Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Ik weet van mezelf dat ik in emotie ook anders reageer dan wanneer ik ben afgekoeld. En ja, coureurs zijn net mensen.

Robbert65

#3751
eeehn de eerste scheurtjes in de idylle bij STR worden zichtbaar; Sainz vind dat Verstappen voorgetrokken wordt.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24314808/___Verstappen_voorgetrokken___.html

-edit-
ik zie, dat dit bericht al vermeld werd en dat "we"het er lallang over hadden, kennelijk stond de boel op de een of andere manier nog in mijn cache van gisteravond vanmiddag. Sorrrrry!!!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Nee dat vindt ie niet. Maar ik blijf niet met deze discussie bezig, ben voor deze week al wel weer klaar met de verstappen-idolaten. Heb er met jeroen een leuk gesprek over gehad, en vond de posts van Matthijs en hamilton#44 leuke toevoegingen, maar nu houd ik mijn mond erover. Als mensen klakkeloos de telegraaf blijven volgen en negeren wat iemand die daadwerkelijk Spaans spreekt erover meldt, dan zal ik in het kader van recente gebeurtenissen op dit forum mezelf maar eens uit een discussie terugtrekken.

Hamilton#44

Idylle van STR?  ;D

Alle teamgenoten racen tegen elkaar hoor. Voor de buitenwereld zijn het 'vrienden'.  :)

Robbert65

Tuurlijk, maar die twee zaten steeds zo braaf naast elkaar. Volgens mij is dit de eerste keer, dat er een beetje wrijving ontstaat :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 juli 2015 - 13:16:32
Helaas, het is geen  blog. Zie hier in de Telegraaf : http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24314808/___Verstappen_wordt_voorgetrokken___.html

Hij zei dit in de  de Spaanse sportkrant Marca.

Groet,

C.G. de Beaufort

Maar Autoblog is wel een blog.

Perton

Eén toevoeging wil ik nog wel maken: tegen Autosport (en hen kennende zijn dit gewoon quotes van zondag die ze pas nu hebben gepubliceerd) klaagt Sainz ook dat hij in de laatste stint in tegenstelling tot Alonso geen zachte banden had. Hij lijkt zich dus vooral te richten op de beslissingen van STR en niet zozeer de voortrekkerij van Verstappen.

Robbert65

nou ja, het is voor Sainz ook best lastig lijkt me, om zo'n 17jarige méér aandacht te zien krijgen van de media én ongeveer gelijkwaardig te zien presteren. In de Qualify doet Sainz het nog beter, maar in punten is Max natuurlijk way ahead... Ik kan me voorstellen dat je dan af en toe dingen toch eens hard op zegt...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

#3758
Maar wat heeft ie dan precies verkeerd gezegd? Er is ook kritiek dat Rosberg niet op de zachte banden reed, dus in dat opzicht is het niet zo raar dat Sainz daarover klaagt. Bovendien viel half Nederland over STR heen toen Verstappen in Spanje in de laatste stint de hardere band kreeg. Ik zie trouwens nu pas de edit van je vorige post, sorry. Daar nog even kort op ingaand: op een journalist van AS na heeft niemand het over voortrekkerij van Verstappen gehad. Pak je het artikel van Marca erbij en dan zie je dat de quotes waar zoveel commotie om is ontstaan zijn gedaan direct na de race en dat hij na de briefing nóg een keer met Marca sprak en toen veel genuanceerder was. Maar dat genuanceerde deel wordt gemakshalve door de stemmingmakende Nederlandse media en fans weggelaten. Dus Sainz wordt nu afgebrand (niet door jou, maar wel o.a. die reageersels onder dat AutoBlog-artikel) omdat hij in zijn emotie na zijn zoveelste uitvalbeurt iets riep.

Qua data zal het ongetwijfeld een logische beslissing zijn dat Verstappen een undercut kreeg, maar als je die uitleg nog niet hebt gekregen, zal je daar best boos over zijn als coureur. En over die initiële reactie wordt nu een mening gevormd, terwijl hij na die uitleg toch begrip had voor de beslissing.

-edit- niet dat ik het verder eens of oneens ben met Sainz, daarvoor heb ik niet genoeg van de race gezien om daar een eerlijke mening over te kunnen vormen.

Jehoentelaar

Over de Nederlandse media gesproken, hebben onze toppertjes van de NOS en Nu.nl (en anderen) al gemeld dat Max meer WK-punten heeft verzameld dan Jos? Zou je na de vergelijking tussen Jos en Hamilton begin dit jaar ("Jos pakte er 17 terwijl Hamilton er alleen al vorig jaar driehonderdzoveel pakte") wel verwachten.

Wings

Wat voor een waarde heeft het? Puntentelling toen was anders dan nu.

Arthur

Jos zou er in het huidige systeem 125 behaald hebben. Voor wat het waard is inderdaad😉
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Nog een lange weg te gaan dus!

0634

Citaat van: Wings op 28 juli 2015 - 18:30:04
Wat voor een waarde heeft het? Puntentelling toen was anders dan nu.

Mijn vermoeden is dan ook dat Jehoentelaar juist daarom van de NOS en alle andere NLse sportmedia dit zouden aanhalen. Het niveau van NLse autosportjournalistiek is doorgaans niet van exceptioneel hoog niveau.

Jehoentelaar