Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 18:09:22
Zal wel een ronde of 2,3 eerder zijn geweest. Maar dan nog.

Denk dat ook dat Sainz het niet gered zou hebben. Strakke beslissing dus van Max. Ook dat toont de ware racer, het lef hebben niet alles voor zoete koek aan te nemen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Maar los van de NO was dit misschien wel Max zijn beste race. Ik had hem helemaal opgegeven na de start. Natuurlijk helpt die SC, maar dan nog. Doe het maar eens.

Arthur

Ik vind het snaarstrak. Naast het vertrouwen dat Vettel hier heeft zie ik dat ook bij Verstappen. Kijk eens hoe ze centimeters langs die vangrails afgaan. Dan moet je echt guts hebben en kunde. KLASSE!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

We lopen hier altijd massaal Williams af te zeiken dat ze niet een poging doen een andere coureur de aanval in te zetten, maar Verstappen wordt vervolgens weer op een voetstuk geplaatst wanneer ie tegen zijn team in gaat. Ik ga er tenminste vanuit dat als Sainz Pérez niet had gepakt, hij Verstappen weer voorgelaten zou hebben. Als dat niet de bedoeling van Toro Rosso was, ben ik het uiteraard wel met Verstappen eens.

Ik vind dit dan ook vrij weinig met een 'ware' racer te maken te hebben.

0634

Ik snap niet wat het met Williams te maken heeft om eerlijk te zijn.

Tevens lijkt het mij erg sterk dat Sainz de plek weer terug zou hebben gegeven.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

CitaatTevens lijkt het mij erg sterk dat Sainz de plek weer terug zou hebben gegeven.
Dat is exact wat Red Bull in Monaco deed: Kvyat (of Ricciardo, weet niet meer wie van de twee) mocht de ander voorbij, een poging wagen en toen dat niet was gelukt, kreeg de ander zijn positie weer terug. Dus het lijkt mij juist erg sterk dat Sainz zijn positie dan had mogen behouden van Toro Rosso.

De enige fout die Toro Rosso heeft gemaakt, is het niet goed uitleggen aan Verstappen wat de bedoeling was.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:07:39
, maar Verstappen wordt vervolgens weer op een voetstuk geplaatst wanneer ie tegen zijn team in gaat.

Dit is waar ik mij op dit moment het meeste aan irriteer. Verstappen wordt weer een 'fantastische' racer genoemd etc (hier valt dat gelukkig wel mee). Terwijl tegelijkertijd mensen Toro Rosso en Sainz met de grond gelijk maken. Wat nu als het andersom was geweest? Als Sainz voor Verstappen had gezeten en dan exact dezelfde situatie voor de rest? Dan had het grootste gedeelte van de Verstappen-'fans' het hoofd van Sainz geeist. We moeten nu niet ineens gaan doen of die ene actie ineens een briljant geweldig coureur maakt van de man Verstappen. Feit is dat hij (of die nu terecht was of niet) een teamorder genegeerd heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

lieven

Ik ben er wel voor dat ze de andere een kans geven om een aanval in te zetten.
Maar hij kon maar met veel moeite bij max komen en max werd opgehouden.

Moest ik in lax zijn plaats zijn zou ik antwoorden dat hij ervoorbij mag om te proberen van zodra hij onder mijn achtervleugel zit.
Maar dat is niet het geval geweest.

janke

Morgen te koop. Een stier met NOW. Handel. :D
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:12:54
CitaatTevens lijkt het mij erg sterk dat Sainz de plek weer terug zou hebben gegeven.
Dat is exact wat Red Bull in Monaco deed: Kvyat (of Ricciardo, weet niet meer wie van de twee) mocht de ander voorbij, een poging wagen en toen dat niet was gelukt, kreeg de ander zijn positie weer terug. Dus het lijkt mij juist erg sterk dat Sainz zijn positie dan had mogen behouden van Toro Rosso.

De enige fout die Toro Rosso heeft gemaakt, is het niet goed uitleggen aan Verstappen wat de bedoeling was.

Wat heeft Red Bull te maken met Toro Rosso? Ze hebben aparte teamleiding, aparte engineers, aparte alles tijdens een raceweekend. Ik zie de relevantie niet.

Bovendien, zoals Tost al zei: dat Sainz sneller was bleek uit niets. Ze dachten het omdat Verstappens banden 5 ronden ouder waren, maar dat was een miscalculatie.

De fout die Toro Rosso maakte was dus niet verkeerd uitleggen, maar een onzinnige call geven.


Perton

Ik zeg niet dat Red Bull iets met Toro Rosso te maken heeft, ik zeg alleen dat deze tactiek dit seizoen al eens gangbaar is geweest in de Formule 1, en dat er geen reden is om aan te nemen dat Sainz zijn positie niet weer terug had gegeven. Brabham begon ook met pitstops, wat door andere teams werd nagedaan. Deze vorm van tactiek (coureur B een poging laten wagen voor ie coureur A weer inhaalt) kan ook gewoon door andere teams worden overgenomen. Oh wacht, dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want Brabham heeft niks te maken met Toro Rosso ::)

0634

Citaat van: Pancake Shield op 20 september 2015 - 19:20:18
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:07:39
, maar Verstappen wordt vervolgens weer op een voetstuk geplaatst wanneer ie tegen zijn team in gaat.

Dit is waar ik mij op dit moment het meeste aan irriteer. Verstappen wordt weer een 'fantastische' racer genoemd etc (hier valt dat gelukkig wel mee). Terwijl tegelijkertijd mensen Toro Rosso en Sainz met de grond gelijk maken. Wat nu als het andersom was geweest? Als Sainz voor Verstappen had gezeten en dan exact dezelfde situatie voor de rest? Dan had het grootste gedeelte van de Verstappen-'fans' het hoofd van Sainz geeist. We moeten nu niet ineens gaan doen of die ene actie ineens een briljant geweldig coureur maakt van de man Verstappen. Feit is dat hij (of die nu terecht was of niet) een teamorder genegeerd heeft.

Op zich heb je daar wel gelijk in: een teamorder negeren kan eigenlijk helemaal niet. Je rijdt voor een team en je dient te luisteren. Daar mag het team inderdaad wel eens met hem over gaan zitten.

Aan de andere kant zegt Tost duidelijk dat de call fout was. Dus ook de beslisser van de call dient op de vingers te worden getikt.

Overigens vind ik de rest van je post wat overdreven. Hoe weet jij hoe wij met zijn allen hadden gereageerd als het omgekeerd was geweest? Ik heb het dit jaar toch behoorlijk wat keren voor Sainz opgenomen. Dat zou ik nu ook hebben gedaan.

Maar nogmaals, je hebt wel een punt dat rijders niet zomaar call's kunnen negeren.

0634

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 19:41:18
Ik zeg niet dat Red Bull iets met Toro Rosso te maken heeft, ik zeg alleen dat deze tactiek dit seizoen al eens gangbaar is geweest in de Formule 1, en dat er geen reden is om aan te nemen dat Sainz zijn positie niet weer terug had gegeven. Brabham begon ook met pitstops, wat door andere teams werd nagedaan. Deze vorm van tactiek (coureur B een poging laten wagen voor ie coureur A weer inhaalt) kan ook gewoon door andere teams worden overgenomen. Oh wacht, dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want Brabham heeft niks te maken met Toro Rosso ::)

Doe niet zo geirriteerd, ik dacht dat je er logica in zag vanwege de link tussen Red Bull en STR, meer niet.