Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Franky R.


Wings


Van Wijk

Lees lange discussies over : Rijdersfoutje, jammer kan gebeuren, komt goed, is jong, lag aan te koude banden, lag aan afsteling, lag hieraan,lag daaraan......
Waarom hoor ik alleen verliezers excuses aanbieden waarom het niet lukt......
Winnaars hebben ook probleempjes, echter die hoor je niet piepen.

Wat ik wil zeggen, niemand heeft een boodschap waarom iets niet lukt, we willen maximum resultaat zien.
( als ouder gaf / geef ik deze boodschap aan mijn kids mee, en geloof mij, niet onverdienstelijk )

Ik maar mij dus wel zorgen over Max.

Perton

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 20:57:21
hij had trouwens ook een slechte start, teruggevallen tot P18. Hij startte als enige op de harde band volgens mij, is alweer de 2e keer dat hij met een afwijkende strategie de fout in gaat. Misschien moet STR m gewoon lekker mee laten rijden ipv op afwijkende strategien te zetten.
Hoewel een andere situatie, is dit ook wel een beetje wat Frijns zijn GP2-carrière ten dele heeft verpest. Dus misschien heb je hier niet eens ongelijk in.

Perton

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 16:28:28
@Perton: Er werd gezegd dat de vloer met Verstappen werd aangeveegd. Zo is dat balletje gaan rollen. Maar los daarvan -en dat is ook de strekking- vind ik het non-info. Zo las ik laatst dat iemand geanalyseerd heeft dat Verstappen over de hele linie bekeken (trainingen, kwalificatie en race) sneller is door puur en alleen eindresultaten op te tellen en het aantal ronden dat hij voor Sainz rijdt en andersom natuurlijk. Compleet onzinnig. Daarom dat ik ook zeg, "niet onwaar, maar het voegt verder ook niks toe". Die 6-3 zegt mij evenveel als die 3 centimeter dat Verstappen langer is dan Sainz. Of was het nu korter?
Vloer aanvegen is inderdaad misschien wat overdreven, maar een uitspraak die ik wel snap. Sainz pakt doorgaans (en doorgaans is uiteraard niet een synoniem van altijd) wel een beetje het resultaat wat je van hem mag verwachten in de kwalificatie, terwijl bij Verstappen soms (wat uiteraard helemaal geen synoniem is van altijd) het idee blijft hangen dat er veel meer in had gezeten. Dat wisselt hij af met enorm goede resultaten, dus wat er de reden van is, durf ik verder ook niet te zeggen.

Dat ie zich focust op long runs qua afstelling, dat is prima, maar Hamilton wint ook races vanaf pole, niet vanaf P5 omdat ie zijn kwalificatiesnelheid opoffert. En ik weet dat dit een erg matige vergelijking is, omdat Verstappen in het middenveld rijdt, dus al te veel gewicht moet je er ook niet aan hangen. Maar door zich te focussen op die long runs, komt ie in situaties waarbij hij wat goed te maken heeft in de race - wat tijd kost. En soms start hij om die reden ook op een afwijkende strategie, zoals dit weekend (daarbij besef ik me uiteraard dat ie ditmaal weinig kon doen aan het kwalificatieresultaat). En je ziet het: prompt gaat het mis op die hardere band. Was ie ook zo verrast na een SC op de option band? Dat zullen we natuurlijk nooit weten, maar de kwalificatieresultaten van Max vergroten in mijn ogen de risico's op dit soort gebeurtenissen en die op eventuele botsingen.

In dat opzicht vind ik kwalificatieresultaten wel degelijk relevant. Dat ie een betere coureur is dan Sainz en betere resultaten in de race behaalt, doet daar verder niet zoveel aan af. En ik verwacht ook absoluut dat het ook zeker beter gaan wanneer Verstappen in een betere auto rijdt, dus ik maak me er verder ook geen zorgen over.

0634

Behaalt hij betere resultaten dan in races? Ja, hij heeft 1 punt meer maar is dat niet gewoon aardig in evenwicht?

Fietser

#3531
Ben het geheel met Perton eens dat kwalificatie-uitslagen wel degelijk relevant zijn. Het zegt veel over pure snelheid en over presteren onder grote druk en op het moment supreme en - vooral - hoe je je daarin verhoudt tot je teamgenoot. Daardoor is het een belangrijk onderdeel in het curriculum vitae van elke coureur en wordt het vaak meegenomen in displays, sheets en (officiële) statistieken.

NielsD

Maar in dit geval is het niet eerlijk om zijn kwalificatieresultaat mee te rekenen. In alle trainingen was hij sneller dan Sainz en op het moment dat het moest gebeuren was er een probleem. Anders had 'ie echt wel P7 of P6 gestaan bij de start. Als je je dan op de langere run focust, kan er best een mooi resultaat komen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Ik denk niet dat Sainz sneller is in kwalificatie. Ik denk dat Sainz beter op het juiste moment piekt maar dat hoort er ook bij. En daar moet Verstappen wel in verbeteren.

Voor de rest, jammer dat Verstappen een fout maakt. Niet te lang over nadenken, kan gebeuren. Combinatie van factoren denk ik. Dit soort foutjes mag hij nu nog maken bij STR.

Perton

Citaat van: NielsD op 06 juli 2015 - 09:37:42
Maar in dit geval is het niet eerlijk om zijn kwalificatieresultaat mee te rekenen. In alle trainingen was hij sneller dan Sainz en op het moment dat het moest gebeuren was er een probleem. Anders had 'ie echt wel P7 of P6 gestaan bij de start. Als je je dan op de langere run focust, kan er best een mooi resultaat komen.
ja das een weekend, maar het gebeurt vaker. Ook zonder problemen. Dit weekend valt hem inderdaad vrij weinig te verwijten

NielsD

Citaat van: Perton op 06 juli 2015 - 11:52:51
Citaat van: NielsD op 06 juli 2015 - 09:37:42
Maar in dit geval is het niet eerlijk om zijn kwalificatieresultaat mee te rekenen. In alle trainingen was hij sneller dan Sainz en op het moment dat het moest gebeuren was er een probleem. Anders had 'ie echt wel P7 of P6 gestaan bij de start. Als je je dan op de langere run focust, kan er best een mooi resultaat komen.
ja das een weekend, maar het gebeurt vaker. Ook zonder problemen. Dit weekend valt hem inderdaad vrij weinig te verwijten

Toch heb ik het gevoel dat zijn startposities überhaupt niet extreem belangrijk zijn. Hij is nu regelmatig uitgevallen, terwijl hij op puntenkoers lag (vaker uitgevallen dan Sainz) en staat alsnog 1 punt boven zijn teamgenoot. Het is een cliché, maar alleen  punten tellen en wat dat betreft, doet 'ie het dan veel beter dan Carlos.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Het is ook niet extreem belangrijk, maar zoals ik al zei: als ie 'normale' resultaten pakt in de kwalificatie , hoeft ie ook niet op een andere strategie, Is ie ook niet kwetsbaar bij een herstart. Dat het nu dan Door een technisch malheur kwam, doet daar niets aan af. Om ook een cliché erbij te pakken: je wint het makkelijkst vanaf pole. Nu doet Max niet mee om zeges maar het Is vanzelfsprekend dat het allemaal wat makkelijker gaat als je als zevende begint dan als dertiende.

Het is gewoon één dingetje in een verder indrukwekkend debuutseizoen waar nog duidelijk wat verbetering in zit. En das niet erg. Want het is een debuutseizoen. Daarom waren zijn crashes in Monaco en Engeland ook geen ramp.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 06 juli 2015 - 12:53:29
Het is ook niet extreem belangrijk, maar zoals ik al zei: als ie 'normale' resultaten pakt in de kwalificatie , hoeft ie ook niet op een andere strategie, Is ie ook niet kwetsbaar bij een herstart. Dat het nu dan Door een technisch malheur kwam, doet daar niets aan af.

Hoezo niet dan?  :)

Zoals jezelf al gezegd, door een probleem kwalificeert hij zich ver naar achteren. Daar zit dus de oorzaak van alle problemen/fouten die later volgen.

Ik ben met je eens dat Sainz normaal gesproken beter piekt in kwali maar dat was deze kwali niet het geval. Hier heeft Verstappen simpelweg geen mogelijkheid gehad.

Perton

Ok maar als je mijn posts nog eens leest zie je ook dat ik het telkens over kwalificatie in het algemeen heb en niet over afgelopen weekend. Dus ik snap je reactie persoonlijk niet goed, het heeft namelijk vrij weinig te maken met wat ik zeg.

Hamilton#44

#3539
Oh dat zou kunnen, heb ik allemaal niet gelezen.

Je zegt specifiek "dat doet er niet toe", het probleem in kwali, maar dat is natuurlijk niet zo. Zonder dat probleem had hij gewoon top tien getraind.