Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Arthur

#4245
Ik zeg enkel dat het tot de mogelijkheden behoort en sluit niets uit. Je hebt het nu enkel over Ferrari maar Mercedes kan ook tot de kandidaten behoren. Zeker, je punten snijden absoluut hout maar het zijn geen wetmatigheden. Wat we enkel doen is een beeld schetsen hoe kan het gaan. En daarin kan het zijn Max zijn ster heel snel stijgt en RBR inderdaad sneller verlaat. Je punt dat de kans nihil is dat dat gebeurt vind ik veel te star. Daarvoor is de F1 veel te dynamisch.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

De punten snijden weinig hout. Een contract... tja. Ze zijn positief over elkaar... tja. Tamelijk loze argumenten.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 17:40:30
De punten snijden weinig hout. Een contract... tja. Ze zijn positief over elkaar... tja. Tamelijk loze argumenten.

Ze snijden wel hout maar het is niet doorslaggevend of het zo ook zal gaan. Nogmaals ALS Max excelleert en significant beter blijft dan zijn teamgenoten dan kan alles gebeuren en gaat het snel en kan hij dus ook snel weg zijn bij RBR als daar het huiswerk niet goed genoeg gedaan wordt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:39:27
Ik zeg enkel dat het tot de mogelijkheden behoort en sluit niets uit. Je hebt het nu enkel over Ferrari maar Mercedes kan ook tot de kandidaten behoren. Zeker, je punten snijden absoluut hout maar het zijn geen wetmatigheden. Wat we enkel doen is een beeld schetsen hoe het gaan. En daarin kan het zijn Max zijn ster heel snel stijgt en RBR inderdaad sneller verlaat. Je punt dat de kans nihil is dat dat gebeurt vind ik veel te star. Daarvoor is de F1 veel te dynamisch.

De situatie zoals deze nu is met in het verlengde de standpunten van Verstappen en Red Bull vind ik wel leidend. Ik verklaar contracten verder ook niet heilig maar er moet wel directe aanleiding zijn om met enige zekerheid te zeggen dat hij zijn contract niet uitdient. Als je dat niet doet kun je ieder contract wel op een wankel plateau plaatsen.

0634

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:48:59
Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 17:40:30
De punten snijden weinig hout. Een contract... tja. Ze zijn positief over elkaar... tja. Tamelijk loze argumenten.

Ze snijden wel hout maar het is niet doorslaggevend of het zo ook zal gaan. Nogmaals ALS Max excelleert en significant beter blijft dan zijn teamgenoten dan kan alles gebeuren en gaat het snel en kan hij dus ook snel weg zijn bij RBR als daar het huiswerk niet goed genoeg gedaan wordt.

okee ze kan je het ook stellen.  :)

Arthur

Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 17:52:40
Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:39:27
Ik zeg enkel dat het tot de mogelijkheden behoort en sluit niets uit. Je hebt het nu enkel over Ferrari maar Mercedes kan ook tot de kandidaten behoren. Zeker, je punten snijden absoluut hout maar het zijn geen wetmatigheden. Wat we enkel doen is een beeld schetsen hoe het gaan. En daarin kan het zijn Max zijn ster heel snel stijgt en RBR inderdaad sneller verlaat. Je punt dat de kans nihil is dat dat gebeurt vind ik veel te star. Daarvoor is de F1 veel te dynamisch.

De situatie zoals deze nu is met in het verlengde de standpunten van Verstappen en Red Bull vind ik wel leidend. Ik verklaar contracten verder ook niet heilig maar er moet wel directe aanleiding zijn om met enige zekerheid te zeggen dat hij zijn contract niet uitdient. Als je dat niet doet kun je ieder contract wel op een wankel plateau plaatsen.

Exact, en die aanleiding kan er sneller zijn dan jij denkt, daarom juist.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:48:59
Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 17:40:30
De punten snijden weinig hout. Een contract... tja. Ze zijn positief over elkaar... tja. Tamelijk loze argumenten.

Ze snijden wel hout maar het is niet doorslaggevend of het zo ook zal gaan. Nogmaals ALS Max excelleert en significant beter blijft dan zijn teamgenoten dan kan alles gebeuren en gaat het snel en kan hij dus ook snel weg zijn bij RBR als daar het huiswerk niet goed genoeg gedaan wordt.

Eaxact. En dat zijn twee héééle grote bergen waar hij dus nog overheen moet. En dan is nog maar de vraag waar anderen staan, wat hun situatie is en wat ze Verstappen kunnen bieden.

Wings

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:56:30
Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 17:52:40
Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:39:27
Ik zeg enkel dat het tot de mogelijkheden behoort en sluit niets uit. Je hebt het nu enkel over Ferrari maar Mercedes kan ook tot de kandidaten behoren. Zeker, je punten snijden absoluut hout maar het zijn geen wetmatigheden. Wat we enkel doen is een beeld schetsen hoe het gaan. En daarin kan het zijn Max zijn ster heel snel stijgt en RBR inderdaad sneller verlaat. Je punt dat de kans nihil is dat dat gebeurt vind ik veel te star. Daarvoor is de F1 veel te dynamisch.

De situatie zoals deze nu is met in het verlengde de standpunten van Verstappen en Red Bull vind ik wel leidend. Ik verklaar contracten verder ook niet heilig maar er moet wel directe aanleiding zijn om met enige zekerheid te zeggen dat hij zijn contract niet uitdient. Als je dat niet doet kun je ieder contract wel op een wankel plateau plaatsen.

Exact, en die aanleiding kan er sneller zijn dan jij denkt, daarom juist.

Dan nog praten we over één seizoen. Max is dan 19. Ik denk dat het wel losloopt. En laat hem eerst maar eens doorontwikkelen en zorgen dat hij het gat met Sainz vergroot. Daarna zien we wel verder. Bovendien is het niet ondenkbaar dat Red Bull hem in 2017 laat doorstromen naar RBR. Laten we ook die optie meewegen. Hij staat immers onder contract bij de ADHD-drankjes.

0634

Los van de naam Ferrari denk ik dat Max gewoon graag wil winnen. Het zal heel belangrijk zijn waar Red Bull tegen die tijd staat. Dus, welke motor bijvoorbeeld? Hoelang gaat Mateschitz nog door? Etc. Is het pakket van Red Bull voor 2017 aantrekkelijk dan kan dat Verstappen over de streep trekken lijkt me.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 18:51:42
Los van de naam Ferrari denk ik dat Max gewoon graag wil winnen. Het zal heel belangrijk zijn waar Red Bull tegen die tijd staat. Dus, welke motor bijvoorbeeld? Hoelang gaat Mateschitz nog door? Etc. Is het pakket van Red Bull voor 2017 aantrekkelijk dan kan dat Verstappen over de streep trekken lijkt me.

Lijkt mij ook. En tot die tijd moet hij maximaal presteren en de contacten met Ferrari warm houden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nou... liever een ander team  ;).

FolkertE

Liever Mercedes ipv Rosberg

Arthur

De vraag is dan weer hoelang Mercedes dominant blijft.... Ik zie Ferrari toch alweer flink aan de weg terug timmeren!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Naja, kijkend vanaf 2010 zijn ze weinig opgeschoten en Mercedes des te meer. Ik zie eigenlijk niet echt een reden waarop ik kan baseren dat Mercedes eerdaags gaat terugvallen.

Arthur

Mwoah, gemiddeld ben je 5 jaar bezig om aan de top te komen. Na 4/5 jaar wordt het allemaal minder en dient er nieuw team zich aan om die positie over te nemen. Mercedes is nu aan het 2e jaar bezig dus over 2/3 jaar.... Maar ik zie Ferrari al eerder komen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel