Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Had ik trouwens al aangehaald dat Marca raar doet? Want dat doen ze. En ik ken heel goed Spaans. Heb zelfs weleens een Spaanse gezoend. Nou ja, haar oma was Spaans. Halfspaans. Dus ik kan dat weten.

Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 28 juli 2015 - 23:03:47
Dus maar negeren? [Ben het overigens wel met je eens hoor!]

Op dit moment wel. Ik probeer zo weinig mogelijk mijn F1-nieuws van Nederlandse sites te krijgen en meer van de internationale.

Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 23:22:43
Klopt maar gebeurde dit niet bij de meeste artikels over de Telegraaf? Het hoort bij die krant... Ik bedoel moet je eens kijken wat ze allemaal over Rafael van de Vaart en Sabia schrijven in chocolade letters  ;)

En dat Sainz zich zo uitlaat over Verstappen is een broodje aap, vooral op geblazen door de Spaanse krant Marca. De telegraaf neemt dat dan over. Maar moet je weer eens weten wat Marca over Fc Barcelona en Real Madrid schrijven in choco-letters...

Max staat nu eenmaal in de picture en dan gaan media over hem schrijven. Laatst stond hij ook met een onzin artikel zelfs in de story...

Oh jawel, het was ook maar een voorbeeld. En dan met name over De Telegraaf. In vergelijking met de buitenlandse (sport)media zijn de Nederlandse media eigenlijk nog wel vrij braaf. Alleen de Nederlandse 'fans' en 'social media'-gebruikers zijn net iets mondiger dan andere fans.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Citaat van: Pancake Shield op 28 juli 2015 - 23:30:02
Citaat van: Arthur op 28 juli 2015 - 23:03:47
Dus maar negeren? [Ben het overigens wel met je eens hoor!]

Op dit moment wel. Ik probeer zo weinig mogelijk mijn F1-nieuws van Nederlandse sites te krijgen en meer van de internationale.

Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 23:22:43
Klopt maar gebeurde dit niet bij de meeste artikels over de Telegraaf? Het hoort bij die krant... Ik bedoel moet je eens kijken wat ze allemaal over Rafael van de Vaart en Sabia schrijven in chocolade letters  ;)

En dat Sainz zich zo uitlaat over Verstappen is een broodje aap, vooral op geblazen door de Spaanse krant Marca. De telegraaf neemt dat dan over. Maar moet je weer eens weten wat Marca over Fc Barcelona en Real Madrid schrijven in choco-letters...

Max staat nu eenmaal in de picture en dan gaan media over hem schrijven. Laatst stond hij ook met een onzin artikel zelfs in de story...

Oh jawel, het was ook maar een voorbeeld. En dan met name over De Telegraaf. In vergelijking met de buitenlandse (sport)media zijn de Nederlandse media eigenlijk nog wel vrij braaf. Alleen de Nederlandse 'fans' en 'social media'-gebruikers zijn net iets mondiger dan andere fans.

Ik beoordeel het altijd maar op mijn eigen merites.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 23:29:02
Had ik trouwens al aangehaald dat Marca raar doet? Want dat doen ze. En ik ken heel goed Spaans. Heb zelfs weleens een Spaanse gezoend. Nou ja, haar oma was Spaans. Halfspaans. Dus ik kan dat weten.
Was het Belle Perez?

Robbert65

Citaat van: Perton op 28 juli 2015 - 18:13:48
Maar wat heeft ie dan precies verkeerd gezegd? Er is ook kritiek dat Rosberg niet op de zachte banden reed, dus in dat opzicht is het niet zo raar dat Sainz daarover klaagt. Bovendien viel half Nederland over STR heen toen Verstappen in Spanje in de laatste stint de hardere band kreeg. Ik zie trouwens nu pas de edit van je vorige post, sorry. Daar nog even kort op ingaand: op een journalist van AS na heeft niemand het over voortrekkerij van Verstappen gehad. Pak je het artikel van Marca erbij en dan zie je dat de quotes waar zoveel commotie om is ontstaan zijn gedaan direct na de race en dat hij na de briefing nóg een keer met Marca sprak en toen veel genuanceerder was. Maar dat genuanceerde deel wordt gemakshalve door de stemmingmakende Nederlandse media en fans weggelaten. Dus Sainz wordt nu afgebrand (niet door jou, maar wel o.a. die reageersels onder dat AutoBlog-artikel) omdat hij in zijn emotie na zijn zoveelste uitvalbeurt iets riep.

Qua data zal het ongetwijfeld een logische beslissing zijn dat Verstappen een undercut kreeg, maar als je die uitleg nog niet hebt gekregen, zal je daar best boos over zijn als coureur. En over die initiële reactie wordt nu een mening gevormd, terwijl hij na die uitleg toch begrip had voor de beslissing.

-edit- niet dat ik het verder eens of oneens ben met Sainz, daarvoor heb ik niet genoeg van de race gezien om daar een eerlijke mening over te kunnen vormen.

Als gezegd, áls hij heeft gezegd wat uit het telegraafartikeltje zou moeten blijken, vind ik het wel begrijpelijk. Voor Sainz zit het bepaald minder mee dan voor Verstappen. Dus wat mij betreft heeft ie helemaal niets verkeerds gezegd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Oké, ik dacht dat je wat kritiek op hem had, dat had ik dan verkeerd begrepen.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 28 juli 2015 - 22:46:01
Chauvinisme mag op z'n tijd best, maar sommige media schrijven zulke onzin dat je je afvraagt of ze enig idee hebben hoeveel banden er op een rijdende F1-auto zitten. Er zijn bepaalde grenzen die je als media niet mag overschrijden om kwaliteit (en objectiviteit!) in stand te houden.

Media horen niet chauvinistisch te zijn in verslagen. Je kunt wel een leuk interview plaatsen en je kunt achtergrondartikelen schrijven over welk maatschappelijk effect prestaties van een sporter hebben, maar in de berichtgeving hoort een krant het zo objectief mogelijk te houden. Ik vind dat de BBC dat erg goed doet, SKY ook trouwens, de RTLduitsers kunnen er geen reedt van overigens. Mol, nu van Sport1 hebik al jaren niet meer gehoord. Als je echt wil weten hoe de hazen lopen kom je voor F1 al gauw op de bekende Britse sites uit...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#3787
Citaat van: Perton op 29 juli 2015 - 00:19:18
Oké, ik dacht dat je wat kritiek op hem had, dat had ik dan verkeerd begrepen.

Klopt ;-)
Nee, ik vind het juist wel leuk, een beetje rivaliteit tussen die twee. Ik heb begin dit seizoen echt maximaal genoten van Rosberg, die zichzelf heerlijk puberaal te kijk zette, Lewis die overal minzaam glimlachend schouderophalend overheen trippelde. Ben benieuwd hoe de jonge Verstappen zou omgaan met zo'n wild om zich heen slaande teamgenoot. Tot nu toe is ie retekoel onder druk geloof ik...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Je kan best chauvinistisch en objectief zijn. Wat dat betreft was het nos raceverslag oké. Het was geen goed verslag, maar daar gaat het ook niet om. Het begint met Hoe verstappen het heeft gedaan, vervolgens de top van het veld, gevolgd Door de rest.

Dat is chauvinistisch (het ging immers om verstappen ipv vettel in hun artikel) en objectief (ze riepen geen rare dingen, maar gewoon wat er is gebeurd). Het geniet niet mijn voorkeur, maar het kan dus wel.

Robbert65

Citaat van: Perton op 29 juli 2015 - 00:29:52
Je kan best chauvinistisch en objectief zijn. Wat dat betreft was het nos raceverslag oké. Het was geen goed verslag, maar daar gaat het ook niet om. Het begint met Hoe verstappen het heeft gedaan, vervolgens de top van het veld, gevolgd Door de rest.

Dat is chauvinistisch (het ging immers om verstappen ipv vettel in hun artikel) en objectief (ze riepen geen rare dingen, maar gewoon wat er is gebeurd). Het geniet niet mijn voorkeur, maar het kan dus wel.

Euhm... NOS Sport en Formule1 is een categorie apart. En niet van de hoogste. Maar je hebt gelijk, als Max Verstappen vierde wordt, dan is dat voor Nederlandse media, voor het Journaal dan, voor sommige kranten op de voorpagina misschien, wel een aanleiding om dat te noemen vóór het noemen van de winnaar en de rest. Maar in een sportverslag...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

De NOS begrijpt gemotoriseerde sport niet, dat vinden ze geen sport ofzo, dat druipt van de verslaggeving af.
Ze brengen het omdat ze het moeten, niet wetende dat coureurs tot de meest fitte atleten behoren.

Maar goed, artikel in de Telegraaf, dan is de stijl wel duidelijk ja.   ;)

Zo proberen natuurlijk een strijd te creëren, dat doet het altijd goed. Mensen willen weten hoe die strijd afloopt, hier word erover gepraat ect.

0634

Citaat van: Perton op 29 juli 2015 - 00:12:48
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 23:29:02
Had ik trouwens al aangehaald dat Marca raar doet? Want dat doen ze. En ik ken heel goed Spaans. Heb zelfs weleens een Spaanse gezoend. Nou ja, haar oma was Spaans. Halfspaans. Dus ik kan dat weten.
Was het Belle Perez?

Nee. Zij wilde wel, maar ik zei nee.

Perton


gloudiesaurus

 ;D

Vandaag in de telegraaf, voor het geval dat jullie het mistten... Max Verstappen gaat in zijn vakantie autorijlessen nemen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

En als Sainz dit gezegd zou hebben, en het is waar?? Veronderstelling hè!!! Die jongen mag toch zijn beklag doen? Bij elk team gaan ze voor de betere. (Of Verstappen dat is, is voor mij de vraag). Rivaliteit is altijd goed, vind ik. Je pept mekaar op. En aub laat Der Her Marko zijn mond houden. Komt niet zovaak wat zinnigs uit bij hem. Goede coureurs richt hij ten gronde als hij dat wil met zijn praatjes. Voorbeelden genoeg bij RBR/STR. Als hij twee ogen zou hebben, was hij misschien wat objectiever.  :P
Some things are too important to be left in the past.