Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 09:18:14
Citaat van: Mickey op 25 juli 2015 - 19:57:42
Best netjes gedaan van Max inderdaad. Zeker gegeven de lastige VT's.

Hij zou denk ik zelf alleen zijn enthousiasme vooraf wel iets mogen temperen, meen ik. Men heeft al bijzonder hoge verwachtingen van hem en als je dan voor het weekend gaat roepen dat dit weleens je beste race tot nu toe zou kunnen zijn, dan zouden er een hoop mensen na deze kwalificatie weleens teleurgesteld kunnen zijn.

Wat een onzin zeg! Als een rijder denkt dat hij wel eens goed kan gaan scoren omdat het karakter van de auto goed bij de baan past moet hij dat maar niet of in afgeslankte vorm uitspreken omdat mensen anders teleurgesteld kunnen zijn? Dit is nu wat ik bedoel met van rijders geen PR-robotten willen maken. Kom nou.

Precies ja. Helemaal eens. Wat ik alleen niet snap is waarom Verstappen moet zeggen wat hij denkt, maar Hamilton niet pissed off mag zijn als hij zijn race in Monaco verknalt. Dan moet er ineens wél een PR-robot uit de wagen stappen?

Perton

Het is makkelijker je door adrenaline veroorzaakte emoties in te houden dan je puberoptimisme, dat lijkt me vrij logische, Jeroen.

0634


Wings

#3693
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2015 - 09:55:03
Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 09:18:14
Citaat van: Mickey op 25 juli 2015 - 19:57:42
Best netjes gedaan van Max inderdaad. Zeker gegeven de lastige VT's.

Hij zou denk ik zelf alleen zijn enthousiasme vooraf wel iets mogen temperen, meen ik. Men heeft al bijzonder hoge verwachtingen van hem en als je dan voor het weekend gaat roepen dat dit weleens je beste race tot nu toe zou kunnen zijn, dan zouden er een hoop mensen na deze kwalificatie weleens teleurgesteld kunnen zijn.

Wat een onzin zeg! Als een rijder denkt dat hij wel eens goed kan gaan scoren omdat het karakter van de auto goed bij de baan past moet hij dat maar niet of in afgeslankte vorm uitspreken omdat mensen anders teleurgesteld kunnen zijn? Dit is nu wat ik bedoel met van rijders geen PR-robotten willen maken. Kom nou.

Precies ja. Helemaal eens. Wat ik alleen niet snap is waarom Verstappen moet zeggen wat hij denkt, maar Hamilton niet pissed off mag zijn als hij zijn race in Monaco verknalt. Dan moet er ineens wél een PR-robot uit de wagen stappen?

Nee hoor. Hij mag zeggen wat hij vindt. Daar is alle ruimte voor en heb ik niet becommentariseerd. Als je tijd gaat rekken, tegen een bord aan gaat rijden en vervolgens wegloopt bij de podiumceremonie, benut je die ruimte niet. Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Tussen het baldadig gedrag van Hamilton en een voorspelling doen hoe het weekend gaat verlopen, zit een afstand die groter is dan die tussen de aarde en Mars. Als ik dat doortrek naar de grote mensenwereld mag ik -tijdens een overleg bijvoorbeeld- zeggen wat ik vind, ga ik echter met dingen gooien en met deuren slaan, is de kans groot dat ik niet meer welkom ben. Of men mij niet meer serieus neemt in mijn rol. Dat heeft niks te maken dat ik mijn mening dan niet mag geven.

Bovenstaande kort samengevat ben ik van mening dat coureurs gevraagd en ongevraagd moeten kunnen zeggen wat ze vinden tenzij ze daarmee mensen beledigen of hun team onnodig af te vallen. Als de hele wereld ziet dat iets misging met het vervangen van de band linksvoor vind ik het noch kant noch wal raken als je op het podium staat af steken dat moet worden gekeken waar het misging. Zeg dan gewoon dat het inderdaad fucked up was maar het als leermoment mee wordt genomen voor de toekomst.

-edit-

Dat is dus wat ik bedoel met 'geen PR-robot' zijn. Dingen zeggen zoals ze zijn zonder er omheen te lullen.

Mickey

Tussen enthousiasme iets temperen of een pr-robot zijn zit ook nog wel een verschil hè, Wings. Het ingestudeerde pr-praatje heeft uiteraard ook absoluut niet de voorkeur.

Maar zelf heb ik niet zoveel met het scheppen van verwachtingen. Silverstone werd ook veel van verwacht en dat eindigde vrij teleurstellend. Dat moet je niet te vaak achter elkaar gaan krijgen, is wat ik bedoelde te zeggen. Ik zou het liever andersom zien, wat minder positief vooraf, des te mooier een goed resultaat zal zijn.

0634

Ik vind het ook echt onzinnig wat hier beweert wordt. Je mag zeggen wat je wil want je moet vooral geen PR robot zijn, maar emotie tonen... nee, dat is echt te gek voor woorden. En wat deed Hamilton? Als je niet beter weet zou je denken dat hij de prins van Monaco gehoekt heeft. Maar nee, hij reed tegen een bordje aan. Poeh. De vandaal.

Wings

Hier hebben we het lang en breed over gehad Jeroen dus ik ga niet nog eens met je in debat daarover. Wat voor hier en nu geldt is dat ik een voorspelling doen niet te vergelijken vind met hoe Hamilton zich gedroeg, hetgeen dat mijn reactie is op je verwijt 'nu wel' en toen niet'.

Wings

Citaat van: Mickey op 26 juli 2015 - 11:12:15
Tussen enthousiasme iets temperen of een pr-robot zijn zit ook nog wel een verschil hè, Wings. Het ingestudeerde pr-praatje heeft uiteraard ook absoluut niet de voorkeur.

Welk enthousiasme? En stel de auto doet het hier goed wat moet hij dan zeggen? Wat ik vrijdag las is:

"Dit zou normaal gesproken een goed circuit voor ons moeten zijn. Ik denk dat het er dus goed uitziet voor ons, maar we hebben natuurlijk wel een goede balans nodig." Niet dat Verstappen zich speciale zorgen maakt over dat laatste. "Maar je het moet toch maar weer even voor elkaar zien te krijgen. We kunnen wel zeggen dat we een goede auto hebben voor de bochten, maar als je last van overstuur of onderstuur hebt, dan heb je nog niets aan het feit dat je goede downforce hebt."

Vind Verstappen hier eerder timide en ingetogen dan dat het enthousiasme eraf spat. Hij geeft een prima prognose af. Als we hier al wat van willen vinden....(en mocht je ergens anders op doelen nodig ik je uit om het hier te plaatsen. Dan kijk ik er naar en wellicht dat ik mijn mening bijstel).

CitaatMaar zelf heb ik niet zoveel met het scheppen van verwachtingen. Silverstone werd ook veel van verwacht en dat eindigde vrij teleurstellend. Dat moet je niet te vaak achter elkaar gaan krijgen, is wat ik bedoelde te zeggen. Ik zou het liever andersom zien, wat minder positief vooraf, des te mooier een goed resultaat zal zijn.

Silverstone maakt hij een fout en klaar. Dat is niet te voorzien. Maar bij Toro Rosso weten ze als geen ander waar hun auto het goed doet of niet. Zo heb ik ze ook al zien schrijven dat ze denken het moeilijk te gaan krijgen. Niks mis mee. Bovendien heb ik juist het idee dat het Verstappen is die de enthousiasme wat nuanceert. Zo werd hem gisteren gevraagd waar hij dacht te kunnen kwalificeren met de Toro Rosso, want Tost schijnt gezegd te hebben dat P6-P8 mogelijk moet zijn waarop Verstappen dat direct bijstelt en zegt P8 realistischer te vinden dan P6. Doet het mannetje gewoon goed.

Mickey

Dit is wat ik eerder afgelopen week al las:

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/328265/verstappen-dit-kan-een-van-onze-beste-races-worden/

In het artikel dat jij quote is een stukje meer nuance te vinden en had ik ook nog niet gelezen. Ik weet ook niet in hoeverre de citaten van gp-update nou letterlijk te nemen zijn.

Laten we er geen storm in een glas water van maken, je hebt me overtuigd. ;-)

Mickey

Hah, heeft die Max mij even mooi de mond gesnoerd! Geweldige prestatie!  :D

C.G. de Beaufort

Het was een sublieme race van Max. Wanneer hij niet de maximale snelheid had overtreden, dan had hij zelf op de op het podium gestaan, als 3e... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Gerard


Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 16:03:05
Het was een sublieme race van Max. Wanneer hij niet de maximale snelheid had overtreden, dan had hij zelf op de op het podium gestaan, als 3e... 8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Volgens mij net niet want hij kwam voor Alonso die 18 seconden achter hem reed en eindigt 19.1 achter Ricciardo. Maar goed, dat schaar ik niet in onder pech maar onder een manfout. Dit was voor vandaag meer dan maximaal. Ontzettend goed gedaan in ieder geval en wat ben ik blij hiermee. Te gek!

Pancake Shield

Blij dat Verstappen mijn ongelijk heeft bewezen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Als je het nu bekijkt was hij juist veel te diplomatiek en ingetogen. Roepen dat P6 niet mogelijk is om vervolgens als 4de te eindigen.  ;D :D 8)