Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Dat, maar ook zie ik Vettel nog wel een flinke poos bij Ferrari blijven. Hij heeft ook een jaar of 6 (of is het 7) bij Red Bull gezeten, met vele successen. Ik zou niet weten waarom hij Ferrari na een jaar of drie, vier verlaat. Je gaat niet op je 33e nog iets opbouwen bij een ander team (of hij moet in dezelfde situatie als Alonso verkeren dat het jaar in, jaar uit allemaal niet lukt), maar ja, dan zal Ferrari voor Verstappen ook niet de juiste keuze zijn op de lange termijn.

Dus samengevat: Vettel zit in mijn ogen nog veel te vroeg in zijn Ferrari-tijdperk om (ook rekening houdend met een overstap in 2017) Verstappen als een soort Çevert naast hem te zetten.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:03:04
Het gaat er denk ik volgens Perton meer om dat Verstappen zich sneller zou kunnen ontwikkelen tot het Vettelniveau dan de zeven jaar die wordt genoemd.

Ja dat zeg ik toch ook?  :)

Ik ga er niet vanuit dat Vettel 10 jaar bij Ferrari blijft, dat is normaal gesproken na 5 seizoenen wel ten einde, 1 daarvan zit er al bijna op. Verstappen rijdt nog een jaar voor STR dus dan zal hij maximaal alleen in 2017, 2018 en 2019 samen met Vettel rijden bij Ferrari. En dat is puur ervan uitgaande dat Vettel de vijf jaar volmaakt.
En in dat scenario is Max dan nog maar 22 wanneer hij kopman wordt...  ;D


Jehoentelaar

Ah ja, dan las ik je bericht niet helemaal goed. Inhoudelijk: misschien is drie jaar tweede viool spelen toch nog wel te lang voor iemand als Verstappen.

Edit: berichtentempo is hoog op het moment.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 10 september 2015 - 15:09:14

Dus samengevat: Vettel zit in mijn ogen nog veel te vroeg in zijn Ferrari-tijdperk om (ook rekening houdend met een overstap in 2017) Verstappen als een soort Çevert naast hem te zetten.

Dat zal hij ook niet doen maar over het algemeen zitten coureurs niet veel langer dan 5 seizoenen bij Ferrari.
En Vettel zal als Duitser misschien ook wel eens voor Mercedes willen rijden, gelijk zijn grote voorbeeld.  :)

Maar goed, blijft koffiedik kijken natuurlijk.  ;)

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:16:07
Ah ja, dan las ik je bericht niet helemaal goed. Inhoudelijk: misschien is drie jaar tweede viool spelen toch nog wel te lang voor iemand als Verstappen.


Dat ga je ook uit van de maximale looptijd van Vettel bij Ferrari en Max kan in seizoen 2 en 3 ook gelijkwaardig zijn.

Jehoentelaar

Nee hoor, daar ga ik niet van uit. Ik neem de stap van Max naar Ferrari niet aan als een zekerheid of als waarschijnlijkheid. Meer dan een uit de bocht gevlogen gerucht is het niet.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2015 - 15:03:04
Het gaat er denk ik volgens Perton meer om dat Verstappen zich sneller zou kunnen ontwikkelen tot het Vettelniveau dan de zeven jaar die wordt genoemd.

Als Verstappen het supertalent is dat men denkt moet hij daar binnen een jaar opzitten, en waarschijnlijk al veel sneller.

Ik verwijs hierbij naar 1988, toen supertalent Senna direct de ervaren kampioen Prost onder druk zette. Als Verstappen dat niet kan, is hij geen supertalent want Vettel is zeker niet beter dan Prost.

Matthijs

Supertalent Senna had er toen al wel vier seizoenen opzitten, met meerdere poles en overwinningen. Was voor McLaren al een gearriveerd coureur.

0634

Niet zoals Prost. Verstappen rijdt dan ook alweer twee seizoenen. Bovendien zat Senna er direct op bij Prost en Verstappen geef ik dan ook veel meer de tijd zoals je kunt lezen.

Bottom line: Als Verstappen een supertalent is, heeft hij geen 3 jaar nodig om op dat niveau te komen. No way.

Matthijs

Ik vind Vettel nu beter dan in zijn derde jaar en dat is ook een supertalent. Schumacher was in 1993 ook nog niet op zijn hoogtepunt en Alonso in 2004 ook niet. Waarom zou een supertalent die nog niet op zijn toppen van zijn kunnen is, zomaar een Vettel in vorm kunnen verslaan?

Hamilton is uitzondering op de regel, dus het kan zeker.

0634

#4180
Hamilton is geen uitzondering, Hamilton was nou juist een supertalent. En Schumacher presteerde al groots in 1993, alleen was Williams simpelweg te goed voor de Benetton.

Men doet altijd net alsof het uitzonderlijk is, maar dat is het helemaal niet, niet voor de echte talenten. Bottas is nou net geen supertalent want hij kan Massa geeneens verslaan. Hamilton was wel een supertalent want hij kon Alonso aan. Schumacher presteerde meteen en zette Piquet te kakken, Vettel, Senna, Prost, al die supertalenten hadden nauwelijks tijd nodig.

Als Verstappen een supertalent is zal hij vrijwel meteen de rauwe snelheid van Vettel kunnen matchen en racend kan hij meteen met de besten mee. Het enige waar hij tekort op kan schieten is op het technische deel van de auto, de afstelling enzo en de mentale druk van het moeten presteren.

Voor de rest zal hij echt niet veel achterblijven als hij werkelijk zo goed is als wij denken. Hij heeft dan twee seizoenen F1 achter de kiezen, dan moet hij, als hij echt zo goed is, binnen een paar maanden zich met Vettel kunnen meten. 

Je zag het vorig jaar ook, bij VAR. Meteen was hij goed, hoewel zijn materiaal niet eens het beste was. De besten hebben niet zoveel aanpassingstijd nodig. Het zou echt belachelijk zijn als hij drie jaar nodig heeft. Dan is hij gewoon niet zo heel goed.


Matthijs

Op zich verschil ik nauwelijks met jou van mening. Eerst maar eens kijken of Verstappen daadwerkelijk in 2017 naar Ferrari gaat.

gloudiesaurus

Mee eens Jeroen. Maar Max moet zich gewoon blijven richten op de komende races. Hij moet het blijven laten zien.
Ik heb goede hoop voor Singapore.

De Toro Rosso gaat lekker daar, en Max voelt zich goed op stratencircuits. En wie weet wat een gekke race kan doen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ik verwacht dat STR op alle races die nog gaan komen kan strijden voor punten. Maar van Singapore verwacht ik het meest!

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 10 september 2015 - 19:42:27
Niet zoals Prost. Verstappen rijdt dan ook alweer twee seizoenen. Bovendien zat Senna er direct op bij Prost en Verstappen geef ik dan ook veel meer de tijd zoals je kunt lezen.

Bottom line: Als Verstappen een supertalent is, heeft hij geen 3 jaar nodig om op dat niveau te komen. No way.

Heb jij iets tegen Verstappen ofzo?  :) Je reageert zo fel.

Niemand hier zegt dat Verstappen 3 jaar nodig heeft, dat is iets wat jij ook mijn post haalt omdat je met een bepaalde instelling mijn post leest.  ;)