzonder klein. Dus helemaal logisch vond ik de call niet. Toen Red Bull deze deed was Ricciardo sneller dan Kvyat maar werd hij opgehouden. Dat zelfde gold voor Bottas. Hij was sneller dat Massa op het moment. Dan kan ik een teamorder plaatsen. Nu niet. Misschien niet tof dat Max een teamorder negeert maar helemaal ongelijk heeft hij niet.

Jozef

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:14:24
Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 september 2015 - 19:46:47
Een zeer merkwaardig besluit van de leiding van TR aan Max om Sainz te laten passeren. En  dat nog wel zo'n 4 ronden  voor het einde. Knettergek zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort

Inderdaad. Max was ook nog eens flink sneller (totdat ze achter Sergio terecht kwamen). Als Max het niet lukt om Sergio voorbij te komen, lukt Sainz dat dan ook niet. Vond het een debiele call die ik echt niet kon plaatsen. Sainz heeft wel een punt dat Max het hem had moeten laten proberen. Maar dat even terzijde. Bij Red Bull was men slimmer door het Kvyat uit te leggen waarom ze Ricciardo voorbij wilde laten gaan en dat als het hem niet lukt hij die plaats terugkreeg.

Dit. Dan had Verstappen er waarschijnlijk ook geen probleem van gemaakt om Sainz de kans te geven. Als Sainz' banden 5 ronden jonger waren, dan was dat gewoon voldoende reden voor Toro Rosso om dit te proberen. Je weet nooit wat er op het einde van een stint gebeurt met de banden (zowel op de auto van Verstappen, Sainz als Pérez). Maar als het team die uitleg niet geeft, dan is het natuurlijk moeilijk om zomaar blind te vertrouwen.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:21:45
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:07:39
We lopen hier altijd massaal Williams af te zeiken dat ze niet een poging doen een andere coureur de aanval in te zetten, maar Verstappen wordt vervolgens weer op een voetstuk geplaatst wanneer ie tegen zijn team in gaat. Ik ga er tenminste vanuit dat als Sainz Pérez niet had gepakt, hij Verstappen weer voorgelaten zou hebben. Als dat niet de bedoeling van Toro Rosso was, ben ik het uiteraard wel met Verstappen eens.

Ik vind dit dan ook vrij weinig met een 'ware' racer te maken te hebben.

Max was flink sneller dan Carlos toen ze vrij baan hadden. Eenmaal achter Sergio aangekomen kon Calos aansluiten. Als Max, die sneller is, er niet langs komt, op vermogen, dan is de kans dat Carlos er langs komt bijzonder klein. Dus helemaal logisch vond ik de call niet. Toen Red Bull deze deed was Ricciardo sneller dan Kvyat maar werd hij opgehouden. Dat zelfde gold voor Bottas. Hij was sneller dat Massa op het moment. Dan kan ik een teamorder plaatsen. Nu niet. Misschien niet tof dat Max een teamorder negeert maar helemaal ongelijk heeft hij niet.

Beter is om die onboards live uit te zenden zodat het duidelijk is. Met dit vertraagd uitzenden wordt het voor de kijker weleens onduidelijk. Zend het live uit of niet.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 september 2015 - 20:44:20
Teambaas Tost geeft mij gelijk :

" Toro Rosso-teambaas Franz Tost zegt dat er geen enkele reden was om Max Verstappen en Carlos Sainz Jr. van plaats te laten wisselen in de slotfase van de Singaporese Grand Prix. Volgens de Oostenrijker was het tempo van de Spaanse coureur niet goed genoeg om Sergio Perez nog in te kunnen halen voor de zevende stek."

Kortom, de leiding had het mis. Misschien moet hij eens met de leiding gaan praten en ook de BBC verslaggever Jordan, die er ook boos over was...

Groet,

C.G. de  Beaufort

Dat zeg ik! Ik begreep de call dan ook niet. Het had meer een sportief karakter dan nut.

Perton

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:21:45
Max was flink sneller dan Carlos toen ze vrij baan hadden. Eenmaal achter Sergio aangekomen kon Calos aansluiten. Als Max, die sneller is, er niet langs komt, op vermogen, dan is de kans dat Carlos er langs komt bijzonder klein. Dus helemaal logisch vond ik de call niet. Toen Red Bull deze deed was Ricciardo sneller dan Kvyat maar werd hij opgehouden. Dat zelfde gold voor Bottas. Hij was sneller dat Massa op het moment. Dan kan ik een teamorder plaatsen. Nu niet. Misschien niet tof dat Max een teamorder negeert maar helemaal ongelijk heeft hij niet.
Ik verdedig de order ook niet he :)

gloudiesaurus

Het persbericht van Toro Rosso:
CitaatMax Verstappen (STR10-02, Car 33)
Race: 8th
"It was an amazing race, I enjoyed it a lot! After stalling at the start I thought it was over, as I was pushed to the pit-lane and then re-joined the race one lap behind... But I just kept on pushing and to finish P8 is just fantastic! My pace was great and once again I really enjoyed all the overtaking! I don't think there was any reason for me to give up my position after going from being one lap behind to being back in the points, I think I deserved that P8."

Carlos Sainz (STR10-04, Car 55)
Race: 9th 
"It was certainly an eventful race! I had a good start, some very good pace at the beginning and the strategy was looking great. Suddenly, during the restart of the race after the first Safety Car, my gearbox went into neutral and I found myself at the back of the field. Then I started to overtake and have a lot of fun, climbing back up to P9, behind Max, who was pushing Perez. After seeing him try to overtake him for 10 laps, I just thought maybe I could try during one lap, and if I hadn't been able to I would've given the position back to Max. I just wanted my chance, but he decided not to give it to me. It's something we need to talk about as a team, but overall I have to say that I'm very happy to have finished in the points again! Let's keep on pushing, the next race in Japan is only seven days away!"

Franz Tost (Team Principal)
"The beginning of the race was quite a big shock, as Max stalled the engine and could not start the race from his well-deserved P8 on the grid. We have to find out what happened, because the anti-stall should have prevented this from happening. We were lucky with the Safety Car, and Max was able to catch-up after being a lap down. He drove a fantastically, with his lap times within the top five throughout the whole race. Towards the end he was fighting with Perez for P7, but unfortunately he wasn't able to overtake him. Nevertheless, his eight position, under the circumstances of his race, is a success. Carlos struggled a bit at the beginning because after yesterday's crash in qualifying, he was forced to start from P14. After the Safety Car, he had a short technical issue, going into neutral, which we also need to investigate to understand why it happened. He lost a lot of positions because of this. At the end of the race, we thought that Carlos would catch Max faster, because he had new Option tyres on, while Max had fitted used Options. Therefore, we calculated that Carlos could've had a better chance to attack Perez, but he didn't close the gap to Max well enough to really demonstrate that he could do this, so there was no reason to end up swapping their positions. I must say that the performance from the car and the drivers was really fantastic and the new upgrades worked well. I'd like to congratulate the Aero department for their great job back at the factory, because here at the track we've confirmed that all their calculations were actually valid. The Vehicle Performance group has also worked very well, because we really have a competitive car, which makes me confident we can also do a good job next week in Suzuka – I look forward to it!"

Cedrik Staudohar (Renault Sport F1 track support leader)
"Overall it was a very good race and weekend, although we could have achieved a better result without the stall on the grid from Max. The engines worked perfectly all weekend and the crew did a great job trackside to ensure we had no issues. Let's continue in this form to ensure more good results for the team in the forthcoming races."

Ik snap het dan wel. Al wil Sainz er nog over praten met het team.

Maar als je Tost hoort was Sainz gewoon niet snel genoeg. Simple as that.

Mooi om te zien, Verstappen laat zo steeds meer zien de sterkste van de twee te zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is