Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Fietser

Zeer goed, die jongeheer Verstappen. Won plekken naarmate anderen in de fout gingen of pech hadden. Maar dan moet je er wel staan, zoals hierboven al werd opgemerkt. Wel een wat matige start, ofschoon ik niet heb kunnen zien hoe dat in z'n werk ging. Ach, you lose some & you gain some.
Goed werk!

Charrel

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 20:23:09
Dat klopt wel. 30 seconden was al veel voor een pitstop, die gingen in 23, 24 seconden vandaag als ik het me goed herinner, dus zoveel tijd kan je aan een DT nooit kwijt zijn.

De DT koste hem rond de 18 seconden, viel uiteindelijk mee gelukkig..

Volgens mij heeft Max de 4e plek zelfs nog te danken aan de late pitstop call van het team, anders was hij wellicht zoals Alonso & Sainz ook langs de safety car gestuurd, waardoor hij dan nooit in het "top 8" groepje was gekomen die zo'n grote voorsprong hadden op de rest van het veld..

Max had wellicht geen perfecte race, maar het zijn allemaal goede leermomenten. Hij is verder prima uit de problemen gebleven, had het tempo er goed in zitten en met een goede strategie was P4 zeker verdiend!

BMW.WilliamsF1

Ik zat stiekem wel te hopen dat die voorvleugel bij Ricciardo er niet op zou gaan :D
Maar super race van Max. Af en toe heb je wat geluk nodig! 4e is een super resultaat. Jammer van Sainz, hij had ook mooi wat punten kunnen pakken voor Toro Rosso. Dan hadden ze nog een plek extra gestegen in de stand om het WK.

C.G. de Beaufort

Oh. Gezien de speedovertreding gedurende de safety-car, krijgt Verstappen 3 strafpunten. Hij staat er nu op 5. Bij 12 punten krijgt hij een schorsing voor één race. Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren... Trouwens, Lewis Hamilton, Daniil Kvyat, Pastor Maldonado en Romain Grosjean kregen ook strafpunten in Hongarije. Zie http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/328580/verstappen-krijgt-drie-strafpunten-voor-overtreding/

Groet,

C.G. de Beaufort

Van Wijk

Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 juli 2015 - 12:32:06
Oh. Gezien de speedovertreding gedurende de safety-car, krijgt Verstappen 3 strafpunten. Hij staat er nu op 5. Bij 12 punten krijgt hij een schorsing voor één race. Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren... Trouwens, Lewis Hamilton, Daniil Kvyat, Pastor Maldonado en Romain Grosjean kregen ook strafpunten in Hongarije. Zie http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/328580/verstappen-krijgt-drie-strafpunten-voor-overtreding/

Groet,

C.G. de Beaufort


In de topic over F1 100% veilig maken haalde ik het al aan .......
Teams en coureurs overwegen de risico's met de te behalen winst.
Dit was voor mij hier een duidelijk voorbeeld van. Max wist dat hij een risico nam met te hard rijden tijdens SC situatie, de te behalen winst was veel meer als een DT en strafpunten.
Ik en vele anderen hadden exact hetzelfde gedaan.. ( mits de veiligheid het toestaat )

BMW.WilliamsF1

Ik las dat de tijd die ze minstens over een ronde moesten doen 1:42:00 was. Max reed maar 2 tienden sneller de betreffende ronde. Beetje zware straf voor 2 tienden, maar aan de andere kant: Regels zijn regels. Als t nou 10 seconden was had ie de zelfde straf gehad wss. Of misschien een zwaardere straf tijdens de race.

Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 juli 2015 - 14:45:57
Ik las dat de tijd die ze minstens over een ronde moesten doen 1:42:00 was. Max reed maar 2 tienden sneller de betreffende ronde. Beetje zware straf voor 2 tienden, maar aan de andere kant: Regels zijn regels. Als t nou 10 seconden was had ie de zelfde straf gehad wss. Of misschien een zwaardere straf tijdens de race.
Ja dat is inderdaad zuur. Maar tegelijkertijd vind ik het wel een goed signaal dat er zwaar gestraft wordt voor te hard rijden tijdens de SC-periode. Voor hetzelfde geld staan er marshalls op de baan.

Perton

Het is de week na het overlijden van Bianchi,  natuurlijk gaan ze dan streng zijn in zulke situaties.

Zuur is het zeker, maar juist dit soort regels hebben we het in het veiligheidstopic over gehad. En uiteindelijk heeft ie er ook geen plekken mee verloren.


Perton

Ik vind het stukje van Autoblog vooral erg flauw, want wie de geschiedenis erop na slaat, weet dat Marko gewoon zijn favorietjes heeft en dat Tost daarin wel meegaat. Voor de rest geen idee of Verstappen wordt voorgetrokken, persoonlijk heb ik dat idee niet gekregen tot nu toe.

Om mezelf voor de zoveelste keer eens te herhalen: naar mijn idee zou het verschil groter worden wanneer de Toro Rosso wat meer heel zou blijven en hoewel die van Sainz dan niet zo heel blijft, is dat volgens mij toch wel zichtbaar geworden, dat verschil. Daar zal Sainz best wat gefrustreerd over zijn en Toro Rosso zal misschien bewust of onbewust iets meer op de hand zijn van degene die het nu beter doet, na die eerste wenraces. Daar is wat mij betreft ook niet zoveel mis mee. De reactie van autoblog vind ik wat dat betreft wat treuriger dan het gehuil van Sainz.

0634

Overigens moeten we AS en Marca niet altijd serieus nemen...

Perton

Dat sowieso natuurlijk. Maar then again denk ik niet dat ze quotes van Spaanse rijders verzinnen. Dat zullen de Nederlandse sportmedia ook niet doen met Verstappen.


Perton

Mjah als ik dat zo lees "Ik zal dat moeten accepteren" is ie er nog steeds niet helemaal blij mee, maar houdt ie zich nu netjes in de pers. Ik denk dat hij voor zijn gevoel daadwerkelijk benadeeld wordt. Maar goed, moet ie ook maar wat harder rijden.

0634

Citaat van: Perton op 27 juli 2015 - 18:06:03
Dat sowieso natuurlijk. Maar then again denk ik niet dat ze quotes van Spaanse rijders verzinnen. Dat zullen de Nederlandse sportmedia ook niet doen met Verstappen.

True. Maar dat voortrekken is een woord dat hijniet gezegd zal hebben vermoed ik en dat woord scherpt het wel aan.