Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Een zeer merkwaardig besluit van de leiding van TR aan Max om Sainz te laten passeren. En  dat nog wel zo'n 4 ronden  voor het einde. Knettergek zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort




Mickey

Wat een waanzinnig goede race van Max zeg. Er bekruipt mij een onvermijdelijke wat-als-gedachte. Wat als die auto wel goed van z'n startplek kwam? Misschien wel een podium?

Groet,

Mickey

janke

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:12:54
CitaatTevens lijkt het mij erg sterk dat Sainz de plek weer terug zou hebben gegeven.

De enige fout die Toro Rosso heeft gemaakt, is het niet goed uitleggen aan Verstappen wat de bedoeling was.

Verstappen is een racer. Ik vind hem al completer dan zijn vader. En dat hij een call negeert, so what. Hij kwam van ver, dank twee SC wist hij daarna dat hij kon scoren. Van die calls moeten we maar eens van af. Je gaat er voorbij op eigen kracht, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 19:50:43
Wat een waanzinnig goede race van Max zeg. Er bekruipt mij een onvermijdelijke wat-als-gedachte. Wat als die auto wel goed van z'n startplek kwam? Misschien wel een podium?

Groet,

Mickey

Podium? No way.

Perton

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 19:43:57
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:41:18
Ik zeg niet dat Red Bull iets met Toro Rosso te maken heeft, ik zeg alleen dat deze tactiek dit seizoen al eens gangbaar is geweest in de Formule 1, en dat er geen reden is om aan te nemen dat Sainz zijn positie niet weer terug had gegeven. Brabham begon ook met pitstops, wat door andere teams werd nagedaan. Deze vorm van tactiek (coureur B een poging laten wagen voor ie coureur A weer inhaalt) kan ook gewoon door andere teams worden overgenomen. Oh wacht, dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want Brabham heeft niks te maken met Toro Rosso ::)

Doe niet zo geirriteerd, ik dacht dat je er logica in zag vanwege de link tussen Red Bull en STR, meer niet.
Neuh, het was gewoon een voorbeeld waarvan ik weet dat ze het gedaan hebben, en Williams noemde ik eerder omdat die juist kritiek (ook op dit forum) kregen het NIET op deze manier te hebben geprobeerd.

Overigens ben ik het er mee eens dat de teamorder zelf debiel was.

Mickey

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 19:52:50
Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 19:50:43
Wat een waanzinnig goede race van Max zeg. Er bekruipt mij een onvermijdelijke wat-als-gedachte. Wat als die auto wel goed van z'n startplek kwam? Misschien wel een podium?

Groet,

Mickey

Podium? No way.

Hoe ben je daar zo zeker van? Zijn snelheid was very impressive, vooral vanaf het midden van de race ongeveer. Zit nu de herhaling te kijken op Sport1 trouwens.  :)

Perton

Omdat hij ondanks een impressive snelheid nog allerminst sneller is dan twee Ferrari's en een Red Bull?

Mickey

Nou ja, hij had op zeker moment toch mooi de snelste rondetijd. Als hij bij de start wat plekken zou hebben gewonnen zat het er wellicht wel in. Maar relax hé, het is maar een hersenspinsel.

Perton

Coureurs die door omstandigheden niet hun normale strategie volgen, rijden wel vaker "op een gegeven moment" ergens in de race een snelste rondetijd, daar is Verstappen niet de eerste in, en hij zal daar zeker ook niet de laatste in zijn.

Was ie als achtste gestart, en zelfs had ie een goede start gehad, had ie alsnog bepaalde snelle auto's moeten inhalen. En hoewel Verstappen goed kan inhalen, is dat een stukje moeilijker dan het inhalen van een Sauber, Force India of Lotus.

Misschien dat ie (ook rekening houdend met het uitvallen van Hamilton) met heel veel geluk een zesde, of vijfde plek behaald zou hebben, maar ik denk persoonlijk ook niet meer dan dat.

Mickey

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 20:06:21
Coureurs die door omstandigheden niet hun normale strategie volgen, rijden wel vaker "op een gegeven moment" ergens in de race een snelste rondetijd, daar is Verstappen niet de eerste in, en hij zal daar zeker ook niet de laatste in zijn.

Was ie als achtste gestart, en zelfs had ie een goede start gehad, had ie alsnog bepaalde snelle auto's moeten inhalen. En hoewel Verstappen goed kan inhalen, is dat een stukje moeilijker dan het inhalen van een Sauber, Force India of Lotus.

Misschien dat ie (ook rekening houdend met het uitvallen van Hamilton) met heel veel geluk een zesde, of vijfde plek behaald zou hebben, maar ik denk persoonlijk ook niet meer dan dat.

Op ieder ander circuit was dit niet eens bij me opgekomen, maar hier leken onwaarschijnlijke dingen mogelijk.

Niet alleen die snelste tijd, maar ook het tempo waarmee hij vanuit een schier kansloze positie terugreed naar de punten. Manmanman.

Perton

Twee fortuinlijk getimede safety cars hielpen daar behoorlijk mee ;).

Ik ben het met je eens, met de manier waarop deze race is gegaan, heeft Verstappen zich uitstekend hersteld van de problemen bij de start, en dat verdient niets dan lof. Maar ik denk dat als zijn start goed was geweest en voor de rest alle omstandigheden uit de race verder gelijk, hij bij de safety cars niet zo gek veel gewonnen zou hebben, omdat ie dan vermoedelijk zijn tactiek niet heel anders zou hebben gehad dan die van de jongens om hem heen. Vooraan zijn de coureurs op basis van hun trainingstijden niet in verrassende posities geëindigd. Als je dan de trainingstijden van Verstappen daar naast legt, is de kans niet bijster groot dat hij die mensen in de race plotseling wel massaal zou pakken voor een podiumplek.

0634

Wat Perton zegt. Hij haalt echt niet zomaar even Rosberg en Raikkonen in om er maar twee te noemen. Een podium heeft er nooit ingezeten. Maximaal voor Bottas, verder niet. Daar geloof ik niet in.

Mickey

Oké jongens, we zullen het toch nooit weten. Jullie redenatie snijdt zeker hout.

0634

Voor de race - voor iedere race eigenlijk - is het ook beter om Verstappen achteraan te laten starten. Gegarandeerd spectakel.

C.G. de Beaufort

Teambaas Tost geeft mij gelijk :

" Toro Rosso-teambaas Franz Tost zegt dat er geen enkele reden was om Max Verstappen en Carlos Sainz Jr. van plaats te laten wisselen in de slotfase van de Singaporese Grand Prix. Volgens de Oostenrijker was het tempo van de Spaanse coureur niet goed genoeg om Sergio Perez nog in te kunnen halen voor de zevende stek."

Kortom, de leiding had het mis. Misschien moet hij eens met de leiding gaan praten en ook de BBC verslaggever Jordan, die er ook boos over was...

Groet,

C.G. de  Beaufort