Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 13:02:17
Hier hebben we het lang en breed over gehad Jeroen dus ik ga niet nog eens met je in debat daarover. Wat voor hier en nu geldt is dat ik een voorspelling doen niet te vergelijken vind met hoe Hamilton zich gedroeg, hetgeen dat mijn reactie is op je verwijt 'nu wel' en toen niet'.

Okee. Ik ben het niet met je eens, maar fair enough. We moeten het inderdaad niet opnieuw oprakelen verder.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 16:07:31
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:03:05
Het was een sublieme race van Max. Wanneer hij niet de maximale snelheid had overtreden, dan had hij zelf op de op het podium gestaan, als 3e... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Volgens mij net niet want hij kwam voor Alonso die 18 seconden achter hem reed en eindigt 19.1 achter Ricciardo. Maar goed, dat schaar ik niet in onder pech maar onder een manfout. Dit was voor vandaag meer dan maximaal. Ontzettend goed gedaan in ieder geval en wat ben ik blij hiermee. Te gek!

Nou, nee hoor.  Door speedovertreding verloor hij 30 seconden op Kvyat. En die zat vlak achter Ricardo.

Groet,

C.G. de Beaufort

0634

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:03:05
Het was een sublieme race van Max. Wanneer hij niet de maximale snelheid had overtreden, dan had hij zelf op de op het podium gestaan, als 3e... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Wanneer Ricciardo niet een onmogelijke actie op Rosberg doet blijft ie gewoon 5e. Soms moet je blij zijn met wat je hebt.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:16:14
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 16:07:31
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:03:05
Het was een sublieme race van Max. Wanneer hij niet de maximale snelheid had overtreden, dan had hij zelf op de op het podium gestaan, als 3e... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Volgens mij net niet want hij kwam voor Alonso die 18 seconden achter hem reed en eindigt 19.1 achter Ricciardo. Maar goed, dat schaar ik niet in onder pech maar onder een manfout. Dit was voor vandaag meer dan maximaal. Ontzettend goed gedaan in ieder geval en wat ben ik blij hiermee. Te gek!

Nou, nee hoor.  Door speedovertreding verloor hij 30 seconden op Kvyat. En die zat vlak achter Ricardo.

Groet,

C.G. de Beaufort

Nee. Verstappen zat er al ver achter. Bovendien duurde een snelle stop nog geen 22 seconden met in- en uitrijden. Een DT duurt zeker niet langer. Plus de tijdwinst die hij pakte door te snel gegaan. Ik denk dat we hier gewoon een streep onder moeten zetten door te zeggen dat dit maximaal was.

Van Wijk

Hoe je ook bekijkt, hij heeft geweldig gereden.
Na de herstart ( na SC situatie ) heeft hij heel " volwassen " gereden.
Al die gevechten recht voor zijn neus, hij wist wel dat dit ergens fout moest gaan...
Hij bemoeide zich er niet rechtstreeks mee, wachtte af, en pakte zijn kans. Chapeau !

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 16:20:02
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:16:14
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 16:07:31
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:03:05
Het was een sublieme race van Max. Wanneer hij niet de maximale snelheid had overtreden, dan had hij zelf op de op het podium gestaan, als 3e... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Volgens mij net niet want hij kwam voor Alonso die 18 seconden achter hem reed en eindigt 19.1 achter Ricciardo. Maar goed, dat schaar ik niet in onder pech maar onder een manfout. Dit was voor vandaag meer dan maximaal. Ontzettend goed gedaan in ieder geval en wat ben ik blij hiermee. Te gek!

Nou, nee hoor.  Door speedovertreding verloor hij 30 seconden op Kvyat. En die zat vlak achter Ricardo.

Groet,

C.G. de Beaufort

Nee. Verstappen zat er al ver achter. Bovendien duurde een snelle stop nog geen 22 seconden met in- en uitrijden. Een DT duurt zeker niet langer. Plus de tijdwinst die hij pakte door te snel gegaan. Ik denk dat we hier gewoon een streep onder moeten zetten door te zeggen dat dit maximaal was.

Helaas, ik heb toen ca. 30 seconden geteld. Hij reed zo'n 10 seconden achter Kvyat. Toen'ie uit de pitsstraat kwam,  was het ca. 40 seconden. Maar goed, bij 22 seconden die jij telt, dan was'ie zeker op het podium gekomen. Ik  ben het dus niet eens met jou. Voor de rest, een fantastische race.. :)

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Wat een super race!!
Een mooie 4e plek, fantastisch! En ook in de race duidelijk sneller dan Sainz.

Enige wat ik niet helemaal snapte was dat we Max tijdens de safety car ineens zagen stoppen samen met Perez?
Hij had daarna ineens een enorme voorsprong op Alonso.

Waren die nog niet aangesloten achter de safety car nadat ze doorgestuurd werden?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

#3712
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 16:15:58
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 13:02:17
Hier hebben we het lang en breed over gehad Jeroen dus ik ga niet nog eens met je in debat daarover. Wat voor hier en nu geldt is dat ik een voorspelling doen niet te vergelijken vind met hoe Hamilton zich gedroeg, hetgeen dat mijn reactie is op je verwijt 'nu wel' en toen niet'.

Okee. Ik ben het niet met je eens, maar fair enough. We moeten het inderdaad niet opnieuw oprakelen verder.

Ach kom op man met je 'ik ben het niet met je eens': Hoe vaak geef jij niet af op Kimi en in een verder verleden op Massa? Moet ik dat dan telkens naar voren schuiven als je kritiek op een uitspraak of op gedrag verdedigt en pleit voor karakters? Je krijgt dan een situatie dat het niet meer gaat om de inhoud maar meer bezig bent met krampachtig te willen bewijzen wat er niet is.

Het laatste wat ik erover kwijt wil:
Ik pleit ook voor meer karakters en minder PR-robotten wat niet wegneemt dat je daarin een geheel eigen referentiekader hanteert. Als een rijder uitstapt na de race en een monteur, uit frustratie, op z'n klep slaat omdat hij een fout heeft gemaakt tijdens de pitstop heeft dat niks te maken met karakters willen en mag je dat gerust bekritiseren zonder dat het iets zegt over je standpunt daarin. Dat kan prima naast elkaar bestaan. Wat Hamilton betreft vind ik ook niet dat hij breedlachend op het podium had moeten staan en uitbundig moest juichen voor Rosberg maar ik heb wel een bepaalde verwachting van hoe rijders zich behoren te gedragen.

Als mijn kritiek op Hamilton je basis is om nu te vinden dat ik geen kritiek op uitspraken van rijders mag weerleggen vind ik dat behoorlijk slap maar ook hypocriet gezien je zelf ook selectief bent van wie en wanneer je uitlatingen wel accepteert en wanneer je het bestempeld als 'zeuren' of 'ongepast'. Mijns inziens hebben we die ruimte ook om dat te vinden zonder dat het meteen in een hokje wordt gestopt. Ik benut hem in ieder geval wel en zal hem jou ook geven. Ik hoop andersom ook want dit gaat nergens over.

0634

Het zal wel. Ik sla dit stuk over. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en dat was m.n. het stuk: laten we het niet opnieuw oprakelen. Dat was overigens jouw eigen voorstel...

Maikel0230

Inderdaad heren laten we ons terug focussen op de kern van dit topic, namelijk Max Verstappen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ja inderdaad, wat heeft die eigenlijk gedaan vandaag?  ;)

Perton

Her was zo'n typisch resultaat van kansen pakken wanneer je die krijgt, maar daar is natuurlijk helemaal niks mis mee. Prima resultaat.

Arthur

Maximaal geprofiteerd van de kansen en omstandigheden. Niets mis mee dus, uitstekend resultaat!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:38:15
Helaas, ik heb toen ca. 30 seconden geteld. Hij reed zo'n 10 seconden achter Kvyat. Toen'ie uit de pitsstraat kwam,  was het ca. 40 seconden. Maar goed, bij 22 seconden die jij telt, dan was'ie zeker op het podium gekomen. Ik  ben het dus niet eens met jou. Voor de rest, een fantastische race.

Groet,

C.G. de Beaufort

In dit specifiek geval betreft het geen mening maar zijn het feiten. En dat een pitstop (dus binnenrijden, stoppen, bandenwissel, vertrekken en uitrijden) zo rond de 21, 22, 23 seconden duurde is er één. Verstappen reed bovendien (en geloof me maar want ik was helemaal over de zeik toen hij de DT kreeg en heb direct gekeken wat zijn voorsprong was op de mensen die achter hem reden) 18.5 seconden voor Alonso. Laat hem die ronde nog een seconde en van mijn part maak je er twee van, hebben gewonnen, dan is het hooguit een seconde of 20. Verstappen kwam voor Alonso en Sainz weer de baan op. Dus hij kan daar nooit 30 seconden verloren zijn. Hooguit een seconde of 17-18. Als je deze aftrekt van de achterstand op Ricciardo blijft hij dus vierde. Dus als je 30 seconde geteld hebt heb je te snel geteld. ;D :-*

0634

Dat klopt wel. 30 seconden was al veel voor een pitstop, die gingen in 23, 24 seconden vandaag als ik het me goed herinner, dus zoveel tijd kan je aan een DT nooit kwijt zijn.