Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Fantastisch. Ook heel vet om het nog bij Räikkönen te proberen aan het einde.

0634

Formidabel gemist door de regie trouwens. Iemand die binnendoor in Blanchimont inhaalt gewoon compleet niet uitzenden... Banaan van de race is hiermee voor de regie.

Fietser

Geweldig race van Verstappen. Jammer dat hij Raikkonen niet pakte in de laatste ronde. Volgens mij zou dit met gemak zijn gelukt, maar het leek erop dat VES ook nog heel opportunistisch probeerde Massa eruit te remmen. (Er leek immers een gaatje aan de binnenkant...) Door die late remactie met blokkerende wielen kwam hij weer achter Raikkonen terecht. Maar dit zijn slechts vermoedens vanuit de makkelijke stoel.

Matthijs

Supergave race van Verstappen, maar STR wachtte twee ronden te lang met pitstop naar zacht. Als je ziet hoe Kvyat 4e is geworden op de zachte band en Verstappen binnen 2 seconden van de 5e plek is gefinisht... Dure 'blunder' van STR.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2015 - 10:45:42
O ja, daar is het weer. Het fenomeen dat haaks staat op de algehele wens van iedereen dat men karakters in de sport wil maar ondertussen mag men absoluut niet zeggen wat men denkt, want o jee, het zou eens verkeerd kunnen vallen. Want god 'Renault doet wat ze kunnen'. Tja, dat mag ik wel hopen ja.

Vanaf dag 1 verrast Max mij positief met zijn perspresentatie. Hij zegt wat hij denkt, ook al vinden mannen als Button of Massa dat hij ongelijk heeft. Verstappen is een persoonlijkheid, een karakter, en ik ben dol blij dat hij geen media-getrainde politieke correctheid uit straalt.

Verstappen zorgt op de baan en daarbuiten voor veel media-aandacht. Hij is in niets een grijze muis. Dat dat maar voor eeuwig zo mag blijven. Ga zo door Max, ik geniet ervan. Laat je nooit monddood maken.

Dat vind ik ook Beaufort, Max mag..., ach, kijk ff naar de DNF's van Verstappen en Sainz, verplaats je even ein een ambitieus coureur, leef je even in, ik hoef daar verder geen woorden aan vuil te maken, behalve uiteraard, dat ik, met al mijn levenservaring zo langzamerhand stampvoetend door de paddock zou lopen in hun plaats. JE zit niet in de F1 om 25 rondjes lang 2 laps achter het veld aan te tuffen om vervolgens naar binnen te worden geroepen. Dat Max het zaterdag even helemaal zat was is begrijpelijk, wat Sainz ís overkomen gisteren, zag Max voor zichzelf in het verschiet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2015 - 23:06:51
Formidabel gemist door de regie trouwens. Iemand die binnendoor in Blanchimont inhaalt gewoon compleet niet uitzenden... Banaan van de race is hiermee voor de regie.

Klopt ik irriteerde me hier ook aan. Als je actie wil zien moet je als regisseur tegewoordig bij Verstappen zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Fietser op 24 augustus 2015 - 09:39:47
Geweldig race van Verstappen. Jammer dat hij Raikkonen niet pakte in de laatste ronde. Volgens mij zou dit met gemak zijn gelukt, maar het leek erop dat VES ook nog heel opportunistisch probeerde Massa eruit te remmen. (Er leek immers een gaatje aan de binnenkant...) Door die late remactie met blokkerende wielen kwam hij weer achter Raikkonen terecht. Maar dit zijn slechts vermoedens vanuit de makkelijke stoel.

Volgens mij verloor hij juist alle downforce door Massa en schoot hij daardoor verder door. Daardoor probeerde hij zijn auto nog achter Massa uit te sturen. Zonde Massa die ervoor zat was de actie zeker gelukt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 24 augustus 2015 - 14:03:15
Volgens mij verloor hij juist alle downforce door Massa en schoot hij daardoor verder door. Daardoor probeerde hij zijn auto nog achter Massa uit te sturen. Zonde Massa die ervoor zat was de actie zeker gelukt.
Ik denk ook dat het zonder Massa was gelukt, maar het is niet de eerste keer dat Verstappen zich vergist in een vroeg rempunt van zijn voorganger. Monaco en Grosjean uiteraard, maar ook zijn inhaalacties in China waren (hoewel weergaloos) ook een voorbeeld hiervan.

Geeft maar weer eens aan hoe laat Max durft te remmen, maar is voor mij ook het bewijs (voor zowel ik dat nog nodig had) dat de crash van Verstappen in Monaco veroorzaakt is door een inschattingsfout van Verstappen en niet door een braketest. Het zou hem sieren als hij dit ooit nog eens toegeeft.

Perton

Misschien dat hij eens een keer het slachtoffer moet worden van zo'n actie. Dat zeg ik niet in de zin van "dat verdient ie" maar dat was voor Coulthard (na die actie van Alonso op de Nürburgring meen ik) destijds ook het moment dat ie zich besefte hoe erg ie het in Spa 98 had verneukt.

Ik had overigens het idee alsof Verstappen zo erg met Raikkonen bezig was, dat ie niet doorhad dat Massa daar nog reed. Maar goed, dat is ook eigenlijk niet des Verstappens, die heeft meestal wel een sterk inzicht, dus ik kan daar ook gewoon spoken hebben gezien.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 24 augustus 2015 - 14:03:15
Citaat van: Fietser op 24 augustus 2015 - 09:39:47
Geweldig race van Verstappen. Jammer dat hij Raikkonen niet pakte in de laatste ronde. Volgens mij zou dit met gemak zijn gelukt, maar het leek erop dat VES ook nog heel opportunistisch probeerde Massa eruit te remmen. (Er leek immers een gaatje aan de binnenkant...) Door die late remactie met blokkerende wielen kwam hij weer achter Raikkonen terecht. Maar dit zijn slechts vermoedens vanuit de makkelijke stoel.

Volgens mij verloor hij juist alle downforce door Massa en schoot hij daardoor verder door. Daardoor probeerde hij zijn auto nog achter Massa uit te sturen. Zonde Massa die ervoor zat was de actie zeker gelukt.

Dat was inderdaad zijn verklaring, las ik ergens. Maar ik betwijfel het toch een beetje. M.i. was het gewoon erg (te) laat remmen.

Jehoentelaar

Het gaat vanzelf wel weer een keertje verkeerd. Dan is het te hopen dat de schade meevalt en dat hij er inderdaad van leert. Heb er het vertrouwen in dat er geen onbeholpenheid of Maldonadistische neigingen bij hem in zitten dus dat leren gaat gauw genoeg.

meatball

Van mij mogen ze al die piloten die banden sparen en verder braaf politiek correcte commentaar geven vervangen door Maxen Verstappens . 
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

rafael25


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Heel erg gaaf, maar wel opvallend dat de wedstrijdleiding zo soepel was met 'exceeding track limits'. Coureurs gingen massaal naast de baan in Eau Rouge en Stavelot maar geen enkele straf. Fijn voor Verstappen in dit geval.

Overigens ging Nasr bij de inhaalactie de pits in...