Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Blijven een paar factoren over:

1. Max heeft een contract t/m 2017.
2. Red Bull heeft aangegeven hem niet te laten gaan.
3. Ferrari heeft Vettel.

Ik denk niet dat dat ene jaartje er toedoet. Na 2017 is hij vrij om te gaan en staan waar hij wilt, dus als Ferrari hem zo graag wilt, kunnen ze hem een contract aanbieden. Tot die tijd vorm Verstappen geen gevaar voor Ferrari en kunnen ze zijn ontwikkeling prima monitoren.

0634

Rosbergs contract loopt tot eind 2016. Dan kan Ferrari ook zomaar achter het net vissen.

Wings

Ik zou niet weten waarom want het verandert niks aan de situatie van Max.

Mickey

Het meeste is al gezegd en voor alles is wel wat te zeggen, maar puntje twee Wings, dat roepen ze natuurlijk vooral om zijn marktwaarde te vergroten. Als ze zeggen van, tja, we weten nog niet zo goed wat we aan hem hebben, dan prijs je 'm daarmee natuurlijk ook niet lekker aan. Creëer gewoon zelf de vraag naar hem, zoiets.

Wings

Je moet dingen bij elkaar optellen, het is niet zozeer dat de komst van Verstappen bij Ferrari in 2017 enkel en alleen afhangt van zijn contract. Het is het contract, het feit dat Verstappen deze respecteert, het feit dat Red Bull hem niet wilt laten gaan, het feit dat Ferrari geen jonkies in de auto plaatst, het feit dat het tijdperk-Vettel, een huwelijk waarop jaren is gewacht, in de kinderschoenen staat, er is verder geen noodzaak voor beide partijen dat beperkt de waarschijnlijkheid echt wel tot een minimum. Er zijn teveel elementen die gewicht in de schaal leggen.

Vettel heeft zijn contract ook niet uitgediend maar dit was veel meer voor de hand liggend: hij was afgelopen seizoen niet gelukkig bij Red Bull, had een exit in zijn contract, tussen Alonso en Ferrari liep het niet zo lekker, dan zie je dit soort dingen echt aankomen. Dat Alonso vervolgens weg mag is dan vanzelfsprekend. Bij Verstappen liggen dingen echter anders. Dat sluit het niet uit maar maakt het wel complexer.

Het enige wat in zijn voordeel spreekt is dat Kimi slechts een eenjarig contract heeft. Verder hoop ik vurig dat hij tekent alleen niet nu. Dit is niet het moment ben ik bang. Laat hem maar fijn ervaring opdoen en zichzelf bewijzen bij Red Bull vooraleer hij deze overstapt waagt. Dat kan nog altijd. Over 4-5 jaar heeft Vettel ook geen eeuwig leven meer en is Max pas 22...

Arthur

Maar ja, als Max werkelijk een supertalent is dan gaat het geen 5 jaar duren met ervaring op doen. Dan is hij over 2 jaar gewoon klaar voor een topteam en doet hij direct mee. Als het zo goed is komt het snel.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 14 september 2015 - 22:10:50
Als het zo goed is komt het snel.

Ik ken mensen die het daar niet zo mee eens zijn.

0634

Citaat van: Wings op 14 september 2015 - 20:58:52
Ik zou niet weten waarom want het verandert niks aan de situatie van Max.
Het verandert alles. Want dat ene jaartje wachten kan ineens cruciaal blijken wanneer (stel) Rosberg verdwijnt en (stel) Mercedes wil Verstappen. Dan maakt dat jaartje wachten ineens wel verschil.

Jij houdt vast aan een doorlopend contract, maar ik ga ervanuit dat je zelf ook wel weet dat contracten nou niet echt heel erg waardevol blijken als het erop aankomt.

Arthur

Maar volgens mij gaat het wel zo kijkende naar de huidige topcoureurs.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 14 september 2015 - 22:10:50
Maar ja, als Max werkelijk een supertalent is dan gaat het geen 5 jaar duren met ervaring op doen. Dan is hij over 2 jaar gewoon klaar voor een topteam en doet hij direct mee. Als het zo goed is komt het snel.

Precies. Zo is het. Als Max nu nog één jaar STR doet, kan hij daarna - mits hij echt zo goed is als wij denken - moeiteloos bij een topteam mee. Het slaat nergens op om nog 4,5 jaar te moeten wachten. Allemaal flauwekul.

Arthur

En als het 5 vijf jaar moet duren [rijpen] dan is hij klaarblijkelijk niet het talent dat menigen van ons in hem zien. Of snel en top of anders een goede coureur maar geen buitencategorie.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Als hij met 22 het niveau Vettel haalt, zou ik dat wel degelijk buitencategorie vinden hoor. :-\

0634

#4227
Dat zegt ook niemand.

Maar op die leeftijd won Vettel al een tijdje races en die stapte dik 2 jaar later in. Het kijkt natuurlijk niet op een jaartje meer of minder, maar ik denk niet dat Verstappen 5 jaar nodig heeft om dat te doen (mits goed materiaal).

Na twee jaar STR moet hij goed genoeg zijn om over te stappen naar een topteam, zoals niet ongebruikelijk is bij grote talenten. Okee, dan zit hij nog niet aan zijn top natuurlijk, maar ik zou niet weten waarom hij 4 of 5 jaar moet wachten voordat hij klaar is voor een topteam.

Verstappen is geen Ericsson die nu pas een beetje gaat presteren. Verstappen presteert al in zijn eerste jaar uitstekend.

lieven

Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 06:15:22
Dat zegt ook niemand.

Maar op die leeftijd won Vettel al een tijdje races en die stapte dik 2 jaar later in. Het kijkt natuurlijk niet op een jaartje meer of minder, maar ik denk niet dat Verstappen 5 jaar nodig heeft om dat te doen (mits goed materiaal).

Na twee jaar STR moet hij goed genoeg zijn om over te stappen naar een topteam, zoals niet ongebruikelijk is bij grote talenten. Okee, dan zit hij nog niet aan zijn top natuurlijk, maar ik zou niet weten waarom hij 4 of 5 jaar moet wachten voordat hij klaar is voor een topteam.

Verstappen is geen Ericsson die nu pas een beetje gaat presteren. Verstappen presteert al in zijn eerste jaar uitstekend.

+1
Op een bepaald moment is het materiaal dat je tegenhoud.
Met top materiaal heb je meer kans om te winnen en met deze druk moet hij ook leren om gaan.
Bij STR is het normaal dat je niet wint.
Bij een echt topteam verwacht men wel dat je gaat races winnen, die druk is helemaal anders.
2 jaar STR, maakt hij nog steeds indruk in zijn 2de jaar STR dan moet hij gewoon naar een topteam.
Als je goed bent dan moet je zo snel mogelijk doorstromen.

Hamilton#44

Je moet het ijzer smeden als het heet is. Je moet zo snel mogelijk naar een topteam en races winnen, voordat je momentum weg is. Pas als je bij een topteam zit en races wint is je naam gevestigd.