Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Mickey op 27 augustus 2015 - 10:29:41
"Hij heeft een grote fout gemaakt in Monaco" zie ik ook niet direct als een schuldbekentenis. Moet zeggen dat ik niet in de gelegenheid ben om het interview nu te kijken, dus de context is mij niet geheel duidelijk.

En hoewel mensen hem graag excuses zouden zien maken, is voor mij nog niet zo duidelijk waarvoor precies. In mijn optiek was het een raceongeval zonder een duidelijk aanwijsbare schuldige. Misschien dat de schijn van schuldigheid meer aan Max' kant ligt, maar daar blijft het voor mij dan ook bij.
Wat mij betreft zat de 'schuld' in het beschuldigen van Grosjean van een braketest. En deze beschuldiging ook volhouden lang na de race. Het ongeluk zelf vond ik inderdaad ook een raceongeval.

Mickey

Ah, duidelijk, thanks. Zal vanavond het interview even bekijken.

Matthijs

Ik bedoel dat hij destijds de schuld een lange tijd bij Grosjean legde. Het lijkt erop dat hij (of Jos) langzaam van gedachten verandert, zie dit interview

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 27 augustus 2015 - 11:16:59
Citaat van: Mickey op 27 augustus 2015 - 10:29:41
"Hij heeft een grote fout gemaakt in Monaco" zie ik ook niet direct als een schuldbekentenis. Moet zeggen dat ik niet in de gelegenheid ben om het interview nu te kijken, dus de context is mij niet geheel duidelijk.

En hoewel mensen hem graag excuses zouden zien maken, is voor mij nog niet zo duidelijk waarvoor precies. In mijn optiek was het een raceongeval zonder een duidelijk aanwijsbare schuldige. Misschien dat de schijn van schuldigheid meer aan Max' kant ligt, maar daar blijft het voor mij dan ook bij.
Wat mij betreft zat de 'schuld' in het beschuldigen van Grosjean van een braketest. En deze beschuldiging ook volhouden lang na de race. Het ongeluk zelf vond ik inderdaad ook een raceongeval.
Precies, dat is het hè? Max zei steeds, ik deed alles precies hetzelfde als de ronde ervoor, Romain remde eerder. Nou ja, het maakt ook niet zoveel uit, maar volgens mij moet ie gewoon Romain even een hand geven de volgende keer dat-ie 'm tegenkomt en iets mompelen over Monaco en sorry. Dan is 't wel goed...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Dat gedrag naar Grosjean toe, dat is ook waar ik mijn kritiek op uitte destijds. Dat ie een klein remfoutje (met grote gevolgen maakt), ach, dat doet elke coureur wel eens, en zeker in je rookiejaar is dat helemaal geen ramp. Maar alles erna vond ik heel jammer, en daar heeft ie het dan schijnbaar niet over. Maar goed, hij is nog jong en kan nog veel leren. Dat ie in ieder geval inziet dat het ongeluk zijn schuld is, is al heel wat. En ook netjes dat ie dat toegeeft, dat doet een Maldonado of Massa bijvoorbeeld niet. In dat opzicht is ie al een fijnere coureur dan die twee.

Hamilton#44

Ik denk dat er op de achtergrond meer speelde, dat Verstappen even een statement moest maken tegen zijn collega coureurs.

Verkeerde moment daarvoor uitgekozen achteraf.


Perton

Dat zou kunnen, maar dan is het los van de timing ook gewoon niet handig om een ander te beschuldigen van een braketest. Dat gaat zich, zoals ook is gebleken, tegen je keren.

Maar goed, da's die onervarenheid dus.

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 05:31:40
Mooi interview inderdaad! Een het Duits van Max en Jos is dik in orde...

Verbaast me niets. Hebben jaren opgetrokken [gingen zelfs op vakantie] met de Schumachers. Hoeft geen betoog dat er geen NL werd gesproken maar....  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Jehoentelaar


Arthur

Ons NL-ers passen zich [bijna] altijd aan aan de vreemde taal... En dus DEUTSCH  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 18:31:21
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 05:31:40
Mooi interview inderdaad! Een het Duits van Max en Jos is dik in orde...

Verbaast me niets. Hebben jaren opgetrokken [gingen zelfs op vakantie] met de Schumachers. Hoeft geen betoog dat er geen NL werd gesproken maar....  ;)

Max schijnt ook nog goed bevriend te zijn met Mick Schumacher (zoon van Michael).

Maar dat Max Duits praat op Servus TV  (van Red Bull) in Oostenrijk moet Mateschitz goed doen denk ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

#4032
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 21:42:35
Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 18:31:21
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2015 - 05:31:40
Mooi interview inderdaad! Een het Duits van Max en Jos is dik in orde...

Verbaast me niets. Hebben jaren opgetrokken [gingen zelfs op vakantie] met de Schumachers. Hoeft geen betoog dat er geen NL werd gesproken maar....  ;)

Max schijnt ook nog goed bevriend te zijn met Mick Schumacher (zoon van Michael).

Maar dat Max Duits praat op Servus TV  (van Red Bull) in Oostenrijk moet Mateschitz goed doen denk ik  ;)

Is Servus van Mateschitz? wist ik niet. Ik vond het publiek nogal Noord-Koreaans gedrild, is dat Oostenrijks of is dat door teveel Red-Bullblikjes achterover kwakken dan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Red Bull is wat dat betreft best 'gemaakt'. Beetje Amerikaanse praktijken wat betreft het bezigen van TV en sport.

0634

Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 21:39:45
Ons NL-ers passen zich [bijna] altijd aan aan de vreemde taal... En dus DEUTSCH  ;)

Kan het me niet voorstellen. Schumacher en Verstappen waren compleet gewend om Engels te praten omdat dat de voertaal in de paddock is. En dan zullen ze onderling ineens Duits praten? Lijkt me raar.

Overigens heeft Jos wel eens verklaard dat die vermeende vriendschap best meeviel hoor. Na Jos' afscheid uit de sport en de scheiding van Sophie zagen ze elkaar nog maar zelden.