Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Laat zowel Sainz als Verstappen volgend jaar maar lekker bij STR rijden. Want hoe goed ze ook mogen zijn, een Vettel in vorm als teamgenoot komt nu nog veel te vroeg.

0634

Citaat van: Perton op 21 juli 2015 - 16:00:13
Heb de link over Sainz niet aangeklikt, dus weet niet of daar hetzelfde instaat als wat ik nu schrijf, maar dat Sainz-gebeuren is vooral gebaseerd op het "OH MA GOOODDD FERRARI WIL SANTANDER NIET VERLIEZEN EN GAAT DAAROM VOOR EEN SPAANSE COUREUR". Zowaar nog minder serieus te nemen dan de Verstappen naar Ferrari-geruchten.


De naam Santander valt inderdaad.

0634

Citaat van: Matthijs op 21 juli 2015 - 16:50:11
Laat zowel Sainz als Verstappen volgend jaar maar lekker bij STR rijden. Want hoe goed ze ook mogen zijn, een Vettel in vorm als teamgenoot komt nu nog veel te vroeg.

Mwah, om Vettel maak ik me het minste druk, dat is de kopman, die mag best sneller zijn het eerste jaar (even los van het feit dat twee jaar terug ook niemand dacht dat Ricciardo ook maar enige kans zou hebben tegen Vettel). Het is meer Ferrari zelf en de immense druk die daar altijd is. Niet echt een team om het vak te leren terwijl STR dat zelfs bij uitstek dus wel is.

Matthijs

Een tweede coureur zijn prima, maar tweede coureur bij Ferrari... Daar lijkt wel een vloek op te rusten.

0634

Is dat zo? Massa deed dat toch altijd best goed? Irvine. Barrichello. Hebben allemaal een hele fraaie loopbaan gekregen met de nodige zeges. Het wordt pas vervelend als ze zichzelf als meer dan tweede rijder zien. Op zich lijkt het mij een uitstekende baan (en naar het schijnt zijn de primaire arbeidsomstandigheden ook niet verkeerd).

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2015 - 20:08:43
Is dat zo? Massa deed dat toch altijd best goed? Irvine. Barrichello. Hebben allemaal een hele fraaie loopbaan gekregen met de nodige zeges. Het wordt pas vervelend als ze zichzelf als meer dan tweede rijder zien. Op zich lijkt het mij een uitstekende baan (en naar het schijnt zijn de primaire arbeidsomstandigheden ook niet verkeerd).

Dat denk ik ook  ;)
Maar Verstappen is daar nog niet aan toe. Laat hem lekker nog een jaartje rijpen bij Toro Rosso. En voor Sainz geldt hetzelfde...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Okee zo ver wil ik niet terug gaan. Ik doel meer op Massa naast Alonso en Raikkonen naast Alonso/Vettel. Daarmee wordt nog maar eens duidelijk hoe goed Alonso en Vettel zijn dat ze gerespecteerde (sub)toppers als Raikkonen en Massa zo doen verbleken. Dit heeft hun reputatie zeker geen goed gedaan. Het lijkt me misplaatst om te denken dan een Verstappen of Sainz het op dit punt van hun carriere zoveel beter zouden doen dan Raikkonen.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 21 juli 2015 - 21:52:39
Citaat van: Jeroen op 21 juli 2015 - 20:08:43
Is dat zo? Massa deed dat toch altijd best goed? Irvine. Barrichello. Hebben allemaal een hele fraaie loopbaan gekregen met de nodige zeges. Het wordt pas vervelend als ze zichzelf als meer dan tweede rijder zien. Op zich lijkt het mij een uitstekende baan (en naar het schijnt zijn de primaire arbeidsomstandigheden ook niet verkeerd).

Dat denk ik ook  ;)
Maar Verstappen is daar nog niet aan toe. Laat hem lekker nog een jaartje rijpen bij Toro Rosso. En voor Sainz geldt hetzelfde...
Dat vind ik ook. STR is een opleidingsteam. Laat hem daar maar minimaal twee jaar blijven, en misschien wel drie. Is uiteindelijk veel beter voor zijn ontwikkeling. Die ontwikkeling staat bij STR (Red Bull) voorop, maar bij Ferrari hebben ze andere doelen voor ogen.

0634

Citaat van: Matthijs op 21 juli 2015 - 22:28:54
Okee zo ver wil ik niet terug gaan. Ik doel meer op Massa naast Alonso en Raikkonen naast Alonso/Vettel. Daarmee wordt nog maar eens duidelijk hoe goed Alonso en Vettel zijn dat ze gerespecteerde (sub)toppers als Raikkonen en Massa zo doen verbleken. Dit heeft hun reputatie zeker geen goed gedaan. Het lijkt me misplaatst om te denken dan een Verstappen of Sainz het op dit punt van hun carriere zoveel beter zouden doen dan Raikkonen.

O zo. Tja, dat denk ik ook niet. Althans, bij vlagen misschien wel beter, maar minder constant.

Aan de andere kant: terwijl ik dit typ denk ik aan Hamilton in 07. Die hadden we toch ook niet zo dicht op Alonso verwacht.

Matthijs

Ja daar heb je gelijk in. Maar een Alonso in zijn element bij Ferrari was een hele andere Alonso dan die Alsono als nieuwkomer bij McLaren die verzeild raakte in intriges en mindgames.

0634

True. 2007 was ook een apart jaar.

FolkertE

Maar zo heel erg oncomfortabel was het nou ook weer niet in het begin van het jaar. Tot aan spygate. En hoe erg speelde het bij Alonso mee dat Hamilton gelijke behandeling kreeg en hem met regelmaat versloeg?
Maar het was een raar jaar. Wel heel erg gaaf jaar overigens.

0634

Dat laatste zeker. Verder is er door de jaren heen genoeg over gezegd en ga ik die discussie niet meer aan (niet lullig bedoeld overigens). Het was alleen ter vergelijking om een voorbeeld te noemen dat jonge rijders soms ook kunnen stralen naast gearriveerde 'sterren'.

FolkertE

Ironisch genoeg hoopte ik dat Kimi toen WK zou worden. En ik baal tot op de dag van vandaag nog steeds dat het destijds fout ging met mijn inzet op Kimi op een gokwebsite.  >:(

Maar 2007 was gewoon alles wat F1 nodig had. 1 twee voudig kampioen, 1 rookie en 1 outsider die al jaren als een belofte gold voor een WK. Maar het was ook niet de bedoeling om de discussie weer op nieuw boven te halen, maar eigenlijk als aanvulling van jou punt over 2007. Wat de reden ook was of hoe goed Alonso in zijn vel zat of niet, Hamilton bewees als rookie direct mee te kunnen op extreem hoog niveau. Iets wat Max in theorie ook zou kunnen.

Maar hoe graag ik Max volgend jaar bij Ferrari zou willen zien en direct in zijn 2de jaar kampioen zien worden, hij kan beter gewoon even ervaring op doen in STR. Fouten als Silverstone kun je bij Ferrari niet zo snel maken.

Hamilton#44

Misschien dat Ferrari hem inhuurt en een jaar stalt bij Haas?