Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Marko heeft ook talenten ontdekt hoor. Vettel, Ricciardo, Kvyat...

En ik denk zelf dat Max Verstappen wel de betere is van de twee. Al moet Max nog werken aan het kwalificatieduel.
Maar in mijn ogen krijgen Max Verstappen en Sainz een gelijke behandeling bij STR hoor. Je kan ze nou eenmaal niet samen naar binnen halen...

Sowiezo was Max gewoon sneller. Kijk naar zijn rondetijden in de race. Ook toen hij achter Sainz zat was hij sneller... Dus een combi van een mindere pitstop van Sainz en snellere ronden van Verstappen zorgden ervoor dat hij Sainz voorbij ging. Sowieso was het gat toen minimaal.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

 Vettel werd ontdekt door Gerhard Noack. ;) Wat ik heb gelezen M Schumacher ook.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

#3797
Citaat12   Carlos Sainz Jnr   Scenario four, Carlos. Can you overtake Massa?
12   Carlos Sainz Jnr   Marco Matassa   Yes but I'm destroying.
12   Marco Matassa   Carlos Sainz Jnr   OK Carlos so let's go for it. Scenario 5 available.
13   Max Verstappen   Xevi Pujolar   I am really getting held up now.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Copy that. Just watch Alonso coming behind.
13   Xevi Pujolar   Max Verstappen   Carlos will get one more chance, then we change.

Boordradio-transcript van Hongarije. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/29/2015-hungarian-grand-prix-team-radio-transcript/

Kortom: Sainz kreeg kansen om in te halen maar het lukte hem niet. verstappen werd opgehouden en kreeg de undercut. Niet veel aan de hand dus.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 29 juli 2015 - 20:38:43
Marko heeft ook talenten ontdekt hoor. Vettel, Ricciardo, Kvyat...

En ik denk zelf dat Max Verstappen wel de betere is van de twee. Al moet Max nog werken aan het kwalificatieduel.
Maar in mijn ogen krijgen Max Verstappen en Sainz een gelijke behandeling bij STR hoor. Je kan ze nou eenmaal niet samen naar binnen halen...

Sowiezo was Max gewoon sneller. Kijk naar zijn rondetijden in de race. Ook toen hij achter Sainz zat was hij sneller... Dus een combi van een mindere pitstop van Sainz en snellere ronden van Verstappen zorgden ervoor dat hij Sainz voorbij ging. Sowieso was het gat toen minimaal.

Sainz reed op dat moment voor Verstappen. Verstappen eerder laten pitten is weten dat hij dan voor Sainz weer op de baan komt. Nu geloof ik niet dat STR hem benadeelt en Verstappen gewoon sneller was maar Sainz heeft wel een punt dat hij het opmerkt en vragen over heeft. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in de kritiek op Sainz (op FB en andere sites).

Arthur

Citaat van: Robbert65 op 29 juli 2015 - 00:22:02
Citaat van: Jehoentelaar op 28 juli 2015 - 22:46:01
Chauvinisme mag op z'n tijd best, maar sommige media schrijven zulke onzin dat je je afvraagt of ze enig idee hebben hoeveel banden er op een rijdende F1-auto zitten. Er zijn bepaalde grenzen die je als media niet mag overschrijden om kwaliteit (en objectiviteit!) in stand te houden.

Media horen niet chauvinistisch te zijn in verslagen. Je kunt wel een leuk interview plaatsen en je kunt achtergrondartikelen schrijven over welk maatschappelijk effect prestaties van een sporter hebben, maar in de berichtgeving hoort een krant het zo objectief mogelijk te houden. Ik vind dat de BBC dat erg goed doet, SKY ook trouwens, de RTLduitsers kunnen er geen reedt van overigens. Mol, nu van Sport1 hebik al jaren niet meer gehoord. Als je echt wil weten hoe de hazen lopen kom je voor F1 al gauw op de bekende Britse sites uit...

Nou, bij BBC is het echt wel Hamilton voor, achter, boven en onder hoor. Chauvinisme druipt er ook vol van af daar. Dus zeker geen uitzondering wat dat betreft t.o.v. Mol of RTL.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Wings op 29 juli 2015 - 21:07:18
Sainz reed op dat moment voor Verstappen. Verstappen eerder laten pitten is weten dat hij dan voor Sainz weer op de baan komt. Nu geloof ik niet dat STR hem benadeelt en Verstappen gewoon sneller was maar Sainz heeft wel een punt dat hij het opmerkt en vragen over heeft. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in de kritiek op Sainz (op FB en andere sites).
Precies. Kvyat baalde ook dat hij de call kreeg Ricciardo voorbij te laten. Met Sainz en Verstappen was het net zo iets. Alleen Kvyat werd tweede dus die hoor je er niet meer over. Sainz viel voor de derde keer achter elkaar uit terwijl hij op puntenkoers was. Logisch dat hij een enorm baalmoment heeft en als er op dat moment gevraagd wordt naar die bewuste undercut...

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 29 juli 2015 - 20:19:25
;D

Vandaag in de telegraaf, voor het geval dat jullie het mistten... Max Verstappen gaat in zijn vakantie autorijlessen nemen.

Het is hier in Vlaanderen in zowat alle kranten ook een item, hoor.  ;)

Matthijs

Hij denkt zijn rijexamen wel even in 6 a 7 uur te klaren. Tenzij hij stiekem al veel geoefend heeft, denk ik dat Max het gruwelijk onderschat. Natuurlijk, je hoeft hem niet uit te leggen hoe je een auto bestuurt, maar in 7 uur leer je echt niet hoe je je veilig in het verkeer begeeft.

Of de eisen liggen in België zoveel lager dan in Nederland, maar dat betwijfel ik.

FolkertE

Theoretisch kan dat natuurlijk ook wel. Ik heb de avond voor mijn theorie examen ook 1500 vragen zitten maken en had slechts 3 fout. In die tijd kan je veel leren hoe het er theoretisch aan toe gaat. Maar goed.

Overigens las ik dat het te snel rijden achter the SC de schuld was van het team en niet Max. Ze zouden zich vergist hebben tussen de SC en de VSC.

Perton

Klopt. Beide dingen die je zegt. Theorie heb ik ook met 3 fout gehaald na een avondje oefenexamens maken. Maar theorie is geen praktijk.

Maar goed ik zat op de middelbare school bij iemand op school wiens ouders iets met auto's deden (ben vergeten wat, sloopbedrijf of garage of iets) en hij en zijn broer reden vanaf hun 12e ofzo al in wrakken op priveterrein. Die hebben hun rijbewijs ook na een handvol lessen binnengehaald. Het zou me niks verbazen als Max dat ook ken. Als  coureur is ie het al gewend om op zijn omgeving te letten.

Matthijs

Citaat van: Perton op 30 juli 2015 - 09:49:22Als  coureur is ie het al gewend om op zijn omgeving te letten.
Dat klopt, dus ik verwacht dat hij het bovengemiddeld doet. Hij zal zoveel 'over' hebben dat hij alle aspecten van het rijden veel sneller onder de knie krijgt dan een gewoon mens. Bovendien zal hij ook veel verder vooruit kijken dan de gemiddelde fietser die voor het eerst in een auto stapt. Maar hij is niet gewend om kruispunten te scannen, zijn snelheid aan te passen aan spelende kinderen, om fietsers van rechts voorrang te verlenen, om over zijn schouder te kijken bij het afslaan, om alle markeringen op de weg in de gaten te houden, om de fouten van andere verkeersdeelnemers op te vangen etc.

Perton

Dat klopt, maar daarvoor geldt het aloude cliché: autorijden leer je pas echt wanneer je je rijbewijs al hebt.

Je hebt ook van die speed cursussen dat je in 2 weken een paar uur per dag lest en dan examen doet. Die mensen rijden momenteel ook op de weg met een rijbewijs. Dus als Jamal en Priscilla dat kunnen, dan denk ik dat Verstappen iets dergelijks zeer zeker kan.

Matthijs

Mijn rijinstructeur dacht destijds (15 jaar geleden) dat ik het wel met 20 uurtjes afkon. Maar ik bleek tijdens het examen helemaal niet klaar te zijn. Tijdens het korte informele ontspanningsgesprekje met de examinator vertelde ik dat ik fanatiek karter was. Had ik nooit moeten doen. Elk moment greep hij aan om een opmerking te maken: "Ja, verkeer van rechts heb je niet op een kartbaan", "Ja, achteruit inparkeren hoeft niet op een kartbaan". Ik was gezakt.

Maar ik ga er wel vanuit dat Verstappen het veel beter zal doen dan ik  :)

Perton

Ik denk dat het voor Verstappen ook niet zoveel zin heeft om te verzwijgen wat ie doet :P

C.G. de Beaufort

Mensen die wat tegen Verstappen hebben, moeten dit niet lezen... het bespaart je dan een hoop ellende... 8)

De ex-wereldkampioen F1 Hill vindt Verstappen buitengewoon natuurtalent. Zie o.a. hier :

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24322952/__Ook_Hill_lyrisch_over_Verstappen__.html

Groet,

C.G. de Beaufort