Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

janke

Hij heeft zijn best gedaan. Weer een mooie overtake laten zien. Meer zat er gewoon niet in vandaag. Op naar Singapore.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Tja, 10 plaatsen gridpenalty en nog eens een DT. Middagje meedoen wordt het dan zonder enig uitzicht op wat dan ook. Maar goed het is wat het is. Max heeft prima gereden naar omstandigheden. Snel vergeten [als er al wat te vergeten valt] en op naar Singapore!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Zijn rondetijden waren behoorlijk goed. Beter dan Sainz Zonder DT had er misschien nog wel een puntje ingezeten.

Wat wel opvalt is dat Verstappen en Toro Rosso voor een twee-stopper kozen.
Dat zie je vaker, Verstappen die wat vaker van banden wisselt.

Op naar Singapore, dat moet de Toro Rosso goed liggen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2015 - 21:32:31
Zijn rondetijden waren behoorlijk goed. Beter dan Sainz Zonder DT had er misschien nog wel een puntje ingezeten.
'

Vind het wel meevallen. Zijn inhaalacties vond ik wel indrukwekkend maar los daarvan vond ik zijn race niet zoveel beter dan die van Sainz. En niet vergeten (voor de rekenaars) dat Sainz ook een straf had van 5 seconden en Verstappen meer vrij baan heeft gehad. Dat zijn rondetijden dat fractioneel beter waren is leuk maar niet zaligmakend. De lofzang over zijn racepace kan ik dit keer niet helemaal plaatsen.

Matthijs

Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 22:03:36
Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2015 - 21:32:31
Zijn rondetijden waren behoorlijk goed. Beter dan Sainz Zonder DT had er misschien nog wel een puntje ingezeten.
'

Vind het wel meevallen. Zijn inhaalacties vond ik wel indrukwekkend maar los daarvan vond ik zijn race niet zoveel beter dan die van Sainz. En niet vergeten (voor de rekenaars) dat Sainz ook een straf had van 5 seconden en Verstappen meer vrij baan heeft gehad. Dat zijn rondetijden dat fractioneel beter waren is leuk maar niet zaligmakend. De lofzang over zijn racepace kan ik dit keer niet helemaal plaatsen.
Het klopt dat de racepace van Verstappen en Sainz vrijwel evengoed waren, zie de lapcharts van F1Fanatic. Maar de straf van 5 seconden van Sainz mag je absoluut niet meerekenen. Hij won drie plaatsen door de bocht af te snijden, dat is veel voordeliger dan de straf van 5 seconden.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2015 - 21:32:31
Zijn rondetijden waren behoorlijk goed. Beter dan Sainz Zonder DT had er misschien nog wel een puntje ingezeten.

Wat wel opvalt is dat Verstappen en Toro Rosso voor een twee-stopper kozen.
Dat zie je vaker, Verstappen die wat vaker van banden wisselt.

Op naar Singapore, dat moet de Toro Rosso goed liggen.

Sainz deed ook een tweestopper. Uiteindelijk kan je in rondetijden dan wat van wat je mist aan motorvermogen ogenschijnlijk compenseren, maar een eenstopper was gisteren toch echt de juiste tactiek.

Verder deed Verstappen wat hij kon, meer zat er niet in. Leuk duel met Button, fraaie actie nog op (ik meen) Nasr.

Jehoentelaar

Singapore is wel een hele lange race die erg zwaar is voor het materiaal. Hoeven niet automatisch de aerodynamisch sterke teams te zijn die daar de punten meenemen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 07 september 2015 - 22:23:37
Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2015 - 21:32:31
Zijn rondetijden waren behoorlijk goed. Beter dan Sainz Zonder DT had er misschien nog wel een puntje ingezeten.

Wat wel opvalt is dat Verstappen en Toro Rosso voor een twee-stopper kozen.
Dat zie je vaker, Verstappen die wat vaker van banden wisselt.

Op naar Singapore, dat moet de Toro Rosso goed liggen.

Sainz deed ook een tweestopper. Uiteindelijk kan je in rondetijden dan wat van wat je mist aan motorvermogen ogenschijnlijk compenseren, maar een eenstopper was gisteren toch echt de juiste tactiek.

Verder deed Verstappen wat hij kon, meer zat er niet in. Leuk duel met Button, fraaie actie nog op (ik meen) Nasr.

De tweestopper van Sainz ontstond omdat hij al heel vroeg die 5-seconden penalty kreeg. Het is dan het slimst dit ook met een stop te combineren. Hij reed echter op hard, dus moest hij wel naar soft. Hier kon hij echter de race niet op uitrijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Het lijkt erop dat Verstappen hoe dan ook in 2016/2017 met Ferrari motoren gaat rijden.  ;)

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 08 september 2015 - 11:44:43
Citaat van: Jeroen op 07 september 2015 - 22:23:37
Citaat van: gloudiesaurus op 07 september 2015 - 21:32:31
Zijn rondetijden waren behoorlijk goed. Beter dan Sainz Zonder DT had er misschien nog wel een puntje ingezeten.

Wat wel opvalt is dat Verstappen en Toro Rosso voor een twee-stopper kozen.
Dat zie je vaker, Verstappen die wat vaker van banden wisselt.

Op naar Singapore, dat moet de Toro Rosso goed liggen.


Sainz deed ook een tweestopper. Uiteindelijk kan je in rondetijden dan wat van wat je mist aan motorvermogen ogenschijnlijk compenseren, maar een eenstopper was gisteren toch echt de juiste tactiek.

Verder deed Verstappen wat hij kon, meer zat er niet in. Leuk duel met Button, fraaie actie nog op (ik meen) Nasr.

De tweestopper van Sainz ontstond omdat hij al heel vroeg die 5-seconden penalty kreeg. Het is dan het slimst dit ook met een stop te combineren. Hij reed echter op hard, dus moest hij wel naar soft. Hier kon hij echter de race niet op uitrijden.

De reden zal vast, maar het blijft een tweestopper.

gloudiesaurus

Klopt Jeroen  ;)

http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_motoren_voor_red_bull_en_toro_rosso/

Denk dat dit voor Max goed zal uitkomen. Ferrari is toch een sterkere motor dan die van Renault.
Beter Ferrari dan nog een jaar Renault of zelfs Honda voor Toro Rosso.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Ik denk dat Red Bull en Toro Rosso een goedkoop motoren contract krijgen bij Ferrari en dat Max dan Raikkonen gaat vervangen in 2017 bij Ferrari.

Ferrari zal een jonge coureur naast Vettel willen die niet meteen de Duitser naar de kroon gaat steken. Verstappen is dan ideaal, tegen de tijd dat die helemaal rijp is zal Vettel op zijn retour zijn.

Perton

Vettel is 28 (in 2017 wordt ie dus 30). Schumacher was 37 toen ie stopte (de eerste keer), en deed toen nog om de titels mee. Ik weet niet hoe lang jij verwacht dat Verstappen als jongeling zal gaan groeien naar Vettel, maar ik mag toch hopen dat dat in jouw scenario minder dan 7 jaar zal zijn...

Ik denk dat Vettel nog heel wat jaren meer in zich heeft dan de seizoenen die Verstappen nodig heeft om te groeien.

Hamilton#44

Ik ga er niet vanuit dat Vettel 10 jaar bij Ferrari blijft.  :)

Jehoentelaar

Het gaat er denk ik volgens Perton meer om dat Verstappen zich sneller zou kunnen ontwikkelen tot het Vettelniveau dan de zeven jaar die wordt genoemd.