Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Verstappen zal net zo'n dienstklopper treffen die op alle slakken zout gaat leggen. Alhoewel, racen op een afgesloten baan is natuurlijk wel wat anders dan onder verkeersregels op een openbare weg rondrijden.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2015 - 11:41:34
Verstappen zal net zo'n dienstklopper treffen die op alle slakken zout gaat leggen.
Ik was wel blij dat ik niet zo'n vent had. Na het uitstappen waren zijn eerste woorden: "Ja, die ene mensen die bij hun auto bezig waren, die konden je wind wel voelen", omdat ik er iets te dicht langs was gereden. Maar toch geslaagd. Mijn pa (maar dat was nog jaren '60, dat zal ook wel hebben gescheeld) heeft het zelfs gehaald ook al reed ie door rood heen.

Maar je hoeft inderdaad maar een zo'n mannetje te treffen die denkt: "Ik ga deze F1-coureur es lekker pakken" en dan ben je de lul, ook al doe je het verder prima.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 29 juli 2015 - 20:59:05
Citaat12   Carlos Sainz Jnr   Scenario four, Carlos. Can you overtake Massa?
12   Carlos Sainz Jnr   Marco Matassa   Yes but I'm destroying.
12   Marco Matassa   Carlos Sainz Jnr   OK Carlos so let's go for it. Scenario 5 available.
13   Max Verstappen   Xevi Pujolar   I am really getting held up now.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Copy that. Just watch Alonso coming behind.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Carlos will get one more chance, then we change.

Boordradio-transcript van Hongarije. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/29/2015-hungarian-grand-prix-team-radio-transcript/

Kortom: Sainz kreeg kansen om in te halen maar het lukte hem niet. verstappen werd opgehouden en kreeg de undercut. Niet veel aan de hand dus.

Als je dit zo leest is er inderdaad niet veel aan de hand nee. Maar goed, Sainz heeft wel het recht natuurlijk om aan STR te vragen hoe het nou zit na afloop van de race maar dan krijgt hij zijn uitleg en daarmee is de kous af lijkt me. Niet sjiek dat hij dan in de media dit nog weer aanhaalt, dat heeft hij niet nodig, hij doet het verder prima.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 30 juli 2015 - 11:45:20
Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2015 - 11:41:34
Verstappen zal net zo'n dienstklopper treffen die op alle slakken zout gaat leggen.
Ik was wel blij dat ik niet zo'n vent had. Na het uitstappen waren zijn eerste woorden: "Ja, die ene mensen die bij hun auto bezig waren, die konden je wind wel voelen", omdat ik er iets te dicht langs was gereden. Maar toch geslaagd. Mijn pa (maar dat was nog jaren '60, dat zal ook wel hebben gescheeld) heeft het zelfs gehaald ook al reed ie door rood heen.

Maar je hoeft inderdaad maar een zo'n mannetje te treffen die denkt: "Ik ga deze F1-coureur es lekker pakken" en dan ben je de lul, ook al doe je het verder prima.

Zijn over het algemeen niet de meest aimable heerschappen die rij examinators.  ;)

Matthijs

Laat ze maar lekker streng zijn, die rij-examinatoren. Je rijdt wel met een potentieel moordwapen rond dus mag je ook best streng getest worden voordat je alleen de straat op mag.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2015 - 11:49:03
Citaat van: Matthijs op 29 juli 2015 - 20:59:05
Citaat12   Carlos Sainz Jnr   Scenario four, Carlos. Can you overtake Massa?
12   Carlos Sainz Jnr   Marco Matassa   Yes but I'm destroying.
12   Marco Matassa   Carlos Sainz Jnr   OK Carlos so let's go for it. Scenario 5 available.
13   Max Verstappen   Xevi Pujolar   I am really getting held up now.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Copy that. Just watch Alonso coming behind.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Carlos will get one more chance, then we change.

Boordradio-transcript van Hongarije. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/29/2015-hungarian-grand-prix-team-radio-transcript/

Kortom: Sainz kreeg kansen om in te halen maar het lukte hem niet. verstappen werd opgehouden en kreeg de undercut. Niet veel aan de hand dus.

Als je dit zo leest is er inderdaad niet veel aan de hand nee. Maar goed, Sainz heeft wel het recht natuurlijk om aan STR te vragen hoe het nou zit na afloop van de race maar dan krijgt hij zijn uitleg en daarmee is de kous af lijkt me. Niet sjiek dat hij dan in de media dit nog weer aanhaalt, dat heeft hij niet nodig, hij doet het verder prima.
je tijdlijn klopt niet helemaal. Hij klaagde direct na de race tegen wat Spaanse media, in wat als ik het goed begrijp zelfs half een informeel dingetje was (maar dat kan ik mishebben). Vervolgens praat ie met het team en praat ie voor de tweede keer met de media waarin hij uiterst genuanceerd is. Beide quotes verschijnen in een en hetzelfde marca-artikel maar de Nederlandse media nemen alleen het eerste deel over. Dus dat beeld dat jij schetst, dat na de uitleg de kous af had moeten zijn, is EXACT wat zich heeft afgespeeld. Maar dankzij o.a. De telegraaf is het juist daarna nog gaan leven.

Dat niet sjieke deel waar jij het over hebt, is nooit gebeurd. Althans in die zin dat hij niet heeft geklaagd NA het gesprek met zijn team. Daarvoor inderdaad wel.

Pancake Shield

Als ik dat transcript lees, dat is toch bijna exact hetzelfde als wat er bij Red Bull gebeurd is. Volgens mij zaten Kvyat en Ricciardo samen vast achter Hulkenberg. Kvyat kwam er niet voorbij en Ricciardo had het gevoel dat hij opgehouden werd, dus moest Kvyat Ricciardo erbij laten. Alleen gebeurde bij Verstappen dan 'de wissel' tijdens de pitstops? Heb ik dan een beetje het goede beeld voor ogen?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Precies zo interpreteer ik het ook.

Fietser

Citaat van: Perton op 30 juli 2015 - 11:45:20
Citaat van: Hamilton#44 op 30 juli 2015 - 11:41:34
Verstappen zal net zo'n dienstklopper treffen die op alle slakken zout gaat leggen.
Ik was wel blij dat ik niet zo'n vent had. Na het uitstappen waren zijn eerste woorden: "Ja, die ene mensen die bij hun auto bezig waren, die konden je wind wel voelen", omdat ik er iets te dicht langs was gereden. Maar toch geslaagd. Mijn pa (maar dat was nog jaren '60, dat zal ook wel hebben gescheeld) heeft het zelfs gehaald ook al reed ie door rood heen.

Maar je hoeft inderdaad maar een zo'n mannetje te treffen die denkt: "Ik ga deze F1-coureur es lekker pakken" en dan ben je de lul, ook al doe je het verder prima.

Ik begrijp uit jouw verhaal over 'door rood rijden' dat je denkt dat je in de jaren zestig nogal makkelijk aan je rijbewijs kwam. Helaas, het tegendeel was waar. Ik slaagde in 1968 inderdaad cum laude (ik had dan ook een geweldig talent voor automobilisme, jawel!), maar veel van mijn vrienden (allen gezond, redelijk verstandig, in het bezit van goede motoriek, liefhebbers van auto's en autosport) deden er destijds 2,3,4 of meer keren over, tot sommigen er moedeloos van werden. Men liet je (toen en nu?) over elk lulligheidje zakken. Voor de geïnteresseerden: ik betaalde 4,5 euro per rijles, destijds een godsvermogen.

Overigens klaagde men ook in 'mijn tijd' dat het 'vroeger' veel makkelijker was.

Jehoentelaar

Ik ben dit voorjaar ondanks een draak van een prestatie met m'n rijexamen geslaagd terwijl mijn zus tot twee keer toe om details is gezakt. Best lullig onderscheid van enkele honderden euro's.

0634

#3820
Citaat van: Matthijs op 29 juli 2015 - 20:59:05
Citaat12   Carlos Sainz Jnr   Scenario four, Carlos. Can you overtake Massa?
12   Carlos Sainz Jnr   Marco Matassa   Yes but I'm destroying.
12   Marco Matassa   Carlos Sainz Jnr   OK Carlos so let's go for it. Scenario 5 available.
13   Max Verstappen   Xevi Pujolar   I am really getting held up now.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Copy that. Just watch Alonso coming behind.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Carlos will get one more chance, then we change.

Boordradio-transcript van Hongarije. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/29/2015-hungarian-grand-prix-team-radio-transcript/

Kortom: Sainz kreeg kansen om in te halen maar het lukte hem niet. verstappen werd opgehouden en kreeg de undercut. Niet veel aan de hand dus.

Wat heeft dit transcript te maken met het krijgen van de undercut? Alleen omdat Sainz niet kon inhalen en Verstappen daardoor werd opgehouden? Sainz werd ook opgehouden maar kon niet inhalen, wat niet gek is op die baan en met een wagen die niet overloopt van topsnelheid.

Waar komt het dan ineens vandaan dat omdat Sainz niet kon inhalen, Verstappen maar ineens het recht kreeg om als eerste te stoppen? Ik snap de relevantie niet.

Matthijs

Ik lees die laatste zin van het transcript zo: Carlos krijgt nog 1 kans om in te halen, daarna veranderen we van strategie. Een strategie die gevoed wordt door het feit dat 1. Verstappen wordt opgehouden. 2. Verstappen druk van achteren krijg en 3. Het Sainz niet lukte om in te halen. Lees ik het verkeerd?

Perton

Zo lees ik em ook. Ik ga er dan ook vanuit dat als het verstappen niet was gelukt, hij sainz weer voorbij had moeten laten maar dat dat wat problematischer werd Door de mislukte pitstop van Sainz. Zeg ik met het besef dat ik niet de hele race heb gezien.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 30 juli 2015 - 22:41:50
Zo lees ik em ook. Ik ga er dan ook vanuit dat als het verstappen niet was gelukt, hij sainz weer voorbij had moeten laten maar dat dat wat problematischer werd Door de mislukte pitstop van Sainz. Zeg ik met het besef dat ik niet de hele race heb gezien.

En als je naar de rondetijden kijkt was Verstappen gewoon sneller. Elke ronde wel sneller dan Sainz.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat zou ik echt heel maf vinden. Sainz heeft de goede start, Max niet. Dus Sainz rijdt voorop. Maar moet van zijn team inhalen - op 1 vd moeilijkste banen om dat te doen - omdat ze anders van strategie gaan veranderen en Sainz gaan benadelen. Bizar.

Haal dan Sainz naar binnen en probeer er op die manier voor te komen. Dat zie je vaker als inhalen niet lukt terwijl je wel sneller bent. Dit is raar.