Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 12:01:59
Een kwalificatie is een onderdeel van een groot geheel waar het meetpunt op zondagmiddag ligt, na de race. Je kunt het niet op zichzelf staand beoordelen omdat het simpelweg niet op zichzelf staat. Daarom schreef ik: "De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling".  En tot welk kamp ik daarmee behoor of niet, interesseert me verder geen reet en laat ik mijn reacties zeker niet door beïnvloeden (algemene opmerking).
Man, reageer es niet zo gepikeerd. Ben je ongesteld ofzo? Wat is het probleem precies als er mensen zijn die vinden dat Sainz het beter doet in de kwalificatie? Heb je ergens kwalificatietrauma's opgelopen ofzo

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 10:49:28
Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 23:37:45
Het kwalificatie-duel tussen Sainz en Verstappen staat nu op 6-3. Dat bedoel ik dus met het feit dat Sainz in de kwalificatie de vloer aanveegt met Verstappen. En Verstappen moet dus werken aan zijn kwalificatie, wat ik zeg het kan gewoon simpel zijn dat Verstappen geen kwalificeerder is maar meer een racer. Dat is dus geen uitzondering of iets slechts. In het ergste geval is het gewoon de zenuwen of onervarenheid, wat hij zichzelf dus kan aanleren.

Ik heb het dus niet over vrije trainingen of over de punten of wat dan ook. Ik heb het hier specifiek over het 'probleem' Verstappen vs kwalificatie. Daarmee zeg ik dus niks over of hij sneller was in de vrije trainingen of over dat hij in punten voor Sainz staat. Ik heb het hier specifiek over de kwalificeerder Max Verstappen.

Verstappen heeft nog niet zo lang geleden (en corrigeer me als ik het mis heb) gezegd dat hij kwalificeert met een long-run afstelling en niet de focus heeft liggen op de kwalificatie. Een keuze dus. Kun je wel over blijven vallen dat Sainz sneller is dan Verstappen tijdens de kwalificatie, ik (en nu praat ik over mijzelf) kijk naar de prestatie over een heel weekend. Ik vind het dus wel erg selectief om telkens te roepen 'jamaar Sainz is sneller tijdens de kwalificatie'. Ik geloof niet dat het een probleem is en ook niet dat het als zodanig wordt gezien door Verstappen. Natuurlijk is het leuk als Verstappen op elk vlak Sainz verslaat maar voor nu vind ik het prima dat hij de focus op zondag heeft liggen. Daar worden immers de punten behaald.

Als Verstappen inderdaad zich richt op de long runs in de race tijdens de kwalificaties, dan is dat wel een verklaring. Persoonlijk vind ik dat je in een kwalificatie er op zou moeten richten om een zo snel mogelijk tijd neer te zetten. Ik heb dan het idee, dat je dan misschien iets minder op de limiet gaat rijden, omdat je al kijkt naar de race.

Maar dan denk ik even door en misschien maak ik dan wel een denkfout. Maar hoe kun je een auto afstellen op de long runs in de kwalificaties? Wat houdt dat dan in? Ik heb dan altijd het idee, dat het ook nadelig is voor de snelheid in de race ofzo.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 13:15:18
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 12:01:59
Een kwalificatie is een onderdeel van een groot geheel waar het meetpunt op zondagmiddag ligt, na de race. Je kunt het niet op zichzelf staand beoordelen omdat het simpelweg niet op zichzelf staat. Daarom schreef ik: "De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling".  En tot welk kamp ik daarmee behoor of niet, interesseert me verder geen reet en laat ik mijn reacties zeker niet door beïnvloeden (algemene opmerking).
Man, reageer es niet zo gepikeerd. Ben je ongesteld ofzo? Wat is het probleem precies als er mensen zijn die vinden dat Sainz het beter doet in de kwalificatie? Heb je ergens kwalificatietrauma's opgelopen ofzo

??

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 13:28:54
Als Verstappen inderdaad zich richt op de long runs in de race tijdens de kwalificaties, dan is dat wel een verklaring. Persoonlijk vind ik dat je in een kwalificatie er op zou moeten richten om een zo snel mogelijk tijd neer te zetten. Ik heb dan het idee, dat je dan misschien iets minder op de limiet gaat rijden, omdat je al kijkt naar de race.

Maar dan denk ik even door en misschien maak ik dan wel een denkfout. Maar hoe kun je een auto afstellen op de long runs in de kwalificaties? Wat houdt dat dan in? Ik heb dan altijd het idee, dat het ook nadelig is voor de snelheid in de race ofzo.

Goeie vraag. Heb daar wel een verklaring voor maar deze is niet gestaafd aan feiten. Ik zal deze week eens zoeken wat dat feitelijk -dus technisch- betekend.

Perton

Nou, dat was em dan, zijn eerste domme spin van het jaar. Leermomentje erbij.

Van Wijk

Iemand al een reactie gehoord ?

Mickey

Stond geloof ik als enige op de hardere band. Misschien wat teveel afgekoeld achter de safetycar? Leert 'ie weer van inderdaad.

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 05 juli 2015 - 14:53:15
Iemand al een reactie gehoord ?
nu op de bbc. Wordt je niet veel wijzer van, vergelijkbaar probleem met gisteren zegt ie, maar ik dacht dat ze dat inmiddels opgelost hadden.

0634

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 13:15:18
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 12:01:59
Een kwalificatie is een onderdeel van een groot geheel waar het meetpunt op zondagmiddag ligt, na de race. Je kunt het niet op zichzelf staand beoordelen omdat het simpelweg niet op zichzelf staat. Daarom schreef ik: "De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling".  En tot welk kamp ik daarmee behoor of niet, interesseert me verder geen reet en laat ik mijn reacties zeker niet door beïnvloeden (algemene opmerking).
Man, reageer es niet zo gepikeerd. Ben je ongesteld ofzo? Wat is het probleem precies als er mensen zijn die vinden dat Sainz het beter doet in de kwalificatie? Heb je ergens kwalificatietrauma's opgelopen ofzo

Sainz doet het ook beter in Q. Dat ziet iedereen.  Men kan elke theorie verzinnen maar het feit blijft overeind: 6-3. Aan Max om het om te draaien.  Het mooie is dat de theorieën dan ineens niet meer op zullen gaan.

0634

Drama weekend. Maar goed, dat kan een keer.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 15:42:40
Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 13:15:18
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 12:01:59
Een kwalificatie is een onderdeel van een groot geheel waar het meetpunt op zondagmiddag ligt, na de race. Je kunt het niet op zichzelf staand beoordelen omdat het simpelweg niet op zichzelf staat. Daarom schreef ik: "De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling".  En tot welk kamp ik daarmee behoor of niet, interesseert me verder geen reet en laat ik mijn reacties zeker niet door beïnvloeden (algemene opmerking).
Man, reageer es niet zo gepikeerd. Ben je ongesteld ofzo? Wat is het probleem precies als er mensen zijn die vinden dat Sainz het beter doet in de kwalificatie? Heb je ergens kwalificatietrauma's opgelopen ofzo

Sainz doet het ook beter in Q. Dat ziet iedereen.  Men kan elke theorie verzinnen maar het feit blijft overeind: 6-3. Aan Max om het om te draaien.  Het mooie is dat de theorieën dan ineens niet meer op zullen gaan.
welke theorien?

0634

He ik zie een bekende weg. Toch even vragen.

Jehoentelaar


Wings

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 15:42:40
Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 13:15:18
Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 12:01:59
Een kwalificatie is een onderdeel van een groot geheel waar het meetpunt op zondagmiddag ligt, na de race. Je kunt het niet op zichzelf staand beoordelen omdat het simpelweg niet op zichzelf staat. Daarom schreef ik: "De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling".  En tot welk kamp ik daarmee behoor of niet, interesseert me verder geen reet en laat ik mijn reacties zeker niet door beïnvloeden (algemene opmerking).
Man, reageer es niet zo gepikeerd. Ben je ongesteld ofzo? Wat is het probleem precies als er mensen zijn die vinden dat Sainz het beter doet in de kwalificatie? Heb je ergens kwalificatietrauma's opgelopen ofzo

Sainz doet het ook beter in Q. Dat ziet iedereen.  Men kan elke theorie verzinnen maar het feit blijft overeind: 6-3. Aan Max om het om te draaien.  Het mooie is dat de theorieën dan ineens niet meer op zullen gaan.

Waarom moet Max het omdraaien? Natuurlijk altijd goed maar als je over een seizoen bekeken meer punten verzamelt doe je het gewoon beter. Zie mijn voorbeeld van Massa - Alonso. Ik denk niet dat ook maar één iemand twijfelt aan wie de betere was, ondanks dat Massa hem met regelmaat versloeg in de kwalificatie. Dat geldt ook voor Hamilton versus Rosberg 2014. Leuk dat Rosberg vaker voor Hamilton kwalificeerde maar het was Hamilton die op zondag de betere was, meer won, meer punten scoorde en kampioen werd. Die kwalificatie vind ik op die momenten bijzonder oninteressant en niks zeggend. Even oninteressant als de lofzang dat Verstappen op vrijdag op P2 of op P3 staat na de trainingen. Dus om dat er continue erbij te halen heeft voor mij geen meerwaarde.  Datzelfde zeg ik ook tegen de mensen die roepen 'jamaar Rosberg stond wel vaker voor Hamilton toen het er om ging na de kwalificatie'. Prima, maak een poster van die resultaten maar kom niet aan dat Rosberg op basis daarvan beter was. Dat was hij niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 15:53:05
He ik zie een bekende weg. Toch even vragen.
tja, je zegt het in meervoud, ik zie zo snel maar 1 theorie, die ik overigens zelf ook niet zo sterk vind.