Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2015 - 10:54:44
Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 17:34:58
Wat een onzin. Dit was Hongarije. Daar haal je niet zomaar even in, ook niet als je sneller ben en zeker niet met de slechtst inhalende motor van het veld. Doorgaans, als een rijder er niet langs komt, haal je hem net even eerder naar binnen om er via de undercut langs te gaan. Je kan er allerlei redenen bij bedenken maar dat Sainz op zijn minst vragen ging stellen is volkomen normaal.

Ehh, voordat je me blindelings gaat aanvallen omdat je denkt dat ik Verstappen fan ben. Ik heb allang in dit topic aangegeven dat Sainz alle recht had om opheldering te vragen bij het STR. En dat hij normaal gesproken 1e keus zou moeten zijn.
Als het team echter een andere beslissing maakt zal Verstappen sneller geweest zijn, dat blijkt ook uit radio berichten van het team. Daar moet Sainz het dan mee doen.

Ik zie niet in waaraan hij dat recht zou kunnen ontlenen? Team bepaalt en dat het hem niet past.... Helaas, uiteraard mag je om uitleg vragen maar that's iT!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2015 - 06:17:25
Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 21:01:20
Onzin. Men dacht met Verstappen hoger te kunnen finishen dan met Sainz. Bovendien snap ik je probleem niet, doorgaans brul je van daken dat het een teamsport is en vanuit dat perspectief ook strategieën uitgezet kunnen worden waarin het voor kan komen dat een rijder benadeeld wordt. Nu staat je een beslissing niet aan en ga je ageren. Dit zijn nu de consequenties van een filosofie waarvan jij een voorvechter bent. Een wijs man riep dat dit dingen zijn die onlosmakelijk verbonden aan de Formule 1 en zo oud als de Formule 1 zelf. Dus zeur niet zo!

Probleem? Heb ik een probleem dan? Het enige probleem hier is dat ik in een ander topic niet op argumenten mag ingaan want het is nou eenmaal iemand zijn mening, en hier mag ik van dezelfde persoon mijn mening niet geven want dan het is zeuren. Wat een logica weer.

Ik beargumenteer waarom ik me kan voorstellen dat Sainz een punt heeft en dat ik hem kan begrijpen. Maar hé, we zijn weer op het punt beland dat we op geen enkele manier iets mogen roepen dat afbreuk kan doen aan het presteren van Max Verstappen, want dan zeur je dus blijkbaar.

Heil Max!

Zo heb ik het niet ervaren en zoals eerder gezegd begrijp ik het vraagstuk dat Sainz Toro Rosso aanbiedt. Verder vind ik het niet zeuren omdat je kritiek levert maar omdat je doorgaans hoog van de toren blaast dat het een teamsport is. En dat is het ook als een beslissing niet in je straatje past.

0634

Ik zeg nergens dat het geen teamsport is. Ik zie ook geen enkele relevantie.

0634

Citaat van: Arthur op 06 augustus 2015 - 18:25:22
Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2015 - 10:54:44
Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 17:34:58
Wat een onzin. Dit was Hongarije. Daar haal je niet zomaar even in, ook niet als je sneller ben en zeker niet met de slechtst inhalende motor van het veld. Doorgaans, als een rijder er niet langs komt, haal je hem net even eerder naar binnen om er via de undercut langs te gaan. Je kan er allerlei redenen bij bedenken maar dat Sainz op zijn minst vragen ging stellen is volkomen normaal.

Ehh, voordat je me blindelings gaat aanvallen omdat je denkt dat ik Verstappen fan ben. Ik heb allang in dit topic aangegeven dat Sainz alle recht had om opheldering te vragen bij het STR. En dat hij normaal gesproken 1e keus zou moeten zijn.
Als het team echter een andere beslissing maakt zal Verstappen sneller geweest zijn, dat blijkt ook uit radio berichten van het team. Daar moet Sainz het dan mee doen.

Ik zie niet in waaraan hij dat recht zou kunnen ontlenen? Team bepaalt en dat het hem niet past.... Helaas, uiteraard mag je om uitleg vragen maar that's iT!!

Dat zegt hij toch, dat Sainz om uitleg vraagt.

Wings

Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2015 - 19:28:16
Ik zeg nergens dat het geen teamsport is. Ik zie ook geen enkele relevantie.

Je ageert tegen de beslissing.

FolkertE

Citaat van: Wings op 06 augustus 2015 - 19:38:18
Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2015 - 19:28:16
Ik zeg nergens dat het geen teamsport is. Ik zie ook geen enkele relevantie.

Je ageert tegen de beslissing.
Kom op Wings. Een beetje hypocriet vind je niet?  Je noemt mijn mening belachelijk, maar als mensen jou mening niet vinden kloppen is het zeuren?

0634

#3861
Citaat van: Wings op 06 augustus 2015 - 19:38:18
Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2015 - 19:28:16
Ik zeg nergens dat het geen teamsport is. Ik zie ook geen enkele relevantie.

Je ageert tegen de beslissing.

Wat heeft dat te maken met mijn mening over wel of geen teamsport? Jantje of Pietje eerder naar binnen trekken heeft toch niks te maken met of ik het wel of niet een teamsport vind?

(dit nog even los van het feit dat ook al vind ik het een teamsport, ik het natuurlijk niet meteen inhoudelijk met iedere beslissing daaromtrent eens ben, maar dat lijkt mij logisch. Ik ben pro teamorders, maar die in Oostenrijk 2002 zou ik neit gegeven hebben)




Wings

Als dit besluit nu anders dan anders was, ging ik volledig mee met je standpunt maar dat is 'm juist, dat is niet. Dat Toro Rosso besloot Verstappen eerder naar binnen te halen voor vers rubber is een valide en faire call dat prima aansluit op dat waar ik nu op tegen ben en jij altijd hebt toegejuicht. Inhalen doe je maar op de baan is mijn credo. In het kader van teamorders staat deze beslissing dus niet op zichzelf. Bovendien ben je voor/tegen met al de voor- en nadelen en niet alleen als het je uitkomt natuurlijk. Omdat dit verder niet afwijkt van dat wat we iedere wedstrijd zien vind ik het zo raar dat je je zo afzet (hoewel het mij vaker opvalt dat je weerstand biedt tegen lofzang en prestaties van Verstappen) hiertegen.


0634

#3863
Je probeert me in de hoek van inconsequentie te schuiven terwijl ik dat (nu) niet ben. Je probeert me in een anti-Verstappen hoek te drijven wat ik nog veel minder ben.

Als iemand het niet met jouw argumentatie eens is, dan moeten er alternatieve motivaties worden verzonnen zodat jij triomfantelijk kan roepen dat een anders dat alleen maar roept omdat hij daar een niet-zuivere reden voor heeft.

Maw: Ik ben volkomen klaar met meneer Wings en sla jouw posts voortaan wel over. Talk to the hand. Toedeledokie.

Wings

Hoe je het ook wendt of keert is het een beslissing van het team waarbij Verstappen (in dit geval) 'de beste' strategie krijgt omdat hij de snellere was. De basis van teamorders is altijd dat de snellere van de twee niet vooraan rijdt hetgeen dat middels teamorders wordt gecorrigeerd. Oftewel, een kunstmatige ingreep voor maximaal (team)resultaat. Ik ben altijd tegenstander geweest, jij vindt dat het een teamsport is en dit soort strategieën onlosmakelijk aan de Formule 1 zijn verbonden. Als je je ineens afzet, waar je doorgaans een voorvechter bent, is dat afwijkend en merk ik dat op. Verder vind ik prima dat mensen die uitspraken in andere topics citeren om deze uitspraken belachelijk te maken, mij negeren. Graag zelfs.

gloudiesaurus

Overigens gaat Max zijn rijbewijs helemaal niet halen  ;) Zie interview Autovisie:

CitaatWat ga je kopen als je je rijbewijs hebt gehaald?

"Ik heb een auto van Renault gekregen, een Clio R.S. Ik las overal dat ik de komende maand mijn rijbewijs zou halen, maar daar heb ik tijdens de Formule 1-zomerstop helemaal geen tijd voor. Ik weet echt niet waar dat verhaal vandaag komt. Maar ja, als het eenmaal op het internet staat, kopieert iedereen dat natuurlijk."
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Kan toch ook niet? Max is 17. Volgens mij kun je tegenwoordig wel rijlessen maar pas het rijbewijs krijgen als je 18 bent. Of ik loop achter.....

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 09 augustus 2015 - 15:37:59
Overigens gaat Max zijn rijbewijs helemaal niet halen  ;) Zie interview Autovisie:

CitaatWat ga je kopen als je je rijbewijs hebt gehaald?

"Ik heb een auto van Renault gekregen, een Clio R.S. Ik las overal dat ik de komende maand mijn rijbewijs zou halen, maar daar heb ik tijdens de Formule 1-zomerstop helemaal geen tijd voor. Ik weet echt niet waar dat verhaal vandaag komt. Maar ja, als het eenmaal op het internet staat, kopieert iedereen dat natuurlijk."

Okee. Apart. Hij werd gequote door The Guardian waarin hij dat toch letterlijk zegt... Of The Guardian verzint tegenwoordig quotes, of...

http://www.theguardian.com/sport/2015/jul/27/max-verstappen-to-sit-driving-test-f1

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 09 augustus 2015 - 16:00:25
Kan toch ook niet? Max is 17. Volgens mij kun je tegenwoordig wel rijlessen maar pas het rijbewijs krijgen als je 18 bent. Of ik loop achter.....

Volgens mij mag je met 16,5 lessen, met 17 onder begeleiding van een ervaren bestuurder (>5 jaar) rijden en vanaf 18 echt zelf losgaan. Al zou ik dat ook niet echt zeker weten, ben pas met 20 jaar begonnen met lessen. :)

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 09 augustus 2015 - 16:59:02
Citaat van: gloudiesaurus op 09 augustus 2015 - 15:37:59
Overigens gaat Max zijn rijbewijs helemaal niet halen  ;) Zie interview Autovisie:

CitaatWat ga je kopen als je je rijbewijs hebt gehaald?

"Ik heb een auto van Renault gekregen, een Clio R.S. Ik las overal dat ik de komende maand mijn rijbewijs zou halen, maar daar heb ik tijdens de Formule 1-zomerstop helemaal geen tijd voor. Ik weet echt niet waar dat verhaal vandaag komt. Maar ja, als het eenmaal op het internet staat, kopieert iedereen dat natuurlijk."

Okee. Apart. Hij werd gequote door The Guardian waarin hij dat toch letterlijk zegt... Of The Guardian verzint tegenwoordig quotes, of...

http://www.theguardian.com/sport/2015/jul/27/max-verstappen-to-sit-driving-test-f1

Zo zie je maar dat er ook een heleboel onzin wordt geschreven. Het is The Guardian of Autovisie die hier verkeerd zit  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is