Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 14 september 2015 - 13:47:30
Citaat van: Perton op 14 september 2015 - 01:49:21
Citaat van: Wings op 12 september 2015 - 18:13:45
Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:55:36
Maar het klopt, Verstappen is zeker een serieuze optie.

Vandaag heb ik een interview bijgewoond van Verstappen. Zowel Mol alsmede het publiek konden vragen stellen. Hoewel Mol de vraag of Verstappen naar Ferrari verhuist na volgend seizoen semi wilde afwimpelen, gaf Max aan er toch even bij stil willen staan. Max zei dat hij geen contract heeft getekend met Ferrari. Mol vult aan: Ferrari contracteert doorgaans rijders die zich bewezen hebben en Ferrari heeft over de hele geschiedenis nooit een racerijder gecontracteerd jonger dan 24. Het is dus niet des-Ferrari. En Max heeft een contract bij Red Bull. Het siert een jonge rijder niet om zijn eerste contract niet uit te dienen. Max nam het woord weer en gaf aan onwijs veel respect te hebben voor de kansen die hij heeft gehad en droomt om ooit uit te komen voor Red Bull. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij de Red Bull-familie en wordt daar gewaardeerd. Dus al de hoop ten spijt maar het ziet er naar uit dat Max bij Red Bull blijft. Enige waar hij een beetje omheen danste was de vraag of hij uitkomt voor RBR. Daarop zei hij, ik hoop het, we zien het wel.
Het was ook niet des Toro Rosso om een race-contract aan te bieden aan een coureur die niet al in hun eigen opleidingsprogramma zit. Dus dat vind ik niet zo relevant. Alles aan Verstappen is uitzonderlijk, Ferrari is wel heel dom als ze hem dan niet contracteren omdat ie nog geen 24 is.

Ik denk ook niet dat ze hem om zijn leeftijd zullen laten lopen als ze hem echt willen hebben.
Dat was dus een beetje de strekking van mijn commentaar... Mol kan met statistieken komen tot hij een ons weegt, maar Verstappen is nou eenmaal een uniek geval.

Matthijs

Okee misschien verlaat Max, ondanks alle verhalen nu, wel na 2016 de Red Bull-familie. Blijft staan of de volgende stap wel Ferrari zal/moet zijn.

Wings

Citaat van: Arthur op 14 september 2015 - 22:10:50
Maar ja, als Max werkelijk een supertalent is dan gaat het geen 5 jaar duren met ervaring op doen. Dan is hij over 2 jaar gewoon klaar voor een topteam en doet hij direct mee. Als het zo goed is komt het snel.

Dat kan. Blijft staan dat hij tot die tijd gewoon bij Red Bull blijft, volgens zijn zeggen.

Arthur

Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 16:12:57
Citaat van: Arthur op 14 september 2015 - 22:10:50
Maar ja, als Max werkelijk een supertalent is dan gaat het geen 5 jaar duren met ervaring op doen. Dan is hij over 2 jaar gewoon klaar voor een topteam en doet hij direct mee. Als het zo goed is komt het snel.

Dat kan. Blijft staan dat hij tot die tijd gewoon bij Red Bull blijft, volgens zijn zeggen.

Logisch dat hij dat zegt.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Hij zal nu niet zeggen dat ie in 2017 naar Ferrari gaat nee.  ;)

Dan kan ie volgend jaar weer met die zeepkist racen vrees ik.

Wings

Blijft staan dat er (nu) geen aanleiding is om daar serieus rekening mee te houden.

1. Horner is lyrisch over Verstappen.
2. Tost idem.
3. Verstappen heeft een contract tot en met 2017.
4. Verstappen is superblij met de kans die Red Bull hem biedt en respecteert dan ook het contract.
5. Red Bull is niet van plan Verstappen te laten gaan.

Dus de kans dat hij voor 2018 bij Ferrari rijdt, is nihil.

Arthur

Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 16:29:54
Blijft staan dat er (nu) geen aanleiding is om daar serieus rekening mee te houden.

1. Horner is lyrisch over Verstappen.
2. Tost idem.
3. Verstappen heeft een contract tot en met 2017.
4. Verstappen is superblij met de kans die Red Bull hem biedt en respecteert dan ook het contract.
5. Red Bull is niet van plan Verstappen te laten gaan.

Dus de kans dat hij voor 2018 bij Ferrari rijdt, is nihil.

Allemaal leuk en aardig maar als jij denkt dat de kans hierdoor nihil is? Je zou F1 toch beter moeten kennen. Als er een stroomversnelling komt [B.v. Ferrari] en dat team heeft een veel betere auto [kampioenswaardig] dan RBR dan moet ik nog zien of Max NEEN zegt ondanks de kans die hem door RBR geboden is. In dat laatste geval zou geen enkele coureur gaan switchen... Zo diep zit de liefde dan echt niet hoor!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

lieven

En rijd hij volgend jaar voor STR of RB das ook de vraag.
En hoe goed gaan die wagens volgend seizoen zijn...

Mickey

1. Natuurlijk is hij dat, terecht ook.
2. Idem.
3. Contracten in de F1, tsja.
4. Tuurlijk is hij blij en respecteert hij vooralsnog het contract.
5. Zolang er nog niet met heel veel geld gezwaaid wordt, nee, inderdaad niet.

Red Bull doet er ondertussen alles aan om bij te dragen aan de ontwikkeling van die jongen. Of hij nou weggaat of niet, ze hebben er sowieso baat bij. Is het niet omdat ze tegen die tijd zelf weer races winnen, dan is het wel omdat ze zijn marktwaarde daarmee vergroten. En Verstappen heeft op zijn beurt baat bij Red Bull als beschermheer. Totdat hij vroeg of laat zo ontzettend goed is dat de andere grote teams met hem in gesprek willen.

Of hij in 2017 of 2018 bij Ferrari rijdt is in mijn optiek momenteel simpelweg niet te zeggen, maar ook allerminst uitgesloten, op basis van de argumenten die ik nu steeds herhaald zie worden.


Jehoentelaar

Citaat van: lieven op 15 september 2015 - 16:49:11
En rijd hij volgend jaar voor STR of RB das ook de vraag.
En hoe goed gaan die wagens volgend seizoen zijn...

Voor volgend jaar is er geen twijfel.

Wings

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 16:48:43
Allemaal leuk en aardig maar als jij denkt dat de kans hierdoor nihil is? Je zou F1 toch beter moeten kennen. Als er een stroomversnelling komt [B.v. Ferrari] en dat team heeft een veel betere auto [kampioenswaardig] dan RBR dan moet ik nog zien of Max NEEN zegt ondanks de kans die hem door RBR geboden is. In dat laatste geval zou geen enkele coureur gaan switchen... Zo diep zit de liefde dan echt niet hoor!

Dan nog is er een contract. Bovendien is de noodzaak er niet bij Ferrari. En laten we niet doen alsof Verstappen nu al iedereen naar huis rijdt. Dat hij over de potentie bezit uit te groeien tot een kampioenwaardige rijder betwijfeld niemand maar dat punt heeft hij nog niet bereikt. Dus ja je kunt de feiten wel neersabelen door 'you never know' te roepen, het verhaal, de context, moet wel kloppen. De kans dat Verstappen volgend jaar bij Ferrari instapt acht ik net zo groot als dat Hamilton volgend jaar naar McLaren verkast. Want ja je weet nooit wie Mercedes aantrekt (misschien wel Alonso of Vettel. Want ging Verstappen niet naar Ferrari?) en Ron Dennis en Hamilton zijn vriendjes... Ik krijg de indruk dat meer wordt gezocht naar hoe dingen kunnen lopen (best-case) dan naar wat denkbaar is (reality). 

Arthur

Nee hoor, nogmaals, als Max echt zo'n buitengewoon talent is dan is alles mogelijk en dan zegt zo'n contract niet heel veel dan een papiertje met een aardige waarde. En als hij echt geweldig blijft presteren dan wil Ferrari [of een ander topteam] echt wel hoor. Je punten zijn zeker realistisch maar het kan allemaal zo snel veranderen dat je standpunt 'nihil' dan weer niet realistisch is... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Mickey op 15 september 2015 - 16:53:01
1. Natuurlijk is hij dat, terecht ook.
2. Idem.
3. Contracten in de F1, tsja.
4. Tuurlijk is hij blij en respecteert hij vooralsnog het contract.
5. Zolang er nog niet met heel veel geld gezwaaid wordt, nee, inderdaad niet.

Red Bull doet er ondertussen alles aan om bij te dragen aan de ontwikkeling van die jongen. Of hij nou weggaat of niet, ze hebben er sowieso baat bij. Is het niet omdat ze tegen die tijd zelf weer races winnen, dan is het wel omdat ze zijn marktwaarde daarmee vergroten. En Verstappen heeft op zijn beurt baat bij Red Bull als beschermheer. Totdat hij vroeg of laat zo ontzettend goed is dat de andere grote teams met hem in gesprek willen.

Of hij in 2017 of 2018 bij Ferrari rijdt is in mijn optiek momenteel simpelweg niet te zeggen, maar ook allerminst uitgesloten, op basis van de argumenten die ik nu steeds herhaald zie worden.

Dingen uitsluiten doe ik dan ook niet maar dingen moeten wel kloppen. Alonso had ook een contract maar je ziet op een gegeven moment dat er haarscheurtjes in die relatie ontstaan en ziet de scheefgroei in de verstandsverhoudingen alsmaar groter worden. Vettel wordt dan al genoemd om Alonso op te volgen na 2016 als het contract afloopt. Ondertussen lonkt McLaren en blijkt dat Vettel een exit heeft waardoor hij onder zijn contract kan uitkomen. De sfeer bij Red Bull werd er niet beter op en Vettel niet gelukkiger. Als je dit naast elkaar legt kun je inderdaad concluderen dat de waarschijnlijkheid dat hier een shifting gaat plaatsvinden aannemelijk is. Dit zie je gewoon van ver aankomen. Iets anders is het verhaal Verstappen waar teambazen lovend zijn, Verstappen het zienderogen prima naar zijn zin heeft, er een contract is, en Ferrari eveneens welvaart in hun wittebroodsweken met Vettel. Dus ja het kan maar het is wel een beetje 'shooting in the dark' vrees ik. Overigens, begrijp me niet verkeerd, ik zou liever niks anders willen en heb ook gedacht dat Verstappen zou komen. Alleen blijkt hij een driejarige overeenkomst te hebben met Red Bull en niet tweejarig met Toro Rosso......

Wings

Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 17:20:22
Nee hoor, nogmaals, als Max echt zo'n buitengewoon talent is dan is alles mogelijk en dan zegt zo'n contract niet heel veel dan een papiertje met een aardige waarde. En als hij echt geweldig blijft presteren dan wil Ferrari [of een ander topteam] echt wel hoor. Je punten zijn zeker realistisch maar het kan allemaal zo snel veranderen dat je standpunt 'nihil' dan weer niet realistisch is... ;D

Schumacher was ook een buitengewoon talent en het zelfde geldt voor Vettel en Alonso. De laatste twee zijn in mijn optiek de maatstaf van deze lichting. Toch liet Ferrari ze eerst rijpen vooraleer zij een contract kregen aangeboden. Bewijs eerst maar dat je succesvol kunt zijn en titels kunt winnen en kom dan maar naar Ferrari. Waarom zou dat nu ineens anders zijn? En waarom zou Ferrari Verstappen kosten wat het kost weg willen kapen bij Red Bull terwijl ze Vettel hebben en Verstappen een jaar daarna 'transfervrij' is? En waarom zou Red Bull accepteren dat Verstappen vertrekt? Nogmaals het kan maar er is geen directe aanleiding om die waarschijnlijkheid omhoog te schroeven. Zo kan ik ook duizend redenen verzinnen waarom Vettel naar Mercedes vertrekt...

0634

En die kan je alle 1000 wegstrepen tegen het feit dat Vettel bij geen ander team wil racen dan Ferrari.