Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Die moest even bijkomen. ;)

Robbert65

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/34027380

misschien heeft iedereen 'm al gezien, staat ook op verstappen.nl, maar toch, geinige korte docu over de heren Verstappen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Matthijs op 25 augustus 2015 - 10:09:55
Heel erg gaaf, maar wel opvallend dat de wedstrijdleiding zo soepel was met 'exceeding track limits'. Coureurs gingen massaal naast de baan in Eau Rouge en Stavelot maar geen enkele straf. Fijn voor Verstappen in dit geval.

Overigens ging Nasr bij de inhaalactie de pits in...

Maar toen was hij al ingehaald.

Matthijs

Dat klopt, het is alleen jammer dat de actie niet had gehoeven. Hielp natuurlijk wel goed bij de beeldvorming rond Max, zo'n actie.

0634

De actie buitenom had sowieso niet gehoeven.

Na Blanchimont zat Nasr er namelijk nog steeds voor, dus een conventionele inhaalactie bij de busstop (wat het nu uiteindelijk ook werd) was voldoende geweest.

Maar dit was leuker  :) .

Mickey

Volgens mij dwong de actie in Blanchimont Nasr wat naar links richting de Busstop. Nasr zat er nog voor ja, maar niet op de beste lijn. Als Max niet buitenom was gegaan had Nasr gewoon de ideale lijn kunnen rijden en verdedigen richting Busstop. Dan had Max 'm daar niet kunnen passeren door binnendoor te steken c.q. een fractie later te remmen.

Mickey

Filmpje nog maar eens gekeken, correctie, Max remt niet later bij de Busstop. Hij zit er daar gewoon al zover naast dat Nasr niet meer kan insturen.

0634

Wanneer Max uit Blanchimont komt rijdt nNasr 100% voor hem. Max had daar uit de slipstream een conventionele actie kunnen proberen. Dit was veel leuker, een held als je het zo doet, maar hij had op hij passeerde in de busstop en niet in Blanchimont

Robbert65

#4013
! No longer available

Max spricht nicht nuhr sehr gut English, aber auch sein Deutsch ist hervorragend. 't is wel een kereltje hoor! :)

Hier wordt ook door Jos en later door Max impliciet opgemerkt, dat het incident op Monaco met Grosjean Max' fout was.....

Heel kort Rosberg: gaat toch een beetje naast Vettel staan waar het gaat om de Pirellicontroverse...

Jos: "Nächstes Jahr noch mahl Toro Rosso und van dann ab geht es Berg hoch..." (Nog een jaar met STR en dan gaat het [hopelijk] bergopwaarts)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Mijn Duits is niet zo goed, wat zegt ie dan precies over Monaco?

Robbert65

Citaat van: Perton op 26 augustus 2015 - 23:16:25
Mijn Duits is niet zo goed, wat zegt ie dan precies over Monaco?

2:51 Jos: "Er hat eine grosse fähler gemacht in Monaco" dat behoeft vast geen vertaling, maar voor de zekerheid: Hij heeft een grote fout gemaakt in Monaco, duidend, gezien de foto die op dat moment getoont wordt en gezien de vraagstelling, op het incident met Grosjean.

7:02 Max "Jedes Rennen lernst du, Monaco schon mehr"  Iedere race leer je, van Monaco al helemaal.
Waarmee hij impliciet toegeeft, dat was een zware les.

dan op 9:09 het stukje van Rosberg, die vrij vertaald zegt, Vettel en ik zijn goed weggekomen, er is een bandenvraagstuk en we moeten er maar eens goed naar kijken de komende tijd.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Mooi interview inderdaad! Een het Duits van Max en Jos is dik in orde...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Netjes van Max als hij zijn fout in Monaco toegeeft. Was ook wel eens tijd.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 27 augustus 2015 - 08:12:34
Netjes van Max als hij zijn fout in Monaco toegeeft. Was ook wel eens tijd.

Nou, dat is het nou ook weer niet, er wordt tussen neus en lippen over de fout in Monaco gesproken. En van een excuus richting Grosjean, dat dan volgens mij wel op zijn plaats zou zijn gezien alles wat er gezegd is na afloop, daar is al helemaal geen sprake van :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

"Hij heeft een grote fout gemaakt in Monaco" zie ik ook niet direct als een schuldbekentenis. Moet zeggen dat ik niet in de gelegenheid ben om het interview nu te kijken, dus de context is mij niet geheel duidelijk.

En hoewel mensen hem graag excuses zouden zien maken, is voor mij nog niet zo duidelijk waarvoor precies. In mijn optiek was het een raceongeval zonder een duidelijk aanwijsbare schuldige. Misschien dat de schijn van schuldigheid meer aan Max' kant ligt, maar daar blijft het voor mij dan ook bij.