Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Klopt, maar dat was niet de strekking van mijn posts ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2015 - 22:13:40
Nog kortere versie van het verhaal: de F1 maakt zich belachelijk.
;D ;D ;D ;D

Wings

Citaat van: Perton op 22 augustus 2015 - 21:49:00
Korte versie van mijn verhaal: ze passen één straf toe en wat ze dan hebben is de op dat moment 'officiële' startgrid. Daarna passen ze de volgende straf toe en dat proces herhalen ze voor elke straf, in chronologische volgorde dat de wedstrijdleiding er melding van heeft gemaakt / gekregen. Het aantal plekken straf maakt voor het invullen van de laatste startplek helemaal niets uit. Dat is gevoelsmatig krom, en gezien de heftige straffen die McLaren dit weekend heeft gekregen inderdaad niet helemaal fair misschien. Maar het klopt wel.

O ik zeg ook niet dat het niet klopt, ik heb me er alleen niet in verdiept, dus net als meerderen hier had ik zoiets van WTF is dit dan? Verder zal het zeker zo zijn als jij het hier neerzet (dank voor de verheldering!) maar het is wel raar dat het tijdstip van je motorwissel bepalend is voor waar je start. Wat overblijft is onbegrip dat Verstappen vandaag heeft gekwalificeerd terwijl zijn startpositie toch al vaststond.

Wings

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2015 - 22:13:40
Nog kortere versie van het verhaal: de F1 maakt zich belachelijk.

Hoe dan ook vind ik het apart dat het aantal gridposities en de kwalificatie-uitslag geen invloed meer hebben op je startpositie. In het geval van Button, Alonso en Verstappen begrijp ik dan ook niet waarom hun nog hebben deelgenomen aan de kwalificatie. Verplichtend vanuit het reglement of wat om binnen die 107% te komen?

Jehoentelaar

In ieder geval niet vanwege die percentageregel omdat ze er met de vrije trainingen al binnen zaten. Meer dan wat verkapte installatierondjes kan ik er niet van maken.

Perton

Als er bij wijze van spreken 6 coureurs morgen hun motor vervangen, kan verstappen als 12e starten. Als ie niet had gereden had ie nog achter de mensen met straffen moeten starten. Das natuurlijk een extreem voorbeeld maar het heeft dus wel zin in om in ieder geval een rondje te rijden. Waarom dat er meer zijn geworden, weet ik ook niet.

0634

Citaat van: Perton op 22 augustus 2015 - 22:15:23
Klopt, maar dat was niet de strekking van mijn posts ;)

Dat snap ik Perton, het was niet naar jou toe. Maar aan dit soort regeltjes begin ik me steeds meer te irriteren, het zijn onzinnige regels door wat de twee posters hierboven mij al zeggen en omdat ik van mening ben dat een straffen van 30 of meer plaatsen totaal ridicuul zijn in een startveld van 20.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2015 - 22:47:24
Citaat van: Perton op 22 augustus 2015 - 22:15:23
Klopt, maar dat was niet de strekking van mijn posts ;)

Dat snap ik Perton, het was niet naar jou toe. Maar aan dit soort regeltjes begin ik me steeds meer te irriteren, het zijn onzinnige regels door wat de twee posters hierboven mij al zeggen en omdat ik van mening ben dat een straffen van 30 of meer plaatsen totaal ridicuul zijn in een startveld van 20.

Ze zouden gewoon een regel moeten maken in de trend van: een motoronderdeel vervangen 5 plaatsen straf, twee of meer  (of een hele motor) achteraan starten. Daarmee blijft het voor de fans duidelijk en krijg je niet van die straffen, die compleet onverklaarbaar zijn.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Dat zou inderdaad al een stuk helderder zijn. En ook verklaarbaar zonder dat we Perton nodig hebben  ;).

Perton

In de praktijk vindt overigens al gewoon plaats wat Jehoentelaar schetst ;). Het zijn gewoon die domme regeltechnische cijfertjes die het verpesten.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 22 augustus 2015 - 23:13:42
Citaat van: Jeroen op 22 augustus 2015 - 22:47:24
Citaat van: Perton op 22 augustus 2015 - 22:15:23
Klopt, maar dat was niet de strekking van mijn posts ;)

Dat snap ik Perton, het was niet naar jou toe. Maar aan dit soort regeltjes begin ik me steeds meer te irriteren, het zijn onzinnige regels door wat de twee posters hierboven mij al zeggen en omdat ik van mening ben dat een straffen van 30 of meer plaatsen totaal ridicuul zijn in een startveld van 20.

Ze zouden gewoon een regel moeten maken in de trend van: een motoronderdeel vervangen 5 plaatsen straf, twee of meer  (of een hele motor) achteraan starten. Daarmee blijft het voor de fans duidelijk en krijg je niet van die straffen, die compleet onverklaarbaar zijn.

Ik denk dat 5 plaatsen inderdaad meer dan voldoende is. Ik las trouwens dat Alonso en Button 105 plaatsen straf hebben gekregen samen. Dat is toch waanzin alsook beklopt? Bovendien druist het een beetje tegen mijn autosporthart om rijders een kans op goed resultaat weg te nemen als je begin van het raceweekend een probleem hebt met je motor. Heeft naar mijn beleving niks meer te maken met het rijden an sich.

Perton

Naja in het geval van McLaren was het een weloverwogen keuze natuurlijk. Ze hebben nu twee verse motoren die ze de rest van het seizoen nog in kunnen zetten zonder daar straf voor te krijgen wanneer ze die onderling wisselen, ipv deze race een straf en bijvoorbeeld in Austin weer een nieuwe straf. Het lijkt daardoor allemaal nog wat extremer dan hoe de regels eigenlijk bedoeld zijn.\

Voor de rest natuurlijk eens met je.


FolkertE

Maar zou Max theoretisch gezien niet eens in de buurt komen van Alonso en Button? Max start  23 of 25 ste en Mclaren ergens 1000ste.

Matthijs

Op zich ben ik wel blij met die 105 plaatsen straf, want dat maakt duidelijk dat de huidige regels onhoudbaar zijn.

Maar een goed alternatief om te voorkomen dat de rijke teams elke race een nieuwe motor gebruiken heb ik niet.

Wings

Citaat van: Perton op 23 augustus 2015 - 07:40:01
Naja in het geval van McLaren was het een weloverwogen keuze natuurlijk. Ze hebben nu twee verse motoren die ze de rest van het seizoen nog in kunnen zetten zonder daar straf voor te krijgen wanneer ze die onderling wisselen, ipv deze race een straf en bijvoorbeeld in Austin weer een nieuwe straf. Het lijkt daardoor allemaal nog wat extremer dan hoe de regels eigenlijk bedoeld zijn.\

Voor de rest natuurlijk eens met je.

Ik vernam eerder dit weekend dat de motor al gebruikt was. Kon ik mij niet voorstellen want voor het vervangen van een motor op zichzelf wordt niet bestraft, pas als je meer dan het maximaal aantal toegestane motoren gebruikt is het strafwaardig. Kon het daarom niet helemaal plaatsen maar moet ook zeggen dat het hele motorreglement mij niks boeit. Anti-formule 1 vind ik het, maar goed, het zij zo.