Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Niet vergeten, de Verstappens zijn van Limburg. Aldaar wordt een dialect gesproken dat dicht bij het Kölsch ligt, een dialect dat in 't zuiden van het  Ruhrgebied gesproken wordt. Limburgers lullen net zo gemakkelijk plat in 't Duits als Letzeburgs als in hun eigen toal. Dan heb je Duits zo opgepakt. Overigens is Max' Engels aanmerkelijk beter dan zijn Duits.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Met je laatste zin haal je de rest van je betoog onderuit  ;D :D

Jehoentelaar

Limburgs dialect is heel verschillend per regio. Het Limburgs dat echt wat op Duits lijkt spreekt men alleen in de Parkstad (Heerlen/Kerkrade) en in het oostelijk deel van het Heuvelland.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 27 augustus 2015 - 22:02:49
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 21:42:35
Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 18:31:21
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 05:31:40
Mooi interview inderdaad! Een het Duits van Max en Jos is dik in orde...

Verbaast me niets. Hebben jaren opgetrokken [gingen zelfs op vakantie] met de Schumachers. Hoeft geen betoog dat er geen NL werd gesproken maar....  ;)

Max schijnt ook nog goed bevriend te zijn met Mick Schumacher (zoon van Michael).

Maar dat Max Duits praat op Servus TV  (van Red Bull) in Oostenrijk moet Mateschitz goed doen denk ik  ;)

Is Servus van Mateschitz? wist ik niet. Ik vond het publiek nogal Noord-Koreaans gedrild, is dat Oostenrijks of is dat door teveel Red-Bullblikjes achterover kwakken dan?

Ik denk dat het cultuur is. In Duitse talkshows zie je dat geklap wel vaker op deze manier ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2015 - 22:18:36
Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 21:39:45
Ons NL-ers passen zich [bijna] altijd aan aan de vreemde taal... En dus DEUTSCH  ;)

Kan het me niet voorstellen. Schumacher en Verstappen waren compleet gewend om Engels te praten omdat dat de voertaal in de paddock is. En dan zullen ze onderling ineens Duits praten? Lijkt me raar.

Overigens heeft Jos wel eens verklaard dat die vermeende vriendschap best meeviel hoor. Na Jos' afscheid uit de sport en de scheiding van Sophie zagen ze elkaar nog maar zelden.

Klopt. Maar ze waren vooral dik toen Jos bij Arrows reed en Michael bij Ferrari. Toen zijn ze wel enkele keren met de kids op ski-vakantie geweest. Toen Jos huwelijksproblemen kreeg en geen Formule 1 meer reed is de vriendschap bekoeld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens heeft Michael in 2002 nog voorgesteld om Jos als testcoureur naar Ferrari te halen. Jos kon toen niet omdat hij nog een contract met Arrows had, waar hij uiteindelijk hard aan de kant geschoven werd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 23:54:39
Overigens heeft Michael in 2002 nog voorgesteld om Jos als testcoureur naar Ferrari te halen. Jos kon toen niet omdat hij nog een contract met Arrows had, waar hij uiteindelijk hard aan de kant geschoven werd.


Ja, dat weet ik nog goed. Ben er nog steeds niet over uit of dat nu te naïef gedacht was, of niet meedogenloos genoeg.

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2015 - 23:57:09
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 23:54:39
Overigens heeft Michael in 2002 nog voorgesteld om Jos als testcoureur naar Ferrari te halen. Jos kon toen niet omdat hij nog een contract met Arrows had, waar hij uiteindelijk hard aan de kant geschoven werd.


Ja, dat weet ik nog goed. Ben er nog steeds niet over uit of dat nu te naïef gedacht was, of niet meedogenloos genoeg.

Ze wilden toen een claim indienen. Als Jos zelf naar Ferrari ging was dit niet meer mogelijk. Dit ging toen om miljoenen...

Uiteindelijk werd er gaan claim ingediend omdat Arrows toen al zo goed als failliet was...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Beter was Jos toch naar Ferrari gegaan. Liever een sportieve verbeteriing dan een financiële...maar ja, Jos' zijn keuze.

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2015 - 00:13:35
Beter was Jos toch naar Ferrari gegaan. Liever een sportieve verbeteriing dan een financiële...maar ja, Jos' zijn keuze.

Ach ik snap het wel. Destijds was hij ook nog niet gedumpt door Arrows trouwens...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2015 - 00:13:35
Beter was Jos toch naar Ferrari gegaan. Liever een sportieve verbeteriing dan een financiële...maar ja, Jos' zijn keuze.

Dat is voor ons eenvoudig gezegd natuurlijk. Verstappen was een jonge vader, zijn carriere liep op het einde en het geen ongelimiteerd vermogen op zijn rekening staan.

Robbert65

#4046
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 23:29:13
Limburgs dialect is heel verschillend per regio. Het Limburgs dat echt wat op Duits lijkt spreekt men alleen in de Parkstad (Heerlen/Kerkrade) en in het oostelijk deel van het Heuvelland.

Da klóp! ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2015 - 23:15:19
Met je laatste zin haal je de rest van je betoog onderuit  ;D :D

maken we "zelfs nóg" van "aanmerkelijk" ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Citaat van: Robbert65 op 28 augustus 2015 - 12:47:26
http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/4131029/2015/08/28/Max-Verstappen-in-2017-naar-Ferrari.dhtml'

Verstappen naar Ferrari in 2017, luidt de kop in AD vanmiddag.

"Volgens de gezaghebbende Gazetto dello Sport."

en: http://www.racingnews365.nl/verstappen-betrokken-in-ferrari-motorendeal-toro-rosso/

Ik weet dat een groot deel van de mensen dit graag zien, maar ik betwijfel ten zeerste of dit waar is. Allereerst heb je het feit dat ja, oke Ferrari levert dan motoren aan STR, maar moeten ze daar dan Verstappen voor hebben? Andersom zou logischer zijn, ze hebben een jong talent in een opstapklasse en zouden graag zien dat die bij STR ervaring op doet. Beetje net zoals Ferrari deed met Massa bij Sauber. Bovendien denk ik niet dat Red Bull/STR Verstappen voor wat motoren laten gaan. Natuurlijk heeft STR (wellicht) motoren nodig, maar dan nog. Volgens hen is Verstappen HET grootste talent wat er rondloopt, dan denk ik niet dat je die voor een motordeal naar een concurrent laat overstapppen. Dan maar een jaartje langer met Renault toch Mercedes.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock