Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

En met een beetje pech ligt ie na 200 m 11e  ;).

asdfjkl

Die kans zit er in als hij meteen naar links stuurt inderdaad

0634

Of als ie niet zo'n goede start heeft. Of als ie geblokkeerd wordt. Er kan vanalles gebeuren bij de start. Valt niet zoveel over te zeggen.

Niet eens over welke de goede kant is, omdat je met de start ook het geluk moet hebben niet de drukste kant te kiezen. De theoretisch beste kant hoeft dus niet per se de beste kant te zijn bij de start.

asdfjkl

De afgelopen drie jaar verloren de coureurs aan de linker kant veel plaatsen en de coureurs aan de rechterkant wonnen er juist veel.
Kijk zelf maar na op youtube, dat is echt geen toeval voor mijn gevoel, want dit zie je bij vrijwel ieder circuit vrij consequent.
Tuurlijk kan er iemand voor je zijn motor afslaan en natuurlijk kunnen er een paar bovenop elkaar knallen of wat dan ook, maar normaal gesproken is de rechter kant duidelijk het snelst.

0634

Alle coureurs hebben YouTube. Het blijft een start, er kan vanalles gebeuren... Laten we in ieder geval hopen dat hij er veilig doorheen komt.

Matthijs

De analyse van asdfjkl (wat?) is prima en zou couruers moeten helpen in de voorbereiding. Het is alleen zeker geen wetmatigheid, want zoals Jeroen zegt: wat als iedereen deze start wil doen? Dan is links vrij. Het blijft toch altijd voor een groot deel improvisatie tijdens de start.

0634

Nou ja, dat dus. Dat is het vervelende: je kan analyseren wat de juiste kant is maar iedereen kan dat want iedereen heeft YouTube. Alleen kan niet iedereen die kant pakken. Je moet ook een beetje de mazzel hebben dat je uit het gedrang kunt blijven. Eerst maar eens zorgen dat hij überhaupt goed weg komt.

Trouwens, Max heeft de start niet nodig om in te halen  ;)

asdfjkl

#4297
Bij dit circuit, net als in Monaco is inhalen een stuk moeilijker dan de afgelopen circuits.

Ik hoop dat hij weinig auto's tegenkomt want als je eenmaal achter een auto vast zit dan kom je er ook echt niet zomaar langs en maak je zowel jezelf als je voorganger alleen maar langzamer en kost het je ook nog eens je banden.


En toen was het binnen een paar seconden afgelopen, er vallen vast nog wel wat mensen uit en ik hoor net dat hij op dit moment in principe de 6e tijd rijdt van iedereen op het veld, maar hij komt zo vast te zitten en dan zit hij sowieso nog een rondje lang vast ook...
Ik neem aan dat het afgelopen is dus. Zoveel crashes als hij nu nodig heeft lijkt me vrijwel onmogelijk.

gloudiesaurus

Ben toch wel heel benieuwd waarom Verstappen in de laatste ronde Sainz voorbij moest laten van het team.

En ben ook benieuwd wat voor staartje dit krijgt.

Verder weer een puik weekend van Max! Knappe kwali, knappe race.

Jammer van de start uiteraard.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Volgens Linda ter Heijde van Formule1.nl:
CitaatJos Verstappen: "ik had hem in zijn ballen getrapt, als Max Carlos voorbij had gelaten"
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Tost heeft foute call erkend: ze dachten dat Sainz sneller zou zijn op het iets versere rubber.

Pancake Shield

Dat leek mij dus ook al de reden. Ik ben ook benieuwd uit welke ronde die radio kwam
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Wellicht een ronde of twee à drie eerder.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 16:57:21
Tost heeft foute call erkend: ze dachten dat Sainz sneller zou zijn op het iets versere rubber.

Tja, je kunt je afvragen in welke ronde die call kwam. In beeld is het altijd vertraagd dus die [ena]laatste ronde had het sowieso niets meer uitgehaald. Verder weer topprestatie van Max.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Zal wel een ronde of 2,3 eerder zijn geweest. Maar dan nog.