Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Citaat van: Enzo op 17 september 2015 - 00:39:19
Het is natuurlijk ook niet ondenkbaar dat Red Bull er helemaal mee gaat stoppen na 2016.
Ik zie weinig perspectief voor dit team om eerlijk te zijn, de titel lijkt (zeker nu ze geen "works team" meer zijn) voorlopig (als in de komende jaren) buiten bereik.
Mateschitz is ook niet echt het type om voor de lol mee te doen.

Daar begin ik ook steeds meer voor te vrezen inderdaad. F1 gaat sowieso al een kant op die Red Bull niet echt ziet zitten, als ze dan ook nog niet kunnen winnen zal de motivatie om door te gaan hard minder worden.  :(

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 17 september 2015 - 09:43:46
Citaat van: Jeroen op 16 september 2015 - 19:10:03
Citaat van: Matthijs op 16 september 2015 - 15:21:58
Als dat je criterium is, dan is alleen Mercedes een topteam.

Ferrari is uiteraard een topteam, maar het gat tussen de twee is in mijn ogen nog altijd immens.

Als Ferrari een topteam is, dan is Williams het ook.

Ligt aan je definitie van topteam.

0634

Williams is geen topteam.

Maikel0230

En waarom is dat? Ik vraag dit niet om je te trollen of zo. Ik ben gewoon benieuwd naar je redenatie achter dat statement.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Al jaren niks gewonnen. Geen toprijders. Geen topbudget. Redelijke wagen maar niet meer dan dat, wat pijnlijk aan het licht komt wanneer PK's niet tellen. Geen uitzicht op aansluiting bij Merc of Ferrari, want geen financiele mogelijkheden en geen toprijder die interesse heeft.

Wings

Denk vooral dat je 'moet' kijken naar het toekomstperspectief: wat zou Williams kunnen binnen en en pakweg 3 tot 5 jaren. En dan denk ik niet dat ze er even goed voor staan dan een Ferrari.

0634

Precies. Dat noemde ik ook als één van de redenen.

janke

Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 19:53:01
Williams is geen topteam.

Tuurlijk niet Jeroen. Williams is even geen topteam meer. Dat was Ferrari, McLaren ook een tijdje niet. Maar een ieder zijn mening daar over.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Het is alleen dat Williams in 2003 voor het laatst structureel meedeed om de zege's. Maar goed, als je een vrij ruime definitie van even toepast, dan is Williams inderdaad een topteam met een dipje.

0634

En is Massa een titelkandidaat met een dipje van inmiddels 7 jaar ;).

Jehoentelaar

Mercedes had tussen 1955 en 2014 ook een dipje.

Vieze baas

De enige reden dat Williams weer meedoet sinds vorig jaar is dat ze als enige dezelfde motoren hebben als Mercedes. De rest heeft de B-spec. Zoals eerder gezegd is dit maar wat duidelijk op banen waar motorvermogen niet meetelt.


Wings

Ik denk dat je niet teveel moet blijven leunen in het verleden met deze stellingname maar moet kijken naar de actualiteit. De vraag die daarin leidend is: Welke middelen heb je nodig om succesvol te zijn en beschikt het team daarover?

In mijn beleving:

1. Fabrieksmotor (hier zijn nog uitzonderingen te bedenken);
2. Financiële middelen;
3. Rijders.
4. Know-how.

Het eerste criterium is al een nee. Zij beschikken over een klantenmotor van Mercedes. Nu wil ik niet beweren dat het daardoor onmogelijk is om succesvol te zijn alleen heeft Mercedes zelf ook geen barrel gebouwd. Dus die strijd kunnen ze niet aan. De financiële middelen zijn beperkt(er) dan die van de collega-teams. Rechtstreeks gevolg is dat er een afgedankte Ferrari-rijder zit, die zichzelf te oud vind voor een gevecht en een rijder die nauwelijks sneller is dan hem en ten laatste de know-how, hoewel ik er van overtuigd ben dat als Williams beschikt over de bovenste 3 het best wel eens goed kan komen denk ik niet dat dezelfde mensen er werken als de mensen in de glorietijden. Daarna zijn ze nauwelijks succesvol geweest. De waarschijnlijkheid dat Williams binnen afzienbare tijd floreert als tevoren acht ik zeer  klein.

Jozef

Citaat van: Vieze baas op 19 september 2015 - 02:21:51
De enige reden dat Williams weer meedoet sinds vorig jaar is dat ze als enige dezelfde motoren hebben als Mercedes. De rest heeft de B-spec.

Geloof er niks van. Bron?

asdfjkl

"Ik heb gisteren al wat lange runs gedaan en die waren al behoorlijk warm, dus het zal inspannend worden. Er staat een Williams vlak voor ons, niet al te ver weg, dus dat zal een mooi gevecht worden. Vechten met Mercedes zal lastig worden. Ik denk dat we ons eerst op die Williams zullen moeten concentreren. "

^Aldus Max.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij staat Rosberg recht voor hem en de Mercedessen hebben al vrij veel wedstrijden achter elkaar een langzame start, dus met een beetje geluk staat Max binnen 200 meter 5e.

Ik hoop dat Max de eerste ronde van de afgelopen jaren van dit circuit bekijkt, dan ziet hij dat je het beste aan de buitenkant in kunt duiken aan het begin van je race, daar kun je het gemakkelijkst iedereen inhalen de eerste paar 100 meter.