Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Mee eens. Sainz de undercut geven omdat hij vastzit was ook een goede optie geweest. En misschien wel logischer.

FolkertE

Daar dacht ik ook aan eigenlijk. Dat word vrij vaak ook gewoon toegepast als een rijder vast zit en niet kan inhalen krijgt hij de undercut.
Echter zaten ze dus beiden vast achter de voorganger. Saintz achter X( weet de coureur even niet meer) en verstappen achter Saintz. Dus op zich is de keuze voor Verstappen ook wel weer te begrijpen.

FolkertE

Citaat van: Perton op 30 juli 2015 - 09:49:22
Klopt. Beide dingen die je zegt. Theorie heb ik ook met 3 fout gehaald na een avondje oefenexamens maken. Maar theorie is geen praktijk.

Maar goed ik zat op de middelbare school bij iemand op school wiens ouders iets met auto's deden (ben vergeten wat, sloopbedrijf of garage of iets) en hij en zijn broer reden vanaf hun 12e ofzo al in wrakken op priveterrein. Die hebben hun rijbewijs ook na een handvol lessen binnengehaald. Het zou me niks verbazen als Max dat ook ken. Als  coureur is ie het al gewend om op zijn omgeving te letten.
Precies. Mijn vader reed vroeger op de boerderij ook altijd met een tractor van af zijn 8ste. Haalde zijn rijbewijs ook zonder probleem. Iedereen in mijn familie trouwens, dus het zal ook zeker in de familie zitten of je het snel haalt of niet.
Ik weet niet wat de regels daar omtrent zijn en of je ook eerst zoveel lessen of uren moet hebben gehad voor je examen mag doen, maar het leren van de regels is theoretisch zo gedaan.

Van Wijk

Citaat van: FolkertE op 31 juli 2015 - 08:00:08
Citaat van: Perton op 30 juli 2015 - 09:49:22
Klopt. Beide dingen die je zegt. Theorie heb ik ook met 3 fout gehaald na een avondje oefenexamens maken. Maar theorie is geen praktijk.

Maar goed ik zat op de middelbare school bij iemand op school wiens ouders iets met auto's deden (ben vergeten wat, sloopbedrijf of garage of iets) en hij en zijn broer reden vanaf hun 12e ofzo al in wrakken op priveterrein. Die hebben hun rijbewijs ook na een handvol lessen binnengehaald. Het zou me niks verbazen als Max dat ook ken. Als  coureur is ie het al gewend om op zijn omgeving te letten.
Precies. Mijn vader reed vroeger op de boerderij ook altijd met een tractor van af zijn 8ste. Haalde zijn rijbewijs ook zonder probleem. Iedereen in mijn familie trouwens, dus het zal ook zeker in de familie zitten of je het snel haalt of niet.
Ik weet niet wat de regels daar omtrent zijn en of je ook eerst zoveel lessen of uren moet hebben gehad voor je examen mag doen, maar het leren van de regels is theoretisch zo gedaan.
Zelf kom ik uit Antwerpen en heb net mijn twee kids hun rijbewijs laten halen.
Belgie is in dat opzicht veel gemakkelijker als Nederland. Na het halen van je theorie mag je met een eigen instructeur ( ik dit geval ik dus ) onbeperkt gaan rijden met een L op de achteruit.
Je mag indien je denkt dat je klaar voor bent gewoon zelf een afspraak maken bij het examen centrum om je examen te gaan afleggen ( wachtijd max twee weken ). Je krijgt twee kansen om te slagen, indien dit niet lukt ben je verplicht om via een rijschool lessen te nemen.
Mijn kids hebben dus nog nooit een rijschool gezien of in een les auto gezeten.
Bij Max zal dit dus ook zo wel gaan, al blijft het examen een momentopname waarbij van alles fout kan gaan.

0634

Misschien is het leuk als je deze foto dan aan je kinderen laat zien. Hebben ze er eindelijk toch eentje gezien.


janke

Interessant wordt dit topic. Nog even en we zien foto's van hem samen met een vriendin genietend bij McDonalds. ;D ;)
Some things are too important to be left in the past.

Pancake Shield

Ik ben trouwens heel benieuwd of die rijlessen nog hun invloed gaan hebben op de baan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Van Wijk op 31 juli 2015 - 09:30:17
Zelf kom ik uit Antwerpen en heb net mijn twee kids hun rijbewijs laten halen.
Belgie is in dat opzicht veel gemakkelijker als Nederland. Na het halen van je theorie mag je met een eigen instructeur ( ik dit geval ik dus ) onbeperkt gaan rijden met een L op de achteruit.
Je mag indien je denkt dat je klaar voor bent gewoon zelf een afspraak maken bij het examen centrum om je examen te gaan afleggen ( wachtijd max twee weken ). Je krijgt twee kansen om te slagen, indien dit niet lukt ben je verplicht om via een rijschool lessen te nemen.
Mijn kids hebben dus nog nooit een rijschool gezien of in een les auto gezeten.
Bij Max zal dit dus ook zo wel gaan, al blijft het examen een momentopname waarbij van alles fout kan gaan.

Moet je niet eerst 10 lessen hebben gehad vooraleer je met een L op de auto mag rijden? Verder dacht ik wel dat er restricties waren. Zo mag in de weekenden toch niet gereden worden in de avonduren?

Van Wijk

Wings, ik kan daar wel op reageren maar dit gaat ( te ) off topic  :)

Arthur

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 09:26:28
Citaat van: Van Wijk op 31 juli 2015 - 09:30:17
Zelf kom ik uit Antwerpen en heb net mijn twee kids hun rijbewijs laten halen.
Belgie is in dat opzicht veel gemakkelijker als Nederland. Na het halen van je theorie mag je met een eigen instructeur ( ik dit geval ik dus ) onbeperkt gaan rijden met een L op de achteruit.
Je mag indien je denkt dat je klaar voor bent gewoon zelf een afspraak maken bij het examen centrum om je examen te gaan afleggen ( wachtijd max twee weken ). Je krijgt twee kansen om te slagen, indien dit niet lukt ben je verplicht om via een rijschool lessen te nemen.
Mijn kids hebben dus nog nooit een rijschool gezien of in een les auto gezeten.
Bij Max zal dit dus ook zo wel gaan, al blijft het examen een momentopname waarbij van alles fout kan gaan.

Moet je niet eerst 10 lessen hebben gehad vooraleer je met een L op de auto mag rijden? Verder dacht ik wel dat er restricties waren. Zo mag in de weekenden toch niet gereden worden in de avonduren?

Wellicht kan hij 2todrive proberen, rijden onder begeleiding van een coach. Moet ie wel in NL blijven...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Citaat van: FolkertE op 31 juli 2015 - 07:35:42
Daar dacht ik ook aan eigenlijk. Dat word vrij vaak ook gewoon toegepast als een rijder vast zit en niet kan inhalen krijgt hij de undercut.
Echter zaten ze dus beiden vast achter de voorganger. Saintz achter X( weet de coureur even niet meer) en verstappen achter Saintz. Dus op zich is de keuze voor Verstappen ook wel weer te begrijpen.

Precies, Verstappen was sneller dan Sainz, dat is iets wat het team zeker weet aan de hand van data. Dus zal Verstappen  logischerwijs ook sneller zijn dan degene waar Sainz naar eigen zeggen achter vast zat. Daarnaast hebben ze Sainz 2 of 3x de kans gegeven om zijn voorganger in te halen. Als dat al niet lukt kan je je natuurlijk afvragen hoeveel sneller je dan eigenlijk bent en of je dat zonder hulp van DRS door die voorganger nog wel eens bent.

0634

Wat een onzin. Dit was Hongarije. Daar haal je niet zomaar even in, ook niet als je sneller ben en zeker niet met de slechtst inhalende motor van het veld. Doorgaans, als een rijder er niet langs komt, haal je hem net even eerder naar binnen om er via de undercut langs te gaan. Je kan er allerlei redenen bij bedenken maar dat Sainz op zijn minst vragen ging stellen is volkomen normaal.

Wings

Dat Sainz vragen stelt is zeker terecht maar dat Toro Rosso besloot Verstappen, die sneller was, eerder naar binnen te halen, ook. Dat inhalen op Hongarije moeilijk is onderstreept dat alleen. Laatste wat je wilt is dat hij vast komt te zitten achter Sainz en daardoor niet maximaliseert. 

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2015 - 17:34:58
Wat een onzin. Dit was Hongarije. Daar haal je niet zomaar even in, ook niet als je sneller ben en zeker niet met de slechtst inhalende motor van het veld. Doorgaans, als een rijder er niet langs komt, haal je hem net even eerder naar binnen om er via de undercut langs te gaan. Je kan er allerlei redenen bij bedenken maar dat Sainz op zijn minst vragen ging stellen is volkomen normaal.

Oke dat hij vragen stelt. Maar Verstappen was gewoon sneller en Toro Rosso wil maximaal scoren... logisch dat ze hem dan wat eerder naar binnen halen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Waar is die data dan? Ik zie er niets logischer aan dan andersom. Als Sainz vast zit haal je hem binnen. Als Verstappen vast zit haal je hem een ronde later binnen. Net zo logisch. En bovendien respecteer je dan de ongeschreven regel dat je voorste rijder het voordeel heeft, zonder dat je daarmee Verstappen zou benadelen.