Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

@Perton: Nee natuurlijk is hij er niet blij mee. Hij had het idee dat hij benadeeld werd (overigens als dit gaat over de pitstop vind ik het terecht. Sainz reed voor Verstappen en de laatstgenoemde mocht eerder naar binnen. Dat viel me wel op en verbaasde me wel) ventileert dat en krijgt vervolgens tekst en uitleg over het waarom. Betekend niet dat hij meteen overstag moet gaan. Maar volgens mij wordt het wel aangedikt want Sainz heeft het over de beslissing die het team deze race nam. Daar was hij ontevreden mee.

Perton

Da's toch letterlijk wat ik zeg?

Perton

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2015 - 18:56:19
Citaat van: Perton op 27 juli 2015 - 18:06:03
Dat sowieso natuurlijk. Maar then again denk ik niet dat ze quotes van Spaanse rijders verzinnen. Dat zullen de Nederlandse sportmedia ook niet doen met Verstappen.

True. Maar dat voortrekken is een woord dat hijniet gezegd zal hebben vermoed ik en dat woord scherpt het wel aan.
Klopt, maar dat woord hebben Marca en AS ook niet genoemd, da's een verzinsel van Autoblog.

Nuja eerlijk gezegd heb ik geen idee of AS dat wel of niet heeft geschreven, aangezien Autoblog alleen linkt naar het artikel van Marca en ik die dan ook als enige heb gelezen. Uiteindelijk is het stemmingmakerij van Autoblog, niet van de Spaanse media. Al noemen die het wel een 'wet' (moet je niet zo letterlijk nemen, maar zo zeg je dat nou eenmaal in het Spaans, zoals je in het Nederland ongeschreven regel zou zeggen) noemen dat de voorste coureur eerder moet stoppen, en hoewel dat doorgaans zo is, kan daar om tactische redenen vanaf worden geweken, precies zoals Sainz zegt.

0634

Nou ja, volgens AutoBlog is het wel wat stemmingmakend wat de Spaanse media doet, gezien de sneer naar 'de nieuwe Ayrton Senna'. Maar goed, ik ken geen Spaans, dus ik weet niet wat er staat als ik op hun site kijk, maar AS en Marca kennende, kan dat best stemmingmakend zijn hoor  ;).

Perton

#3739
Dat van Senna is ook door AutoBlog zelf bedacht in het artikel (edit: deze zin slaat na de komende alinea natuurlijk nergens meer op), ook daar rept Marca met geen woord over. Sorry, maar ik vind niks stemmingmakend aan het artikel van Marca. Het is duidelijk geschreven door een niet objectieve Spanjaard, dat wel. Het artikel van Marca gaat zelfs meer over het stuk van Sport 1 dat Wings aanhaalde dan waar AutoBlog het over heeft.

Ik ben nu toch maar eens gaan kijken en AS doet dat inderdaad wel. Die hebben het ook over voortrekken van Verstappen (na het herlezen van AutoBlog zie ik ook inderdaad dat ze qua Senna inderdaad alleen naar AS refereerden, dat had ik eerder gemist). Maar goed, AS is wat dat betreft inderdaad de Bild van Spanje.

Maar goed, AutoBlog heeft dus een wat gefrustreerd artikeltje geschreven n.a.v. een waardeloos artikeltje van AS, dat gekoppeld aan quotes uit een (hoewel subjectief) vrij gebalanceerd Marca-artikel, en schreeuwt nu moord en brand dat men in Spanje aan stemmingmakerij doet door met een kop te kopen dat Sainz vindt dat Verstappen wordt voorgetrokken, terwijl dat door hem nooit is gezegd. Zoals Wings zei: een storm in een glas water. Het artikel van AS slaat inderdaad nergens op, maar als ik mijn best zou doen (waar ik overigens totaal geen zin in heb) kan ik ook wel een Nederlands sportmedium vinden dat met een dom artikel is gekomen na Monaco of Silverstone.

AutoBlog doet eigenlijk niet veel anders dan Crash met dat Hamilton-artikel wat je een tijd geleden aanhaalde.

0634

Okee. Maar ik nam het ook niet voor AutoBlog op he. Niet dat je dat zegt, maar dat dat even duidelijk is. Ik ken die site verder overigens ook helemaal niet. Maar het enige wat dan in hun voordeel spreekt is dat ze zichzelf duidelijk 'blog' noemen. Dus is het een mening. Crash.net noemt zichzelf geen blog en meent een nieuwsverstrekker te zijn.

Perton

In dat laatst heb je natuurlijk volledig gelijk.

C.G. de Beaufort

Helaas, het is geen  blog. Zie hier in de Telegraaf : http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24314808/___Verstappen_wordt_voorgetrokken___.html

Hij zei dit in de  de Spaanse sportkrant Marca.

Groet,

C.G. de Beaufort

Perton

Flauwekul van de telegraaf, sainz heeft namelijk nooit tegen marca dergelijke uitspraken gedaan. Tenzij je me een Spaanse geboorteakte laat zien of een diploma Spaans ga ik toch meer van mijn native spreker-skills dan van de telegraaf of autoblog uit wanneer het gaat om uitspraken van Sainz in de spaanse media

Pancake Shield

Ach, de Telegraaf. Die alles met grote choco-letters op de voorpagina zet, terwijl het om iets kleins gaat. Wat Perton zegt, het gaat waarschijnlijk om een storm in een glas water. En iedere sensatie-media springt daar dan boven op.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

C.G. de Beaufort

#3745
Citaat van: Perton op 28 juli 2015 - 13:27:29
Flauwekul van de telegraaf, sainz heeft namelijk nooit tegen marca dergelijke uitspraken gedaan. Tenzij je me een Spaanse geboorteakte laat zien of een diploma Spaans ga ik toch meer van mijn native spreker-skills dan van de telegraaf of autoblog uit wanneer het gaat om uitspraken van Sainz in de spaanse media

Tuurlijk heeft die dit gezegd op Marco.  Zie http://www.marca.com/2015/07/27/motor/formula1/gp-hungria/1437986939.html

De vertaling mag jezelf  doen... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort


Perton

De vertaling heb ik allang omdat ik al vanaf mijn geboorte (oké iets korter, was geen wonderkind) Spaans spreek. Maar blijf maar eigenwijs doen.

Hamilton#44

Had een journalist dat niet gezegd? Dat Verstappen bestempeld werd als Senna? Nou ja, je kan slechtere verwijten krijgen.  ;)

Anyway, ik denk dat Sainz zeker wel een punt had. Voorop rijden is normaal gesproken als eerste pitten tegenwoordig omdat je geen brandstof tankt.

Ik denk echter dat het team meer data tot haar beschikking had en kon zien dat Verstappen redelijk wat sneller was, zoals hij ook het hele weekend al was. Dan was de pitstop natuurlijk ideaal om Verstappen zonder gedoe en tijdsverlies voor Sainz te krijgen.

Denk niet dat het team andersom anders gehandeld zou hebben dus ik zie daar geen voorkeur in voor Verstappen.
Ik kan begrijpen dat Sainz dit misschien zo voelt, maar de oorzaak ligt er dat Verstappen eigenlijk vrijwel elke race gewoon net iets sneller is dan hem. Een enkele race daargelaten. Het team zal altijd neigen de snellere coureur het voordeeltje te geven, dat dwing je dus af. Als Verstappen niet direct achter Sainz zat hadden ze het niet gedaan.

Ik denk dat Sainz begint in te zien dat hij langzaam maar zeker het onderspit gaat delven tegen Verstappen en dan komen deze verhalen in de wereld. Hoewel ik vind dat Sainz het ook uitstekend doet hoor, alleen net iets minder, behalve in kwali maar dat is kwestie van tijd denk ik en dan is Verstappen hem daar ook net de baas.

Wat Verstappen betreft, eindelijk met geluk de extra punten gekregen die hem eerder door pech ontnomen zijn.


Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 28 juli 2015 - 14:18:36...Verstappen redelijk wat sneller was, zoals hij ook het hele weekend al was.
Hoho, dat is zeker niet waar. 'Pas' in de kwalificatie was Verstappen sneller en dat kwam volgens Sainz dat zijn auto anders aanvoelde.

Overigens snap ik best dat Sainz baalt, Verstappen kreeg ook een voorkeursbehandeling. Maar volgens mij heeft dat in dit specifieke geval niet zoveel te maken met voortrekken, maar gewoon met strategie. Daniil Kvyat kreeg ook de melding om aan de kant te gaan voor Ricciardo. Daar was Kvyat zeker niet blij mee omdat hij op zijn beurt ook werd opgehouden, namelijk door Hülkenberg. Maar vervolgens haalt Ricciardo direct Hülkenberg in, wat de legitimatie van de teamorder was.

Perton

Toro Rosso deed ook niets anders dan wat we Williams hebben verweten te verzuimen in Engeland. Dat Sainz na de race wat emotioneel reageerde, is niet zo gek, dat ie na gesprekken met zijn team wat inbond, ook niet. Ik noemde dat eerder PR-praatjes van hem, maar eigenlijk denk ik dat (ook al vond ie het niet leuk) hij het oprecht wel zal begrijpen, achteraf.