Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 11:55:06
Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 10:23:58
Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.

Dus jij wil eigenlijk dat Verstappen naar een topteam gaat, maar dan zonder toprijder naast hem?

Ik denk dat Verstappen niet bang hoeft te zijn voor Vettel. Integendeel.
Sorry, late reactie. Wat bedoel je met integendeel? Dat je verwacht dat Verstappen direct sneller zal zijn dan Vettel of dat Verstappen niet bang hoeft te zijn als hij trager is?

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 01 september 2015 - 15:56:07
Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 11:55:06
Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 10:23:58
Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.

Dus jij wil eigenlijk dat Verstappen naar een topteam gaat, maar dan zonder toprijder naast hem?

Ik denk dat Verstappen niet bang hoeft te zijn voor Vettel. Integendeel.

Waarom zou hij ook bang zijn? Zolang hij maar in de buurt blijft van Vettel het 1e jaar doet hij het al goed. Doet hij het beter dan kan hij niet meer stuk in Maranello en zit hij gebeiteld voor de komende vijf jaar.
Ja en dan? Wat als Vettel dan ook 5 jaar blijft? Waarom zouden we er vanuit gaan dat Verstappen wel 'even' Vettel weet te verslaan? Mijn angst is dat historie uitwijst dat de tweede rijder van Ferrari altijd op termijn ondermaats presteert ten opzichte van zijn gelauwerde teamgenoot. Ik weet niet hoe het komt, misschien wel aan de rijkwaliteiten van die tweede coureur (Barrichello, Massa, Raikkonen) maar misschien ook door gebrek aan aandacht van het team.

0634

Citaat van: Matthijs op 01 september 2015 - 16:35:16
Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 11:55:06
Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 10:23:58
Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.

Dus jij wil eigenlijk dat Verstappen naar een topteam gaat, maar dan zonder toprijder naast hem?

Ik denk dat Verstappen niet bang hoeft te zijn voor Vettel. Integendeel.
Sorry, late reactie. Wat bedoel je met integendeel? Dat je verwacht dat Verstappen direct sneller zal zijn dan Vettel of dat Verstappen niet bang hoeft te zijn als hij trager is?

Dat laatste zeker.

En ik verwacht niet dat hij direct sneller is, maar ik verwacht wel dat hij er heel dicht op zal zitten en op termijn zeker even snel zal zijn. Ik heb het vermoeden dat Verstappen intrinsiek beter is dan Vettel. Dat denkt men bij Red Bull trouwens ook getuige de 'nieuwe Senna' uitspraken.


Arthur

Ook ik vind Verstappen geweldig rijden tot nu toe en ik hoop dat het zo blijft of nog veel beter wordt. Maar dat is nog even de vraag [ik wil niet negatief doen] en ik ben een beetje terughoudend qua enthousiasme en de hele hoge verwachtingen. Ik weet niet of Verstappen zo maar even naar Ferrari gaat en direct het vuur aan de schenen van Vettel kan leggen. Ik hoop het van harte maar kijk het allemaal even aan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 01 september 2015 - 18:30:14
Ook ik vind Verstappen geweldig rijden tot nu toe en ik hoop dat het zo blijft of nog veel beter wordt. Maar dat is nog even de vraag [ik wil niet negatief doen] en ik ben een beetje terughoudend qua enthousiasme en de hele hoge verwachtingen. Ik weet niet of Verstappen zo maar even naar Ferrari gaat en direct het vuur aan de schenen van Vettel kan leggen. Ik hoop het van harte maar kijk het allemaal even aan.

Mee eens. Maar als Verstappen deze lijn doortrekt en volgend jaar ook sterk rijdt, dan is hij er gewoon klaar voor in 2017 denk ik. Dan heeft hij 2 seizoenen Toro Rosso achter de rug.

En het zou helemaal mooi zijn als Toro Rosso volgend jaar Ferrari motoren krijgt. Denk dat toch, dat ze ook volgend jaar, daarmee meer kunnen laten zien dat met Renault nu. Zeker nu Key voorlopig ook nog bij het team blijft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 01 september 2015 - 20:39:15
http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_hoopt_op_punten/

Een motorwissel dus aankomend weekend voor Sainz...

Tja, stuivertje wisselen. Uiteraard wel jammer voor Sainz en TR want punten zijn o zo belangrijk. Maar als Max er nog punten uit weet te slepen kan Sainz dat wellicht ook. We zullen het weer gaan zien :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Arthur

#4103
Citaat van: Jeroen op 01 september 2015 - 21:35:11
Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Wie weet Jeroen, een bak regen erover en ineens zijn de kansen helemaal anders...  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Haha, net als in 2008. Maar zo ver gaat het niet komen.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 01 september 2015 - 22:21:04
Haha, net als in 2008. Maar zo ver gaat het niet komen.

Only God knows.... :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Jeroen op 01 september 2015 - 21:35:11
Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Maar toch wist Max: Bottas, Kimi en Nasr allemaal goed in te halen. Vooral bij de eerste twee was het wel op vermogen, want Max zei daarover zelf ook tevreden over te zijn. Dus een afstelling met weinig downforce kan best wel wat worden dit weekend.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: NielsD op 02 september 2015 - 08:24:38
Citaat van: Jeroen op 01 september 2015 - 21:35:11
Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Maar toch wist Max: Bottas, Kimi en Nasr allemaal goed in te halen. Vooral bij de eerste twee was het wel op vermogen, want Max zei daarover zelf ook tevreden over te zijn. Dus een afstelling met weinig downforce kan best wel wat worden dit weekend.
De prestaties van Max hadden me ook verrast in Spa. Maar mogelijk was hun wegligging zo goed dat ze wat minder downforce konden rijden. Ik weet het niet. Maar in Monza rijdt natuurlijk iedereen al met weinig tot minimaal downforce, dus je kan niet opeens met nog minder gaan rijden.

0634

Citaat van: NielsD op 02 september 2015 - 08:24:38
Citaat van: Jeroen op 01 september 2015 - 21:35:11
Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Maar toch wist Max: Bottas, Kimi en Nasr allemaal goed in te halen. Vooral bij de eerste twee was het wel op vermogen, want Max zei daarover zelf ook tevreden over te zijn. Dus een afstelling met weinig downforce kan best wel wat worden dit weekend.

Kimi had meer te maken met nieuwe banden, waardoor hij al sneller het rechte stuk op kwam. Het lijkt me niet dat hij op evenoude banden Kimi ook had uitgeremd. Dat gezegd hebbende: een goede tactiek kan dus zeker ook helpen.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 02 september 2015 - 09:13:44
Citaat van: NielsD op 02 september 2015 - 08:24:38
Citaat van: Jeroen op 01 september 2015 - 21:35:11
Ik verwacht er niet veel van. In tegenstelling tot Spa, waar het middelste deel nog heel technisch is met veel bochten, is het op Monza toch voornamelijk rechttoe rechtaan. De goede eigenschappen van de STR zullen daar niet zo snel de slechte eigenschappen van de Renault kunnen maskeren vrees ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Maar toch wist Max: Bottas, Kimi en Nasr allemaal goed in te halen. Vooral bij de eerste twee was het wel op vermogen, want Max zei daarover zelf ook tevreden over te zijn. Dus een afstelling met weinig downforce kan best wel wat worden dit weekend.

Kimi had meer te maken met nieuwe banden, waardoor hij al sneller het rechte stuk op kwam. Het lijkt me niet dat hij op evenoude banden Kimi ook had uitgeremd. Dat gezegd hebbende: een goede tactiek kan dus zeker ook helpen.
Inderdaad, uitremmen in Les Combes begint al bij een goede run door Eau Rouge (Raidillon). Dat ging Verstappen met de nieuwe bandjes duidelijk beter af dan Kimi.