Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Ik heb nu geen tijd om het te gaan uitzoeken, Wings, maar iemand noemde al de tijden van Verstappen in de uiteindelijke sessies (of dat dan Q2 of Q3 is verschilt natuurlijk per Grand Prix) in vergelijking met Q1, dat ie wel eens tijd verliest ten opzichte van Q1. Dat heeft natuurlijk vrij weinig te maken met de afstelling. Als dat er al mee heeft te maken, dan voert Verstappen dus soms verkeerde veranderingen door (aangezien het natuurlijk maar in de details ligt wat je in de kwalificatie aanpast), of presteert ie toch wat minder wanneer het er op aan komt.

In dat opzicht denk ik dat het uiteindelijk toch een combinatie van factoren is -> het afstellingsverhaal wat jij hier telkens verkondigt (en het blijft internet, dus ik snap dat deze woordkeuze voor sommigen bot kan overkomen door het woordje telkens te gebruiken, maar zo bedoel ik hem absoluut niet), maar dat hij eigenlijk ook wel beter kan presteren dan dat hij nu doet. Waar dat laatste dan precies aan ligt, weet ik ook niet. Maar ik denk dat de kwalificatie, ondanks dat afstellingsverhaal, toch een verbeterpunt blijft.

Perton

#3616
Citaat van: Ruby Tuesday op 10 juli 2015 - 14:39:07
Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 23:27:32
Echt? Je oplossing is niet 'hé misschien is het inderdaad beter om niet altijd met de hakken in het zand te reageren' maar weggaan? Oké,  raar.
het was een overweging omdat ik dat gescheld spuugzat ben. Felle discussies horen erbij, maar schelden en beledigen hoort niet op een forum thuis. Ik heb het al vaker gezegd, maar je raakt er misschien ook wel mensen mee die er niks mee te maken hebben. In dit geval bv mensen die een verleden hebben met pesten. Op een F1 forum moet je natuurlijk niet al te kleinzerig zijn, maar dit gaat wel erg ver. Ik heb daarom ook voor het eerst een klacht in gediend, niet om jou weg te krijgen, maar wel om een verzoek voor duidelijke regels wat betreft schelden en beledigen.
Mjah het gebeurt vrij regelmatig dat jij iets van mij, en ook wel anderen, anders opvat dan het bedoeld wordt en vervolgens vast blijft houden aan die eigen interpretatie, ook al wordt er tig keer herhaald dat het niet op die wijze bedoeld was. Als je daar nou eens mee zou ophouden, zou ik 0 moeite hebben met jouw posts. Maar je komt over als een ontzettend verwaande vent die het allemaal beter meent te weten dan anderen. En dat is verschrikkelijk irritant. Als ik daar op normale wijze op reageer, weiger je ook maar aan enige zelfreflectie te doen en blijf je met een hautain arrogant toontje posten dat een ander zich maar aan jou moet aanpassen.

Daarom is het voor mij of simpel: of je gedraagt je normaal tegen me, en dan kan je normale posts terugverwachten, of je gedraagt je als een verwaande, *edit moderator: schelden wordt niet geaccepteerd op dit forum!* Als je niet wilt dat ik je uitscheld, wees dan niet zo koppig elke keer als je mijn post anders hebt opgevat.  Dit heb ik je ook al vaker gezegd, maar je blijft het doen. Dan hoef je van mij ook geen verandering te verwachten.

-edit- over een ding zijn we het in ieder geval eens: dat er hier wat duidelijke regels moeten komen. En dan gaat het mij niet alleen om het gescheld (waar ik uiteraard 100% schuldig aan ben), maar ook aan de zuigende, enorm uitlokkende posts van jou. Want ook dat is verschrikkelijk irritant, maar daar heb je nog nooit ook maar iets van zelfreflectie over laten merken.

gloudiesaurus

De forumregels zijn heel duidelijk, op dit forum wordt niet gescholden en er wordt niet beledigd!
We laten iedereen in zijn waarde en spelen niet op de man.

Graag dit respecteren.

Verder proberen we zo weinig mogelijk te moderaten maar de grens is nu bereikt. Geen gescheld. Elke post waarin op de man af gescholden of beledigd wordt, wordt vanaf nu verwijdert.

We zijn hier om lekker te forummen over Formule 1, en niet om elkaar het leven zuur te maken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 15:25:37
Ik heb nu geen tijd om het te gaan uitzoeken, Wings, maar iemand noemde al de tijden van Verstappen in de uiteindelijke sessies (of dat dan Q2 of Q3 is verschilt natuurlijk per Grand Prix) in vergelijking met Q1, dat ie wel eens tijd verliest ten opzichte van Q1. Dat heeft natuurlijk vrij weinig te maken met de afstelling. Als dat er al mee heeft te maken, dan voert Verstappen dus soms verkeerde veranderingen door (aangezien het natuurlijk maar in de details ligt wat je in de kwalificatie aanpast), of presteert ie toch wat minder wanneer het er op aan komt.

Geen idee. Zonder je vaststelling te betwijfelen heb ik die indruk niet. Wel meen ik te herinneren dat Max zei beter overweg te kunnen met de hardere compound band en dat zijn set-up daar beter op aansluit. Dat het contrast tussen rijden op zacht en hard dan kleiner is kan ik mij wat bij voorstellen. Toegegeven, dit heb ik niet tot in details geanalyseerd (wat ik ook niet van plan ben).

CitaatIn dat opzicht denk ik dat het uiteindelijk toch een combinatie van factoren is -> het afstellingsverhaal wat jij hier telkens verkondigt (en het blijft internet, dus ik snap dat deze woordkeuze voor sommigen bot kan overkomen door het woordje telkens te gebruiken, maar zo bedoel ik hem absoluut niet), maar dat hij eigenlijk ook wel beter kan presteren dan dat hij nu doet. Waar dat laatste dan precies aan ligt, weet ik ook niet. Maar ik denk dat de kwalificatie, ondanks dat afstellingsverhaal, toch een verbeterpunt blijft.

Daarmee blijf ik het oneens* in het verlengde van het betoog van Verstappen. Dat er dan zo links en rechts kritiek blijft binnendruppen zij dan maar zo. Doel moet zijn om zover mogelijk voorin te eindigen zodra met het zwart-wit wordt gezwaaid.

*natuurlijk tof als hij Sainz op zaterdag verslaat maar ik zie het (nu) niet als een absolute must.

Perton

Volgens mij rijdt Max in elke sessie wel op de zachtere band, dus ik zie die relevantie eerlijk gezegd niet zo goed als we kijken naar waarom hij later in de kwalificaties minder presteert dan in eerdere sessies. En natuurlijk blijft zondag het doel, het gaat mij er alleen om dat hij op zaterdag niet maximaal presteert, óók rekening houdend met zijn afstelling. En dat staat los van of hij voor of achter Sainz eindigt. Die vind ik, voor dit punt, verder niet zo relevant.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 10 juli 2015 - 15:42:31
De forumregels zijn heel duidelijk, op dit forum wordt niet gescholden en er wordt niet beledigd!
We laten iedereen in zijn waarde en spelen niet op de man.

Graag dit respecteren.

Verder proberen we zo weinig mogelijk te moderaten maar de grens is nu bereikt. Geen gescheld. Elke post waarin op de man af gescholden of beledigd wordt, wordt vanaf nu verwijdert.

We zijn hier om lekker te forummen over Formule 1, en niet om elkaar het leven zuur te maken.
Iemand in zijn waarde laten of het leven zuur maken uit zich niet alleen in schelden en beledigen. Maar het is wel heel makkelijk om alleen in te grijpen wanneer het op die manier zichtbaar is, en op die wijze aan symptoombestrijding te doen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 16:10:40
Citaat van: gloudiesaurus op 10 juli 2015 - 15:42:31
De forumregels zijn heel duidelijk, op dit forum wordt niet gescholden en er wordt niet beledigd!
We laten iedereen in zijn waarde en spelen niet op de man.

Graag dit respecteren.

Verder proberen we zo weinig mogelijk te moderaten maar de grens is nu bereikt. Geen gescheld. Elke post waarin op de man af gescholden of beledigd wordt, wordt vanaf nu verwijdert.

We zijn hier om lekker te forummen over Formule 1, en niet om elkaar het leven zuur te maken.
Iemand in zijn waarde laten of het leven zuur maken uit zich niet alleen in schelden en beledigen. Maar het is wel heel makkelijk om alleen in te grijpen wanneer het op die manier zichtbaar is, en op die wijze aan symptoombestrijding te doen.
laat 1 ding duidelijk zijn, ik probeer niemand hier het leven zuur te maken. Je moet een ophouden met mij zo af te schilderen. Misschien is het jou perceptie? als jij denkt dat ik een 20 jarige nerd ben zoals je gisteren zei dan heeft dat ongetwijfeld ook invloed op hoe je dingen leest. Misschien ben ik wel de aardige buurman van de overkant oid, je hebt geen idee wie je tegenover je hebt. Ik reageer eigenlijk alleen maar op de inhoud van je posts, wat is daar mis mee?

Perton

Wat er mis mee is, is dat het al meerdere malen is voorgekomen dat je het anders opvatte dan ik bedoelde en ondanks mijn uitleggen bleef volhouden aan je eigen perceptie. Maar dat is wat ik bedoel met dat jij een gebrek aan zelfreflectie hebt. Je blijft de vermoorde onschuld spelen. Accepteer het eens dat iemand iets anders kan bedoelen dan jij het opvat. Maar dat kan je niet of weiger je te doen. En zolang dat zo blijft, blijf ik schelden. Want op normale wijze dringt het niet tot je doorm

Pancake Shield

Het is ergens verwatert geraakt. Maar ik begrijp nu wel de uitleg van Wings naar aanleiding van die race-setup ten opzichte van kwalificatie-setup. Persoonlijk ben ik wel van mening dat als je als 5e start je een makkelijker race tegemoet gaat dan als 8e. Maar goed dat is dus een mening.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 16:41:36
Wat er mis mee is, is dat het al meerdere malen is voorgekomen dat je het anders opvatte dan ik bedoelde en ondanks mijn uitleggen bleef volhouden aan je eigen perceptie. Maar dat is wat ik bedoel met dat jij een gebrek aan zelfreflectie hebt. Je blijft de vermoorde onschuld spelen. Accepteer het eens dat iemand iets anders kan bedoelen dan jij het opvat. Maar dat kan je niet of weiger je te doen. En zolang dat zo blijft, blijf ik schelden. Want op normale wijze dringt het niet tot je doorm
zou je daar dan eens een duidelijk voorbeeld van kunnen geven? dat ik me niet aanpas aan jouw wensen wil niet zeggen dat ik geen zelfreflectie heb. Dat ik soms betweterig overkom dat weet ik wel, maar dat is ook een beetje inherent aan een forum als deze waar er veel discussie en meningsverschillen zijn.

0634

#3625
Citaat van: Wings op 10 juli 2015 - 15:10:17
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 08:57:43
Verstappen heeft dat 1 keer gezegd, dat klopt. Maar of dat voor de rest van zijn loopbaan dus maar een valide argument is, zou ik niet durven beweren. Plus, wat zegt Sainz ervan? Daar horen we Mol ook niet over. Die horen we alleen maar zeggen dat wanneer Max voor Sainz staat ' daar kannie maar beter aan wennen want dat gaat steeds vaker gebeuren' en meer van dat soort fanboii uitingen die gruwelijk irritant zijn.

Ondertussen heb je niet in de gaten dat je langzaam maar zeker behoort tot de groep mensen die precies het tegenovergestelde doet. Inderdaad gruwelijk irritant.


Wat een gelul. Je mag dus niets kritisch meer zeggen?

Ik ben hartstikke onder de indruk van Max, hij is een geweldig talent, maar blijkbaar mag je niets zeggen dat ook maar enigszins kritisch overkomt.

Ik vind dat hij meer uit Q moet en kan halen. Dat is alle 'kritiek' die ik op hem heb. Nou. Poepoe zeg.

Van Wijk

Al met al kunnen we concluderen dat het " orange " gevoel behoorlijk heerst.
Dit zorgt voor leuke ( soms iets te pikant ) discussies.....

Wings

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 18:26:28
Wat een gelul. Je mag dus niets kritisch meer zeggen?

Jawel. Maar daar hoef ik me toch niet klakkeloos bij neer te leggen? En als je mensen in hokjes gaat plaatsen, doe ik mee. Dus nu niet gaan jammeren dat er onvoldoende ruimte is voor je kritiek. De ruimte is er meer dan voldoende maar je hebt geen patent op de waarheid. Ik vind er net zo goed wat van en dat deel ik met je. Of ik het nu eens met je ben of niet.


CitaatIk ben hartstikke onder de indruk van Max, hij is een geweldig talent, maar blijkbaar mag je niets zeggen dat ook maar enigszins kritisch overkomt.

Ik vind dat hij meer uit Q moet en kan halen. Dat is alle 'kritiek' die ik op hem heb. Nou. Poepoe zeg.

O prima hoor. Ik leg je alleen uit waarom ik het oneens ben. Nou poeh poeh zeg!

Wings

Citaat van: Perton op 10 juli 2015 - 16:08:47
Volgens mij rijdt Max in elke sessie wel op de zachtere band, dus ik zie die relevantie eerlijk gezegd niet zo goed als we kijken naar waarom hij later in de kwalificaties minder presteert dan in eerdere sessies. En natuurlijk blijft zondag het doel, het gaat mij er alleen om dat hij op zaterdag niet maximaal presteert, óók rekening houdend met zijn afstelling. En dat staat los van of hij voor of achter Sainz eindigt. Die vind ik, voor dit punt, verder niet zo relevant.

Nogmaals, ik heb zijn laps niet geanalyseerd, dus ben onvoldoende op de hoogte om hier wat van te vinden. Ik geloof je verder op je woord. Dat wat ik deel is hetgeen dat Max in een interview met Mol zei en omdat ik niet inzie waarom men (algemeen) zich zo druk maakt om die kwalificatie. Toen Rosberg afgelopen seizoen Hamilton versloeg, vloog men dat ook niet aan, vanuit een probleemstelling. Even chargerend. En dat zie ik nu ook niet. In de races vind ik Max zelfs beter, Max staat in de picture bij teambazen, hij staat boven Sainz in het kampioenschap en recent zag ik een lijst dat hij overall de bovenliggende partij is (die statistieken heb ik niet geverifieerd). Dus waarom zo een poeha om dat selectief gegeven? Ik krijg dat gewoon niet geplaatst.

Ja Sainz doet het beter in de kwalificatie maar zolang Verstappen dat het geen probleem vindt, omdat hij zijn auto minder agressief afstelt, hij insinueert zich op deze manier meer toe te leggen op de race(trim) en dat standpunt ook omzet in resultaat zie ik niet in waarom  mij daar zo druk over te moeten maken en dat boven alles te tillen (dat doe jij overigens niet, dus even in het algemeen). Het wordt pas een probleem indien Sainz een betere ontwikkeling doormaakt, structureel sneller is en dat omzet naar punten.

Maar goed, even kort samengevat en terugkomend op mijn eigen ingenomen standpunt, ik schreef eerder al dat ik het niet per sé oneens ben met de kritieken en probeer enkel wat nuance in te brengen door te droppen wat Verstappen daarover zei. Ik heb niet het idee dat iedereen dit meeneemt in het vormen van een standpunt en hun visie daar maar al te graag boven stelt. Vandaar dat ik mij standvastig opstel. Want dat Sainz Verstappen verslaat in de kwalificatie is een onomstotelijk feit.

0634

Citaat van: Wings op 10 juli 2015 - 21:27:40
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 18:26:28
Wat een gelul. Je mag dus niets kritisch meer zeggen?

Jawel. Maar daar hoef ik me toch niet klakkeloos bij neer te leggen? En als je mensen in hokjes gaat plaatsen, doe ik mee. Dus nu niet gaan jammeren dat er onvoldoende ruimte is voor je kritiek. De ruimte is er meer dan voldoende maar je hebt geen patent op de waarheid. Ik vind er net zo goed wat van en dat deel ik met je. Of ik het nu eens met je ben of niet.


CitaatIk ben hartstikke onder de indruk van Max, hij is een geweldig talent, maar blijkbaar mag je niets zeggen dat ook maar enigszins kritisch overkomt.

Ik vind dat hij meer uit Q moet en kan halen. Dat is alle 'kritiek' die ik op hem heb. Nou. Poepoe zeg.

O prima hoor. Ik leg je alleen uit waarom ik het oneens ben. Nou poeh poeh zeg!

Ik plaats jou niet in een hokje ik zei alleen dat Mol alles van Max wel errug positief belicht. Zover ik weet ben jij Mol niet.