Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 10 juli 2015 - 17:00:47
Het is ergens verwatert geraakt. Maar ik begrijp nu wel de uitleg van Wings naar aanleiding van die race-setup ten opzichte van kwalificatie-setup. Persoonlijk ben ik wel van mening dat als je als 5e start je een makkelijker race tegemoet gaat dan als 8e. Maar goed dat is dus een mening.

Dat laatste is zeker waar. Met de kanttekening dat als je je (nu schets ik een extreem voorbeeld om mijn punt te verduidelijken waarbij ik meteen bij zeg dat ik niet denk dat dit bij Verstappen zo is) blindstaart op een droge kwalificatie en geen rekening houdt met het water dat gaat vallen op zondag, de 1-2 plaatsen profijt binnen één bocht, als sneeuw voor de zon verdwenen zijn en je de hele race aan het harken bent. Dus ja zeker liever P5 dan P8 als startpositie, mits je dit kunt doortrekken naar de race. Als ik het raceverloop van beiden naast elkaar leg (nat vingerwerk, dus geen analyse aan de hand van cijfers. Die kunnen best tegenspreken) vind ik Sainz meer achteruit racen dat Verstappen. Vaak moet hij meer (op)sparen en zijn z'n races wat meer gecalculeerd waar Verstappen meer aanvalt. Daardoor vind ik de races van Verstappen indrukwekkender zonder Sainz daarmee tekort te willen doen want hij komt zo nu en dan als een duveltje uit een doosje tijdens de eindfase van de race. Al met al een leuke tweestrijd. Ik vind het een leuk duo dat mij zo nu en dan kostelijk vermaakt. Dat is voor mij veel belangrijker dan welk gegeven dan ook. Hoewel het aantal technische falen wel wat minder had gemogen natuurlijk.

Wings

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 21:50:13
Citaat van: Wings op 10 juli 2015 - 21:27:40
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 18:26:28
Wat een gelul. Je mag dus niets kritisch meer zeggen?

Jawel. Maar daar hoef ik me toch niet klakkeloos bij neer te leggen? En als je mensen in hokjes gaat plaatsen, doe ik mee. Dus nu niet gaan jammeren dat er onvoldoende ruimte is voor je kritiek. De ruimte is er meer dan voldoende maar je hebt geen patent op de waarheid. Ik vind er net zo goed wat van en dat deel ik met je. Of ik het nu eens met je ben of niet.


CitaatIk ben hartstikke onder de indruk van Max, hij is een geweldig talent, maar blijkbaar mag je niets zeggen dat ook maar enigszins kritisch overkomt.

Ik vind dat hij meer uit Q moet en kan halen. Dat is alle 'kritiek' die ik op hem heb. Nou. Poepoe zeg.

O prima hoor. Ik leg je alleen uit waarom ik het oneens ben. Nou poeh poeh zeg!

Ik plaats jou niet in een hokje ik zei alleen dat Mol alles van Max wel errug positief belicht. Zover ik weet ben jij Mol niet.

Ik heb het over mensen in het algemeen en Mol is naar mijn weten en herinneren een mens. Ik voel me dan ook niet persoonlijk aangevallen maar vind het wel een non-argument als je gaat stellen dat Mol dingen die hij roept, roept omdat hij onder een Verstappen-dekbed slaapt met een oranje vlag in zijn bilnaad. Niet dat hij niet chauvinistisch is maar hij herhaalt ook veel van wat Max hem influistert in interviews. Dat laat -wat mij betreft- een ander licht schijnen op dat wat hij zegt. En dat zeg ik als benoemd Mol-basher.

-edit-

Dus ben niet boos op je en we zijn nog oké.  :-* :-*

Perton

Citaat van: Wings op 10 juli 2015 - 21:49:24
Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 16:08:47
Volgens mij rijdt Max in elke sessie wel op de zachtere band, dus ik zie die relevantie eerlijk gezegd niet zo goed als we kijken naar waarom hij later in de kwalificaties minder presteert dan in eerdere sessies. En natuurlijk blijft zondag het doel, het gaat mij er alleen om dat hij op zaterdag niet maximaal presteert, óók rekening houdend met zijn afstelling. En dat staat los van of hij voor of achter Sainz eindigt. Die vind ik, voor dit punt, verder niet zo relevant.

Nogmaals, ik heb zijn laps niet geanalyseerd, dus ben onvoldoende op de hoogte om hier wat van te vinden. Ik geloof je verder op je woord. Dat wat ik deel is hetgeen dat Max in een interview met Mol zei en omdat ik niet inzie waarom men (algemeen) zich zo druk maakt om die kwalificatie. Toen Rosberg afgelopen seizoen Hamilton versloeg, vloog men dat ook niet aan, vanuit een probleemstelling. Even chargerend. En dat zie ik nu ook niet. In de races vind ik Max zelfs beter, Max staat in de picture bij teambazen, hij staat boven Sainz in het kampioenschap en recent zag ik een lijst dat hij overall de bovenliggende partij is (die statistieken heb ik niet geverifieerd). Dus waarom zo een poeha om dat selectief gegeven? Ik krijg dat gewoon niet geplaatst.

Ja Sainz doet het beter in de kwalificatie maar zolang Verstappen dat het geen probleem vindt, omdat hij zijn auto minder agressief afstelt, hij insinueert zich op deze manier meer toe te leggen op de race(trim) en dat standpunt ook omzet in resultaat zie ik niet in waarom  mij daar zo druk over te moeten maken en dat boven alles te tillen (dat doe jij overigens niet, dus even in het algemeen). Het wordt pas een probleem indien Sainz een betere ontwikkeling doormaakt, structureel sneller is en dat omzet naar punten.

Maar goed, even kort samengevat en terugkomend op mijn eigen ingenomen standpunt, ik schreef eerder al dat ik het niet per sé oneens ben met de kritieken en probeer enkel wat nuance in te brengen door te droppen wat Verstappen daarover zei. Ik heb niet het idee dat iedereen dit meeneemt in het vormen van een standpunt en hun visie daar maar al te graag boven stelt. Vandaar dat ik mij standvastig opstel. Want dat Sainz Verstappen verslaat in de kwalificatie is een onomstotelijk feit.
om even kort te reageren, want ik heb weinig tijd. Ik maak me.er verder ook weinig druk over (maargoed dat onderken jij ook in je post). Het is.voor.mij echt een minimaal detail waar we een eigenlijk iets te lange discussie over voeren. Uiteindelijk gaat het er om dat verstappen overall indruk maakt, en dat doet ie.

Wings

Laten we daarmee afsluiten (voor nu). ;)

Perton

Citaat van: Ruby Tuesday op 10 juli 2015 - 17:41:47
Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 16:41:36
Wat er mis mee is, is dat het al meerdere malen is voorgekomen dat je het anders opvatte dan ik bedoelde en ondanks mijn uitleggen bleef volhouden aan je eigen perceptie. Maar dat is wat ik bedoel met dat jij een gebrek aan zelfreflectie hebt. Je blijft de vermoorde onschuld spelen. Accepteer het eens dat iemand iets anders kan bedoelen dan jij het opvat. Maar dat kan je niet of weiger je te doen. En zolang dat zo blijft, blijf ik schelden. Want op normale wijze dringt het niet tot je doorm
zou je daar dan eens een duidelijk voorbeeld van kunnen geven? dat ik me niet aanpas aan jouw wensen wil niet zeggen dat ik geen zelfreflectie heb. Dat ik soms betweterig overkom dat weet ik wel, maar dat is ook een beetje inherent aan een forum als deze waar er veel discussie en meningsverschillen zijn.
de keren dat je vroeg of ik jou met een post bedoelde en ik zei dat het niet zo was, ging je daar nog wel een paar posts over Door ipv dat je het dan laat rusten. En ook een voorbeeld dat in het schumachertopic waarbij ik er ten onrechte van uitging dat iets Een persbericht was. Zelfs al geloof je me niet als ik zeg dat ik het anders bedoelde, laat het gewoon rusten. Dan ben je gewoon aan het moeilijk doen om het moeilijk doen.

Perton

Citaat van: Wings op 10 juli 2015 - 22:13:15
Laten we daarmee afsluiten (voor nu). ;)
vind.ik prima. Ik denk dat wr in grote lijnen ook wel hetzelfde denken over zijn kwalificatieresultaten. Alleen de details zijn wat anders.

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 22:14:48
Citaat van: Ruby Tuesday op 10 juli 2015 - 17:41:47
Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 16:41:36
Wat er mis mee is, is dat het al meerdere malen is voorgekomen dat je het anders opvatte dan ik bedoelde en ondanks mijn uitleggen bleef volhouden aan je eigen perceptie. Maar dat is wat ik bedoel met dat jij een gebrek aan zelfreflectie hebt. Je blijft de vermoorde onschuld spelen. Accepteer het eens dat iemand iets anders kan bedoelen dan jij het opvat. Maar dat kan je niet of weiger je te doen. En zolang dat zo blijft, blijf ik schelden. Want op normale wijze dringt het niet tot je doorm
zou je daar dan eens een duidelijk voorbeeld van kunnen geven? dat ik me niet aanpas aan jouw wensen wil niet zeggen dat ik geen zelfreflectie heb. Dat ik soms betweterig overkom dat weet ik wel, maar dat is ook een beetje inherent aan een forum als deze waar er veel discussie en meningsverschillen zijn.
de keren dat je vroeg of ik jou met een post bedoelde en ik zei dat het niet zo was, ging je daar nog wel een paar posts over Door ipv dat je het dan laat rusten. En ook een voorbeeld dat in het schumachertopic waarbij ik er ten onrechte van uitging dat iets Een persbericht was. Zelfs al geloof je me niet als ik zeg dat ik het anders bedoelde, laat het gewoon rusten. Dan ben je gewoon aan het moeilijk doen om het moeilijk doen.
als jij denkt dat moeilijk doen was om het moeilijk doen was het idd zinloos. En dat eerste; ik kan me zo niet herinneren dat ik dat gevraagd heb. Maar idd, dit verklaard wel al het gescheld zeg  ???

gloudiesaurus

Gelukkig vrede op aarde  ;)

Terug naar het Max Verstappen-topic
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 21:50:13
Zover ik weet ben jij Mol niet.

Dat zou wel de plottwist van de eeuw zijn geweest.

0634

Ik sluit het niet langer uit.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 juli 2015 - 21:55:58
Huh? Zowel in Q als in de race was Ferrari toch echt beter.
Is dat zo? Ik dacht dat in de race RBR voor lag op Ferrari, maar kan me vergist hebben dus. Laatste tijd is de concentratie niet zo heel hoog meer tijdens de races.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_verwacht_veel_van_hungaroring/

Max verwacht veel van de Hungaroring. Ik ook! Hopelijk punten scoren en Sainz in de kwalificatie en de race de baas blijven...

Sainz wordt inmiddels ook bij Ferrari genoemd: http://www.onestopstrategy.com/article/25325-Rumor%3A+Carlos+Sainz+to+Ferrari%3F.html
Als Max Sainz voor blijft in de kwalificaties komt hij toch beter uit de vergelijking.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Laat Max nou maar lekker bij Red Bull/STR blijven. Is veel beter voor hem. Aan Ferrari is hij nog helemaal niet toe.

Perton

Heb de link over Sainz niet aangeklikt, dus weet niet of daar hetzelfde instaat als wat ik nu schrijf, maar dat Sainz-gebeuren is vooral gebaseerd op het "OH MA GOOODDD FERRARI WIL SANTANDER NIET VERLIEZEN EN GAAT DAAROM VOOR EEN SPAANSE COUREUR". Zowaar nog minder serieus te nemen dan de Verstappen naar Ferrari-geruchten.

Hamilton#44

wat helemaal waar is natuurlijk   :P ;)