Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Ik begrijp je punt niet helemaal. Toro Rosso heeft uit strategische overweging (zo heb ik het althans begrepen) besloten Verstappen eerder binnen te halen: hij was sneller dan Sainz dus kon verder voorin eindigen. Als één van de twee rijders nadeel heeft van een ronde later pitten kies je de meest gunstigste strategie voor de rijder die het snelste is.

gloudiesaurus

Lijkt mij ook Wings. Ik vond niets onlogisch aan de strategie van Toro Rosso.

Ik zat mee te kijken op de live timing app van de FIA en daarop was te zien dat Verstappen elke ronde ruim sneller was dan Sainz.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Het punt is: wanneer een rijder vast zit haal je hem binnen. Wanneer een rijder voor zijn teamgenoot rijdt, haal je hem als eerste binnen. Natuurlijk kan je daar best een keer van afwijken als je meent dat dat beter is, daarom is het ook 9 van de 10 keer en niet 10 van de 10 keer, maar de irritatie van Sainz is mij volkomen duidelijk, logisch en helder. Toch wordt hij in NLse media afgeschilderd als een jankebalk. 

Wings

Dat zeg ik. Terechte vraag maar ook terecht besluit.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 05 augustus 2015 - 18:18:54
Lijkt mij ook Wings. Ik vond niets onlogisch aan de strategie van Toro Rosso.

Ik zat mee te kijken op de live timing app van de FIA en daarop was te zien dat Verstappen elke ronde ruim sneller was dan Sainz.
Beide beslissingen waren in mijn ogen logisch geweest. Ze zaten allebei vast achter hun voorganger en beiden waren sneller. Als ze Sainz hadden binnen gehaald had het even logisch geweest. Maar dat Sainz vragen stelt is ook meer dan logisch, hij was de leidende rijder van de 2.

Wings

Ik denk dat een team niet puur en alleen kijkt naar waar een rijder op dat moment rijdt maar wat de potentie is. Verstappen had een ruk start maar was sneller en had daardoor meer kans om verder voorin te eindigen dan Sainz. Het team zet in op het beste potentiële resultaat. Nogal wiedes.

0634

Het beste potentiele resultaat van Verstappen ja, niet noodzakelijkerwijs van het team.

Wings

Onzin. Men dacht met Verstappen hoger te kunnen finishen dan met Sainz. Bovendien snap ik je probleem niet, doorgaans brul je van daken dat het een teamsport is en vanuit dat perspectief ook strategieën uitgezet kunnen worden waarin het voor kan komen dat een rijder benadeeld wordt. Nu staat je een beslissing niet aan en ga je ageren. Dit zijn nu de consequenties van een filosofie waarvan jij een voorvechter bent. Een wijs man riep dat dit dingen zijn die onlosmakelijk verbonden aan de Formule 1 en zo oud als de Formule 1 zelf. Dus zeur niet zo! 

Arthur

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2015 - 20:34:17
Het beste potentiele resultaat van Verstappen ja, niet noodzakelijkerwijs van het team.

Een team gaat ALTIJD voor het teambelang [tenzij de constructeurstitel al binnen is] en dat zal hier niet anders zijn geweest. VES had ongetwijfeld de betere kaarten voor het team. Tenzij hem in de kijker wilde laten rijden om een betere [verkoop]deal te behalen... [Maar dat lijkt me dan weer onwaarschijnlijk]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Je weet ook wat er afgesproken is binnen het team. Wellicht waren de rondes waarop Sainz en Verstappen binnen kwam al afgesproken?

Sowiezo was Verstappen sneller en was hij uiteindelijk toch wel voor Sainz geeindigd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

#3850
Citaat van: Wings op 05 augustus 2015 - 21:01:20
Onzin. Men dacht met Verstappen hoger te kunnen finishen dan met Sainz. Bovendien snap ik je probleem niet, doorgaans brul je van daken dat het een teamsport is en vanuit dat perspectief ook strategieën uitgezet kunnen worden waarin het voor kan komen dat een rijder benadeeld wordt. Nu staat je een beslissing niet aan en ga je ageren. Dit zijn nu de consequenties van een filosofie waarvan jij een voorvechter bent. Een wijs man riep dat dit dingen zijn die onlosmakelijk verbonden aan de Formule 1 en zo oud als de Formule 1 zelf. Dus zeur niet zo!

Probleem? Heb ik een probleem dan? Het enige probleem hier is dat ik in een ander topic niet op argumenten mag ingaan want het is nou eenmaal iemand zijn mening, en hier mag ik van dezelfde persoon mijn mening niet geven want dan het is zeuren. Wat een logica weer.

Ik beargumenteer waarom ik me kan voorstellen dat Sainz een punt heeft en dat ik hem kan begrijpen. Maar hé, we zijn weer op het punt beland dat we op geen enkele manier iets mogen roepen dat afbreuk kan doen aan het presteren van Max Verstappen, want dan zeur je dus blijkbaar.

Heil Max!

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 06 augustus 2015 - 01:00:09
Je weet ook wat er afgesproken is binnen het team. Wellicht waren de rondes waarop Sainz en Verstappen binnen kwam al afgesproken?

Sowiezo was Verstappen sneller en was hij uiteindelijk toch wel voor Sainz geeindigd...

Zover ik weet maak je geen vaste afspraken maar bedenk je een paar mogelijke scenario's. 'Als dit gebeurt, doen wij dit, als dat gebeurt doen wij dat, etc..

Dat laatste denk ik overigens ook. Zeker omdat Sainz uitviel... ;)

Mickey

Citaat van: gloudiesaurus op 06 augustus 2015 - 01:00:09


Sowiezo was Verstappen sneller en was hij uiteindelijk toch wel voor Sainz geeindigd...

Even uit mijn hoofd, had Verstappen ook niet al een veel betere pitstop? Scheelde geloof ik een seconde of zes op het totaal van in-en uitrijden pitstraat. Als dit ook zo zou zijn als ze Sainz eerst naar binnen haalden, had Max er sowieso al voor gezeten. Maar aan de andere kant, stel dat Max dan die slechte stop zou hebben gehad...

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 17:34:58
Wat een onzin. Dit was Hongarije. Daar haal je niet zomaar even in, ook niet als je sneller ben en zeker niet met de slechtst inhalende motor van het veld. Doorgaans, als een rijder er niet langs komt, haal je hem net even eerder naar binnen om er via de undercut langs te gaan. Je kan er allerlei redenen bij bedenken maar dat Sainz op zijn minst vragen ging stellen is volkomen normaal.

Ehh, voordat je me blindelings gaat aanvallen omdat je denkt dat ik Verstappen fan ben. Ik heb allang in dit topic aangegeven dat Sainz alle recht had om opheldering te vragen bij het STR. En dat hij normaal gesproken 1e keus zou moeten zijn.
Als het team echter een andere beslissing maakt zal Verstappen sneller geweest zijn, dat blijkt ook uit radio berichten van het team. Daar moet Sainz het dan mee doen.

0634

En toch vraag ik me ernstig af of ze het andersom ook zouden hebben gedaan.