Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Mickey

Ik geloof best dat hoe Max er nu kennelijk in staat, op dit moment ook zijn oprechte zienswijze is. Ook is het de meest opportune manier om met de vragen om te gaan. Het wordt weer anders als hij het komende anderhalve seizoen een enorme ontwikkeling doormaakt. Als hij inderdaad the next big superstar lijkt te worden en de aanbiedingen legio zijn, zal hij er zelf waarschijnlijk ook weer anders over denken. Dan zou een miljoenencontract bij Ferrari of Mercedes hem volgens mij zomaar op andere gedachten kunnen brengen.

0634

Citaat van: Wings op 13 september 2015 - 09:06:33
Wat een mega krom vergelijk weer. Je moet dingen eens niet zo zwart-wit aanvliegen. Er bestaat ook nog zoiets als context. Ten eerste had Verstappen een exit om de vraag naast zich neer te leggen (deze bood Mol hem) maar besloot hij zelf dit niet te doen en ten tweede vind ik de aanvulling van Olav Mol, dat dit niet de werkwijze van Ferrari is, plausibel en op feiten gebaseerd. Daarmee sluit ik dingen niet uit maar reduceer ik de waarschijnlijkheid dat hij al in 2017 komt. Jij sluit dingen direct wel uit. Hamilton zei 7 jaren dus het is 7 jaren en punt. 

Ikzelf heb eerder aangegeven dat ik het gevoel heb dat Verstappen snel naar Ferrari komt. Dat het niet naadloos aansluit op hun filosofie klopt als een bus en heb ik altijd een goed tegenargument gevonden. En met Sebastian Vettel in huis, die pas dit seizoen start aan zijn Ferrari-carrière, is er ook geen noodzaak. Ook dit tegenargument snijdt hout. Echter heb ik het idee dat de spoeling dit keer veel dunner is dan in een recent verleden. Dan zou het zomaar kunnen dat Ferrari iets doet wat ze nog nooit hebben gedaan en een jonkie contracteren. En het zou zomaar kunnen dat Verstappen niet in 2017 komt maar in 2018 en zijn contract gewoon uitdient. Hij is dan pas 20 dus kom, dat ene jaar meer of minder gaat het hem niet doen.

Je leest weer niet goed. Ik zei bij Hamilton ook dat dat niet expliciet 7 jaar hoeft te zijn en dat dat kan veranderen, maar daar lees je dan overheen en doet net alsof ik dat zwartwit zie. Dus niet.

Verder geloof ik jouw verhaal over Max best, zou allemaal prima kunnen. Maar jij stelt 'dat alle hoop ten spijt het er niet naar uitziet dat Max naar Ferrari gaat want hij heeft het zo naar zijn zin bij Red Bull,' en dat is natuurlijk een vreselijk kulargument voor iemand die zojuist stelt dat we 'HAM niet zo serieus moeten nemen want hoe weet hij nou wat hij straks doet en bovendien wil hij zijn glazen niet ingooien.'

Het zou toch tamelijk bizar te noemen zijn wanneer Verstappen had gezegd dat hij het niet naar zijn zin zou hebben bij Red Bull en eigenlijk graag naar Ferrari zou willen. Maar in dit geval gaat dat dan ineens niet op.

0634

Citaat van: Mickey op 13 september 2015 - 09:11:30
Ik geloof best dat hoe Max er nu kennelijk in staat, op dit moment ook zijn oprechte zienswijze is. Ook is het de meest opportune manier om met de vragen om te gaan. Het wordt weer anders als hij het komende anderhalve seizoen een enorme ontwikkeling doormaakt. Als hij inderdaad the next big superstar lijkt te worden en de aanbiedingen legio zijn, zal hij er zelf waarschijnlijk ook weer anders over denken. Dan zou een miljoenencontract bij Ferrari of Mercedes hem volgens mij zomaar op andere gedachten kunnen brengen.

Zo is het. Het valt verre van uit te sluiten of Max naar Ferrari zal gaan, en andersom geldt het ook: het is nog verre van zeker. We hebben geen idee. Maar als Ferrari of Merc komt, zal het voor Verstappen lastig weigeren zijn, ook al heeft hij het nog zo naar zijn zin bij Red Bull.

Wings

Nieuwsflits: Verstappen heeft een contract bij Red Bull t/m 2017.

lieven

Citaat van: Wings op 13 september 2015 - 09:24:18
Nieuwsflits: Verstappen heeft een contract bij Red Bull t/m 2017.
En sinds wanneer zijn contracten heilig in de F1?
Je ziet bijna elk seizoen wel contractbreuken en contracten die worden afgekocht of heronderhandeld...

0634

Citaat van: Wings op 13 september 2015 - 09:24:18
Nieuwsflits: Verstappen heeft een contract bij Red Bull t/m 2017.

Dan houdt het op inderdaad.

Wings

Citaat van: Mickey op 13 september 2015 - 09:11:30
Ik geloof best dat hoe Max er nu kennelijk in staat, op dit moment ook zijn oprechte zienswijze is. Ook is het de meest opportune manier om met de vragen om te gaan. Het wordt weer anders als hij het komende anderhalve seizoen een enorme ontwikkeling doormaakt. Als hij inderdaad the next big superstar lijkt te worden en de aanbiedingen legio zijn, zal hij er zelf waarschijnlijk ook weer anders over denken. Dan zou een miljoenencontract bij Ferrari of Mercedes hem volgens mij zomaar op andere gedachten kunnen brengen.

Dat sloot hij ook niet uit. Ook niet dat er gesprekken zijn. Verstappen heeft in Amerika al gereden voor de Ferrari Driver Academy (Mol zei dat aanwezig was en zag dat de uitlaten van de Ferrari talenten wit waren. Geeft aan dat de turbo en motormanagement optimaal stond afgesteld. Bij Verstappen was dit (als enige) niet zo) en Mercedes heeft in het voortraject ook al interesse getoond. Echter heeft hij een contract bij Red Bull t/m 2017. Bovendien weet je niet waar Red Bull in 2017 staat. Stel zij kunnen races/wereldkampioenschappen winnen, waarom zou hij dan überhaupt weg willen? Ik denk dat Verstappen later in het interview een prima samenvatting gaf van hoe hij in de wedstrijd staat: proberen om altijd te maximaliseren en van seizoen tot seizoen bekijken wat voor de voeten komt.

0634

De toekomst van Red Bull in dit verhaal kan inderdaad een doorslaggevend element in Verstappen's besluitvorming zijn. Daar steekt toch een onzekerheid achter.

Wings

Citaat van: lieven op 13 september 2015 - 09:26:07
Citaat van: Wings op 13 september 2015 - 09:24:18
Nieuwsflits: Verstappen heeft een contract bij Red Bull t/m 2017.
En sinds wanneer zijn contracten heilig in de F1?
Je ziet bijna elk seizoen wel contractbreuken en contracten die worden afgekocht of heronderhandeld...

Als de belangen naadloos op elkaar aansluiten is een exit mogelijk: Ferrari wilt Vettel, Alonso wilt weg. Red Bull heeft echter al uitgesproken Max niet te laten vertrekken en Max geeft aan niet weg te willen. Ferrari heeft in de geschiedenis van zijn bestaan geen jonkies in hun auto geplaatst en met het aantrekken van Vettel is er ook geen noodzaak. Dan kun je wel uit iedere mogelijkheid een argument putten, het neemt niet weg dat de waarschijnlijkheid dat hij in 2017 naar Ferrari gaat erg laag is. En als ik Verstappen (en Mol) mag geloven zelfs uitgesloten.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 september 2015 - 09:35:22
De toekomst van Red Bull in dit verhaal kan inderdaad een doorslaggevend element in Verstappen's besluitvorming zijn. Daar steekt toch een onzekerheid achter.

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Vandaar dat ik recent ook zei dat Verstappen wellicht op een verkeerd tijdstip bij Red Bull zit.

Wings

#4210
Citaat van: Jeroen op 13 september 2015 - 09:14:25
Je leest weer niet goed. Ik zei bij Hamilton ook dat dat niet expliciet 7 jaar hoeft te zijn en dat dat kan veranderen, maar daar lees je dan overheen en doet net alsof ik dat zwartwit zie. Dus niet.

Dan snap ik niet dat jij aangeeft de discussie niet snappen als Hamilton aangeeft dat hij nog zeven jaren mee kan. Als dat kan veranderen, zoals je nu beweert, biedt dat toch ruimte tot een gesprek? Wees dan duidelijk.

CitaatVerder geloof ik jouw verhaal over Max best, zou allemaal prima kunnen. Maar jij stelt 'dat alle hoop ten spijt het er niet naar uitziet dat Max naar Ferrari gaat want hij heeft het zo naar zijn zin bij Red Bull,' en dat is natuurlijk een vreselijk kulargument voor iemand die zojuist stelt dat we 'HAM niet zo serieus moeten nemen want hoe weet hij nou wat hij straks doet en bovendien wil hij zijn glazen niet ingooien.'

Het zou toch tamelijk bizar te noemen zijn wanneer Verstappen had gezegd dat hij het niet naar zijn zin zou hebben bij Red Bull en eigenlijk graag naar Ferrari zou willen. Maar in dit geval gaat dat dan ineens niet op.

Je quote wel erg selectief waarmee je mijn onderbouwing manipuleert. Ik zeg nergens dat het er enkel en allen niet uitziet
dat hij naar Ferrari gaat omdat hij het naar zijn zin heeft bij Red Bull. De tekst waar deze quote uitkomt betreft een samenvatting die 4 steekhoudende uitspraken/feiten bevat waaraan ik een eindconclusie verbind:

1. Max zei dat hij geen contract heeft getekend met Ferrari.
2. Ferrari contracteert doorgaans rijders die zich bewezen hebben en Ferrari heeft over de hele geschiedenis nooit een racerijder gecontracteerd jonger dan 24. Het is dus niet des-Ferrari.
3. Max heeft een contract bij Red Bull t/m 2017.
4. Max respecteert Red Bull voor de kansen die hij heeft gekregen.

Als je dit alles naast elkaar legt ziet het er inderdaad niet uit dat Max in 2017 naar Ferrari komt. Dat het er niet naar uitziet betekent niet dat ik het volledig uitsluit. Bovendien bied ik iedereen ruimte om erover te discussiëren en geef ik niet aan niet te snappen dat mensen er wat van denken terwijl Max aangeeft dat hij het naar zijn zin heeft bij Red Bull. Dus dat vergelijk met jouw uitgesproken verontwaardiging waarom er discussie bestond terwijl Hamilton aangeeft dat hij nog 7 jaren doorgaat, gaat mank.

Dit is ook het laatste wat ik over het vergelijk met de Hamilton-discussie zeg.

-edit-

3 moet zijn 4. ;)


Perton

Citaat van: Wings op 12 september 2015 - 18:13:45
Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:55:36
Maar het klopt, Verstappen is zeker een serieuze optie.

Vandaag heb ik een interview bijgewoond van Verstappen. Zowel Mol alsmede het publiek konden vragen stellen. Hoewel Mol de vraag of Verstappen naar Ferrari verhuist na volgend seizoen semi wilde afwimpelen, gaf Max aan er toch even bij stil willen staan. Max zei dat hij geen contract heeft getekend met Ferrari. Mol vult aan: Ferrari contracteert doorgaans rijders die zich bewezen hebben en Ferrari heeft over de hele geschiedenis nooit een racerijder gecontracteerd jonger dan 24. Het is dus niet des-Ferrari. En Max heeft een contract bij Red Bull. Het siert een jonge rijder niet om zijn eerste contract niet uit te dienen. Max nam het woord weer en gaf aan onwijs veel respect te hebben voor de kansen die hij heeft gehad en droomt om ooit uit te komen voor Red Bull. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij de Red Bull-familie en wordt daar gewaardeerd. Dus al de hoop ten spijt maar het ziet er naar uit dat Max bij Red Bull blijft. Enige waar hij een beetje omheen danste was de vraag of hij uitkomt voor RBR. Daarop zei hij, ik hoop het, we zien het wel.
Het was ook niet des Toro Rosso om een race-contract aan te bieden aan een coureur die niet al in hun eigen opleidingsprogramma zit. Dus dat vind ik niet zo relevant. Alles aan Verstappen is uitzonderlijk, Ferrari is wel heel dom als ze hem dan niet contracteren omdat ie nog geen 24 is.

Wings

Ferrari is niet Toro Rosso plus er zijn meer factoren die leiden tot de conclusie dat de waarschijnlijkheid laag is dat Verstappen in 2017 niet naar Ferrari komt. Maar je mag dat best allemaal naast je neerleggen en overtuigd zijn dat Max in 2017 bij Ferrari rijdt.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 14 september 2015 - 01:49:21
Citaat van: Wings op 12 september 2015 - 18:13:45
Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:55:36
Maar het klopt, Verstappen is zeker een serieuze optie.

Vandaag heb ik een interview bijgewoond van Verstappen. Zowel Mol alsmede het publiek konden vragen stellen. Hoewel Mol de vraag of Verstappen naar Ferrari verhuist na volgend seizoen semi wilde afwimpelen, gaf Max aan er toch even bij stil willen staan. Max zei dat hij geen contract heeft getekend met Ferrari. Mol vult aan: Ferrari contracteert doorgaans rijders die zich bewezen hebben en Ferrari heeft over de hele geschiedenis nooit een racerijder gecontracteerd jonger dan 24. Het is dus niet des-Ferrari. En Max heeft een contract bij Red Bull. Het siert een jonge rijder niet om zijn eerste contract niet uit te dienen. Max nam het woord weer en gaf aan onwijs veel respect te hebben voor de kansen die hij heeft gehad en droomt om ooit uit te komen voor Red Bull. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij de Red Bull-familie en wordt daar gewaardeerd. Dus al de hoop ten spijt maar het ziet er naar uit dat Max bij Red Bull blijft. Enige waar hij een beetje omheen danste was de vraag of hij uitkomt voor RBR. Daarop zei hij, ik hoop het, we zien het wel.
Het was ook niet des Toro Rosso om een race-contract aan te bieden aan een coureur die niet al in hun eigen opleidingsprogramma zit. Dus dat vind ik niet zo relevant. Alles aan Verstappen is uitzonderlijk, Ferrari is wel heel dom als ze hem dan niet contracteren omdat ie nog geen 24 is.

Ik denk ook niet dat ze hem om zijn leeftijd zullen laten lopen als ze hem echt willen hebben.