Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 28 juli 2015 - 17:39:15
Eén toevoeging wil ik nog wel maken: tegen Autosport (en hen kennende zijn dit gewoon quotes van zondag die ze pas nu hebben gepubliceerd) klaagt Sainz ook dat hij in de laatste stint in tegenstelling tot Alonso geen zachte banden had. Hij lijkt zich dus vooral te richten op de beslissingen van STR en niet zozeer de voortrekkerij van Verstappen.

Ik heb het idee dat hij daar ook het meeste 'kwaad' over was. Over het feit dat Alonso hem voorbij schoot. En niet zo zeer het feit dat Verstappen niet eerder stopte. Laten we aub stoppen met het opstoken van een vuurtje waar helemaal geen vuurtje is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar


Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 19:58:14
Citaat van: Wings op 28 juli 2015 - 18:30:04
Wat voor een waarde heeft het? Puntentelling toen was anders dan nu.

Mijn vermoeden is dan ook dat Jehoentelaar juist daarom van de NOS en alle andere NLse sportmedia dit zouden aanhalen. Het niveau van NLse autosportjournalistiek is doorgaans niet van exceptioneel hoog niveau.

Het niveau van de Nederlandse autosportjournalistiek is triest. Tot vorig jaar toe, noemde de NOS Lewis Hamilton standaard Tyler Hamilton. Ze beginnen er pas interesse in te krijgen op het moment dat er weer een Nederland meedoet. Maar die F1-correspondent van de NOS, Louis Dekker heet ie volgens mij, is ook echt een complete nitwit. Hij doet vaak voorbeschouwing voor ieder race-weekend. Maar hij slaat zo vaak de plank mis.

En het grootste gedeelte (ik zeg dus niet alles) van wat dan wel 'kennis' heeft is meer sensatiezoekend. Alles met Telegraaf-chocoletters zodat ze meer clicks krijgen. Met natuurlijk de nodige Verstappen-hooligans die dan de reactie onder ieder artikel plaatsen met altijd maar een verwijzing naar Verstappen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Miguel

Nederlandse media schijnt ook helemaal door te zijn gedraaid toen Max Verstappen in Spa was voor de WSR.
Peace out yo.

Miguel

Peace out yo.

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 28 juli 2015 - 20:25:39
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 19:58:14
Citaat van: Wings op 28 juli 2015 - 18:30:04
Wat voor een waarde heeft het? Puntentelling toen was anders dan nu.

Mijn vermoeden is dan ook dat Jehoentelaar juist daarom van de NOS en alle andere NLse sportmedia dit zouden aanhalen. Het niveau van NLse autosportjournalistiek is doorgaans niet van exceptioneel hoog niveau.

Het niveau van de Nederlandse autosportjournalistiek is triest. Tot vorig jaar toe, noemde de NOS Lewis Hamilton standaard Tyler Hamilton. Ze beginnen er pas interesse in te krijgen op het moment dat er weer een Nederland meedoet. Maar die F1-correspondent van de NOS, Louis Dekker heet ie volgens mij, is ook echt een complete nitwit. Hij doet vaak voorbeschouwing voor ieder race-weekend. Maar hij slaat zo vaak de plank mis.

En het grootste gedeelte (ik zeg dus niet alles) van wat dan wel 'kennis' heeft is meer sensatiezoekend. Alles met Telegraaf-chocoletters zodat ze meer clicks krijgen. Met natuurlijk de nodige Verstappen-hooligans die dan de reactie onder ieder artikel plaatsen met altijd maar een verwijzing naar Verstappen.

Het is geen Groot-Brittannië nee, maar Nederland is van origine geen autosportland. Ik vind de Telegraaf qua autosport juist goed geïnformeerd. Zij hadden vorig ook de primeur dat Verstappen bij Toro Rosso had getekend...

En het sensatie stuk hoort natuurlijk ook een beetje bij de Telegraaf. Maar elk land is chauvinistisch, zo is de Duitse RTL dat met de Duitsers en heel erg met Michael Schumacher destijds. En bij de BBC kunnen Button en Hamilton niets verkeerd doen, en de afgelopen 2 jaar zelfs Max Chilton  ;) Ik vind dat er ook een beetje bij hoort.

Maar is het erg? Wees blij wat we eindelijk een Nederland hebben wie wat laat zien in de Formule 1. Want hoe je het went of keert, dat doet Max. Voor mij was het echt genieten dit weekend in Hongarije.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Chauvinisme mag op z'n tijd best, maar sommige media schrijven zulke onzin dat je je afvraagt of ze enig idee hebben hoeveel banden er op een rijdende F1-auto zitten. Er zijn bepaalde grenzen die je als media niet mag overschrijden om kwaliteit (en objectiviteit!) in stand te houden.

Arthur

Misschien gaan ze er van uit dat hun lezers zelf niet wijzer zijn en het voor waarheid aannemen?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Chauvinisme is begrijpelijk en zelfs een klein beetje subjectiviteit kan wel. Maar ik heb het echt over puur fout hebben van feiten en het compleet verkeerd opvatten van bepaalde feiten en nieuwtjes. Nogmaals wellicht dat de Telegraaf daar iets beter in is, maar dat is wat ik ook bedoelde. Die plakken er een dikke choco-letter op en dat verkoopt wel. Dat is het bijvoorbeeld als om maar ff Sainz vs Verstappen als voorbeeld te gebruiken. Als Sainz bv zegt: "Mijn race liep wel goed, ik had een betere start dan Max en daar heb ik het verschil gemaakt". Dan maken die sensatieblaadjes daarvan: "Sainz vindt Max een slechte starter" En daar ligt mijn probleem vooral. En dit soort taal zwengelt de Verstappen-hooligans ook weer aan. Je had reacties onder de artikelen na de crash van Verstappen in Monaco moeten zien. En nu ook weer nu Sainz zich zogenaamd kritisch uitlaat over STR. Dat zijn echt geen objectieve fans, dat wordt vooral aangezwengeld door die sensatie-pers en de slecht geinformeerde media. (Hier is dat lang niet zo een groot issue)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Dus maar negeren? [Ben het overigens wel met je eens hoor!]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 22:42:54

Het is geen Groot-Brittannië nee, maar Nederland is van origine geen autosportland. Ik vind de Telegraaf qua autosport juist goed geïnformeerd. Zij hadden vorig ook de primeur dat Verstappen bij Toro Rosso had getekend...

Mja, laat ik het zo zeggen: ik zal geen namen noemen maar in dit geval weet ik dat er meerdere waren die dit al wisten. Ik weet het in ieder geval van eentje. Die bracht het niet, omdat de Verstappens dat gevraagd hadden. De T (Woestenburg) maakte blijkbaar een andere afweging.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 23:08:56
Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 22:42:54

Het is geen Groot-Brittannië nee, maar Nederland is van origine geen autosportland. Ik vind de Telegraaf qua autosport juist goed geïnformeerd. Zij hadden vorig ook de primeur dat Verstappen bij Toro Rosso had getekend...

Mja, laat ik het zo zeggen: ik zal geen namen noemen maar in dit geval weet ik dat er meerdere waren die dit al wisten. Ik weet het in ieder geval van eentje. Die bracht het niet, omdat de Verstappens dat gevraagd hadden. De T (Woestenburg) maakte blijkbaar een andere afweging.

Klopt, maar ze hadden het wel  ;) Dus in dit geval toch goed geïnformeerd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 28 juli 2015 - 23:02:19
Chauvinisme is begrijpelijk en zelfs een klein beetje subjectiviteit kan wel. Maar ik heb het echt over puur fout hebben van feiten en het compleet verkeerd opvatten van bepaalde feiten en nieuwtjes. Nogmaals wellicht dat de Telegraaf daar iets beter in is, maar dat is wat ik ook bedoelde. Die plakken er een dikke choco-letter op en dat verkoopt wel. Dat is het bijvoorbeeld als om maar ff Sainz vs Verstappen als voorbeeld te gebruiken. Als Sainz bv zegt: "Mijn race liep wel goed, ik had een betere start dan Max en daar heb ik het verschil gemaakt". Dan maken die sensatieblaadjes daarvan: "Sainz vindt Max een slechte starter" En daar ligt mijn probleem vooral. En dit soort taal zwengelt de Verstappen-hooligans ook weer aan. Je had reacties onder de artikelen na de crash van Verstappen in Monaco moeten zien. En nu ook weer nu Sainz zich zogenaamd kritisch uitlaat over STR. Dat zijn echt geen objectieve fans, dat wordt vooral aangezwengeld door die sensatie-pers en de slecht geinformeerde media. (Hier is dat lang niet zo een groot issue)

Klopt maar gebeurde dit niet bij de meeste artikels over de Telegraaf? Het hoort bij die krant... Ik bedoel moet je eens kijken wat ze allemaal over Rafael van de Vaart en Sabia schrijven in chocolade letters  ;)

En dat Sainz zich zo uitlaat over Verstappen is een broodje aap, vooral op geblazen door de Spaanse krant Marca. De telegraaf neemt dat dan over. Maar moet je weer eens weten wat Marca over Fc Barcelona en Real Madrid schrijven in choco-letters...

Max staat nu eenmaal in de picture en dan gaan media over hem schrijven. Laatst stond hij ook met een onzin artikel zelfs in de story...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Goed geïnformeerd zijn de meeste journalisten wel, maar als je vervolgens (zoals nu met dat voortrek-gebeuren) keiharde leugens in je kop en eerste alinea zet, dan ben je in mijn ogen gewoon een slecht medium. De boodschap goed overbrengen is ook een ding. En daarin falen Nederlandse media behoorlijk.

Verder niet zo'n ramp in die zin dat Nederland inderdaad geen al te groot.autosport land is als er geen Nederlander meedoet, maar het informeert de casual volger van de sport.ook niet en dan krijg je van die hooliganisme taferelen.

En nogmaals: marca heeft helemaal niks raars gedaan. Waarom blijven mensen dat toch aanhalen ook al.heb ik dat al.839 keer ontkracht?

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 23:20:12
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2015 - 23:08:56
Citaat van: gloudiesaurus op 28 juli 2015 - 22:42:54

Het is geen Groot-Brittannië nee, maar Nederland is van origine geen autosportland. Ik vind de Telegraaf qua autosport juist goed geïnformeerd. Zij hadden vorig ook de primeur dat Verstappen bij Toro Rosso had getekend...

Mja, laat ik het zo zeggen: ik zal geen namen noemen maar in dit geval weet ik dat er meerdere waren die dit al wisten. Ik weet het in ieder geval van eentje. Die bracht het niet, omdat de Verstappens dat gevraagd hadden. De T (Woestenburg) maakte blijkbaar een andere afweging.

Klopt, maar ze hadden het wel  ;) Dus in dit geval toch goed geïnformeerd.

Jamaar met goede journalistiek had het geen drol te maken.