Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 18:17:39
Citaat van: Ruby Tuesday op 09 juli 2015 - 17:20:12
Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 16:47:52
Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 16:26:43
Ik snap je. Maar ik kan me ook voorstellen dat de ander liever het risico uitsluit dat hij in de race meer moet inboeten en er voor kiest daar de winst te pakken.
Dat kan inderdaad. Ik wil verder ook niet beweren dat Verstappen het allemaal verkeerd doet. Het ging mij er alleen om dat ik het nogal flauw vind (nogmaals, niet van jou) dat mensen wel enorm gewicht leggen in een goede tijd in de training, maar dat er vervolgens als excuus voor zijn kwalificatieresultaten wordt gezegd: "Och maar het gaat om de race", terwijl dat argument juist werd weggewuifd toen hij in Monaco zo'n enorm sterke eerste training reed.
indruk maken kan op vele manieren, in Monaco kon dat in VT1 (getuige reacties uit het paddock), het kan ook in een kwalificatie, maar een kwalificatie an sich is niet veel waard zonder een resultaat op zondag. Indruk maken kan ook zonder resultaat te scoren.
Dat was mijn punt dan ook niet.
maar wel het punt van mensen die zo enthousiast waren over VT1 in Monaco.

Wings

Citaat van: Jeroen op 09 juli 2015 - 17:41:05
Als Max zich niet fijn voelt in een nerveuze wagen zal hem dat dus ook niet sneller maken. Blijft dus overeind dat je de onderlinge Q's gewoon met elkaar mag vergelijken.

Alleen heeft het geen waarde als de focus anders ligt. Net als trainingen dat niet hebben.

Perton

Citaat van: Ruby Tuesday op 09 juli 2015 - 18:50:18
Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 18:17:39
Citaat van: Ruby Tuesday op 09 juli 2015 - 17:20:12
Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 16:47:52
Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 16:26:43
Ik snap je. Maar ik kan me ook voorstellen dat de ander liever het risico uitsluit dat hij in de race meer moet inboeten en er voor kiest daar de winst te pakken.
Dat kan inderdaad. Ik wil verder ook niet beweren dat Verstappen het allemaal verkeerd doet. Het ging mij er alleen om dat ik het nogal flauw vind (nogmaals, niet van jou) dat mensen wel enorm gewicht leggen in een goede tijd in de training, maar dat er vervolgens als excuus voor zijn kwalificatieresultaten wordt gezegd: "Och maar het gaat om de race", terwijl dat argument juist werd weggewuifd toen hij in Monaco zo'n enorm sterke eerste training reed.
indruk maken kan op vele manieren, in Monaco kon dat in VT1 (getuige reacties uit het paddock), het kan ook in een kwalificatie, maar een kwalificatie an sich is niet veel waard zonder een resultaat op zondag. Indruk maken kan ook zonder resultaat te scoren.
Dat was mijn punt dan ook niet.
maar wel het punt van mensen die zo enthousiast waren over VT1 in Monaco.
Uhu.

Perton

Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 19:34:32
Citaat van: Jeroen op 09 juli 2015 - 17:41:05
Als Max zich niet fijn voelt in een nerveuze wagen zal hem dat dus ook niet sneller maken. Blijft dus overeind dat je de onderlinge Q's gewoon met elkaar mag vergelijken.

Alleen heeft het geen waarde als de focus anders ligt. Net als trainingen dat niet hebben.
Tsja in Spanje mocht het dan weer niet gezegd worden dat Sainz voor Verstappen finishte, want "Verstappen had de hele race voor Sainz gereden en had harde banden in de laatste stint". Dat was althans de algemene strekking van de Nederlanders op Autosport.com. Wederom niet aan jou persoonlijk gericht trouwens (logisch ook, aangezien ik het over Autosport heb ;)), want ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je van Spanje vond. Maar er is bij de hardcore fans altijd wel iets waardoor het niet relevant is wanneer Sainz iets beter doet dan Verstappen. Of deed, beter gezegd.

Matthijs

Ik denk dat de 'teleurstellende' kwalificaties van Verstappen net zo goed worden veroorzaakt doordat hij nog niet altijd weet te pieken op het juiste moment dan door een andere afstelling.

Maar waar hebben we het over. Het zijn beiden rookies. Volgend jaar zijn ze allebei weer beter en completer. Hopelijk allebei gewoon bij STR wat mij betreft.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 19:46:22
Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 19:34:32
Citaat van: Jeroen op 09 juli 2015 - 17:41:05
Als Max zich niet fijn voelt in een nerveuze wagen zal hem dat dus ook niet sneller maken. Blijft dus overeind dat je de onderlinge Q's gewoon met elkaar mag vergelijken.

Alleen heeft het geen waarde als de focus anders ligt. Net als trainingen dat niet hebben.
Tsja in Spanje mocht het dan weer niet gezegd worden dat Sainz voor Verstappen finishte, want "Verstappen had de hele race voor Sainz gereden en had harde banden in de laatste stint". Dat was althans de algemene strekking van de Nederlanders op Autosport.com. Wederom niet aan jou persoonlijk gericht trouwens (logisch ook, aangezien ik het over Autosport heb ;)), want ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je van Spanje vond. Maar er is bij de hardcore fans altijd wel iets waardoor het niet relevant is wanneer Sainz iets beter doet dan Verstappen. Of deed, beter gezegd.
misschien is het handig om te zeggen aan wie het wel gericht is, dan kunnen die personen zich eventueel nog verdedigen. Zijn dat mensen hier op het forum of elders? Zijn er hier uberhaupt hardcore fans van Verstappen? ik ben het iig (nog) niet, maar als ik was wel 1 van de personen die onder de indruk was van Monaco VT 1.

Jehoentelaar

Staat er toch? Hij noemt Autosport.com-gebruikers als voorbeeld.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2015 - 20:05:19
Staat er toch? Hij noemt Autosport.com-gebruikers als voorbeeld.
oh ja, hoe heb ik dat nou kunnen missen. Nou, dan zou ik zeggen plaats die post op het autosport forum ipv hier.

Jehoentelaar

Want? Hij noemt de Autosport.com-gebruikers als voorbeeld bij een opmerking in algemene zin die in deze discussie relevant is.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2015 - 20:14:07
Want? Hij noemt de Autosport.com-gebruikers als voorbeeld bij een opmerking in algemene zin die in deze discussie relevant is.
hoe moeilijk kan het zijn om het voorbeeld van dit forum te gebruiken dan? als hij zich er aan stoort, dan moeten die voorbeelden hier toch voor het oprapen liggen? dan heeft zo'n voorbeeld ook gelijk wat meer waarde.

Wings

Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 19:46:22
Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 19:34:32
Citaat van: Jeroen op 09 juli 2015 - 17:41:05
Als Max zich niet fijn voelt in een nerveuze wagen zal hem dat dus ook niet sneller maken. Blijft dus overeind dat je de onderlinge Q's gewoon met elkaar mag vergelijken.

Alleen heeft het geen waarde als de focus anders ligt. Net als trainingen dat niet hebben.
Tsja in Spanje mocht het dan weer niet gezegd worden dat Sainz voor Verstappen finishte, want "Verstappen had de hele race voor Sainz gereden en had harde banden in de laatste stint". Dat was althans de algemene strekking van de Nederlanders op Autosport.com. Wederom niet aan jou persoonlijk gericht trouwens (logisch ook, aangezien ik het over Autosport heb ;)), want ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je van Spanje vond. Maar er is bij de hardcore fans altijd wel iets waardoor het niet relevant is wanneer Sainz iets beter doet dan Verstappen. Of deed, beter gezegd.

Spanje vond ik jammer voor Max. Sainz is een solide en constante rijder; spaart wat meer tijdens de race en lijkt wat over te hebben aan het einde. Doet Sainz goed! Hij versloeg Max fair and square in Spanje. Maar ik vind Sainz ook gewoon een meer dan prima rijder en hoop echt dat mocht hij niet bij Red Bull terecht kunnen, hij bij Force India, Renault/Lotus of McLaren instapt.

Perton

Citaat van: Ruby Tuesday op 09 juli 2015 - 20:19:32
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2015 - 20:14:07
Want? Hij noemt de Autosport.com-gebruikers als voorbeeld bij een opmerking in algemene zin die in deze discussie relevant is.
hoe moeilijk kan het zijn om het voorbeeld van dit forum te gebruiken dan? als hij zich er aan stoort, dan moeten die voorbeelden hier toch voor het oprapen liggen? dan heeft zo'n voorbeeld ook gelijk wat meer waarde.
ga ergens anders janken als de discussie je niet aanstaan.  Ik heb een interessante discussie met Wings,  ik heb het idee dat hij dat ook vindt. Dan heb je de keuze om eraan mee te doen of om het te laten rusten.  Fucking kleuter dat je weer bent.

Perton

Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 20:59:55
Citaat van: Perton op 09 juli 2015 - 19:46:22
Citaat van: Wings op 09 juli 2015 - 19:34:32
Citaat van: Jeroen op 09 juli 2015 - 17:41:05
Als Max zich niet fijn voelt in een nerveuze wagen zal hem dat dus ook niet sneller maken. Blijft dus overeind dat je de onderlinge Q's gewoon met elkaar mag vergelijken.

Alleen heeft het geen waarde als de focus anders ligt. Net als trainingen dat niet hebben.
Tsja in Spanje mocht het dan weer niet gezegd worden dat Sainz voor Verstappen finishte, want "Verstappen had de hele race voor Sainz gereden en had harde banden in de laatste stint". Dat was althans de algemene strekking van de Nederlanders op Autosport.com. Wederom niet aan jou persoonlijk gericht trouwens (logisch ook, aangezien ik het over Autosport heb ;)), want ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je van Spanje vond. Maar er is bij de hardcore fans altijd wel iets waardoor het niet relevant is wanneer Sainz iets beter doet dan Verstappen. Of deed, beter gezegd.

Spanje vond ik jammer voor Max. Sainz is een solide en constante rijder; spaart wat meer tijdens de race en lijkt wat over te hebben aan het einde. Doet Sainz goed! Hij versloeg Max fair and square in Spanje. Maar ik vind Sainz ook gewoon een meer dan prima rijder en hoop echt dat mocht hij niet bij Red Bull terecht kunnen, hij bij Force India, Renault/Lotus of McLaren instapt.
zoals die nu presteert ben ik het met je eens, maar ik denk nog altijd dat op lange termijn het verschil tussen hem en verstappen groter zal worden. In het voordeel van Verstappen uiteraard

gloudiesaurus

Dat denk ik ook Perton.

Al moet Max de kwalificatie onder controle krijgen. Hij is meestal sneller dan Sainz maar op de beslissende momenten staat Sainz vaak voor hem. Ook zie je dat hij in de kwalificatie niet altijd de snelste ronden draait. Vaak was hij in VT3 of in eerdere Q's net een paar tienden sneller. Heeft natuurlijk met ervaring te maken. Ondertussen is het wel 6-3 voor Sainz...
Eigenlijk had Max in Monaco en Silverstone gewoon voor Sainz moeten staan.

En foutje zoals op Silverstone moet hij natuurlijk niet teveel maken.

Ik verwacht op de Hungaroring veel van Toro Rosso. Als een circuit Toro Rosso zal liggen is het dat circuit. Daar moet Max kunnen scoren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het is inderdaad dat het op de beslissende  momenten niet lukt. Daarom denk ik ook dat dat van de afstelling maar ten dele waar is, anders zou sainz veel vaker voor verstappen eindigen in bijvoorbeeld q1. Verstappen mist wat de kwalificatie betreft gewoon iets op het moment supreme. Maar goed, da's negen races in je carrière natuurlijk maar een detail.