Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

#4185
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:23:12
Nee hoor, daar ga ik niet van uit. Ik neem de stap van Max naar Ferrari niet aan als een zekerheid of als waarschijnlijkheid. Meer dan een uit de bocht gevlogen gerucht is het niet.

Wat zijn de andere optie voor Ferrari dan?  :)

Bottas? Die is niet sneller dan Massa die weg moest. Sainz? Waarom iemand van 21 nemen als je iemand van 18 kan nemen die in potentie beter is. Bianchi was de verborgen kaart maar die is helaas overleden. Perez is ook geen optie meer na zijn debacle bij McLaren. Hulkenberg? Als ze die wilden hebben zat ie er allang. Verstappen is nu de hotte coureur van de paddock.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 10:58:32
Citaat van: Jeroen op 10 september 2015 - 19:42:27
Niet zoals Prost. Verstappen rijdt dan ook alweer twee seizoenen. Bovendien zat Senna er direct op bij Prost en Verstappen geef ik dan ook veel meer de tijd zoals je kunt lezen.

Bottom line: Als Verstappen een supertalent is, heeft hij geen 3 jaar nodig om op dat niveau te komen. No way.

Heb jij iets tegen Verstappen ofzo?  :) Je reageert zo fel.

Niemand hier zegt dat Verstappen 3 jaar nodig heeft, dat is iets wat jij ook mijn post haalt omdat je met een bepaalde instelling mijn post leest.  ;)
Ik denk dat hij op mij reageert. Mijn stelling is dat Verstappen in zijn derde jaar waarschijnlijk nog niet op het toppen van zijn kunnen is, Jeroen stelt dat een supertalent in zijn derde jaar in staat moet zijn Vettel te bestrijden. Het één sluit het ander niet uit.

Hamilton#44

Oh ok, dan snap ik het.  :)

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 10:58:32
Heb jij iets tegen Verstappen ofzo?  :) Je reageert zo fel.

Er zit meer tussen hosannastemming en een kritische blik en niet meedoen in de polonaise betekent niet dat iemand automatisch iets tegen een coureur als persoon heeft.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 10:58:32
Citaat van: Jeroen op 10 september 2015 - 19:42:27
Niet zoals Prost. Verstappen rijdt dan ook alweer twee seizoenen. Bovendien zat Senna er direct op bij Prost en Verstappen geef ik dan ook veel meer de tijd zoals je kunt lezen.

Bottom line: Als Verstappen een supertalent is, heeft hij geen 3 jaar nodig om op dat niveau te komen. No way.

Heb jij iets tegen Verstappen ofzo?  :) Je reageert zo fel.

Niemand hier zegt dat Verstappen 3 jaar nodig heeft, dat is iets wat jij ook mijn post haalt omdat je met een bepaalde instelling mijn post leest.  ;)

Ik reageer niet fel. Ik zeg toch niks onaardigs?

En verder, ik vond 3 jaar nog milt. Jij zegt immers dat Vettel tegen die tijd op zijn retour is, nou, voorlopig gaat die nog 8 jaar mee op dit niveau. Dus ja, dan denk ik dat je meent te zeggen dat Max nog wel wat jaar nodig heeft. Maar dat denk ik echt niet hoor. Die zit zo op dat niveau.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 11:13:21
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:23:12
Nee hoor, daar ga ik niet van uit. Ik neem de stap van Max naar Ferrari niet aan als een zekerheid of als waarschijnlijkheid. Meer dan een uit de bocht gevlogen gerucht is het niet.

Wat zijn de andere optie voor Ferrari dan?  :)

Bottas? Die is niet sneller dan Massa die weg moest. Sainz? Waarom iemand van 21 nemen als je iemand van 18 kan nemen die in potentie beter is. Bianchi was de verborgen kaart maar die is helaas overleden. Perez is ook geen optie meer na zijn debacle bij McLaren. Hulkenberg? Als ze die wilden hebben zat ie er allang. Verstappen is nu de hotte coureur van de paddock.

Raikkonen verlengen is een optie. Rosberg is een optie. Sainz is een optie. Ricciardo is een optie. Kvyat is een optie. Maar het klopt, Verstappen is zeker een serieuze optie.

Maar ik hoop stellig van niet. Laat hem maar maar Rosberg vervangen bij Mercedes. Tien tegen een dat hij veul dichter op HAM zit dan ROS.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 11:13:21
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:23:12
Nee hoor, daar ga ik niet van uit. Ik neem de stap van Max naar Ferrari niet aan als een zekerheid of als waarschijnlijkheid. Meer dan een uit de bocht gevlogen gerucht is het niet.

Wat zijn de andere optie voor Ferrari dan?  :)

Bottas? Die is niet sneller dan Massa die weg moest. Sainz? Waarom iemand van 21 nemen als je iemand van 18 kan nemen die in potentie beter is. Bianchi was de verborgen kaart maar die is helaas overleden. Perez is ook geen optie meer na zijn debacle bij McLaren. Hulkenberg? Als ze die wilden hebben zat ie er allang. Verstappen is nu de hotte coureur van de paddock.

Ho, deze reactie had ik even gemist. Zoals Jeroen al zegt: er zijn een heleboel mogelijke kandidaten. Max is niet de topkandidaat voor dat stoeltje en er moet heel wat gebeuren wil hij dat worden (als in: dingen die hij niet zelf in de hand heeft), al is niet uitgesloten dat het toch gebeurt.

Vergeet ook niet dat je met een paar jaar zo weer een nieuwe lichting talenten hebt die ook razendsnel door kan groeien. Max heeft nu geweldig de wind mee en doet het heel goed, maar je weet nooit hoe de F1-wereld over pakweg een jaar tijd in elkaar steekt.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 11 september 2015 - 16:43:43
Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 10:58:32
Heb jij iets tegen Verstappen ofzo?  :) Je reageert zo fel.

Er zit meer tussen hosannastemming en een kritische blik en niet meedoen in de polonaise betekent niet dat iemand automatisch iets tegen een coureur als persoon heeft.

Indien dat in balans is wel. Structureel kritiek of structureel lofzang willen nuanceren is meer dan kritisch kijken naar iets. De vraag of het verwijt, hoe je het ook wilt interpreteren, wordt niet voor niks meer dan eens gesteld. ;) Is verder niks mis mee hoor. Afwijkende meningen vormen het bestaansrecht van fora.

Wings

Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:55:36
Maar het klopt, Verstappen is zeker een serieuze optie.

Vandaag heb ik een interview bijgewoond van Verstappen. Zowel Mol alsmede het publiek konden vragen stellen. Hoewel Mol de vraag of Verstappen naar Ferrari verhuist na volgend seizoen semi wilde afwimpelen, gaf Max aan er toch even bij stil willen staan. Max zei dat hij geen contract heeft getekend met Ferrari. Mol vult aan: Ferrari contracteert doorgaans rijders die zich bewezen hebben en Ferrari heeft over de hele geschiedenis nooit een racerijder gecontracteerd jonger dan 24. Het is dus niet des-Ferrari. En Max heeft een contract bij Red Bull. Het siert een jonge rijder niet om zijn eerste contract niet uit te dienen. Max nam het woord weer en gaf aan onwijs veel respect te hebben voor de kansen die hij heeft gehad en droomt om ooit uit te komen voor Red Bull. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij de Red Bull-familie en wordt daar gewaardeerd. Dus al de hoop ten spijt maar het ziet er naar uit dat Max bij Red Bull blijft. Enige waar hij een beetje omheen danste was de vraag of hij uitkomt voor RBR. Daarop zei hij, ik hoop het, we zien het wel.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 11:13:21
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:23:12
Nee hoor, daar ga ik niet van uit. Ik neem de stap van Max naar Ferrari niet aan als een zekerheid of als waarschijnlijkheid. Meer dan een uit de bocht gevlogen gerucht is het niet.

Wat zijn de andere optie voor Ferrari dan?  :)

Bottas? Die is niet sneller dan Massa die weg moest. Sainz? Waarom iemand van 21 nemen als je iemand van 18 kan nemen die in potentie beter is. Bianchi was de verborgen kaart maar die is helaas overleden. Perez is ook geen optie meer na zijn debacle bij McLaren. Hulkenberg? Als ze die wilden hebben zat ie er allang. Verstappen is nu de hotte coureur van de paddock.

Geen idee wat Ferrari doet. Ondanks dat velen tegenspraken was ik overtuigd van de komst van Bianchi. Na zijn overlijden werd dat gerucht bevestigd. Nu plan B. Maar wat is plan B? Ik heb wel de indruk dat Verstappen daar in beeld is en wordt gekeken naar de mogelijkheden maar of dat tot uiting komt in een contract moet blijken. Hijzelf zegt (nu) van niet maar als beiden partijen overeenkomen wat let hem? Maar we moeten er vanuit gaan dat het niet gaat gebeuren. Wie dan wel blijft de vraag. Momenteel zou ik niet weten wie Kimi kan vervangen en ook in het verhaal past.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 12 september 2015 - 18:03:59
Citaat van: Jehoentelaar op 11 september 2015 - 16:43:43
Citaat van: Hamilton#44 op 11 september 2015 - 10:58:32
Heb jij iets tegen Verstappen ofzo?  :) Je reageert zo fel.

Er zit meer tussen hosannastemming en een kritische blik en niet meedoen in de polonaise betekent niet dat iemand automatisch iets tegen een coureur als persoon heeft.

Indien dat in balans is wel. Structureel kritiek of structureel lofzang willen nuanceren is meer dan kritisch kijken naar iets. De vraag of het verwijt, hoe je het ook wilt interpreteren, wordt niet voor niks meer dan eens gesteld. ;) Is verder niks mis mee hoor. Afwijkende meningen vormen het bestaansrecht van fora.

Eens. :)

Wings

Moet jij niet Roda kijken jongeman? Volgens mij hebben ze NEC op bezoek. ;)

Jehoentelaar

Er is zo slecht doorheen te komen dat forummen, Sportschau kijken en Veltins drinken me nog een beetje bij de les houden.

0634

Citaat van: Wings op 12 september 2015 - 18:13:45
Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:55:36
Maar het klopt, Verstappen is zeker een serieuze optie.

Vandaag heb ik een interview bijgewoond van Verstappen. Zowel Mol alsmede het publiek konden vragen stellen. Hoewel Mol de vraag of Verstappen naar Ferrari verhuist na volgend seizoen semi wilde afwimpelen, gaf Max aan er toch even bij stil willen staan. Max zei dat hij geen contract heeft getekend met Ferrari. Mol vult aan: Ferrari contracteert doorgaans rijders die zich bewezen hebben en Ferrari heeft over de hele geschiedenis nooit een racerijder gecontracteerd jonger dan 24. Het is dus niet des-Ferrari. En Max heeft een contract bij Red Bull. Het siert een jonge rijder niet om zijn eerste contract niet uit te dienen. Max nam het woord weer en gaf aan onwijs veel respect te hebben voor de kansen die hij heeft gehad en droomt om ooit uit te komen voor Red Bull. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij de Red Bull-familie en wordt daar gewaardeerd. Dus al de hoop ten spijt maar het ziet er naar uit dat Max bij Red Bull blijft. Enige waar hij een beetje omheen danste was de vraag of hij uitkomt voor RBR. Daarop zei hij, ik hoop het, we zien het wel.

Er zit niet veel verschil in met Hamilton die zegt 'ik wil nog 7 jaar door,' en dat neem je niet voor waarheid aan. Ik had het tamelijk gek gevonden als Verstappen zich negatief had uitgelaten over Red Bull. In het licht van 'als Hamilton dat zegt is dat omdat het een kwestie is van niet zijn eigen ruiten ingooien,' geldt dat zeker hier.

Wings

Wat een mega krom vergelijk weer. Je moet dingen eens niet zo zwart-wit aanvliegen. Er bestaat ook nog zoiets als context. Ten eerste had Verstappen een exit om de vraag naast zich neer te leggen (deze bood Mol hem) maar besloot hij zelf dit niet te doen en ten tweede vind ik de aanvulling van Olav Mol, dat dit niet de werkwijze van Ferrari is, plausibel en op feiten gebaseerd. Daarmee sluit ik dingen niet uit maar reduceer ik de waarschijnlijkheid dat hij al in 2017 komt. Jij sluit dingen direct wel uit. Hamilton zei 7 jaren dus het is 7 jaren en punt. 

Ikzelf heb eerder aangegeven dat ik het gevoel heb dat Verstappen snel naar Ferrari komt. Dat het niet naadloos aansluit op hun filosofie klopt als een bus en heb ik altijd een goed tegenargument gevonden. En met Sebastian Vettel in huis, die pas dit seizoen start aan zijn Ferrari-carrière, is er ook geen noodzaak. Ook dit tegenargument snijdt hout. Echter heb ik het idee dat de spoeling dit keer veel dunner is dan in een recent verleden. Dan zou het zomaar kunnen dat Ferrari iets doet wat ze nog nooit hebben gedaan en een jonkie contracteren. En het zou zomaar kunnen dat Verstappen niet in 2017 komt maar in 2018 en zijn contract gewoon uitdient. Hij is dan pas 20 dus kom, dat ene jaar meer of minder gaat het hem niet doen.